Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muu käyttää paperinavigaattoria?

Vierailija
17.03.2015 |

Meillä ei ole navigaattoria, eikä olla sellaista hankkimassa, kartta riittää. Muita?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:19"]

Molemmissa autoissa on tehdasasenteinen navi. Ilman sitä ei mitään mahdollisuuksia löytää sitä varattua hotellia jossain keski-Euroopassa.

Ilman sähläyksiä suoraan perille -ei helpompaa voi olla!

Samaa sanoitte muuten aikoinaan ilmastoinnistakin: "Ei Suomessa sellaista tarvitse. Ihan TURHAA!" *hih*

[/quote]

Mä en ole sanonut, että on turhaa, mä olen sanonut vain, että me ei tarvita, ei Suomessa eikä ulkomailla. 

Ap

[/quote]

Jos pitää eksymisestä, sähläyksestä jne niin mikäs siinä...

[/quote]

Mun mielestä eksyminen ei ole ihan helppoa, jos on se kartta.

Ap

[/quote]

Pimeässä tms... ei varmaan joo.

Kun taas navigaattori kertoo etukäteen mitä kaistaa pitää ajaa ja mikä kaistaa ottaa kun seuraavasta kiertoliittymästä poistutaan 2. ulosmenosta jne.

Ei sähläystä eikä toisia autoilijoita raivostuttavaa nysväystä & viime hetken kaistanvaihtoja. Vaan ihan sujuvasti viimeistä piirtoa myöten suoraan määränpäähän.

Vierailija
82/87 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:46"]

Navigaattori ohjaa perille, kun kaikki on hyvin. Kun tule stau Saksan moottoritiellä tai jotain muuta ongelmaa, pitää olla ajanmukainen kartta JA tietää missä ollaan, niin pääsee perille sitten vaihtoehtoista reittiä. Osaan lukea karttaa hyvin ja yhdessä navin kanssa homma toimii :)

[/quote]

Ja vitut. Kun moottoritellä näkyy ruuhkaa niin ekasta liittymästä ulos ja pienempää tietä oiekaan suuntaan. Ja niin tekee aika moni muukin -ajat vaan liikenteen mukana kunnes olette ohittaneet ongelmakohdan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas. Luin, että kuka käyttää paperiVAGINAATTORIA, ja mietin jo hetken otsa kurtussa, että mikä ihme se mahtaa olla.

-Ohis

Vierailija
84/87 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirveän teknologiavastainen ihminen, mutta (toimivaa) navigaattoria kyllä arvostan suuresti, etenkin ulkomailla ja uusissa paikoissa seikkaillessa navigaattori on ihan valtava apu. Paperikarttaa on hankala, ellei mahdoton, tutkia yksin ajaessa. Mutta 2 viimeisintä navigaattoriani ovat kyllä kiitäneet takaisin kauppaan, kun olivat superp****oja. Tapasivat mennä täysin pimeiksi juuri kriittisimmällä hetkellä, jolloin piti valita oikea reitti solmukohdissa. Se teknologian toimivuus, niinpä...

Vierailija
85/87 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:24"]

Navigaattori puoltaa paikkaansa jossain kaupungin keskustoissa, missä tiennimet on niin pienellä, ettei niitä ehdi vauhdissa lukea ja isoilla motareilla kertomassa hyvissä ajoin, mille kaistalle kannattaa ryhmittäytyä.

[/quote]

Olin hiljattain taksissa Helsingin keskustassa ja kuski lähti menemään ihan ihme sivukaduille navigaattorin ohjeiden mukaan vaikka reitti oli melkein viivasuora. Se laite myös muutti reittiä jatkuvasti ja pyörittiin sitten ympyrää vähän väliä.

Vierailija
86/87 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kaikilla tiedossa, että autonavigaattorit tallentavat kuljetut reitit aika- ja nopeustietoineen muistiinsa? Ne saa sieltä sopivalla ohjelmalla luettua.

Vierailija
87/87 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä navigaattoria, painan reitin mieleen ja löydän perille. Joskus katselen kyllä kännykästä tai tabletilta kaikenlaisia tietoja, esim. läheimpiä huoltoasemia ym. tarpeellista. Välillä lapset navigoi autossa kännykällä ja kysyn niiltä ohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi