Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loukkaantui, kun pyysin serkkuani vaihtamaan autooni renkaat (korvausta vastaan) olin pyytänyt miestä monta viikkoa vaihtamaan ne (minulla on käsi paketissa, en pystynyt itse)

Vierailija
11.12.2021 |

Aina kun pyysin, vastaus oli "joo joo, vaihdan huomenna, joo joo, vaihdan saunan jälkeen, no käydään poikien kanssa kaljalla tänään niin vaihdan huomenna, no nyt siellä on jo liian pimeää, ei tuolla näe vaihtaa"

Lopulta pyysin miespuolista serkkuani apuun. Hän tuli mielellään jo samana päivänä. Tarjosin rahaa muttei huolinut, joten kokosin joulukorin kaikista herkuista ja vein kiitoksena.

Nyt mies mököttää, että hänen tekemänsä työkö ei olisi kelvannut ja piti vielä serkkua lahjoakin, hän ei olisi huolinut mitään palkkiota. Ihan itse omilla rahoillani ostin herkut ja langat joista kudoin villasukat serkulle. Onko tämä nyt oleellinen mökötyksen aihe? Pitää toista päivää mykkäkoulua.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin exän kanssa monesti ottamaan apua vastaan veljeltäni tai isältäni. Siis sellaisia asioita, joita minä en itse osannut/voinut tehdä ja ex oli aina "joo joo, katotaan huomenna" eikä mitään tapahtunut, niin jopas alkoi mökötys, kun muut miehet suoriutuivat häntä paremmin.

Vaimon kaveri pyysi ex-miehen veljeä tapetointihommiin. Täydellinen nöyryytys.

Vierailija
22/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut, että "no kun mä 10 krt sua pyysin, etkä innostunut hommasta, pyysin jotakuta, joka heti suostui. Ei tässä sen kummempaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on (tai oli) ystäväpariskunta, jonka nainen pyysi mieheltäni apua yhden remonttihomman kanssa, jonka toteuttaminen oli kestänyt yli puolivuotta, kun mies ei sitä ollut viitsinyt tehdä. Mieheni hoisi asian tunnissa ja jopas alkoi saamaan vihaisia tekstiviestejä mieheltä, että miksi oli tehnyt niin ja hän olisi kyllä tehnyt sen lähiaikoina. Mieheni vastasi vaan, että "ole hyvä". Kiittämätön.

Vierailija
24/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen. Miten AP voi kutoa käsi paketissa, mutta ei vaihtaa renkaita? Ei renkaiden vaihto ole mikään voimalaji, vaan tekniikkalaji.

Kyllä neulominen onnistuu käsi paketissakin vaikka hitaasti etenee. Riippuu tietenkin siitä, kumpi käsi ja miksi. Kirjoittaja ei myöskään väittänyt, että hän neuloi sukat heti.

Vierailija
25/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin sanonut, että "no kun mä 10 krt sua pyysin, etkä innostunut hommasta, pyysin jotakuta, joka heti suostui. Ei tässä sen kummempaa."

Siis puhuttiinko tässä edelleen renkaanvaihdosta vai parisuhteen muodostamisesta?

Vierailija
26/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen. Miten AP voi kutoa käsi paketissa, mutta ei vaihtaa renkaita? Ei renkaiden vaihto ole mikään voimalaji, vaan tekniikkalaji.

Kyllä neulominen onnistuu käsi paketissakin vaikka hitaasti etenee. Riippuu tietenkin siitä, kumpi käsi ja miksi. Kirjoittaja ei myöskään väittänyt, että hän neuloi sukat heti.

Mikähän syy on sellainen, jossa käsi on paketissa niin pitkään kuin mitä ap antoi tarinassaan olettaa?

Vierailija
27/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia on myös ne miehet, jotka auttavat ja vaikka remontoivat koko ystävän kodin, mutta omassa kodissa eivät saa mitään tehtyä.

Vierailija
28/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän syy on sellainen, jossa käsi on paketissa niin pitkään kuin mitä ap antoi tarinassaan olettaa?

No itselläni ainakin oli käsi paketissa melkein tupla-ajan mitä piti, koska terveyskeskus ei suostunut ottamaan kipsiä pois. Lopulta, kun käsi oli mennyt jo tummansiniseksi ja lakannut toimimasta, leikkasin itse kipsin pois sillä vasemmalla, eli huonommalla kädelläni saksilla. Siihen meni useampi tunti. 

Vierailija
29/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tuli makea olo sinun puolestasi! Hienoa, mies joutuu nyt oikeasti ajattelemaan asiaa.

Vierailija
30/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai näissä on molempia aiemmissa vastauksissa esitettyjä näkökulmia. Toivon että olisi huomattavasti yleisempää, että toisen henkilön toimeliaisuus teki näkyväksi oman nahjustelun, saamattomuuden ja sen ettei puoliso voi luottaa apuun. Tämä loukkaantuminen käännetään tietysti puolison viaksi, ja selitellään että olisinhan minä tehnyt. Osalla asiaan voi liittyä jopa valtapeliä ja kontrollointia, joilla puolisoa yritetään pitää ruodussa, ja puoliso ikävästi rikkoi tämän kuvion ottamalla tilanteen omiin käsiinsä.

Vierailija
31/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. venähdys ei välttämättä estä kutomista riippuen toki kivusta ja paikasta. Itse ainakin kudoin useammat lapaset vaikka käsi oli kantositeessä. Pieni hidastahtinen liike jopa helpotti kipua paikoitellen.

Vierailija
32/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä tuollainen saamattomuus/laiskuus "joo joo huomenna" johtuu joko siitä, että haluaa tahallaan tehdä kiusaa kumppanilleen ja olla ns. niskan päällä TAI siitä, ettei osaa, mutta ei kehtaa sitä sanoa.

Vierailija
33/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ex suuttui aikoinaan kun tilasin ruuat ovelle. Olin onnettomuuden jäljiltä pyörätuolissa enkä päässyt kauppaan. sukulaiset ja ystävät asuvat liian kaukana auttaakseen tarpeeksi tiheään. Kaapit olivat tyhjänä jotain maitojauhetta lukuunottamatta ja minulla oli kova nälkä.

Ex ei suostunut käymään lähikaupassa, kun oli itse juuri syönyt vatsansa täyteen ulkona kavereidensa kanssa. Matkaa lähikauppaan on n. 150m. Oma vatsani huusi siihen malliin ruokaa, että tilasin ovelle kun uk ko ei saanut pers ettää n irti sohvasta.

V*t u ili koko illan ja seuraavan päivän "No toiko se lähetti kukkia ja suklaatakin kun niin piti kiitellä ja hymyillä" Kuski oli nuori mies. Siis kiitin aivan normaalisti ja kiittäessäni pieni hymy tulee minulta automaattisesti. Sen jälkeen onneksi siskoni muutti luokseni siksi aikaa auttelemaan että kykenin kävelemään kepeillä.

Vierailija
34/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä himoneuloja olen neulonut sukat myös käsi kipsissä. Lisäksi koska neulon yli 50 paria sukkia vuodessa, niitä on jatkuvasti valmiina lahjaksi annettavaksi.

Vierailija
35/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ex suuttui aikoinaan kun tilasin ruuat ovelle. Olin onnettomuuden jäljiltä pyörätuolissa enkä päässyt kauppaan. sukulaiset ja ystävät asuvat liian kaukana auttaakseen tarpeeksi tiheään. Kaapit olivat tyhjänä jotain maitojauhetta lukuunottamatta ja minulla oli kova nälkä.

Ex ei suostunut käymään lähikaupassa, kun oli itse juuri syönyt vatsansa täyteen ulkona kavereidensa kanssa. Matkaa lähikauppaan on n. 150m. Oma vatsani huusi siihen malliin ruokaa, että tilasin ovelle kun uk ko ei saanut pers ettää n irti sohvasta.

V*t u ili koko illan ja seuraavan päivän "No toiko se lähetti kukkia ja suklaatakin kun niin piti kiitellä ja hymyillä" Kuski oli nuori mies. Siis kiitin aivan normaalisti ja kiittäessäni pieni hymy tulee minulta automaattisesti. Sen jälkeen onneksi siskoni muutti luokseni siksi aikaa auttelemaan että kykenin kävelemään kepeillä.

Paras sana tässä tarinassa on ex.

Vierailija
36/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti, jos tuollainen "mies" olisi ollut liikuntakyvytön, niin olisi vaatinut kuningastason palvelua. Ihminen, joka ei osaa asettua toisten asemaan ja näkee vain itsensä "minä söin jo". Minä, minä ja minä.

Vierailija
37/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tuo kusipää on hengissä?

Vierailija
38/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet mököttää, koska muut eivät olekaan heidän valtansa alla. He nauttivat kun saavat omalla käytöksellään toisen odottamaan ja olemaan riippuvainen. Tässä perimmäinen syy. Eli toisin sanoen tällaiset miehet ovat henkisesti alistavia, pikkumaisia despootteja, jotka eivät ansaitse parisuhdetta.

Sitten valittavat, että naiset nalkuttavat (eli pyytävät jotain asiaa tehdyksi uudelleen ja uudelleen). Ihmisen pakottaminen pyytämään toistuvasti jotain tehdyksi, josta tämä ei syystä tai toisesta selviä itse, on kumppanilta vallankäyttöä. Kaikkein inhottavinta on vielä se, että pyytämisestä tehdään moitittava luonteenpiirre (naiset ovat muka nalkuttajia). 

Juuri näin. Jo aikoja sitten, nuorena plikkana kun seurustelin ensimäistä kertaa, tajusin jutun juonen. Nalkuttajaksi leimaaminen on AINA vallankäyttöä. Mainitsemastasi syystä.

Onneksi löytyi mies joka ottaa oman vastuunsa tekemisistään ja tekemättäjättämisistään, eikä pelaile mitään valtapelejä. Jos joku asia on tekemättä, niin se on silloin tekemättä, eikä muutu siitä tekemättömyydestä miksikään kuin vain ja ainoastaan tekemällä. 

Mun miestä ketuttaa oma tekemättömyytensä, jos hänelle joutuu sanomaan kaksi kertaa samasta asiasta, ei se että minä siitä sanon.

Vierailija
39/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieskin varmasti saa sänkyhommissa apua naapurin akalta.

Mihin se apua siinä tarvitsee? Eihän tuollainen mies mihinkään sänkyyn asti pääse, kun vasta joojoo, ihan kohta, huomenna sitten.

Vierailija
40/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet mököttää, koska muut eivät olekaan heidän valtansa alla. He nauttivat kun saavat omalla käytöksellään toisen odottamaan ja olemaan riippuvainen. Tässä perimmäinen syy. Eli toisin sanoen tällaiset miehet ovat henkisesti alistavia, pikkumaisia despootteja, jotka eivät ansaitse parisuhdetta.

Sitten valittavat, että naiset nalkuttavat (eli pyytävät jotain asiaa tehdyksi uudelleen ja uudelleen). Ihmisen pakottaminen pyytämään toistuvasti jotain tehdyksi, josta tämä ei syystä tai toisesta selviä itse, on kumppanilta vallankäyttöä. Kaikkein inhottavinta on vielä se, että pyytämisestä tehdään moitittava luonteenpiirre (naiset ovat muka nalkuttajia). 

Juuri näin. Jo aikoja sitten, nuorena plikkana kun seurustelin ensimäistä kertaa, tajusin jutun juonen. Nalkuttajaksi leimaaminen on AINA vallankäyttöä. Mainitsemastasi syystä.

Onneksi löytyi mies joka ottaa oman vastuunsa tekemisistään ja tekemättäjättämisistään, eikä pelaile mitään valtapelejä. Jos joku asia on tekemättä, niin se on silloin tekemättä, eikä muutu siitä tekemättömyydestä miksikään kuin vain ja ainoastaan tekemällä. 

Mun miestä ketuttaa oma tekemättömyytensä, jos hänelle joutuu sanomaan kaksi kertaa samasta asiasta, ei se että minä siitä sanon.

Nalkuttajaksi leimaaminen ei ole AINA vallankäyttöä. Mutta AINA sanan käyttäminen nalkuttaessa on sitä aivan varmasti. "Sä teet AINA näin. Sä jätät AINA tämän tekemättä". Kumpikaan ei pidä paikkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi