Työkkäri katkaisi etuudenmaksun
Työkkäri katkaisi etuudenmaksun hakemuksen käsittelyn ajaksi koska halusi selvityksen miksi lopetin edellisen "työpaikkani" vapaaehtoispalokunnassa!
En ole vielä edes saanut penniäkään, yli kuukausi mennyt jo kun tein tyomarkkinatuki hakemuksen. En olisi ikinä uskonut että tarttuvat näin joka asiaan. VPK toiminta on täysin vapaaehtoista ja maksutonta, käytännössä lopetin harrastuksen edellisessä asuinpaikkakunnassani ja nyt siitä rangaistaan.. Mikä avuksi, eivät antaneet puhelimessakaan juuta eikä jaata, vaan että menee 26 päivää käsittelyssä (!). Tukea ei siis tule edes takautuvasti koska etuudenmaksu on nyt katkaistu. Kyseessä kuntakokeilu.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on syöpä niin hän ei halua ymmärrystä vaan haukkumiset huonoista elintavoista.
Nyt tiukemmaksi koko yhteiskunta ja ihmiset vastuuseen omasta käytöksestä.
Ei tarvitse juoda alkoholia ja vetää itseään täyteen kemikaaleja
Syöpähoidot pitää itse maksaa eikä verorahoista
Alkoholi aiheuttaa syöpää eli osalla itse aiheutettu tauti
Vesi voi aiheuttaa liikaa nautittuna myrkytystilan ja siihen voi myös hukkua. Kielletään vesi.
Tämä ketju lähti elämään ihan omaa elåmäänsä.
Sain ehkä yhden tai kahden aidosti auttavan ja positiivisen vastauksen koko ketjussa kysymykseeni. Tälläsiäkö me suomalaiset olemme? Ei ihme että meitä pilkataan maailmalla
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi aiheuttaa syöpää joten ihmiset voisi lopettaa sen juonnin.
Voin lopettaa heti kun saa muita päihteitä laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
VPK toiminta on vapaaehtoistyötä, sen ja toiminnan tuoman kokemuksen vuoksi laitoin sen historiaani. Mielestäni VPK ssa mukana olo on hyödyllistä ja ajattelin sen olevan positiivinen asia työnhaussa.
Mikä tässä ei täsmää? En minä lisäselvitystä ole pyytänyt, he pyysivät vaikka aivan selvästi olen kommunikoinut asiasta, että kyseessä VPK ei oikea palokunta toiminta jossa palkkaa mukana.
En ole koskaan aiemmin hakenut työttömyystukea, joten tein kai aloittelijan virheen.
Työttömän pitää olla himassa siltä varalta että TE-toimistosta soitetaan. Myös vessakäynnit on syytä ajoittaa joko ennen kahdeksaa tai neljän jälkeen. Jos et pysty vastaamaan, tulee tekstari, että yritimme tavoitella sinua, vastaathan sitten seuraavalla kerralla. Vastaamattomuudesta jää myös maininta omiin tietoihin. ”Asiakasta yritetty tavoitella puhelimitse, ei ole ollut tavoitettavissa” tai muuta vastaavaa.
Jos teet vapaaehtoistyötä, et ole työvoiman käytettävissä. Jos harrastat, et ole työvoiman käytettävissä. Tämä on syy lakkauttaa tuen maksu. Myöskään itseopiskelusta ei kannata mainita. Ainoa, mitä työtön voi tehdä, on istua kotona hakemassa töitä siltä varalta että virkailija soittaa. Työkkäriin ei kannata kertoa mitään ylimääräistä. Työhakemuksessa voit tietenkin kertoa kaikki aktiviteettisi.
Jos pärjää ilman työttömyystukea, aina parempi. Silloin kun on töitä, kannattaa säästää niin ettei tarvitse nostaa tukea ainakaan yhtään pidemmälle kuin ne liiton rahat. Rahat ovat tiukemmalla, mutta elämänlaatu paranee kun voi tehdä päivisin mitä haluaa tekemättä siitä tiliä kenellekään ja töitä voi hakea ilman että TE-toimisto vahtii, haetko vai et. Aina sitä johonkin pikkupätkään pääsee duuniin että saa sen työmarkkinatuen tai vastaavan verran rahaa. Kiireapulaiseksi postiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VPK toiminta on vapaaehtoistyötä, sen ja toiminnan tuoman kokemuksen vuoksi laitoin sen historiaani. Mielestäni VPK ssa mukana olo on hyödyllistä ja ajattelin sen olevan positiivinen asia työnhaussa.
Mikä tässä ei täsmää? En minä lisäselvitystä ole pyytänyt, he pyysivät vaikka aivan selvästi olen kommunikoinut asiasta, että kyseessä VPK ei oikea palokunta toiminta jossa palkkaa mukana.
En ole koskaan aiemmin hakenut työttömyystukea, joten tein kai aloittelijan virheen.Työttömän pitää olla himassa siltä varalta että TE-toimistosta soitetaan. Myös vessakäynnit on syytä ajoittaa joko ennen kahdeksaa tai neljän jälkeen. Jos et pysty vastaamaan, tulee tekstari, että yritimme tavoitella sinua, vastaathan sitten seuraavalla kerralla. Vastaamattomuudesta jää myös maininta omiin tietoihin. ”Asiakasta yritetty tavoitella puhelimitse, ei ole ollut tavoitettavissa” tai muuta vastaavaa.
Jos teet vapaaehtoistyötä, et ole työvoiman käytettävissä. Jos harrastat, et ole työvoiman käytettävissä. Tämä on syy lakkauttaa tuen maksu. Myöskään itseopiskelusta ei kannata mainita. Ainoa, mitä työtön voi tehdä, on istua kotona hakemassa töitä siltä varalta että virkailija soittaa. Työkkäriin ei kannata kertoa mitään ylimääräistä. Työhakemuksessa voit tietenkin kertoa kaikki aktiviteettisi.
Jos pärjää ilman työttömyystukea, aina parempi. Silloin kun on töitä, kannattaa säästää niin ettei tarvitse nostaa tukea ainakaan yhtään pidemmälle kuin ne liiton rahat. Rahat ovat tiukemmalla, mutta elämänlaatu paranee kun voi tehdä päivisin mitä haluaa tekemättä siitä tiliä kenellekään ja töitä voi hakea ilman että TE-toimisto vahtii, haetko vai et. Aina sitä johonkin pikkupätkään pääsee duuniin että saa sen työmarkkinatuen tai vastaavan verran rahaa. Kiireapulaiseksi postiin tms.
Tuleeko karenssi jos puhelin on rikki tai suljettu maksamattomien laskujen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan aiemmin hakenut työttömyystukea, joten tein kai aloittelijan virheen.Työttömän pitää olla himassa siltä varalta että TE-toimistosta soitetaan. Myös vessakäynnit on syytä ajoittaa joko ennen kahdeksaa tai neljän jälkeen. Jos et pysty vastaamaan, tulee tekstari, että yritimme tavoitella sinua, vastaathan sitten seuraavalla kerralla. Vastaamattomuudesta jää myös maininta omiin tietoihin. ”Asiakasta yritetty tavoitella puhelimitse, ei ole ollut tavoitettavissa” tai muuta vastaavaa.
Ymmärrän pointin. Olin mukana VPK toiminnassa aiemmin, en nyt työttömäksi ilmoittautumisen aikana. Silti TE/kuntakokeilu teki selvityspyynnön miksi olen lopettanut toiminnan/VPK: n. Ja tämän vuoksi ovat katkaisseet edunmaksun ja selvästi mainitsivat myös että maksua ei ole tulossa takautuvasti päivästå jolloin olen hakemuksen tehnyt mutta voin silti tehdä jatkohakemuksen. Tein sen, mutta oletan etten ole saamassa muuta kuin karenssia, syystä että lopetin VPK toiminnan muutama kuukausi sitten.
Minulla oli vähän sama tilanne, piti toimittaa virallinen erotodistus opinnoista, joiden lopettamisesta oli monta vuotta ja oppilaitos toisessa kaupungissa. Etuuden maksi viivästyi kaksi kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vähän sama tilanne, piti toimittaa virallinen erotodistus opinnoista, joiden lopettamisesta oli monta vuotta ja oppilaitos toisessa kaupungissa. Etuuden maksi viivästyi kaksi kuukautta.
Viivästyi vain, mutta myönnettiin lopulta? Maksoivatko takautuvasti kaksi kuukautta?
Niin, tuohon 2 tunnin siivoukseen kuuluu vain yksi makuuhuone, keittiö, olohuone ja vessa eli jos on enemmän huoneita niin niiden siivous täytyy ostaa normaalihintaan, eivät kuulu tuohon 2 tunnin siivoukseen, mistä saa palvelusetelillä alennusta.
Lisäksi ei saa olla lattialla mitään tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin virkailijat työllistävät itsensä näillä ”selvityspyynnöillä”.
Suomi on kyllä oikea kyyläysyhteiskunta.
Vieläkö pullojen palautuksesta pitää maksaa veroja😂
Eikös verottajalla ollut se vinkkipuhelin. Naapurissa käy eläkeläispappa lumitöissä. Pitäiskö vinkata verottajalle? Olen joskus nähnyt papan pullapussin kanssa lähtevän mummon luota. Ties mitä veronkiertoa sielläkin tapahtuu! Ja tukien väärinkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukihakemus Kelaan ja päätöksen jälkeen tarvittaessa harkinnan varaisen toimeentulotuen hakemus aikuissosiaalityöhön.
Ei sieltäkään kaikki saa, esim. jos on yhtiölainaa niin harkinnanvaraista ei saa antaa.
Tuosta tuli päätös myös yli vuosi sitten kun päätettiin, että yhtiölaina ei ole enää lasku toimeentulotuessa. Sitä ei saa harkinnanvaraisella korvata Suomessa.
Sossu sanoo, että myy asunto pois.
Eihän sano. Minulla on maksettu 70 neliön osakehuoneisto, mutta koska eläkkeeni on alle köyhyysrajan, niin saa toimeentulotukea suurien lääkemenojen takia. Tosin haen tästä syystä tukea vain kerran vuodessa, jolloin ostan kaikki lääkärin määräämät reseptilääkkeet( 16 reseptiä) ja aina on tullut tt-tukea sentilleen sen verran, kuin olen itsekin laskenut. Tosin mulla pitää olla noin 550 euroa rahaa, jolla ostan lääkkeet apteekista ja sitten laitan kuitit tt-hakemukseen. Asumistukea en ole koskaan saanut, en silloinkaan kun oli lähes 70 000 e asuntolainaa, koska vastike ja korkomenot eivät olleet niin suuria, että olisin asumistukea saanut. Asuntolainan lyhennyksiä ei huomioida asumistukeen.
Onko sulla putkiremonttilaina? Jos sellainen tulee niin sitä ei lasketa laskuksi eli saat vähemmän lääkerahaa. Rahoitusvastiketta ei lasketa laskuksi toimeentulotuessa.
Ei ole mitään putki- tai muitakaan remonttilainoja. Eikä ole näköpiirissäkään ainakaan 10-15 vuoteen. Tälläisiä varten pistän kuitenkin kuukausittain sukanvarteen tietyn summan. Minusta on kuitenkin erittäin tärkeää, että taloyhtiöstäni pidetään hyvää huolta enkä pelkää remontteja, sillä ne takaavat asunnon arvon säilymisen. Taloyhtiön laina, joka maksetaan vastikkeen yhteydessä, huomioidaan asumistuesta. Se on sitten toinen juttu tuleeko vastikkeesta remonttivelkoineen sen suuruinen, että olisin oikeutettu asumistukeen.
Sitten et ainakaan toimeentulotukea enää saa.
Putkiremonttivastikkeen verran jää lääkkeistä itselle maksettavaa.
Putkiremontti on maksanut meilläpäin 30 000 yhteen asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim katkaisevat tuet ja tekevät selvityksen vaikka liitto voi näitä pyytää. Tekevät tahallaan näin,
NO KUULEPPA TEEPPÄ JUTTU TV.HEN NIIN EIKÖHÄN RAHASAMPO ALA TOIMIA..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukihakemus Kelaan ja päätöksen jälkeen tarvittaessa harkinnan varaisen toimeentulotuen hakemus aikuissosiaalityöhön.
Ei sieltäkään kaikki saa, esim. jos on yhtiölainaa niin harkinnanvaraista ei saa antaa.
Tuosta tuli päätös myös yli vuosi sitten kun päätettiin, että yhtiölaina ei ole enää lasku toimeentulotuessa. Sitä ei saa harkinnanvaraisella korvata Suomessa.
Sossu sanoo, että myy asunto pois.
Eihän sano. Minulla on maksettu 70 neliön osakehuoneisto, mutta koska eläkkeeni on alle köyhyysrajan, niin saa toimeentulotukea suurien lääkemenojen takia. Tosin haen tästä syystä tukea vain kerran vuodessa, jolloin ostan kaikki lääkärin määräämät reseptilääkkeet( 16 reseptiä) ja aina on tullut tt-tukea sentilleen sen verran, kuin olen itsekin laskenut. Tosin mulla pitää olla noin 550 euroa rahaa, jolla ostan lääkkeet apteekista ja sitten laitan kuitit tt-hakemukseen. Asumistukea en ole koskaan saanut, en silloinkaan kun oli lähes 70 000 e asuntolainaa, koska vastike ja korkomenot eivät olleet niin suuria, että olisin asumistukea saanut. Asuntolainan lyhennyksiä ei huomioida asumistukeen.
Onko sulla putkiremonttilaina? Jos sellainen tulee niin sitä ei lasketa laskuksi eli saat vähemmän lääkerahaa. Rahoitusvastiketta ei lasketa laskuksi toimeentulotuessa.
Ei ole mitään putki- tai muitakaan remonttilainoja. Eikä ole näköpiirissäkään ainakaan 10-15 vuoteen. Tälläisiä varten pistän kuitenkin kuukausittain sukanvarteen tietyn summan. Minusta on kuitenkin erittäin tärkeää, että taloyhtiöstäni pidetään hyvää huolta enkä pelkää remontteja, sillä ne takaavat asunnon arvon säilymisen. Taloyhtiön laina, joka maksetaan vastikkeen yhteydessä, huomioidaan asumistuesta. Se on sitten toinen juttu tuleeko vastikkeesta remonttivelkoineen sen suuruinen, että olisin oikeutettu asumistukeen.
Jos saat toimeentulotukea niin et saa säästää rahaa.
Miksi toimeentulotukea saavan pitäisi voida kerryttää muhkeat säästöt? Se toimeentulotuki on viimesijainen etuus, jolla kuuluu turvata vain hengissä pysyminen, ei rikastuminen.
Kuinkahan tyhmä sitä pitäisi oikein olla, että kuvittelisi toimeentulotuesta voitavan kerätä muhkeat säästöt?
Jos tuo mummu kerää ne käteisenä.
Osa nostaa käteisenä rahat ja laittaa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim katkaisevat tuet ja tekevät selvityksen vaikka liitto voi näitä pyytää. Tekevät tahallaan näin,
Vuokralla oleva lapsiperhe saa rahaa sossusta ruokaan.
Meilläpäin oli lehdessä, että jos äidit ei saa palkkatukitöitä niin he hakevat sossusta rahat. Kannattaisi varmaan palkata äitejä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin oli lehdessä, että jos äidit ei saa palkkatukitöitä niin he hakevat sossusta rahat. Kannattaisi varmaan palkata äitejä töihin.
Työnantajat haluavat, että äidit saavat lepojaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla oleva lapsiperhe saa rahaa sossusta ruokaan.
Niin, vuokralla oleva.
Jos tuo mummu kerää ne käteisenä.