Kokemuksia Budapestista?!
Millaisia kokemuksia budapestistä? Olen lähdössä 2 kaverini kanssa sinne toukokuulla ja ajattelin kysyä kokemuksianne? Onko vaatteet yms halpoja? Missä kannattaisi käydä jne...
Kommentit (12)
Kiitos vastauksesta :) ollaan kaikki alle 25-vuotiaita, joten vinkit shoppailusta, iltaelämästä sekä ravintoloista ja kahviloista olisivat enemmän kuin tervetulleita.
Ap
Käykää siinä isossa kylpylässä, joka on puistossa melko keskustassa. Siellä on mukava lillua isossa ulkouima-altaassa.
Mulla on tällainen kokemus Budapestistä:
Oltiin opastetulla turistikierroksella. Oppaana eläkkeelle jäänyt paikallinen englanninope. Sillä oli rumat varpaat avonaisissa sandaaleissa vaikka oli viileähkö alkukevät. Kierroksella myös mukana pari brittimuijaa, joista toinen oli fiksusti laittanut jalkaan uudet korkonilkkurit (kävelyyn nupulakivillä!). Uikutti jalkakipua ja yhdessä vaiheessa kaatui jonka jälkeen parkui kuin pikkulapsi tatraalisesti. Noin joka toisen kohteen kohdalla sanoi murteellisella englannillaan "During the second world war this was all destroyed but I was rebuild but not exactly the same"
Toinen kokemus oli se, että söin unikonmakuista jäätelöä mikä oli ihan ok
Kolmas kokemus oli se, että metro oli meluisa ja siellä oli huono ilma. Junat olivatkin aika vanhoja ja Budapestin metro on manner-euroopan vanhin.
Kuvataankos siellä sitä Voittostudiota
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:22"]
Mulla on tällainen kokemus Budapestistä:
Oltiin opastetulla turistikierroksella. Oppaana eläkkeelle jäänyt paikallinen englanninope. Sillä oli rumat varpaat avonaisissa sandaaleissa vaikka oli viileähkö alkukevät. Kierroksella myös mukana pari brittimuijaa, joista toinen oli fiksusti laittanut jalkaan uudet korkonilkkurit (kävelyyn nupulakivillä!). Uikutti jalkakipua ja yhdessä vaiheessa kaatui jonka jälkeen parkui kuin pikkulapsi tatraalisesti. Noin joka toisen kohteen kohdalla sanoi murteellisella englannillaan "During the second world war this was all destroyed but I was rebuild but not exactly the same"
Toinen kokemus oli se, että söin unikonmakuista jäätelöä mikä oli ihan ok
Kolmas kokemus oli se, että metro oli meluisa ja siellä oli huono ilma. Junat olivatkin aika vanhoja ja Budapestin metro on manner-euroopan vanhin.
[/quote]
Automaattinen tekstinkorjaus teki nuo kirjoitusvirheet, en minä.
Vaatteet saman hintaisia kuin Suomessa.. Mielestäni aika vähän tekemistä.... Ruoka oli halpaa...
Kannattaa käydä ruinpubeissa, eli rauniopubeissa! Niitä on siellä sun täällä keskustassa. Sitten perusnähtävyydet, kuninkaanlinna, kylpylät!, ja se yks aukio eläintarhan vieressä. Kauppakatuja on. Ja paljon kodittomia.
Onko vaatteet oikeasti saman hintaisia?
Onko kukaan käynyt hieman kauempana keskustasta sijaitsevassa Premiere Outletissa? Sinne olisi tarkoitus mennä.
Joo, vaatteet on pääasiassa samanhintaisia. Ruoka on halpaa suomen hintoihin verrattaessa. Tonavan rannalla on paljon mukavia ruokapaikkoja. Aiottiin käydä hardrock-cafessa, mutta sinne olisi pitänyt ymmärtää tehdä pöytävaraus jo pari kolme päivää aiemmin.
Ihana kaupunki, vaikka minulla oli ennakkoluuloja.
Kauppahallit aivan mahtavia.