Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uimahallissa koronapassi, eivät hyvitä kausikorttimaksua

Vierailija
11.12.2021 |

En halua -vielä- ottaa rokotetta eikä minulla ole passia. Olen ostanut uimalipun vuodeksi ennen tätä, ja nyt kävi ilmi, ettei aikaa, jolloin en passittomuuteni vuoksi voi käydä uimassa, hyvitetä mitenkään. Perusteena,että voisin rokotteen halutessani ottaa, mikä tietysti on totta.
Ottamatta kantaa rokotteen ottamiseen ( oikein vai väärin), voiko teidän mielestä ehtoja näin yhtäkkiä muuttaa, kun ostotilanteessa en ole ollut tietoinen tästä?
Ymmärrän, että raja on johonkin vedettävä ja itse olen vapaaehtoisesti rokottamaton. Harmittaa vaan, että minulle iso raha menee nyt hukkaan.

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valita tuosta jonnekkin. Kuluttaja-asiamiehelle? Tilanne on uusi kaikille, yksityisille yrityksille ja kannallisille toimijoille. Itse sain museopassin rahat takaisin, koska en pääse passittomana museoon. Ihan hyvä kun sain, koska tässä omikrontilanteessa en halua ottaa riskiä. Sehän tarttuu helpommin rokotettuihin, joten passillakaan ei kukaan ole enää turvassa.

Ostin auton, mutta kotitielleni pistetiin 40 nopeusrajoitus, joka laskee elämänlaatuani eikä tuota ollut kun ostin auton. Minne saan valittaa?

En ymmärrä, kun koko ajan keksitään typerämpiä vertauksia ihmisoikeuksien polkemisen puolustamiseen. Ihmisten mielet ovat menneet hulluiksi.

Rokotettu

Vierailija
102/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy testissä, saat passin. Oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet Turussa niin voin ostaa sinulta sen uimahalli vuosikortin puoleen hintaan.

Vierailija
104/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valita tuosta jonnekkin. Kuluttaja-asiamiehelle? Tilanne on uusi kaikille, yksityisille yrityksille ja kannallisille toimijoille. Itse sain museopassin rahat takaisin, koska en pääse passittomana museoon. Ihan hyvä kun sain, koska tässä omikrontilanteessa en halua ottaa riskiä. Sehän tarttuu helpommin rokotettuihin, joten passillakaan ei kukaan ole enää turvassa.

Varmasti osa toimijoista/palveluista toimii noin, mutta ei se ole mikään pakollinen toimintamalli. Ja

P.S. Miten voi löytyä noin yksinkertainen ihminen? Ei se tartu helpommin rokotettuihin vaan useammin rokotettuihin kuin delta. Voi taivas. Jos sä ihan mietit, että miten rokote voisi altistaa omikronille. Ota ihan kaikki aika minkä tarvitset.

Juuri nimenomaan tarttuu helpommin rokotettuun, koska hänellä on heikennetty imuunipuolustus rokotteen vuoksi. Koska rokotetun dna ei korjaa itseään kuin 10% entisestä, niin myös sopeutuminen uuteen virukseen ei onnistu.

Vierailija
105/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kuolet rokotteeseen, jos et ota seuraavaa rokotetta”

Näin tulee jatkumaan loputtomiin. Nyt sanotaan, että kaksi rokotetta ottaneet ovat suurimmassa vaarassa, koska he luulevat olevansa turvassa, mutta omikron tarttuukin heihin ja vasta kolmas rokote suojaa. Kohta ei enää kolmas suojaa, vaan vasta neljäs, ja viides ja kuudes. Kahdeksan on jo varattu suomalaisille. Onnittelut vain. Ikiliikkuja on keksitty.

Nyt pitäis sitten vain saada kaikki loputkin vaikka pakolla ottamaan rokote ja tuhoamaan kroppansa ja olemaan ikuisesti riippuvainen uusista tehosterokotuksista. Onhan se muuten aika epäreilua kun osa ihmisistä saa matkustaa vapaasti ja pysyä nuorena ilman ylimääräisiä syöpiä ja koronoita. Kyllä se vihaa herättää rokotetuista, ymmärrän. Mutta koittakaa nyt kestää omat valintanne.

Vierailija
106/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on uimahallissa passi. No en ole siellä vapaaehtoisestikaan käynyt pariin vuoteen, niin ei tuo minua haittaa. Menen sitten kun pöly kaikesta laskeutuu ja korona on tavalla tai toisella selätetty. Rokotetta en ota ikinä.

Vierailija
107/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnan uimahallit on kyllä todella mielenkiintoinen case. Meidänkin paikkakunnalla meni uimahallit nyt koronapassin taakse, eli ilman passia ei halliin pääse. Asiasta luki aamun lehdessä, no itellä on rokotteet/passi, mutta olin satavarma, että tästä alkaa kyllä kova keskustelu.

Mikä siinä on mielenkiintoista?

Ne ovat kiinni vuoden loppuun.

Paitsi jos sulla on koronapassi.

Noo.aivan varmasti jatkuu ensi vuoden puolelle. Eri

Se on sen ajan murhe.

Mutta jatkakaa ulínaanne. Se on mukava mennä uimaan ja oluelle kun tietää ettei siellä ole tolloja  :D

Mutta siellä voi olla joku passillinen, jolla on omicron. Se tarttuu 9 metrin päästä.

Antaa tarttua. Ei se ole se juttu vaan ne oireet.

Rokotetut haukkuu rokottamattomia ja sanovat, että rokottamattomat ylläpitävät pandemiaa ja rokottamattomien vuoksi koronasta ei päästä ikinä eroon.

Mutta nyt sitten tartuntojen leviämisellä ei olekaan enää väliä, kunhan rokotetut pääsevät elämään normaalisti?

Koronapassi ylläpitää pandemiaa ja tartuntoja.

Vierailija
108/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan sanottuna kulkutautimyönteisen ulina ei kiinnosta tasan paskaakaan. Ota se rokote, niin pääset uimaan. Älä ota ja pysy kotonasi vinkumassa. 

Kulkutautimyönteisiä ovat nimenomaan rokotetut, jotka passin turvin levittävät koronaa ympäri kyliä.

Ja sä olet vain kotonasi rokottamattomana, niinkö? Ei se eokotettu tartuta sua enempää liikkuessaan, tutkimusten mukaan epätodennäköisemmin otse asiassa.

Minä olen kyllä rokotettu, mutta en kannata koronapassia, koska siinä ei ole mitään logiikkaa, jos kerran halutaan vähentää tartuntona.

Ja tutkimusten mukaan rokotetulla ja rokottamattomalla on sama viruskuorma eli tartuttavat yhtä paljon, mutta rokotettu tartuttaa vähemmän aikaa.

Vierailija
109/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatestillä pääset. Siksi ei tarvitse hyvittää

Eli siis tarkoitus ei ole suojella käyttäjien terveyttä vaan kyykyttää köyhiä. Toisilla on varaa maksaa se 25 egee ylimääräistä jokaisesta uimahalli/salikerrasta, mutta suurimmalla osalla ei.

Vierailija
110/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tietenkään sitä tarvitse hyvittää, jos syy käyttämättömyyteen on se, että itse et paikalle mene."

Eihän tässä ole kysymys paikallemenosta, vaan käyntiehtojen muutoksesta, jolloin rahat pitää ehdottomasti palauttaa. Et sinäkään välttämättä kaikkea tee, mitä jokin laitos tai yhdistys yllättäen alkaa vaatimaan kesken kauden.

Ei tuo ole käyntiehtojen muutos. Ihan ap saa mennä, jos haluaa.

Millä tavoin "Vaadimme jokaiselta yli 16 vuotiaalta koronapassia" ei ole käyntiehtojen muutos? Kiinnostaa millä tavalla teidän vinoutunut ajattelunne toimii.

Vierailija
111/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin vain sitten ennen uimahalliin menoa.

Vierailija
112/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan kohdalla peruslait eivät päde, se on poikkeuslaki. Ei varmasti saa hyvitystä, koska jokaisella on mahdollisuus ottaa rokote. Ei kaikilla ostettu autokaan kulje, jos sitä ei tankkaa

En ihan ymmärrä tätä perustelua. Voiko uimahalli kesken kauden päättää, että tästä lähtien sisään pääsee vain paikallisen äärioikeistoryhmän jäsenkortilla? Liittyminen on ilmaista, joten jokaisella on mahdollisuus kuulua kyseiseen ryhmään.

Jos on tieteellisen näytön valossa todennäköistä että kuuluminen äärioikeistoryhmään uimahallikäynnin yhteydessä vähentää terveydenhuollon kapasiteetin kuormitusta niin kenties?

Vähentäähän se, kun pienenee mahdollisuus, että saat heiltä pataan. Halvalla te myytte ihmisarvonne.

Vierailija
113/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ottaa ilmainen rokotus. Luulen että hyvityksen saisi, jos olisi lääkärin todistus ettei voi ottaa rokotusta.

Voit varmaan kysellä hyvitystä sähköpostitse kuntasi liikuntavirastosta, jos todella on kyse sadoista euroista eikä muutamista kympistä. Tilanne on kuitenkin sama kuin jos muuttaisit mielesi ostettuasi mitä tahansa, eli se ei ole myyjän ongelma.

Myynnissä tavara vaihtaa omistajaa. Palveluntarjoamisessa toisaalta on sovittu tietyt ehdot, joita tässä nyt rikotaan.

Vierailija
114/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvittääkö ravintola jos jätät puoli paukkua juomatta, jos siinä ei vikaa?

Johtuuko puolen paukon juomattajättäminen siitä, että baarimestari vaihtoi juoman kesken illan myrkylliseen pikariin?

Vierailija
115/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusprobleema kai tässäkin on kuitenkin edelleen tämä: rokotettu kun voi olla täysin oireeton ja tartuttaa. Esimerkki: tämä oireeton rokotettu on esim. tänään uimahallin porealtaassa 15 min 5 ihmisen kaa. Sitten hän on uimahallin saunassa 10 min taas 5 eri ihmisen kaa jne. Huomenna hänelle tuleekin oireet, esim yhtäkkiä nousee kuume, hän menee testiin ja naps: positiivinen. Mittäs sitten? no hän on voinut tartuttaa nuo 10 ihmistä. Ja se on sitten aivan sama, onko tartutettu rokotettu vai rokottamaton. Eikä siinä passi paljon auta! Tätä tämä viddu nyt vaan on!

Ei se ole se pointti, edelleenkään.

Rokotettu kun sairastuu niin sillä tulee lievät oireet. Se on aivan sama vaikka kaikki uimahallissa olijat sairastuisi.

Sitten kun sinne tulee rokottamaton Pirkko niin kas, se onkin teholla kun se saa taudin. Nyt alkaakin olla ikävää kun Pirkko levittää tautia edelleen samanlaisille tolloille kuin Pirkko itse on. Tapahtuu terveydenhuollon kuormittuminen ja Pirkko ystävineen kuopataan tuskallisen taudin jälkeen.

Rehellisesti: ei tuo minua haittaisi, ei rokotusta = elvytyskielto. Sopiiko sellainen? Voimme videoida terveysasemalla kun luhistutte keuhkojenne pettäessä eikä kukaan rynnistä auttamaan  :D

Nyt on hyvä hetki pysähtyä tähän. Katsokaa viimeistä kappaletta.

Millaiseksi tämä maailma on nyt mennyt, kun hymysuin nauretaan toisen kuvitteelliselle elämän lopulle? Minkälainen pahuus on vallannut tuon kirjoittajan? Mitä hänelle on tapahtunut, että sielu on mennyt noin pilalle? Tämä on todella surullista ja nyt on aika pysähtyä ja miettiä mihin tämä kehitys johtaa.

Useat rokotevouhkaajat alkavat olla jo ihan psykoottisia eivätkä edes itse huomaa sitä.

Vierailija
116/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan sanottuna kulkutautimyönteisen ulina ei kiinnosta tasan paskaakaan. Ota se rokote, niin pääset uimaan. Älä ota ja pysy kotonasi vinkumassa. 

Kulkutautimyönteisiä ovat nimenomaan rokotetut, jotka passin turvin levittävät koronaa ympäri kyliä.

Ja sä olet vain kotonasi rokottamattomana, niinkö? Ei se eokotettu tartuta sua enempää liikkuessaan, tutkimusten mukaan epätodennäköisemmin otse asiassa.

Minä olen kyllä rokotettu, mutta en kannata koronapassia, koska siinä ei ole mitään logiikkaa, jos kerran halutaan vähentää tartuntona.

Ja tutkimusten mukaan rokotetulla ja rokottamattomalla on sama viruskuorma eli tartuttavat yhtä paljon, mutta rokotettu tartuttaa vähemmän aikaa.

Siinä on syytä jo ihan riittämiin.

Rokotepassi saa lisäksi monet ottamaan rokotteen, mikä taas vähentää sairaalahoidon tarvetta.

Vierailija
117/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusprobleema kai tässäkin on kuitenkin edelleen tämä: rokotettu kun voi olla täysin oireeton ja tartuttaa. Esimerkki: tämä oireeton rokotettu on esim. tänään uimahallin porealtaassa 15 min 5 ihmisen kaa. Sitten hän on uimahallin saunassa 10 min taas 5 eri ihmisen kaa jne. Huomenna hänelle tuleekin oireet, esim yhtäkkiä nousee kuume, hän menee testiin ja naps: positiivinen. Mittäs sitten? no hän on voinut tartuttaa nuo 10 ihmistä. Ja se on sitten aivan sama, onko tartutettu rokotettu vai rokottamaton. Eikä siinä passi paljon auta! Tätä tämä viddu nyt vaan on!

Ei se ole se pointti, edelleenkään.

Rokotettu kun sairastuu niin sillä tulee lievät oireet. Se on aivan sama vaikka kaikki uimahallissa olijat sairastuisi.

Sitten kun sinne tulee rokottamaton Pirkko niin kas, se onkin teholla kun se saa taudin. Nyt alkaakin olla ikävää kun Pirkko levittää tautia edelleen samanlaisille tolloille kuin Pirkko itse on. Tapahtuu terveydenhuollon kuormittuminen ja Pirkko ystävineen kuopataan tuskallisen taudin jälkeen.

Rehellisesti: ei tuo minua haittaisi, ei rokotusta = elvytyskielto. Sopiiko sellainen? Voimme videoida terveysasemalla kun luhistutte keuhkojenne pettäessä eikä kukaan rynnistä auttamaan  :D

Nyt on hyvä hetki pysähtyä tähän. Katsokaa viimeistä kappaletta.

Millaiseksi tämä maailma on nyt mennyt, kun hymysuin nauretaan toisen kuvitteelliselle elämän lopulle? Minkälainen pahuus on vallannut tuon kirjoittajan? Mitä hänelle on tapahtunut, että sielu on mennyt noin pilalle? Tämä on todella surullista ja nyt on aika pysähtyä ja miettiä mihin tämä kehitys johtaa.

Juuri mietin samaa. Melko järkyttävää, mutta onneksi kaikki ihmiset eivät ole tuollaisia. Hänessä todellakin paha on päässyt valloilleen.

No näkyisikö hänessä nyt se turhautuneisuus, jota rokotetut alkavat tuntea, kun kaikki menee vaikeaksi rokottamattomien takia. Kyllä kestetään, että ette ota rokotetta, mutta aika kohtuutonta vaatia, että teille ei saa olla mitään rajoituksia, vaikka ne on laadittu teidän suojaksi. Edelleen ne tartunnat rokotettujen kesken eivät haittaa. Älyämme kyllä suojella vanhuksia tartunnoilta. Olemme älynneet suojata itsemme.

Selitäpä vielä miten? Mitä rokottamattomilla on kaiken vaikeaksi menemisen kanssa?

Vierailija
118/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti osa toimijoista/palveluista toimii noin, mutta ei se ole mikään pakollinen toimintamalli. Ja

P.S. Miten voi löytyä noin yksinkertainen ihminen? Ei se tartu helpommin rokotettuihin vaan useammin rokotettuihin kuin delta. Voi taivas. Jos sä ihan mietit, että miten rokote voisi altistaa omikronille. Ota ihan kaikki aika minkä tarvitset.

Näytäpä edes yksi esimerkki rokottamattomasta, johon omikron on tarttunut.

Vierailija
119/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon, että mulla ei ole ollut koronaa lainkaan kahteen vuoteen ja rokotetut levittävät piikkiproteiineja ympäristöönsä, asia on täysin päinvastoin.

Vierailija
120/181 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko parempi pitää uimahalli kiinni?

Ei, mutta antaa lisää käyttöaikaa. Koronapassihan ei mitenkään estä koronatartuntoja. Sehän tässä täysin naurettavaa onkin näiden passien vaatimisessa.

Samoin Finnkino ei jatka sarjalippujen voimassaoloaikaa. Jatkossa en käy niissä enää vaan suosin pienyrittäjiä, pieniä teattereita