Työkkäri katkaisi etuudenmaksun
Työkkäri katkaisi etuudenmaksun hakemuksen käsittelyn ajaksi koska halusi selvityksen miksi lopetin edellisen "työpaikkani" vapaaehtoispalokunnassa!
En ole vielä edes saanut penniäkään, yli kuukausi mennyt jo kun tein tyomarkkinatuki hakemuksen. En olisi ikinä uskonut että tarttuvat näin joka asiaan. VPK toiminta on täysin vapaaehtoista ja maksutonta, käytännössä lopetin harrastuksen edellisessä asuinpaikkakunnassani ja nyt siitä rangaistaan.. Mikä avuksi, eivät antaneet puhelimessakaan juuta eikä jaata, vaan että menee 26 päivää käsittelyssä (!). Tukea ei siis tule edes takautuvasti koska etuudenmaksu on nyt katkaistu. Kyseessä kuntakokeilu.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme kertoo työkkärille yhtään mitään ylimääräistä tänä päivänä?
Niitä pitää käsitellä samoin kuin polpon kuulustelijoita.
Tulorekisteri. Tänä päivänä on äärestä vaikea salata asioita. Esim vpk maksamat korvaukset menee tulorekisteriin, kun niistä maksetaan vero.
anoa toimeentulotukea?
Samaa asiaa melkein, mutta eri nimellä.
virkailijaa kiinnostaa lähinnä se miten omaa proviisiota "paineessa" saa nostettua leikkimällä bugisten pykälien kanssa jumalaa.
näin todennäköisesti nysvätään kun kaivellaan jatkossa hakemusten tekstejä. siihen tarvitaan reusrsseja mutta hyötyä siitä ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Baarissa voit työttömänä istua aamusta iltaan, Juuri muuta ei saa tehdä ilman rangaistusta ja tukien katkaisua.
Tätä on nimitetty kirjassa "institutionaalisen lannistamisen kulttuuriksi".
Työkkärin kanssa asioidessa oli sentään selvät sanat, tiesi mitä odottavat. Kuntakokeilun virkailijat tekevät aivan erilaisia päätöksiä kuin työkkäri. Eihän se niin voi mennä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi IHMEESSÄ edes kerroit heille palkattomasta palokuntaharrastuksestasi? Mitään ylimääräistä ei saa kertoa!
Juuri näin. Älkää kertoko oma-aloitteisesti mitään. Lisäksi kannattaa tarkistuttaa omat tietonsa ja muutoinkin huolehtia omista yksityisyydensuojaan kuuluvista asioista pyytämällä omat tiedot jne. Erityisesti kuntakokeilussa.
Onko näin että todennäköisesti työttömyystukea ei ole tulossa koska etuudenmaksu on keskeytetty nyt? Olen ollut lisäksi äitiyslomalla joten työssäoloehtoni ei täyty. Tuntuu että olen sössinyt elämäni :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi IHMEESSÄ edes kerroit heille palkattomasta palokuntaharrastuksestasi? Mitään ylimääräistä ei saa kertoa!
Juuri näin. Älkää kertoko oma-aloitteisesti mitään. Lisäksi kannattaa tarkistuttaa omat tietonsa ja muutoinkin huolehtia omista yksityisyydensuojaan kuuluvista asioista pyytämällä omat tiedot jne. Erityisesti kuntakokeilussa.
miksi joku kertoo työkkärille mitään, jos soittaa niin vastatessa sanoo moi muuten sanoo vaan että en tiedä. tai en osaa sanoa. tai en muista.
Olet oikeutettu toimeentulotukeen
Pyydä vpk:sta todistus ette ole saanut tuloja,luulisi sellaisen saavan.
Vierailija kirjoitti:
miksi joku kertoo työkkärille mitään, jos soittaa niin vastatessa sanoo moi muuten sanoo vaan että en tiedä. tai en osaa sanoa. tai en muista.
No jos näin tekee, niin tulee kirjallista postia seuraavaksi pyytäen selvityspyyntöä ja etuudenmaksu keskeytetty käsittelyn ajaksi.
Kyllä se tulee takautuvasti, jos sulla katsotaan olevan oikeus tukeen. Tällaselta vaahtoamiselta menee pohja pois, kun keksit asioita päästäsi. Se on katkaistu siksi aikaa, että ratkaisu tehdään. Lue se ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Onko näin että todennäköisesti työttömyystukea ei ole tulossa koska etuudenmaksu on keskeytetty nyt? Olen ollut lisäksi äitiyslomalla joten työssäoloehtoni ei täyty. Tuntuu että olen sössinyt elämäni :(
Eikö äitiysloma pidennä tarkastelujaksoa?
Vierailija kirjoitti:
Keskeytetty siksi aikaa että tutkivat. Voi olla että saat tai et saa tukea. Riippuen mitä vastasit selvitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos näin tekee, niin tulee kirjallista postia seuraavaksi pyytäen selvityspyyntöä ja etuudenmaksu keskeytetty käsittelyn ajaksi.
mites se toimeentulotuen anominen tämän jälkeen?
Jokaisella on henkilökohtainen virkailija ja kerrotaan koko kaupungille virkailijan nimellä näistä päätöksistä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on henkilökohtainen virkailija ja kerrotaan koko kaupungille virkailijan nimellä näistä päätöksistä.
Lapset puhuu, että Aadan äiti vie koulukaveri perheen ruokarahat
Laihian VPK?