Mies loukkaantui, kun pyysin serkkuani vaihtamaan autooni renkaat (korvausta vastaan) olin pyytänyt miestä monta viikkoa vaihtamaan ne (minulla on käsi paketissa, en pystynyt itse)
Aina kun pyysin, vastaus oli "joo joo, vaihdan huomenna, joo joo, vaihdan saunan jälkeen, no käydään poikien kanssa kaljalla tänään niin vaihdan huomenna, no nyt siellä on jo liian pimeää, ei tuolla näe vaihtaa"
Lopulta pyysin miespuolista serkkuani apuun. Hän tuli mielellään jo samana päivänä. Tarjosin rahaa muttei huolinut, joten kokosin joulukorin kaikista herkuista ja vein kiitoksena.
Nyt mies mököttää, että hänen tekemänsä työkö ei olisi kelvannut ja piti vielä serkkua lahjoakin, hän ei olisi huolinut mitään palkkiota. Ihan itse omilla rahoillani ostin herkut ja langat joista kudoin villasukat serkulle. Onko tämä nyt oleellinen mökötyksen aihe? Pitää toista päivää mykkäkoulua.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Miten AP voi kutoa käsi paketissa, mutta ei vaihtaa renkaita? Ei renkaiden vaihto ole mikään voimalaji, vaan tekniikkalaji.
7 jatkaa. Mulla on olkapään jänteet poikki , ei estä kutomista ja virkkaamista. Kantositeessäkin virkkasin , sain kahdelta fysioterapeutilta ja ortopediltä luvan : D Kaikki mikä ei aiheuta kipua on sallittua , näin sanottiin.
Ihan tahalteen ei vaihtanut, kuspää on. Et olis pyytänyt, sun ois pitänyt vaan ihmetellä mitenhän nuo renkaat sais vaihettua niin mies olis ite keksinyt että mä voin vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tahalteen ei vaihtanut, kuspää on. Et olis pyytänyt, sun ois pitänyt vaan ihmetellä mitenhän nuo renkaat sais vaihettua niin mies olis ite keksinyt että mä voin vaihtaa.
Jos sitä autoa itse tarvitsee, niin renkaat pitää saada vaihdettua tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Teit virheen. Sun olisi pitänyt pyytää NAISpuolista serkkua apuun, että nöyryytys olisi ollut täydellinen.
Tai oikeastaan nöyryytys olisi ollut täydellinen, jos olisit vaihtanut ne renkaat itse yhdellä kädellä.
Juuri näin kävi meillä naapurissa. Rouva osti kotiin uuden valaisimen. Asennus vaati pienen muutoksen, joten hän pyysi miestään ( insinööri) laittamaan sen kattoon. Mies lupasi ja lupasi ja sitten kun yritti, ei saanut muuta kuin iskut kynsilleen, lamppua ei saanut toimimaan.
Yks päivä rouva pyysi toista naapuriaan ( naisinsinööri) kattomaan lamppua. Hän korjasi kytkennän ja lamppu toimi.
joitain päiviä myöhemmin mies huomasi, että lamppu toimii. kysyi kuka laittoi. Kun kuuli, sai ihan hirvittävän raivarin, että oot nyt nolannut hänet ammatillisesti. Töihin ei kehtaa mennä ( ei ollut edes sama työpaikka) ja määräaikaista ei taatusti uusita. Lamppu paskaksi ja vaimolle musta silmä.
Ylittämätön aviokriisi ja ero.
Näin koville se voi ottaa.
Exä menetti miehuutensa, koska vaihdoin hänen autoonsa kesärenkaat ja kun auto ei mennyt katsastuksesta läpi, myös huolsin sen.
Tunnin verran katsoin, kun mies yhtä rengasta koitti vaihtaa, niin otin sitten ohjat omiin käsiini.
Aika nopeasti loppui parisuhde sitten.
Tämä kutominen vastaan renkaanvaihtotyyppi lienee sellainen "miesflunssatyyppi". Taisi osua ja upota tähän m iesvauvvaan. Kiitos päivän nauruista.