Hitaasti tutustuminen on näköjään taitolaji
Olen nyt jo 2 kk tutustunut yhteen naiseen vakavassa mielessä. Jonkin aikaa sitten olin aivan varma että tämä kuihtui kasaan, koska emme vieläkään edes tapaile. Kysyin sitten ihan huvikseni naista vielä ulos ja sain vastaukseksi että hän haluaa kyllä nähdä.
Olin jotenkin yllättynyt, mutta sitten tajusin että nythän tässä on aika hyvä pohja rakennettu. Tiedämme toistemme tekemisistä paljolti ja voimme luottaa toisiimme. Luulin siis ettei nainen ole kiinnostunut, mutta nyt oivalsin ettei kukaan täysjärkinen käytä noin paljon aikaa ja vaivaa tutustuakseen tyyppiin kenen kanssa ei näe mitään mahdollisuutta yhteisestä tulevaisuudesta.
Mun kokemuksen mukaan naiset joilla riittää vientiä osaavat kyllä laittaa hommat seis ja siirtyä seuraavaan.
Kommentit (45)
Tolle 20/21:
Niin ap tarkotti varmaan, että sellainen nainen, jolla on vientiä, olisi mennyt jo toisen kanssa yksiin halutessaan. Mutta nyt hän haluaa selvästi tutustua juuri tähän alottajaan, mutta hitaasti.
Mä veikkaan et oot varalla ja kelpaat aina kun jotain parempaa ei ole tarjolla. Kin nainen ihastuu, niin ei se mitään kommunikaatio katkosta ainakaan tee.
Mitä tutustumista se on, jos ei kahteen kuukauteen ole edes nähnyt kuin pari kertaa?
Anteeksi, mutta en ymmärtänyt mitä tarkoittaa "olen 2kk tutustunut naiseen" - mutta ette tapaile, ette ole nähneet kuin pari kertaa, luulit että kuihtui kasaan (miksi?) ja yhtäkkiä keksit kysyä häntä ulos?
Vierailija kirjoitti:
Tolle 20/21:
Niin ap tarkotti varmaan, että sellainen nainen, jolla on vientiä, olisi mennyt jo toisen kanssa yksiin halutessaan. Mutta nyt hän haluaa selvästi tutustua juuri tähän alottajaan, mutta hitaasti.
Minä mietin miten aloittaja voi tuossa tilanteessa olla varma, että nainen on kiinnostunut tutustumaan juuri häneen? Ainakin minulla ensimmäinen ajatus tilanteessa, jossa tutustuminen on noin hidasta ja tapaamisia olemattoman vähän, on se, että toisella on useampi muukin pyörityksessä yhtä aikaa. Tuollainen kuvio ei todellakaan saa luottamusta heräämään, päin vastoin.
Eikö ollut mieluisia kommentteja kun ap hylkäsi keskustelun?
No! Uskonsa kullakin. Ihmiseen voi tutustua, vain ja ainoastaan, yhdessä elämällä. Ja silloinkin vain siihen osaan persoonasta, minkä toinen panee esille.
Ei ole onni, eikä autuus, nyhrätä kuukausia, jos saman asian voi saada hoidettua viikossa.
Mutta. Jokainen päättäköön kohdallaan itselleen sopivasta tavasta.
Lopputulos on kuitenkin sama: "yksin olet sinä ihminen, kaiken keskellä yksin".
Vierailija kirjoitti:
Eikö ollut mieluisia kommentteja kun ap hylkäsi keskustelun?
Nämä teidän vastaukset ovat tulleet kolmisen päivää myöhemmin, niin vastaamattomuus johtuu siitä. Tässä on sinä aikana tapahtunut sellainen juttu että lähdin treffeille erään toisen naisen kanssa, koska ei ole mitään järkeä luottaa noin epävarmaan kuvioon mistä ketju kertoo. Ja olen nyt aistivani aika voimakasta molemminpuolista ihastumista tämän uuden kuvion kanssa.
Aion pitää alkuperäistä naista vielä jonkun aikaa varalla ja voisin melkein lähes varmaksi veikata että siinä tulee käymään niin, että nainen alkaakin toden teolla olemaan kiinnostunut kun huomaa etten olekaan enää niin aktiivinen pitämään yhteyttä ja muutun vaikeammin saatavilla olevaksi. Ap
Ihan hassua touhua tämä pariutuminen nykyaikana!
Jos se alkuperäinen nainen on susta tosissaan kiinnostunut, niin hän ei varmaan varsinaisesti ihastu suhun lisää, jos menetkin yllättäen treffeille jonkun uuden kanssa? Kuinka ihastunut olitkaan siihen alkuperäiseen, jos oot jo ekoilla treffeillä voimakkaasti ihastunut uuteen naiseen? Ei kuulosta todella kovin suurelta luottausta herättävältä asialta yllättäen tapailla muita, jos teistä oli tarkotus tulla pari sen ekan naisen kanssa?
Jos se eka nainen on vaikka epävarma sun tunteista? Tai onko teillä helkkaristi välimatkaa, että ette pysty 2kk aikana useammin näkemään ku pari kertaa? Mitä se varalla pitäminen auttaa, jos haluat naisen kanssa suhteen, niin sano se hälle suoraan! Sitten jos se ei halua sun kanssa oikeaa parisuhdetta ja asiasta tosiaan on selvästi kommunikoitu, niin siirry sitten eteenpäin. Ap toi sun edellinen viesti kuulosti ihan ihme pelaamiselta: Koitatko siis tehdä siitä ekasta naisesta mustasukkaisen ja siten saada sen jutun nopeammin etenemään? Mutta menitkin heti ihastumaan siihen uuteen naiseen?? Vai onko sulla sellainen rakkaudennälkä menossa, että kuhan saat jonkun naisen suhteeseen just nyt niin se on pääasia?
Ihan kohta on joulu, tiedätkö sen ekan naisen lomasta tai joulu suunnitelmista? Nyt ois ehkä potentiaalisesti enemmän aikaa hällä sua nähdä, jos on enempi vapaata.
Kannattaa kommunikoida omista toiveista jotenkin: Jos et ole selvästi ilmaissut haluasi saada kunnon parisuhde sen ekan kanssa, niin kannattaa varmaan tehdä se asia jotenkin eikä treffailla muiden kanssa? Ehkä se nainen haluaa ihan samaa kuin sinäkin, mutta ette saa kummatkaan sitä mitenkään suoraan ilmaistua? Tai edes sanottua että haluat oikeasti tavata juuri häntä tiheämmin kuin mikä nyt on tilanne? Sotket vaan kaikki asiat, jos rupeat nyt treffaamaan useita naisia! Jos olisin se eka nainen ja kuulisin tästä, niin ottaisin suhun kyllä voimakkaasti etäisyyttä tossa tilanteessa.
Olisitko siis oikeasti vielä kiinnostunut alussa mainitusta naisesta, mutta koska olet epävarma hänen tunteistaan ja siitä, tuleeko jutusta oikeaa parisuhdetta, niin haet nyt sitten jotain lohtua siitä että tapailet muita? Vai mikä sulla oli ajatuksena tässä?
Kyllä näissä seurustelujutuissa kannattaa tehdä jotain aikarajoja, että mihin mennessä suunnilleen pitäis tapahtua jotain etenemistä, että juttua kannattaa jatkaa. Lisäksi tietysti kannattaa jossain vaiheessa sopia tapailusta tai seurustelusta ja mitä se merkitsee (esim. et missä vaiheessa tutustumista ei tutustuta enää muihin ja laitetaan Tinderit yms kiinni). Tosin itse olen kyllä sen verran vanhanaikainen, että ei kiinnosta mitkään Tinderit ja useat tapailut samaan aikaan. Ehkä tollaisissa tapauksissa ei olla kiinnostuttu itse ihmisestä vaan vain siitä, että minulla on tarve tässä elämäntilanteessa saada parisuhde juuri nyt ja se parisuhde sitten laitetaan järkkäytymään kuhan joku vaan olis.
Ap nyt tuntui kuitenkin pohjimmiltaan olettavan, että se eka nainen roikottaa häntä paremman puutteessa eikä jutusta kuitenkaan tule mitään kunnollista. Et eka nainen kiusallaan leikkii hankalaa ja kiinnostuu hänestä vasta sitten, kun mies ei enää olekaan niin itsestäänselvästi saatavilla. Mieti, jos se eka nainen varoo sydänsuruja ja tarkkailee, et oothan varmasti just hänestä kiinnostunut ja kuulee sitten kiertoteitä, et treffailet muitakin tai virittelet parisuhdetta jonkun ihan muun kanssa, vaikka hän on pitkään jo odottanut et teistä lopultakin tulis pari. Toisin sanoen oletat hänen tehneen sinulle sen mitä teetkin itse hänelle ja koko juttu menee ihan persiilleen.
Suhteet on epävarmoja, kunnes saadaan jotain sovittua molemminpuolisesti. Jos sovitaan, että seurustellaan, sen luulisi rauhoittavan tilanteen. Ja kun seurustellaan, ei etsitä ja treffata muita (oli ennen vanhaan itsestäänselvää, mutta ei taida olla enää nykyään...).
Itse en kyllä pystyisi tosissaan ihastumaan ku yhteen ihmiseen kerrallaan. Onko tunteet siis hiipuneet sitä ensimmäistä naista kohtaan jo, ku jutusta ei ole tullut säätämistä kummempaa?
Se, että kuvio alkuperäisen naisen kanssa on epävarma, johtuu siitä, että ette ole saaneet selvitettyä tilannetta suoraan auki, että missä mennään. Etkö halua itse ottaa asiaa puheeksi ja oletat, että nainen tekee sen tai jutusta ei tule mitään? Kuitenkin tiedät, että nainen on ollu susta pidempään jo kiinnostunut ja jonkin verran olette (ilmeisesti viestitellen) tutustuneet. Ei se alkuperäinen kuvio ainakaan muutu epävarmasta sen varmemmaksi sillä, että kuvioon sotketaan lisää ihmisiä: Jos eka nainen kuulee, et sä tapailetkin muita myös, hänkin voi alkaa säätämään muita juttuja kertomatta niistä sulle (vaikka alunperin olikin vaan susta kiinnostunut!). Siinä alkaa sitten olla jo monen ihmisen tunteet sotkussa, melkein Temppari-meininkiä.
Normaalit aikuiset ihmiset haluavat parisuhteeseen yhden henkilön kanssa, joka on kiinnostunut juuri heistä. Et taida nyt oikein itsekään tietää, oletko siitä alkuperäisestä naisesta kiinnostunut tai että onko hän enää mikään ykkösvaihtoehto? Ei ehkä ole, jos sulla on tarve etsiä muita vaihtoehtoja ja heti jo ihastutkin toiseen naiseen.
Onneksi olen jo naimisissa, niin ei tarttee näitä nykyajan suhdesekoiluja kokea!
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole enää nuori, niin yleensä kaikki suhteet lähtee liikkeelle seksistä. Eteneminen tapahtuu aina todella nopeasti.
Pelottavaa, ei olisi minusta tuollaiseen.
N45
Siis jospa se eka nainen tykkää ap just ja vaan ja ainoastaan sinusta, mutta olette molemmat niin epävarmoja toistenne tunteista, että ette nyt uskalla näyttää riittävästi tunteitanne toisillenne? Molemmat kuitenkin tiedätte, että toinen on ainakin jossainmäärin kiinnostunut ja molemmat haluaisitte olla toistenne kanssa vakavasti? Ette vaan yksinkertaisesti saa aloitettua parisuhdetta, vaikka oikeasti haluatte molemmat olla vaan ja ainoastaan toistenne kanssa?
Kerro, miten hyvin tuohon kuvioon nyt sitten sopii se, että menitkin treffeille toisen naisen kanssa ja olet ehkä jo kohta suhteessakin hänen kanssaan?
Kuulostaa sotkuiselta!
Jos ap olet kiinnostunut siitä ensimmäisestä naisesta, niin saisitko kerättyä kaiken rohkeutesi ja ilmaistua ajatuksesi, että haluat kunnon suhteen ja pois epävarmasta tilasta. Jos nainen haluaa samaa, te olette parisuhteessa! Jos nainen ei halua samaa, niin loppuupahan löysässä hirressä oleminen ja voit vapain mielin jatkaa kohti uusia seikkailuja!
Mitä se varalla oleminen tuossa tilanteessa tarkoittaa? Meinaatko, että se uusi treffikumppani olikin kiinnostavampi ku alkuperäinen nainen etkä oikeastaan enää haluakaan hänen kanssaan suhdetta kaikesta säätämisestä huolimatta?
Oisko myös mahdollista, että se eka nainen olisi jo koittanut sulle jotenkin viestittää kiintymystään, mutta ei sitä sitten ole hoksannut(???).
Tarkoitin sanoa: Että sinä et sitä kiintymyksen osoitusta ole hoksannut!
Oikeasti: Mikä siinä nyt on niin kamalaa, että rohkeasti vaan ottaisi puheeksi sen suhteen tilan eli aletaanko tässä jo olemaan kunnolla yhdessä vai mennäänkö elämässä eteenpäin? Ku ethän ole ehdottamassa tuota ventovieraalle ihmiselle, vaan sellaiselle, jonka kanssa on jo jotain tutustumista tapahtunut. Ehkä se nainen ei edes haluaisi edetä noin hitaasti, vaan itseasiassa nopeammin, mutta olette nyt jotenkin jumittuneet tuohon tilanteeseen, koska ette näe (läheskään!) tarpeeksi ja se nonverbaalinen viestintä jää jossain chattailussa uupumaan. Jos se nainen tuskailee ihan samaa asiaa, että miten saada suhde jo lopultakin ns seuraavalle levelille. Jos se nainen miettii jo, miten esittelisi sut vanhemmilleen ja on jo salaa päässään haaveillu teidän yhteisestä tulevaisuudesta paljonkin! Ja sitten sinä menet ja kysytkin ulos jotain ihan toista naista ja se alkuperäinen nainen sisäisesti luhistuu, ku jutusta ei koskaan tullutkaan mitään !!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
2 kk on kyllä mun makuun liian pitkä aika. Mutta en kyllä tajua niitä hätähousuja (Tinder)miehiäkään, jotka poistavat matchin, jos ei ole treffattu kolmen päivän aikana.
N40
Saatikka vuorokaudessa 😂
Onko teillä jokin syy, miksi ette tuon useammin ole tavanneet? Asutteko oikeasti eri puolilla maata vai oletteko niin kiireisiä töiden tms takia? Joulu on lemmenkipeille ehkä vielä syksyä romanttisempaa aikaa tavata. Jos olet vielä kiinnostunut siitä ekasta naisesta, niin pystytkö järkkäämään joulun tai uudenvuoden lähistölle tapaamista? Jotkut naiset on vielä oppineet silleen passiivisiksi, että ajattelevat, et miesten kuuluu alussa jahdata ja aktiivisesti hallita sitä alkuvaiheen pariutumista. Että miehen kiinnostus hiipuu, jos nainen on liian aktiivinen. Nyt tosin näyttää käyneen niin, että nainen on sun makuun liian passiivinen?
"Luulin siis ettei nainen ole kiinnostunut, mutta nyt oivalsin ettei kukaan täysjärkinen käytä noin paljon aikaa ja vaivaa tutustuakseen tyyppiin kenen kanssa ei näe mitään mahdollisuutta yhteisestä tulevaisuudesta."
Ehkä se nainen on susta hyvinkin kiinnostunut ja tosissaan, mutta olette molemmat sellaisia, että pidätte tunteenne salassa vain omana tietonanne ja ette raukat nyt pääse tosta tilanteesta ilman apuja eteenpäin!
Miksi ihmeessä sä menit jonkun ulkopuolisen kanssa treffeille tossa tilanteessa?? :D :D
Miksi nainen "siirtyisi seuraavaan", jos hänellä olisi vientiä? Naisella on aina vientiä. Kuvitteleeko ap, että nainen lähtee kaikkien treffitarjokkaiden kanssa treffeille?