Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uimahallissa koronapassi, eivät hyvitä kausikorttimaksua

Vierailija
11.12.2021 |

En halua -vielä- ottaa rokotetta eikä minulla ole passia. Olen ostanut uimalipun vuodeksi ennen tätä, ja nyt kävi ilmi, ettei aikaa, jolloin en passittomuuteni vuoksi voi käydä uimassa, hyvitetä mitenkään. Perusteena,että voisin rokotteen halutessani ottaa, mikä tietysti on totta.
Ottamatta kantaa rokotteen ottamiseen ( oikein vai väärin), voiko teidän mielestä ehtoja näin yhtäkkiä muuttaa, kun ostotilanteessa en ole ollut tietoinen tästä?
Ymmärrän, että raja on johonkin vedettävä ja itse olen vapaaehtoisesti rokottamaton. Harmittaa vaan, että minulle iso raha menee nyt hukkaan.

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa?

Eikö uimahallit ja esim kirjastot ole tiloja mitä ei voi passittaa?

Helsinki

Vierailija
162/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään sitä tarvitse hyvittää, jos syy käyttämättömyyteen on se, että itse et paikalle mene. Toki voisi toimia niin, että voimassaoloaikaa jatketaan muutama kk. Mutta tämä siis yleensä silloin, jos kyseessä sulku tai joku muu palveluntuottajan puolelta aiheutunut este. Näin meille tehtiin yhden vuosipassin kanssa viime vuonna. Vuosijäsenyys olisi loppunut joulukuussa, loppuikin vasta tämän vuoden maaliskuussa.

Helsingissä siis ei kautta voi siirtää sinne loppuun, koska linjattu niin, että olisin tosiaan voinut rokotteen ottaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan sanottuna kulkutautimyönteisen ulina ei kiinnosta tasan paskaakaan. Ota se rokote, niin pääset uimaan. Älä ota ja pysy kotonasi vinkumassa. 

Kaikkein eniten minua ihmetyttää, että ihmisistä on tullut tällaisia!

Vierailija
164/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä uimahalleissa saa laittaa kauden tauolle kerran ilman mitään syytä.

Näin totesivat minullekin, mutta olen kertaalleen jo tämän oikeuden käyttänyt,joten ei enää onnistu.

T. Ap ( joka ei siis pelkää rokotteesta mitään siruja,kuten täällä joku trollasi)

Kyse on siis kuluttajaoikeuksista. En halua kantaa nyt siihen rokotteeseen.

Vierailija
165/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväpassi kirjoitti:

Hyvä, että vaaditaan koronapassi. Jatkuvasti uimahalleissa tartunta-alttius, ainakin hieman helpottaa tilannetta. Mistä ap sait päähäsi, että juuri tätä rokotetta ei kannata ottaa? Usko itseäsi viisaampia, lääketieteeseen, immunologiaan ja virologiaan perehtyneitä. Nyt ei ole aika jäpittää vastaan.

PS:monessa muussa maassa, ei pääse yhtään mihinkään, ellei ole toipunut sairaudesta tai rokotettu. Ei edes kahville.

Miten helvetissä se, että estetään sen kansanosan käyminen uimahallissa, jolla taatusti ei ole tautia, helpottaa tilannetta?

TÄMÄ

Vierailija
166/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän lampaitten pitäisi tietää, että uimahallissa uidaan maski päässä. Onneksi jä vain yksi "matka" käyttämättä näitten saatanan palvojien takia.

Vierailija
167/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä:

En siis tietenkään halua mennä nyt uimaan, kun en sinne pääse. Asia on ihan fine, koska näin on linjattu.

Se, mitä kysyin, oli se, että voiko tosiaan palveluntarjoaja pitää nyt rahani,kun ehdot yhtäkkiä muuttuivat kesken kauden?

Jos tänään ottaisin rokotteen, tarvitsisin myös toisen ( väliä pitää olla 6vkoa?), vaikka nyt heti suostuisi ehtoihin kun, niin mulla menisi kuusi viikkoa hukkaan uimalipustani + viisi päivää,jolloin passi astuu voimaan.

Eikö tämä nyt ole outoa politiikkaa?

Otan kyllä rokotteen kun ehdin. Se asia ei kuulu tähän, jos pystytte käsittämään tämän pointin.

Ap

Vierailija
168/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palvelun ehtoja muutetaan olennaisesti, peruutusoikeus on olemassa ja hyvitys on pakko antaa.

Koronatesti varmaan käy myös. Ei tarvitse passin varassa mennä.

Susta on oikeudenmukaista, että Jaakko maksaa samasta kunnallisesta palvelusta 5 euroa ja Pertti 30 euroa?

Sulla ei taida olla lapsia päivähoidossa? Siellä Jaakko maksaa samasta kunnallisesta palvelusta 0 euroa ja Pertti 300 euroa.

Vierailija
169/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, jos hankit kuntosalikotin mutta et sitten käykään salilla. On ihan oma valinta, käykö uimahallissa tai salilla vai eikö käy.

Kun Aulangon kylpylä oli kokonaan suljettu koronan vuoksi, sain hyvitystä vuosilipustani ja reilusti sainkin - monta kuukautta lisää kylpyläaikaa, kun kylpylä taas avautui. Mutta oli edelleen minun oma valintani, käynkö kylpylässä vuosilipullani kerran vai 7 kertaa viikossa. Ymmärretty?

Vierailija
170/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä:

En siis tietenkään halua mennä nyt uimaan, kun en sinne pääse. Asia on ihan fine, koska näin on linjattu.

Se, mitä kysyin, oli se, että voiko tosiaan palveluntarjoaja pitää nyt rahani,kun ehdot yhtäkkiä muuttuivat kesken kauden?

Jos tänään ottaisin rokotteen, tarvitsisin myös toisen ( väliä pitää olla 6vkoa?), vaikka nyt heti suostuisi ehtoihin kun, niin mulla menisi kuusi viikkoa hukkaan uimalipustani + viisi päivää,jolloin passi astuu voimaan.

Eikö tämä nyt ole outoa politiikkaa?

Otan kyllä rokotteen kun ehdin. Se asia ei kuulu tähän, jos pystytte käsittämään tämän pointin.

Ap

Jos olet täysi-ikäinen, sulla on ollut jo vähintään puoli vuotta aikaa ottaa ensimmäinen rokote. Mutta et ole ehtinyt...

Vierailija
171/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käy koronatestissä ennen uimahallireissua? Eikö se ole omallekin turvallisuudellesi parempi, että ympärillä kaikki muut on tuplarokotettuja jos kerta itse pelkäät niin paljon piikkejä ettet hae rokotetta? Rokotetut tartuttavat huomattavasti vähemmän, ja jos itse raahaisitkin koronasi sinne uimahalliin, niin ne tuplarokotetut muut siellä eivät joudu yhtä todennäköisesti sairaalahoitoon, ainakaan teholle asti. Monille perussairaille, ylipainoisille ja vanhuksille uiminen ja vesiliikunta on ainut järkevä liikuntamuoto. Totta kai uimahalleissa kannattaa olla koronapassi, niin ne yhdellä keuhkolla sinnittelvät mummotkin uskaltavat uimaan. 

Vierailija
172/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Sun kusiset kaksi rokotetta ei enää keväällä riitä mihinkään ja oma passisi pärähtää punaiselle. Ehkä sitten ymmärrät mistä tässä kaikessa on kyse.

Vierailija
173/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi uimahallin puolelta törkeää. Kun olet ostanut ja maksanut, tätä ehtoa ei ole ollut. Se on vasta myöhemmin ilmoitettu ja kaiken järjen mukaan sulla on oikeus perua kauppa, kun et kerran saa mennä uimaan.

Mutta koronan kohdalla tää nyt on vähän tällästä... painostetaan eri tavoin rokotteeseen ja linjataan hölmöyksiä näköjään. Huoh.

Enpä tiedä voitko mitään tehdä. Ota yhteys uudestaan kunnan liikuntapalveluihin. Ottaako kuluttajansuojaviranomainen tälläisiin kantaa?

No lopputuloksena ne nyt varmaan vain pitää rahasi. Ja ihan totta, ettei se auta vaikka nyt heti menisit ottamaan ekan, maksat silti viikkotolkulla tyhjästä ennen tokaa rokotetta.

En mäkään ottaisi nyt jos olisin raskaana tai yrittäisin vauvaa. Mutta kun en oo niin olen rokotettu ja sinänsä ongelmia katson vain sivusta. Kovin ihmettelen kyllä osaa linjauksista..

Vierailija
174/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen passin saa negatestillä. Ei tietty järkevää taloudellisesti, mutta siksi se ei ole syrjivää. Halutessaan pääsee.

Onhan se taloudellisesti syrjivää, jos on pienituloinen.

Koronarokote on ilmainen. Eli ei syrji millään tavoin. 

Vierailija
175/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palvelun ehtoja muutetaan olennaisesti, peruutusoikeus on olemassa ja hyvitys on pakko antaa.

Sulla ei ole tainnut koskaan olla vuosipassia tai jäsenyyttä mihinkään? Yritäpäs saada purettua jäsenyys kuntosalille.

Tämä! Oli koronaa tai ei, niin aina löytyy sopimuksesta joku kohta johon vedoten mitään ei hyvitetä.

MIKSI jollekin naukuriikalle pitäisi antaa hyvitys, jos se itsestä johtuvasta syystä ei enää voi käyttää kuukausimaksullista lippua? Rokotteesta ilman terveydellistä syytä kieltäytyvät ovat vastuuttomia olioita.

Vierailija
176/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos visalla maksoit, voit pyytää hyvitystä sieltä. Et saanut ostamaasi tuotetta tai palvelua.

Väärin. Kyllä uimahalli sen palvelun tarjoaa ap:lle edelleen, hän vain valitsee olla noudattamatta sisäänpääsyn ehtoja. Jos ei ole lääketieteellistä syytä rokottamattomuuteen, ei ole syytä olla ottamatta rokotetta.

Vierailija
177/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi tietää lahjakorttiakaan ostaessa onko kyseinen pulju vaikkapa puolen vuoden kuluttua vielä olemassa. Jos yritys on lopettanut, ei niitä rahoja mistään takaisin saa. Vähän samasta asiasta kyse. Et tiennyt ostaessasi, mutta kärsit silti.

Vierailija
178/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti ovat tosiaan palvelut siirtyneet koronapassin taakse: teatterit, kirkot, museot... Taidemuseossa ja varsinkin paikallisessa tuohivirsumuseossa tartuntariskihän on täysin katastrofaalinen! Aivan toisin kuin jouluruuhkaisissa hypermarketeissa, joissa kumma kyllä ei ole esiintynyt tartuntoja - kuten ei elintarvikeliikkeissä koko Suomessa! 😂..... Jotenkin mielenkiinnolla olen kuitenkin seurannut tätä kehitystä, miten maalitolpat siirtyvät ja takit kääntyvät... Jännää aikaa!

Sitten yksi huumoripläjäys:

Täällä kun on nostettu esiin nuo mikrosirut rokotteissa (tästä syystähän numero kolme on oMIKROn 😂), ajattelin vaan huomauttaa, että kyllä mikrosirut ovat ihan eilisen teknologiaa. Sehän olisi sama kuin NMT-puhelimia piikittäisi, kun tarjolla olisi älykännyköitäkin. Eli sitä kuuluisaa grafeenioksidia/-grafeenihydroksidia, joka olisi oiva tekoälyalusta ja liukenee veteenkin täysin. Eikä tule ongelmia piikityskopilla, kun siru jumittui poikittain neulanreikään.

Vierailija
179/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on vapaaehtoinen , jonkun vi t un uimahallin , baarin tai muun hölynpölyn vuoksi en usa ruiskua itseeni ota ,

Rokote on vapaaehtoinen , mahdollista haittaa ei voi valita tai jättää ottamatta.

Nämä palkolliset jotka täällä päivystää puoskareiden listoilla , kuvottavat .

Vastuuvapaa rokote ja vieläpä vapaaehtoinen , pakkorokottaja kohtaa syytteet , henkilöön kajoaminen sekä mahdollinen elin ikäinen palkan menetys ja sen maksaminen.

Vierailija
180/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa olet turvassa , lahko pitää omistaan huoli , näet nyt lahkon jasenet alasti , lahko on uusi kotisi.

Anna uudelle lahkolle elämäsi , lahkon tunnistaa kadulla velkeasta naamiosta , toisen lahkon tummasta naamiosta , tumma lahko leviää ja valkoinen katoaa.