Miten pitkään kipu kestää kun hammaslääkäri poistaa takahampaita alhaalta?
Pitäisi varata hammaslääkäri aika mutta haluaisin jouluna syödä jotakin.
Kommentit (11)
kolmen viikon kuluttua voit syödä melko normaalisti.
Mulla oli vain muutaman päivän kipua ja vähällä lääkkeellä pärjäsin. Syöminen on hankalampaa pari viikkoa.
Viisaudenhampaan poistosta ei kipua enkä tarvinnut särkylääkkeitä. Syömistä pitää toki vähän varoa jonkin aikaa, ettei syö kyseisellä puolella.
Ylhäältä on poistettu yksi muukin kuin viisaudenhammas, siitäkään ei kipua.
Jos ylhäältä poistetaan hampaita niin se aiheuttaa vähän kipua koska hampaan juuret ovat supussa. Alhaalla hampaiden juuret ovat levällään joten kipu on yleensä huomattavasti voimakkaampaa kertoi hammaslääkäri.
Minulla ei ollut juurikaan kipua jälkeenpäin, lähinnä ensimmäisen vuorokauden aikana. Syöminen oli tietysti vaikeampaa muutaman viikon ajan. Lääkäri sanoikin, että alhalla on usein helpompi ja vähemmän kipua.
Kirurgisesti poistettuun meni itsellä 3-4 viikkoa toipua täysin. Kipua oli pari viikkoa. Sain ohjeeksi burana + panadol kipuun.
Minulla 3 viisaudenhampaan poistaminen (2 leikkausta) sekä yhden takahampaan poistaminen (halkaistu -> vedetty) ovat olleet täysin kivuttomia. Täydellinen puudutus, nopea toipuminen.
alhaalta poistettiin viisuri kolmekymppisenä. ei sattunut enää vuorokauden jälkeen. yksilöllistä
Parista päivästä pariin viikkoon minulla on kestänyt, 4 hammasta poistettu + viisurit.
Pelkkää 800mg Buranaa sai reseptillä, olisi ollut pari kertaa kovempi kama tarpeen.
Ainakaan itselleni kipu ei ole se ongelma, vaan hirveä turvotus ja syömisen vaikeus. Ensimmäisen kolmen päivän jälkeen rupesi helpottamaan.
Yli 40 vuotiaana poistettu ja kipu kesti 9 päivää. Panacod x 3 päivässä meni lääkkeeksi.