Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivistivinen havainto liittyen Tapanila tapaukseen

Vierailija
18.03.2015 |

Työpaikkani naapurustossa on kauppaoppilaitos.

Olen kiinnittänyt huomiota nuoreen tummaan tyttöön, ilmeisesti somalityttöön, joka on kulkenut pitkässä kaavussa huivilla päänsä peittäen, farkun lahkeet ja tennarit kaavun alta vilkkuen.

Monta kertaa olen ajatellut mitä tytön tulevaisuus mahtaa olla, miksei Suomalainen yhteiskunta ole saanut hänen oikeuksiaan kuntoon, miksi kaapu ja miksi huivi eikä niinkuin kaikki muutkin suomalaiset tytöt.

Ensikertaa näin maanantaina miten samainen tyttö tuli vastaan kaverinsa kanssa, joka on kantasuomalainen,  pukeutuneena aivan kuten kuka tahansa ikäisensä. Farkuissa, tennareissa ja pitkä kaunis, kiiltävä tumma tukka valtoimenaan kaverinsa kanssa sujuvaa suomea puhuen.

Haluan ajatella, että tyttö vanhempineen on kuulunut siihen maahanmuuttajaosaan joka haluais integroitua mutta oman yhteisönsä pelossa ei ole sitä täysin uskaltanut tehdä. Ehkä nyt, Tapanilan tapauksen jälkeen, ovat saaneet uskallusta ja tyttö saakin kulkea kuten me kaikki muutkin.

Olen iloinen tytön puolesta jos näin on.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos näin on käynyt. En muutenkaan tajua miksi kukaan ilmaisee uskoaan fyysisesti. Kyseessä on kuitenkin taruolento jonka takia pukeutuminen on naurettavaa. Enhän minäkään lapsena joulupukkiin uskoessani pitänyt tonttulakkia kesät talvet.

Vierailija
2/4 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka päässyt kerrankin lähtemään kouluun ilman vanhempien silmien valvontaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni musliminainen on muuten halunnut luopua huivista juuri siksi, että ovat kokeneet sen ylläpitävän vääriä naiseuteen liittyviä arvoja ja sukupuolten välistä erottelua.

Vierailija
4/4 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, pikkutypo otsikossa. :P .. no ajatus on tärkein..