Millainen ihminen on sitä mieltä, että kerrostaloasumisessa on jotain vikaa?
Kerrostaloasunnot maksavatkin usein enemmän kuin omakotitaloasunnot. Ja on näköalakerhohuoneita ja kuntosali ja hieno sijainti. Ja auto lämpimässä hallissa, minne menee hissi suoraan.
Jos on asunut molemmissa, päätyy useimmiten kerrostaloon.
Kommentit (73)
Siis mikä vika AP on asua luksuskartanossa? Palvelusväki kun tekee työt niin ei tarvitse siivoamisestakaan välittää ja puutarhuri pitää puutarhan nättinä. Kuntoiluksi käy ratsastaminen omalla maalla, uiminen omalla altaalla jota ei tarvitse jakaa naapureiden kanssa... Autonkuljetta tulee hakemaan kotiovelta....
Minulle kerrostalossa asuminen olisi kamalaa ihan vaan siitä syystä että rakkain harrastukseni on puutarhanhoito. Siksi omakotitalo ja piha.
Kaikki kerrostalot ei ole ihan kyin ap kuvasi.
Lisäksi voi olla ongelmia kuten metelöivät naapurit.
Onneksi näitä asumismuotoja on monia.
Olen asunut omakotitalossa suurimman osan elämästä, kerrostalossa jonkin verran ja muutaman vuoden rivarissa. En enää kaipaa omakotitalon työmaata joten ymmärrän hyvin ihmisiä jotka haluaa asua vaikka kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Näköalakerhohuoneita?
Hitsi,taatusti aivan ihania paikkoja. 😂
Okt-asukkaat meluavat, eivätkä osaa elää sivistyneen ihmismäisesti myös muut huomioiden siksi luulevat kerrostaloasumisen olevan jotenkin huonompaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kerrostalot ei ole ihan kyin ap kuvasi.
Lisäksi voi olla ongelmia kuten metelöivät naapurit.
Jotka ovat just muuttaneet kaupunkiin maakuopasta tai omakotitalosta.
No varmaankin ne kymmenettuhannet jotka valittaa naapurit sitä ja naapuriin tätä.
Minua ei saa kerrostaloon edes rahalla, mutta jos joku haluaa elämänsä sellaisessa tuhlata niin mitäpä se minulle kuuluu.
Koko lapsuuteni, ja nuoruuteni, asuin omakotitalossa ja vanhemmillani oli kesämökki. Päätin jo silloin, että en aio itse koskaan kumpaakaan hankkia, koska näin miten työläitä molemmat olivat. Olen koko aikuisikäni asunut kerrostaloissa, poislukien 3v kokeilua rivarissa, josta en pitänyt yhtään. Tämä sopii minulle, muut hoitakoon pihojansa ja talojansa. N59
Se aina huvittaa kun kerrostalossa asuvat ottavat esiin kaikki omakotitalot ovat vanhoja homeisia tönöjä kortin, ihan vain sen takia kun joku sanoo ettei pysty asumaan muitten metelöintiä kuunnellen.
Minun taloni on kolme vuotta vanha, arkkitehti minulle suunnitellut, koko 136 m2, eläkeläinen olen ja tämän rakennutin eläkekodikseni. Yksin asun.
Lapsillani on talot myös, heille suunnitellut, alle 10 v, isoilla tonteilla, pikkukaupungissa asumme, opettajia ja lääkäreitä on ammatit heillä.
Vierailija kirjoitti:
Okt-asukkaat meluavat, eivätkä osaa elää sivistyneen ihmismäisesti myös muut huomioiden siksi luulevat kerrostaloasumisen olevan jotenkin huonompaa.
😂😂😂😂😂😂
Asuuhan jotkut miljoonien kattohuoneistoissa satojen metrien korkeudessa. Kai kerrostaloissa hyvätkin puolensa on.
Varmaan joku sellainen, joka on joskus kerrostalossa joutunut asumaan.
No vaikka sellainen, joka ei tykkää asua kerrostalossa! Tyhmä kysymys.
Itse olen asunut lapsuuteni omakotitalossa lähes maaseudulla, opiskeluaikana kerrostalossa, sitten rivareissa ja sen jälkeen taas omakotitaloissa (2). Jatkossa kun lapset muuttaa pois,haluan muuttaa pienempään omakotitaloon vähän kauemmas maalle (nyt 210m2, piemehkö kaupunkitontti). Oma rauha, iso piha koirille ja muille elukoille, tilaa harrastaa ja touhuta mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Osalle sopii. Itse tykkään omasta rauhasta, eikä kerrostaloasuminen houkuta yhtään. Ja olen siis kyllä asunut kerrostalossa, rivitalossa ja omakotitalossa. Makuasioita, joista ei kannata kiistellä. Eri asumismuodot sopivat myös eri elämäntilanteisiin.
Kerrostalossa voi nauttia omasta rauhasta. Omakotitalossa ja varsinkin rivitalossa joutuu olemaan sosiaalinen naapureiden kanssa. Kerrostalossa voi halutessaan olla täysin anonyymi.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa asuu ihminen, jolle sopii se omakotitalo itsessään harrastukseksi. Että saa laitella pihaa, hoitaa puutarhaa, nikkaroida haluamaansa, sytytellä tulia takkaan ja saunan pesään, istuksia niiden tulien vieressä. Itselläni on toisenlaiset harrastukset eikä olisi aikaa tuollaiseen omakotitalon vaatimaan puuhasteluun.
Meillä on mökki puuhastelua varten.
Sen sängyn voisi siirtää pois siitä seinästä. Mikäs siinä on kuunnellessa naapurin lemmenleikkien paukutusta, mutta kun se akti kestää niin vähän aikaa, että kokee vain myötähäpeää.
Omakotitalo tuntuu enemmän omalta. Vaikka kerrostalosta ostaisi asunnon joutuu siinä silti elämään muidenkin ehdoilla eikä voi ottaa esimerkiksi kaikkia lemmikkejä mitä haluaisi. Sitten vielä sekin että aika mieletön tuuri täytyy käydä että sattuu edes niihin lähimpiin asuntoihin täysipäistä väkeä.
Olen auttamattoman introvertti, en halua, että lähelläni on puolivieraita ihmisiä, joihin pitäisi reagoida jotenkin. En pidä äänistä ja häiriöstä, teen paljon lukemista ja kirjoittamista edellyttäviä etätöitä, ja kerrostalossa esimerkiksi toisen asukkaan vetämä vessa katkaisee ajatukset.
Tykkään omasta rauhasta ja luonnonläheisyydestä, olen aina pitänyt vanhoja rakennuksia ja perinnerakentamista kiehtovana. Saatan lähteä/tulla harrastuksiin/harrastuksista hyvin varhain tai iltamyöhällä, tai lähteä aamuyöstä ihan vaan ulos kävelemään. Joskus työkeikalle lähteminen tai niiltä palaaminen tapahtuu kello kolme aamuyöstä, joten yksinkertaisesti jo mun vuorokausirytmi on sellainen, että se ei ole kerrostaloelämiseen soveltuva.