Tekisikö ikinä mieli kommentoida törkeyksiä fb-kirpparilla?
Minulla on täysi työ hillitä itseäni etenkin jos on huono päivä. :D Nytkin eräs nainen myy jotain ticketin ja molon käytettyjä talvipukuja 90e hintaan olisi tehnyt mieli kirjoittaa että en tiedä millaisessa rahapulassa olet tähän aikaan kuusta mutta ei tuollaisia rytkyjä saa tähän aikaan vuodesta tuolla hintaa kaupaksi. Tietenkään en tätä kirjottaisi mutta ajatus käy mielessä. Joskus vaan näkee jotain niin käsittämättömiä rääsyjä käsittämättömiin hintoihin ja sitten uppaillaan ilmoitusta hädissään kun yhtäkään kiinnostunutta ei löydy.
Kommentit (32)
Mua ärsyttää suunnattomasti ne av kommentit. Ihan sama mitä romua siellä jengi myy niin aina joku kommentoi 2 sekuntia ilmoituksen jättämisestä "av".
Mua hämmentää myös se, miten uskomatonta roinaa liikkuu roskalava-ryhmässä! Mutta niinpä vain kaikki tuntuu vaihtavan omistajaa. Siellä moni taitaa olla sellainen että järki sumenee kun on ilmaisesta tavarasta kyse.
Välillä kyllä tosiaan tekisi mieli kommentoida vaikka mitä, mutta olen onneksi onnistunut pitämään mölyt mahassa :D
-ne, jotka pyytävät käytetystä vaatteesta lähes uuden hintaa.
-ne, jotka oikein korostavat ovh hintaa. "Nyt myynnissä sohvapöytä, 60e, OVH 79e!!!!!"
-ne, jotka ei tajua ettei niiden tuotteet kiinnosta ketään. Joskus säälitti yhdessä sisustuskirpparissa, kun joku yritti myydä pieniä lasi/posliini koriste-eläimiä, hintaa noilla oli 1-10e/kpl. Ihmettelin, kun ilmoituksessa oli lähemmäs sata kommenttia. Mielenkiinnosta luin niitä, mutta siinä olikin vaan myyjän "up! Up! Ylös! Uusia tuotteita lisätty! Up!" Kommentteja...
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:04"]Paikallisella fb-kirppiksellä joku myi haaroista reikäisiä freddy-housuja 35e. Luulin vitsiksi kunnes jonottajia alkoi kertyä.
[/quote]
Voi jeesus :D kyllä ihmiset on tyhmiä. RikkinäIset freddyt mutta pakko ostaa ku 45e halvemmat!!! Sitte itsepalvelukirppareilla kukaan ei maksa paljoa mistään yli 20 euroa..
Sellainen sääntö tuntu unohtuvan monelta, että kun kannat tavaran ulos kaupasta ja irroitat hintalaput niin tavaran(vaatteet, kengät yms) hinta on vähintään sen -30% siitä mitä se maksoi uutena, vaikka olisi kuin uusi, käyttämätön jne.
vähän käytettynä vähintään -50% ja reilusti käytettynä sen -75%
Ja 26 jatkaa vielä.
Yks mitä en tajua on ns. rikkinäisen merkkitavaran myynti ja ne hinnat joita niistä pyydetään.
Vaikka olis kuin Marimekkoa, Hillfigeriä tai Guccia, niin jos se tavara on rikki. Siis niin rikki että sitä ei saa enää korjattua (esim vaate menettänyt muotonsa, kukkarosta hajonnut pinnioite tai siitä puuttuu osia) niin ei kukaan ole valmis maksamaan siitä enää 20 euroa, vaikka se olis minkä brändin tuote.
Pari kertaa oon kommentoinu törkeitä rahastuksia. Esim. Ebaysta ostettuja tekoripsiä myydään kympillä, vaikka oikeasti maksaa euron postareineen. Samoin Kiinasta tilattuja vaatteita ja koruja (maksaneet uutena 2-5€) myydään parilla kympillä. Näihin oon laittanu vaan linkin eBayhin ni varausjono hupenee hyvin äkkiä :D
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:00"]Pari kertaa oon kommentoinu törkeitä rahastuksia. Esim. Ebaysta ostettuja tekoripsiä myydään kympillä, vaikka oikeasti maksaa euron postareineen. Samoin Kiinasta tilattuja vaatteita ja koruja (maksaneet uutena 2-5€) myydään parilla kympillä. Näihin oon laittanu vaan linkin eBayhin ni varausjono hupenee hyvin äkkiä :D
[/quote]
Haha
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:04"]
Paikallisella fb-kirppiksellä joku myi haaroista reikäisiä freddy-housuja 35e. Luulin vitsiksi kunnes jonottajia alkoi kertyä.
[/quote]
Siis tää on useimmilla urheiluvaatekirppiksillä JOKAPÄIVÄINEN ilmiö, haaroista pikkuisen rikkinäisiä freddy housuja on kaupan pilvin pimein ja mikä hulluinta, niissä on aina kilometrin jono! Hinnat liikkuu 30-50 euron välillä. :) Kauppa se on joka kannattaa!
Välillä tekis mieli vinkata, miten ja ennen kaikkea MISSÄ kuvia myytävistä tuotteista kannattaa ottaa. Se likainen päiväpeitto taustana ei ole ehkä paras mahdollinen. Tai sitten joku järkyttävän sekamelskainen olkkari tmv. näkyy kivasti kuvassa. Kummasti ainakin meikäläisellä hillitsee ostohaluja, jos kuvassa näkyy puutteellinen elämänhallinta. Smells like trouble.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:10"]Mua ärsyttää suunnattomasti ne av kommentit. Ihan sama mitä romua siellä jengi myy niin aina joku kommentoi 2 sekuntia ilmoituksen jättämisestä "av".
Mua hämmentää myös se, miten uskomatonta roinaa liikkuu roskalava-ryhmässä! Mutta niinpä vain kaikki tuntuu vaihtavan omistajaa. Siellä moni taitaa olla sellainen että järki sumenee kun on ilmaisesta tavarasta kyse.
[/quote]
Ööh.... tuo "av" on nimenomaan sitä kaupankäyntiä, sillä varataan ekaks se tuote. Ensimmäinen, joka kerkeää, saa tuotteen. Nyt taidat ärsyyntyä vähän väärästä asiasta... :-DDD
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:54"]
Minulla on eräs fb-kaveri, joka myy ihan käsittämättömillä hinnoilla käytettyjä vaatteita ja muuta sälää! Ei kyllä koskaan kukaan varaile tai ostele mitään, tekisi mieli kauniisti vihjasta, että 20 kauheasta käytetystä koltusta on kelle tahansa liikaa!
[/quote]
Onkohan meillä sama tuttu? Satakunta ja nimi alkaa J:llä?