Värjäsitkö hiuksia raskausaikana?
Jos värjäsit, niin kuinka usein?
Itselläni tällä hetkellä rv 18 menossa ja hiukset olen värjännyt viimeksi elokuussa. Kuten arvata saattaa niin juurikasvu on todella pahan näköinen. :( mietinkin että uskaltaisinko värjätä yhden kerran?
Kommentit (33)
Laita raitoja :) Peittää juurikasvua, piristää ja väri ei osu laitettaessa ihoon; ei siis ihokontaktia eli mitään ei imeydy sinuun tai vauvaan.
Olen just tässä raskaana ollessa miettinyt, mutta oon tullut siihen lopputulokseen että en värjää. Haluan suojella vauvaa niiltä myrkyiltä, saatan ollakin vähän liian hysteerinen.
en värjää, nyt rv 17 ..hiukset on kyllä kamalat mutta tulis huono omatunto värjäyksestä, eikä se väri kuitenkaan kauaa nättinä pysy. Ajattelin kyllä laittaa vaaleita raitoja kesäksi, kun on niin paljon juhlia... nyt maantienharmaa/ruskea tukka. Onkohan vaaleat raidat ok vai kannattaako pelata ollenkaan vetyperoksidin kanssa?
Värjäsin juurikasvun pois noin 6 viikon välein kampaajalla, näin kaikissa kolmessa raskaudessa. Ei tullut mieleenkään hysteroida tästä asiasta.
En toki värjännyt enkä myöskään enää raskauden jälkeen. Oli oiva ajankohta päästä eroon oravanpyörästä kun juurikasvu täytyi aina värjäillä.
Jos sun on pakko värjätä niin raitoja tai pelkät latvat (nythän on liukuvärjäys muodissa). Ei missään nimessä tyveä pitäisi raskaana värjätä.
Eikös nykyään ole hiusväreissäkin hieman hellävaraisempiakin vaihtoehtoja (ei ammoniakkia yms.). Mikseivät myös sävytteet kävisi?
Nyt ihan oikeasti... Kyse on vauvan terveydestä. Kai teitäkin vituttaisi, jos teillä olisi esim. puolet huonompi näkö sen takia, että äidin oli pakko meikata ja värjätä hiuksia raskaana ollessaan?
Ekassa raskaudessa neljä vuotta sitten yleinen kanta oli, että värjääminen on turvallista. Tai en ainakaan muista lukeneeni muuta, vaikka muuten olin tosi tiukkana kaikenlaisten ohjeiden kanssa. Nyt tässä tokassa raskaudessa värjäsin kerrän raskauden puolivälissä. Sain kammottavan allergisen reaktion samasta kevytsävystä, jota olen käyttänyt varmaan 5-10 vuotta. Rupesin siinä sitten googlailemaan asiasta, ja ohjeistus on selkeästi muuttunut. Lukemani perusteella en nyt värjäisi. Tuli kauhean huono omatunto järkyttävän allergian lisäksi. Osa kampaajista ei suostu edes värjäämään. Omani sanoi, että asiakas saa itse päättää. Hän on itsekin raskaana ja vaalentaa hiuksiaan. En usko, että tuosta yhdestä kerrasta oli haittaa, mutta jos kerran ei voi säännöllisesti värjätä, niin sama olla kokonaan värjäämättä. Ja muistakaa tosiaan, että voitte yhtäkkiä saada vaarallisenkin reaktion väriin, jota olette pitkään käyttäneet. Kuulemma reaktio tulee kasautuvasti, eli se, että vuosia olette käyttäneet on itse asiassa altistava tekijä. Hurjaa oli käyttää kortisonivoidetta raskausaikana noinkin pinnallisen asian vuoksi.
Kerran kuussa värjäsin kestovärillä kuten aina. Ei vaan voi minun hommissani olla monen sentin tyvikasvulla epäsiistin näköisenä. Se tyvikasvu kun olisi kamala, kun oma väri on maantienvaalea ja värjätty mustanruskea. Lääkärin mukaan värjääminen oli myös ihan ok, joten en nähnyt asiassa mitään ongelmaa.