Omia karuja kokemuksia klinikasta Helsingissä
En enää muista missä klinikalla aikoinaan kävin. Näistä aikaa 16-17v, mutta jossain siinä Stockan kulmalla kävin. Olin 18-19v. Ei mikään huippuluokan, jossa potilaalle sanottaisiin "ei, emme tee tätä sinulle, et tarvitse tätä". Sopi minulle, koska olin nuori opiskelija iltaduunissa ja kuvittelin tarvitsevani kehooni muutoksia. Kävin rasvaimussa muutaman kerran ja tämä seuraavaksi kertomani kokemus on nyt valitettavasti intiimikirurgiasta.
Konsultaatiokäynnillä intiimialuetta ei katsottu ollenkaan, rahat pois meiningilla sanottiin, että juu tule tuona päivänä leikkaukseen. Itse leikkauksessa ei nukutettu, koska paikallispuudutus nopeampi ja halvempi. Sain rauhoittavan, kun pyysin. Sitten tehtiin leikkaus, joka kesti ehkä max 30min. Haistoin oman käristyvän ihoni leikkauksen aikana. Puudutusainetta lisättiin aina pistoksena vasta sitten kun aloin huutaa kivusta. Leikkauksen jälkeen minut vietiin toiseen huoneeseen lepäämään. Valuin tikkien läpi sängylle verta ja sanoin tästä hoitajalle useamman kerran kunnes koko sänky oli veressä ja sitten hoitaja suostui katsomaan. Minut vietiin ehkä vartin päästä takaisin leikkaussaliin. Lääkäri tai kirurgi tms (virolaissyntyinen mies) sanoi heti, että sisällesi on jäänyt jokin suoni auki, joudun avaamaan sinut uudestaan ja polttamaan suonen kiinni. Sanoi, että puudutusaine on kallista, joten ei laita sitä enää. Avasi tikit, poltti verenvuodon kiinni ja tikkasi kiinni ilman puudutusta. Sattuiko? Arvaa vaan.
Tämän jälkeen takaisin lepohuoneeseen. Hoitaja oli mukava ja antoi minulle omia nachojaan. Hän sanoi, että kehoni tarvitsisi nyt ravintoa, mutta heillä ei ole ruokaa eikä juomaa eivätkä he lähde minulle mitään ostamaan, vaikka antaisin siihen rahaa. Jouduin soittamaan poikaystävälle, joka asui jossain 12km keskustasta, että kävisi kaupassa ja toisi klinikalle ruoat, että saan syötyä ja juotua jotakin. Näin tapahtui ja poikaystävä sai odotella klinikalla kanssani, kunnes lähdin ehkä tunnin päästä tästä sitten kotiin.
Juu, lopputulos ja toipuminen onnistuivat hyvin. Ja ei, en syytä itseäni siitä, että menin tälle klinikalle, en tiennyt että Suomessa meininki olisi tällainen. En lähtenyt Viroon, koska halusin pysyä Suomessa turvallisuussyistä, mutta ei se hirveästi varmaan Viron liukuhihnameiningistä tuo palvelu eronnut.
Liittyen muihin toimenpiteisiin samalla klinikalla? Kävin pari kertaa rasvaimussa ja ne onnistuivat kivasti. Olisinko tarvinnut rasvaimua? No en tietenkään, mutta halusin. Olen edelleen tyytyväinen siihen miten hyvin erään alueen rasvaimu onnistui. Mutta yhdessä rasvaimussa ei mielestäni operoitu sitä aluetta, jonka pyysin. Menin takaisin reklamoimaan, että tässä ei tehty nyt sitä mitä pyydettiin. Sanottiin, että saan uuden toimenpiteen puoleen hintaan. Tehtiin uusi operaatio, jossa mentiin aiemmasta alueesta sisään. Alue ei ollut ehtinyt toipua aiemmasta avaamisesta, josta oli vasta 1-2 kuukautta. Lopputuloksena iho ei enää kiinnittynyt kunnolla takaisin kudokseen eli iho jäi tavallaan roikkumaan kudoksen päälle. En lähtenyt enää reklamoimaan tähän paikkaan, jossa ammattitaidosta ei tainnut olla tietoakaan. Korjautin tämän iho-ongelman ihan toisaalla, jossa se saatiin laseroitua takaisin "kiinni kudokseen". Iho oli siis ns irti ja oli kerännyt nestettä tuohon tyhjään ihopussiin. Maksoi toki paljon korjata tämä ongelma toisaalla laser-sarjahoitona.
Jatkuu
Kommentit (2)
No huh huh. Ihan hepreaa minulle. En tiennyt, että tuollainen on noin yleistä. Pelkään leikkauksia, joten keisarinleikkauksen lisäksi minulle ei ole tehty mitään muuta. Silmäluomileikkausta olen miettinyt, mutta en ole siihenkään uskaltautunut, vaikka kyse olisi vain lörpön nahan poistamisesta, melko pinnallinen leikkaus siis.
Ensin ihmiset käyttävät rahaa syömällä itsensä ylipainoiseksi, sitten käyttävät rahaa saadakseen itsensä normaalipainoiseksi. Voisiko rahat käyttää järkevimmin. Ehkä vanhempien pitäisi tutusta siihen, miten lasten itsetunnot saa kohdilleen. Siitähän kaikessa on kyse. Ei kauneudesta tai rahasta.
Ap jatkaa:
On turha tulla kommentoimaan, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Näitä vastaavia kokemuksia löytyy varmasti paljon kaiken ikäisistä ihmisistä älykkyysosamäärästä riippumatta, etenkin jos on käytetty näitä halpoja klinikoita. En pidä itseäni tyhmänä, vaan näissä tapauksissa pidän itseäni todella nuorena. Minulla oli epäterve kehonkuva ja huono itsetunto eikä liikaa rahaa. Ymmärrän edelleen myös kauneuskirurgian hyvät puolet ja sosiaalisen paineen näyttää hyvältä. En ole näiden jälkeen käynyt edes pientoimenpiteissä, en edes nyt kun ensirypyt jo kasvoilla. Toivottavasti näistä kokemuksista puhuttaisiin enemmän eivätkä nuoret tai aikuisetkaan menisi halvoille klinikoille, joissa heistä ja heidän kehoistaan ja mielenterveydestään ei välitetä vaan ainoastaan heidän rahoistaan.
Halusin vain heittää omat kaksi senttiäni tähän nyt syttyneeseen keskusteluun, joka alkoi kun nuori kaunis nainen menehtyi aivan turhaan.