Miten on päivä alkanut?
Sinä kanssaihminen joka luet palstaa juuri nyt. Miten päivä on alkanut? Mitä suunnittelet? Itse olen mökillä miehen kanssa. Mökki ei oikeasti ole talvi-asuttava joten pian pitää laittaa tuli kaminaan. En tiedä olenko hyvilläni vai pahoillani siitä että viime yöksi luvattu lumisade onkin näköjään tullut vetenä.
Suunnitelmissa on hoitaa muutama viimeinen syyshomma mm omenapuiden suojaus peuroilta ja jäniksiltä. Läheisessä kaupungissa olisi joulumarkkinat mutta ei taideta jaksaa lähteä. Mieluummin rentoudutaan täällä maalla ja tehdään vaikka pitkä kävelylenkki ja sen jälkeen saunaan.
Mukavaa päivää kaikille.
Kommentit (42)
Lumet tuupattu, pullat paistettu.
Heräsin vasta 9.50, mikä on normaalia lauantaisin, kun pe-iltana ratsastustunti myöhään ja kotona vasta 22 jälkeen ja nukkumaanmeno venyy. Tässä nyin aamukahvia, jotta saisi koneen käyntiin.
Tämän päivän suunnitelmissa koko päivä penkkiurheilua (hiihtolajeja ja salibandyn MM-finaali). Siinä samassa pientä kotisiivoilua ja tiskailua, sohvan nurkassa työhommia hieman ja jos saisi venäjää luettua/kuunneltua tunnin verran.
Mulla tavoitteena palauttaa/saada hyvä venäjänkieli vuodessa. Tämän vaatii noin 1 h päivässä venäjää joko lukemista (sanakirjan kanssa osittain, äänikirjaa tai elokuvaa). Ruostunut on taito pahasti. Etenkään äänikirjoista tuntuu, etten ymmärrä mitään (pois lukien lastenkirjat :). Niin pirun nopeaa ja pitäisi todella keskittyä, mutta toistaiseksi tyydyn siihen, että sanat vaan soljuvat ja jospa ne aivot jotain rekisteröisivät...
Ruokaa ei tarvitse onneksi tarvi tehdä; syön jämiä ja mitä löytyy. Ei ole kokkailumoodia. Taitaa ulkoilu jäädä tältä päivältä...
F
Heräsin turhan aikaisin jostain syystä enkä saanut enää unta, ja nyt väsyttää kauheasti. Olen kuitenkin innoissani vapaapäivästä ja yritän unohtaa väsymyksen. Kohta ruokakauppaan.
Söin aamupalan ja valitsin tapetteja pariin huoneeseen näytteistä. Seuraavaksi kokeilen vielä tapetteja photoshopilla. Käyn kaupassa ja ostan listoihin maalia. Odottelen että teini herää ja saan tehtyä hänelle aamupalan joka on jotain muuta kuin muroja.
Heräsin seitsemältä, pyörin sängyssä vielä lähelle kahdeksaa kunnes nousin kahvinkeittoon. Siinä odotellessa täytin tiskikoneen loppuun, siirsin pyykit pyykkikoneesta kuivaajaan ja uudet pyykit pyykkikoneeseen. Vein koiran pikatarpeille ja sitten vihdoin sain kahvia eteeni, ja koiralle ruokaa.
Tein kauppalistaa ja kävin läpi lippulappuja. Lähdettiin miehen ja koiran kanssa metsään etsimään tämän vuoden joulukuusi, hieno löydettiinkin.
Käytiin ruokakaupassa, veivasin taas lisää pyykkiä, söin toissapäiväisen porkkanaraasteen, annoin koiralle ruokaa.
Nyt syön karkkia ja palstailen. Kohta imuroin.
Mietin miten onnekas olen kun olen löytänyt sopivan puolison. Ensimmäinen oli ilkeä ja epäluotettava. Kesti melkein 25 vuotta ennenkuin osasin ottaa eron. Uuden kanssa on sujunut hyvin jo monta vuotta.
Ystävät rakkaat älkää jääkö huonoihin ihmissuhteisiin vaikka olisi mikä.
Ei tämä uusikaan virheetön ole enkä ole itsekään mutta tämä tuntuu hyvältä ja sopivalta.
Kohta kakkosaamiainen eli pekonia, munia, Kanniston leipomon ihania sämpylöitä, marjoja. Sitten ulkohommiin.
Kahdelle kissanpennulle ruokinta ja vedet, auki sälekaihtimet lintukatsomoon, aktivointileluun leluja ja raksuja, hellittelyä, kehräystä😍Koiravanhuksen ulkoilutus ja ruokinta. Kahvit, myslit, english tea shop joulukalenterin luukusta iltateeksi tuli maustettua mustaa teetä. Nyt hetki käsitöitä aikuisen tyttären kanssa. Teen piparkakku pariskuntaa ruskeasta huovasta ja napeista, ruseteista. Mies katsoo jotain historia dokumenttia. Iltapäivällä siivous ja lakanoiden vaihto, ulkoilu, Woltti tilaus, nam ja elokuva katsotaan Netflixistä, joku uusi Sandra Bullock leffa tullut. Mukavaa päivää kaikille mitä ikinä teettekin tai ette tee🤗
Meillä vielä aikaista aikaeron vuoksi. Aprikoosipuuro ja greippi aamiaiseksi, kuuntelin podcastia ja kohta olen lähdössä joogatunnille. Sitten suunnitellaan ens viikon ruokalistat ja suunnataan ruokaostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Talviasuttava on yhdyssana.
Niin on myös pilkunviilaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset hilluu ja pomppii. Pitäisi viedä ne ulos mutta sataa vettä ja pyykkiäkin pitäisi pestä. Joskus tuntuu että haluaisin edes puoli päivää omaa aikaa.
Jos ne lapset laittaisi ne pyykit koneeseen ja sinä ottaisit sitä omaa aikaa?
Huh! Mä luin vahingossa ensiksi, että jospa laittaisit ne lapset pyykkikoneeseen. Ois aika extreme parenting...
Flunssaa pukkaa. Pyykkiä olen pessyt ja pientä siivousta. Kohta menen saunaan ja lääkitsen sitten itseni minttukaakaolla.
Päivä on valitettavasti alkanut. Kahvi ja rööki on päivän ainoat pienet nautinnot. Pakkanen on sentään lauhtunut kolmeen asteeseen niin ei tarvitse jäätyä kun käy kaupassa.
Mä heräsin jo 6.30. Olisin voinut vielä nukkua, mutta sisäinen kello herätti. Join kahvia pari mukia ja puoliso joutui lähtemään töihin. Katselin muutaman jakson erästä sarjaa Hbo:sta kunnes nukahdin sohvalle. Teini herätti klo 12 kun heräsi itsekin. Ja keitti kahvit. Paistoin äsken eilistä makaronilaatikkoa aamupalaksi/lounaaksi ja join taas kahvia. Nyt vapaat harjoitukset telkkarista. Yritän herätä tähän päivään, mutta näyttää siltä, että lojun sohvalla tän päivän.
Ulkoilu ei kiinnosta yhtään, koska arkisin työskentelen ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talviasuttava on yhdyssana.
Niin on myös pilkunviilaaja.
Tämä on hyvä.
Ulkona on ihanan talvista. Eilen tuntui ettei jaksa mitään työviikon jälkeen mutta nyt on taas ihan normaali olo. Varmaan ulkoilua ainakin tiedossa. Ajatukset alkaa toimimaan kun jätin mökille lähtiessä läppärin kotiin.
Olen silloin tällöin alkanut miettiä että millaista mahtaa olla eläkkeellä olo.
Aamulla hereille yhdeksältä, aamupalaa, pyykkiä koneeseen, koiran kanssa ulos. Nyt santsikuppi kahvia ja katsotaan Metsoloita.
Juon kahvia ja surffaan netissä. Mies vetää vielä unia. Yöllä satanut ehkä 2 cm lunta ja ulkona näyttää harmaalta kuten eilenkin. Pakkanen laskenut.
Taas joulutorttu aamupalaksi, mutta nyt vain yks kappale. Paistoin perunalaatikon, ja se on nyt parvekkeella jäähtymässä, että voi laittaa pakastimeen.
Lisäksi kaipaamaltani henkilöltä tuli viesti 😍
Joten kaikinpuolin hyvin on päivä alkanut 😃
Sain eilen kolmannen koronarokotuksen. Odotin että yön aikana tulisi lihaskipuja tai vastaavaa mutta onneksi ei ole tullut. Pistoskohta on hieman arka ei muuta. Nautin jo etukäteen siitä että kohta saan lukea rauhassa hesaria aamukahvin kanssa.
Ei saa sinutella ennen aamupalaa👹