Millainen ihminen on sitä mieltä, että kerrostaloasumisessa on jotain vikaa?
Kerrostaloasunnot maksavatkin usein enemmän kuin omakotitaloasunnot. Ja on näköalakerhohuoneita ja kuntosali ja hieno sijainti. Ja auto lämpimässä hallissa, minne menee hissi suoraan.
Jos on asunut molemmissa, päätyy useimmiten kerrostaloon.
Kommentit (73)
5 vuotta riitti kerrostaloelämää. Tuntui kolhoosilta, kun kotoa ei aina päässyt lähtemään ilman naapureiden utelua rappukäytävässä. Eräskin ihmetteli mitä teen työkseni, kun lähden niin eri aikoihin töihin. 🙄
Nyt omakotitalo ison tontin kera. On remppailtu oman näköiseksi, saa pestä pyykit just sillon kun huvittaa ja voi muutoinkin mekastaa myöhempään, kun viettää vaikkapa iltaa kavereiden kanssa. Pihalla saa häärätä keväästä syksyyn pihahommissa, terapeuttista minulle. Keväällä saamme lapsen, hänelle riittää leikkitilaa omalla pihalla. :)
Kuka hullu haluaa maksaa ylihintaa pienistä kanin kopeista, joiden parvekkeelta on näkymä joka ilmansuuntaan muihinkin naapureihin?
Yleensä ihminen, joka miettii kauheasti mitä toiset tekevät mielestään väärin, on jollain tapaa itse ahdistunut
Meillä on 2021 tammikuussa käyttöön otetussa kerrostalossa asunto vuokralla ja ei tosiaan ole kerhohuoneita ja kuntosaleja. Ei ole edes pyykkitupaa vaan ainostaan kuivaushuone, häkkivarastot ja sauna (josta saat 1 krt/vk vuoron hintaan 18 e/kk). Autopaikat ulkona ja lämmitystolppapaikka 20e/kk.
Näköala on sentään ok, ei naapuritaloja tällä puolella. Mutta päiväkodin piha on, ja hitto ne pennut huutaa aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2021 tammikuussa käyttöön otetussa kerrostalossa asunto vuokralla ja ei tosiaan ole kerhohuoneita ja kuntosaleja. Ei ole edes pyykkitupaa vaan ainostaan kuivaushuone, häkkivarastot ja sauna (josta saat 1 krt/vk vuoron hintaan 18 e/kk). Autopaikat ulkona ja lämmitystolppapaikka 20e/kk.
Näköala on sentään ok, ei naapuritaloja tällä puolella. Mutta päiväkodin piha on, ja hitto ne pennut huutaa aamusta iltaan.
Tässä realistinen kuvaus kerrostaloelämästä. Mitäs ap tuumaa?
Ihmiset on erilaisia, enkä ymmärrä miksi toisten asuminen jonkun muun peffaa niin paljon kutittaa. Helsingissä on kerrostaloasuntoja, joiden hinnalla ostaisi perähikiältä 20 50-70 luvun omakotitaloa isolla tontilla.
Itselle kerrostalo sopii, vaikka oma piha olisi kiva, niin ei olisi jaksamista lumitöihin ja jos naapuri on lähellä, ihan sama asuuko kerrostalossa. Aamulla käytiin kävelyllä ja jossain omakotitalossa oli bänditreenit, varmasti kuului naapuriin, eli ei se lähiössä omakotitalossa asuminen aina niin hiljaista ole, muutakin meteliä sielläkin on. Tämä meidän kerrostalo on aika hiljainen 80-luvun talo ja asukkaat tulevat toimeen keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihminen, joka miettii kauheasti mitä toiset tekevät mielestään väärin, on jollain tapaa itse ahdistunut
Mitä?
Omakotitalossa asuu ihminen, jolle sopii se omakotitalo itsessään harrastukseksi. Että saa laitella pihaa, hoitaa puutarhaa, nikkaroida haluamaansa, sytytellä tulia takkaan ja saunan pesään, istuksia niiden tulien vieressä. Itselläni on toisenlaiset harrastukset eikä olisi aikaa tuollaiseen omakotitalon vaatimaan puuhasteluun.
Joku, joka on asunut kerrostalossa? Tuo kuvailemasi kerrostalo on ihanteellinen, oletettavasti uusi, kallis ja suurimman osan saavuttamattomissa. Kyllä sellaisessa kelpaisi asua ja jos olisi varaa, muuttaisin sellaiseen heti tästä nykyisestä kerrostalosta, jossa ei ole hissiä, ei pesutupaa, ei saunaa, ei kerhohuonetta tai autotallia, saati sitten kuntosalia. Suurin osa kerrostaloasunnoista on ihan tavallisia koppeja joissa seinät on paperista ja naapurit enemmän tai vähemmän haitaksi ja koko kerrostalon varustus vaihtelee kaikenlaisten ääripäiden väliltä.
En tästä paljon maksaisi, asun halvalla. Paras puoli on se ettei tarvitse uhrata ajatustakaan asumiseen ja on halpaa. Olen kiireinen.
Sellanen rivitalo olis jees missä ns hajurako mutta yleensä ei ole. Kerrostalo muuten mutta kun ei voi tietää naapureita. Kätsynä ihmisenä omakotitalo on paras. Ja ei tarvitsella olla sellanen kuin noissa naistenlehdissä.
No joo, kyllä mulle tällainen kämppä kelpaisi
https://www.miamicondoinvestments.com/property/4701-n-meridian-ave-lh40…
Ei taida kyllä suurin osa ihmisistä ostaa kerrostaloasuntoa tuolla budjetilla.
Ei ikinä enää kerrostaloon, jossa en voi vaikuttaa siihen milloin on riittävän hiljaista unelle ja levolle ja millaista väkeä rapussa ravaa.
Osalle sopii. Itse tykkään omasta rauhasta, eikä kerrostaloasuminen houkuta yhtään. Ja olen siis kyllä asunut kerrostalossa, rivitalossa ja omakotitalossa. Makuasioita, joista ei kannata kiistellä. Eri asumismuodot sopivat myös eri elämäntilanteisiin.