Sinä lakkaamatta poikaasi kehunut!
Nähty kaupassa: Tyttö istuu kärryissä ja ihmettelee ympäristöään. On hiirenhiljaa ja nätisti. Toinen, noin 6-vuotias tyttö seisoo äitinsä vierellä, jutellen jotain rauhallisella äänellä. Käyttäytyy sievästi.
Äiti ei kuitenkaan kuuntele, koska KAIKKI aika menee n.4-5-vuotiaan pojan kehumiseen. On niin nätisti! Tosi kivasti osaat seurata mukana! Hienosti mentiin hedelmien ohi! Kiitos kun päästit irti kun pyysin!
Olin takana kun olivat lopulta kassalla. Pojalle ostetiin jätski joka revittiin kuoresta ennenkuin alettiin edes pakata kiitokseksi. Tytöt eivät saaneet mitään.
Miksi poikien käyttäytyessä inhimillisesti heitä ylistetään maasta taivaisiin ja tytöiltä vaan automaattisesti odotetaan asiallista käytöstä?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:34"] [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:31"]Et tiedä yhtään mitään tämänkään tapauksen taustoista. Onko poika esim erityislapsi, kokeillaanko psykologin suosituksesta hänelle jotain uutta menetelmää kauppareissujen onnistumiseksi jne. Joten kannattaa pitää pää kiinni kun ei asioista tiedä mitään, kannattaa siis keskittyä omaan elämään. [/quote] Enkä pidä. Aika paljon enemmän nykyaikana noita "erityiskakaroita" kuin 40v sitten. Oli mikä menetelmä tahansa, on sairasta katsoa kun 3 lapsen äiti keskittää siihen yhteen 100% huomionsa. [/quote] voi apua, ihan koko kauppareissun ajaksi mahdollinen erityislapsi sai kaiken huomion! Ihan se 15 minuuttia kun siihen voi mennä! Siis ihan sairasta. No, kerroit jo kaiken tarvittavan itsestäsi tuolla "40 vuotta sitten ei ollut erityislapsia"-asenteellasi. [/quote] Sun mielestä on normaalia, että kehutaan kun osaa kävelöä hedelmähyllyn ohi?
[/quote]
Kyllä on erittäin normaalia monissa kehityshäiriö- ja erityislapsi-tapauksissa. Mutta parempi varmaan jättää tämä tähän, et selvästikään ymmärrä tästä asiasta mitään.
Ap olisi voinut puuttua asiaan ihan itse siinä paikanpäällä kun noin kovasti ahdistaa. Sen sijaan tulee tänne repimään jotain omia analyysejä asiasta josta ei tiedä mitään.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:37"]*anteeksi, puhuit eritysKAKAROISTA. Kertonee tarpeeksi. [/quote] Nyyh :'( Loukkasinko väärällä termillä sun jälkikasvuasi? Varmaan mukulat ja tenavat on teillä pannassa? Pelkästään pieni aurinkoinen mussukkani käy?
[/quote]
Et loukannut, minulla ei ole erityislapsia, vain nk. "tavallisia", mutta tunnen erityislapsiakin ja pidän heistä siinä missä tavallisistakin. Erityiskakaroiksi sanominen vain tuo halveksivan ja epämielyttävän asenteesi lapsia kohtaan hyvin esiin.
[/quote]
Voi että! Lapsivihasta tässä olikin kyse! Pitääki soittaa lapsilleni ja kummilapsille pahoittelut elämänmittaisesta halveksunnasta ja epämiellyttävyydestä, olenhan kutsunut heitä koko elämän kakaroiksi! Hyvänen aika, minkälainen minäkuva sinulla!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:41"]Tuota jäätelö-kohtaa minäkään en tajua, ellei sitten tosiaan niin että tytöt ei halunnut. Niinkin voi käydä, tiedän useita lapsia jotka ei halua.
Mutta tuo yli-ylistävä käytös oli varmaankin haastellisen lapsen kanssa käytettävä kasvatuskeino, positiivista huomiota niin ei tarvitse negatiivista hakea. Tuskin heidän koko elämä noin menee, vain esim julkisen paikan tilanteet ja vain juuri nyt kun on vaihe missä tuota opetellaan.
[/quote]
mutta miksi vain pojalle? Kyllähän ne tytöt myös ihan reippaasti oli. Miksei niitä kehuttu?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:45"]
Ohis: Jos haluaa jostain aiheesta keskustelua, niin miksi ruveta aggressiiviseksi trollaajaksi heti seuraavissa kommenteissa? Se vie halut asiallisilta keskustelijoilta kommentoida yhtään mitenkään.
[/quote]
Samaa mieltä. Ap:n kertomus kaupassa nähdystä perheestä on ihan selvästi omasta päästä keksitty, sen huomasi heti. Mutta jos tarkoitus oli herättää jotain keskustelua, pilasi ap itse koko homman agressiivisellä haukkumis-trollailuillaan. Ikävää, sillä aihe on ihan kelpo noin muuten.
Opittua: Olet lapsivihaaja jos kutsut lasta kakaraksi.
Kaikki pojat on erityislapsia.
Gotcha! t.nainen 22, ei ikinä lapsia. Koska te äidit olette sekaisin. Siis ihan saatanallisen hulluja.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:45"]
Ohis: Jos haluaa jostain aiheesta keskustelua, niin miksi ruveta aggressiiviseksi trollaajaksi heti seuraavissa kommenteissa? Se vie halut asiallisilta keskustelijoilta kommentoida yhtään mitenkään.
[/quote]
Samaa mieltä. Ap:n kertomus kaupassa nähdystä perheestä on ihan selvästi omasta päästä keksitty, sen huomasi heti. Mutta jos tarkoitus oli herättää jotain keskustelua, pilasi ap itse koko homman agressiivisellä haukkumis-trollailuillaan. Ikävää, sillä aihe on ihan kelpo noin muuten.
[/quote]
Miksi ap kirjoitti viestin numero 3?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:45"]
[/quote]
[/quote]
Aggresiivisessa on kaksi gtä. Olen kirjoittanut kaksi viestiä. t.ap
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:52"]
Opittua: Olet lapsivihaaja jos kutsut lasta kakaraksi. Kaikki pojat on erityislapsia. Gotcha! t.nainen 22, ei ikinä lapsia. Koska te äidit olette sekaisin. Siis ihan saatanallisen hulluja.
[/quote]
Ehkä vielä opit luetunymmärtämistä ap ;)
Jos mukelot ei tasa-arvoisessa asemassa keskenään niin ei kannattaisi yhtä enempää tähän maailmaan prutkauttaa.. =(
Muun muassa juuri näin saattaa tulla kaikenlaisia kouluampujia jne epätoivoisia, epätasapainoisia lapsirukkia ! MIETTIKÄÄ todellakin ja isukit kans !
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:52"]
Opittua: Olet lapsivihaaja jos kutsut lasta kakaraksi. Kaikki pojat on erityislapsia. Gotcha! t.nainen 22, ei ikinä lapsia. Koska te äidit olette sekaisin. Siis ihan saatanallisen hulluja.
[/quote]
Ehkä vielä opit luetunymmärtämistä ap ;)
[/quote]
Hihi, mä en oo ap mut sä oot just sitä mitä tossa sanoinkin. :D
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:45"] Ohis: Jos haluaa jostain aiheesta keskustelua, niin miksi ruveta aggressiiviseksi trollaajaksi heti seuraavissa kommenteissa? Se vie halut asiallisilta keskustelijoilta kommentoida yhtään mitenkään. [/quote] Samaa mieltä. Ap:n kertomus kaupassa nähdystä perheestä on ihan selvästi omasta päästä keksitty, sen huomasi heti. Mutta jos tarkoitus oli herättää jotain keskustelua, pilasi ap itse koko homman agressiivisellä haukkumis-trollailuillaan. Ikävää, sillä aihe on ihan kelpo noin muuten. [/quote] Aggresiivisessa on kaksi gtä. Olen kirjoittanut kaksi viestiä. t.ap
[/quote]
Ap vetää hyvin tätä av:n trollausmallia; kun ei enää keksi mitään järkevää sanottavaa, alkaa kielioppivirheillä itkeminen. ;) Mutta juu, olet kyllä oikeassa, aggressiivinen on se oikea muoto, kiitos nyt vielä oikaisusta :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:45"] Ohis: Jos haluaa jostain aiheesta keskustelua, niin miksi ruveta aggressiiviseksi trollaajaksi heti seuraavissa kommenteissa? Se vie halut asiallisilta keskustelijoilta kommentoida yhtään mitenkään. [/quote] Samaa mieltä. Ap:n kertomus kaupassa nähdystä perheestä on ihan selvästi omasta päästä keksitty, sen huomasi heti. Mutta jos tarkoitus oli herättää jotain keskustelua, pilasi ap itse koko homman agressiivisellä haukkumis-trollailuillaan. Ikävää, sillä aihe on ihan kelpo noin muuten. [/quote] Aggresiivisessa on kaksi gtä. Olen kirjoittanut kaksi viestiä. t.ap
[/quote]
Ap vetää hyvin tätä av:n trollausmallia; kun ei enää keksi mitään järkevää sanottavaa, alkaa kielioppivirheillä itkeminen. ;) Mutta juu, olet kyllä oikeassa, aggressiivinen on se oikea muoto, kiitos nyt vielä oikaisusta :)
[/quote]
Vietät selkeästi liikaa aikaa täällä. t. ap
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:33"]3 lisää vielä että miten tarkkaa kyttäsit ostokset? Jos tytöt eivät halunneet jäätelöä (meillä kuopus ei tykkää, vaan valitsee naminamin tai suklaapatukan), ja ottivat jotain muuta. Veljeni myös pienenä oli nirso, eikä aina halunnut yhtään mitään vaikka olisi saanut. [/quote] Tais iskeä suhun kun noin meni hernut nenään ja omia kommentteja pitää peukutella?
[/quote]
Sorry, en pysty peukuttelemaan omia kommentteja mobiililla (enkä muidenkaan), peukkujen tilalla on jotkin kiinalaiset tmv. merkit.
[/quote]
mulla nuo samat pirun kiinalais merkit! mistä johtuu? välillä on peukut mutta useimmiten noi merkit!!!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:54"] [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:45"] Ohis: Jos haluaa jostain aiheesta keskustelua, niin miksi ruveta aggressiiviseksi trollaajaksi heti seuraavissa kommenteissa? Se vie halut asiallisilta keskustelijoilta kommentoida yhtään mitenkään. [/quote] Samaa mieltä. Ap:n kertomus kaupassa nähdystä perheestä on ihan selvästi omasta päästä keksitty, sen huomasi heti. Mutta jos tarkoitus oli herättää jotain keskustelua, pilasi ap itse koko homman agressiivisellä haukkumis-trollailuillaan. Ikävää, sillä aihe on ihan kelpo noin muuten. [/quote] Aggresiivisessa on kaksi gtä. Olen kirjoittanut kaksi viestiä. t.ap [/quote] Ap vetää hyvin tätä av:n trollausmallia; kun ei enää keksi mitään järkevää sanottavaa, alkaa kielioppivirheillä itkeminen. ;) Mutta juu, olet kyllä oikeassa, aggressiivinen on se oikea muoto, kiitos nyt vielä oikaisusta :) [/quote] Vietät selkeästi liikaa aikaa täällä. t. ap
[/quote]
Jaa, en mielestäni. Mukavaa ajanvietettä tämä toki on, ja välillä ihan järkeviäkin keskusteluja löytyy tai saa apua johonkin aiheeseen. Mutta kiitos huolenpidostasi kuitenkin. :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:48"]Ap olisi voinut puuttua asiaan ihan itse siinä paikanpäällä kun noin kovasti ahdistaa. Sen sijaan tulee tänne repimään jotain omia analyysejä asiasta josta ei tiedä mitään.
[/quote]
Hahaa, sen päivän näkisi kun suomalainen äiti antaa toisen ojentaa :D Varsinkaan itseään! t. ap
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:54"]
[/quote]
[/quote]
Yleensä kyllä trolli jaksaa vähän kauemmin yrittää. Aloittaja hermostui heti kun aloitusta kritisoitiin ja katsottii sitä kuuluisaa kolikon toistakin puolta.
Minulla on erityislapsi, jota kehun onnistuneesta kauppareissusta, jotta jäisi positiivinen mielikuva kaupassa käynnit (kehu tuo onnistumisen iloa ja jatkaa siitä eteenpäin hyvillä mielin ja ihan kanssakäviöille olisi mukavempaa, kun ei tarvitse kuunnella kiljuvaa ja mesoavaa lasta. (ja en kyllä tätä ikuisuuksiin tee, kuhan ymmärtää, kuinka käyttäytyä kaupassa.)), mutta tuota en ymmärrä miksi kaikki eivät saaneet jätskiä. Taustaahan emme tiedä, ehkä likat eivät halunneet tai sitten ovat tottuneet siihen että vain veli saa :/