Isosiskoni on opettanut tyttarensa halveksimaan seka minua etta miestani. Ovat nyt teini-ikaisia ja suhtautuvat erittain ylimielisesti seka meihin etta tuoreeseen vauvaamme!
Olen itse jo 30, joten tuntuu aika hämmentävältä kun teini-ikäiset hyppivät silmille. Sisareni on esim. opettanut että me olemme köyhiä ja erityisesti minä olen köyhä. Olen kuitenkin aivan normaaleissa toimistotöissä, viimeisimmäksi myynti-sihteerinä ja palkka oli 2300 e. Minulle ihan riittävä palkka tekemästäni työstä. Sisareni itse on sairaanhoitaja, joten en usko että ainakaan hänen peruspalkkansa on hirveän paljon isompi.
Toinen näistä siskoni tyttäristä on jonkin verran minun näköiseni ja siskoni aina välillä kommentoi sitä hänelle. Näen kuin tämä teinari oikein kiukustuu, ilmeisesti ei siis halua näyttää minulta. Viimeksi kun nähtiin piti sisarentyttäreni vauvaani sylissään ja siskoi kommentoi että tehän olette ihan samannäköisiä. Siskontytön spontaani reaktio oli huokaus ja silmien pyörittely.
Olen todella kyllästynyt tähän jatkuvaan vähättelyyn ja halveksuntaan. Miten osoitan sen saamatta vielä enemmän nenilleni?
Kommentit (6)
Oma veljentyttäreni möläytti jotain loukkaavaa, kun hänen hiuksiaan verrattiin minun eli tätinsä hiuksiin. Ja on tainnut jotain muutakin vastaavaa tapahtua. Eli ainakaan tuo asia ei ole välttämättä siskosi syytä.
On myös opettanut tyttärilleen, että minä en tee " oikeaa" työtä ollenkaan. Johtuen ilmeisesti siitä että jätin kauppiksen aikoinaan kesken. Ihan kunnollisia töitä olen kuitenkin koko ajan tehnyt, taloushallinnon, myynnin ja markkinoinnin, mutta sisko suhtautuu kun olisin ihan " nobody" ja on opettanut sen myös lapsilleen. Erään kerran toinen tyttäristä kysyin ääni halveksuntaa uhkuen, että " mitä sä niinku oikein ees teet" ...
Jos annat kohdella noin, sinua kohdellaan noin. Ala kehittää itsetuntoasi.
Ja teinien silmänpyöräytys ei tarkoita mitään, sellaisia ne on. Saattaahan teini hävetä äitiäänkin...
Vierailija:
Jos annat kohdella noin, sinua kohdellaan noin. Ala kehittää itsetuntoasi.Ja teinien silmänpyöräytys ei tarkoita mitään, sellaisia ne on. Saattaahan teini hävetä äitiäänkin...
Laittaisin joulukortit ja muut pakolliset, mutta enpä jaksaisi kuunnella & katsella tuollaista muuten. Sinua kohdellaan paskasti niin kauan kuin annatu muiden kohdella sinua niin.
En vain ymmärrä kuinka oma sisko kehtaa käyttäytyä noin.