Rehellisesti: häpeätkö vartaloasi seksissä?
Mitä kohtaa eniten? Ikäsi ja suhteen kesto? Onko mies kehunut vartaloasi?
Kommentit (148)
En häpeä. Muuten voisin kokea olevani vähän luiseva, mutta tiedän, että mies on ihan hulluna mun vartaloon, niin en häpeä. Mutta mulla on kiusallinen olo välillä joissain asennoissa. En sikäli ole kai vielä sinut vartaloni kanssa. Ikä 20 vuotta, suhde on kestänyt puoli vuotta, mies kehuu paljon.
En häpeä, miksi häpeäisin?! Yhdessä kohta 10v, yksi synnytys muutama kk sitten. Ei mitään hävettävää, varsinkin raskauden ja synnytyksen jälkeen olen armollisempi itselleni kuin ennen. Ainoa mikä nolostuttaa joskus on, että saattaa tulla maitoa ja sitten on mieskin ihan tahmea :D Mutta se on enemmän hauskaa kuin noloa!
Häpeä johtuu huonosta itsetunnosta. Minun mieheni ei ole koskaan kehunut vartaloani, hän on vähäpuheinen kaveri joka osoittaa raukkauttaan halauksin, olemalla kiinnostunut asioistani ja haluamalla viettää aikaa kanssani. Seksi on aina sujunut juvin ja on suhteemme yksi vahvuus. Seksin aikana en koskaan ajattele vartaloani, keskityn kosketukseen ja siihen miltä tuntuu. Voiko sekistä saada nautintoa jos miettii miltä näyttää ?
Vartalooni en ole täysin tyytyväinen, mutta suhtaudun siihen lämmöllä . Lapsia on 3 ja raskausarpia löytyy alavatsasta. Lisäksi minulla on onnettomuudesta johtuen toisessa kädessä isot arvet ja olkavarren lihaksesta puuttuu osa eli siinä on kuoppa.
Nautin kauniista vaatteista ja ihonhoitotuotteista joilla saan itseni mielestäni ihan kivan näköiseksi. Pidän kauniista alusvaattteista ja miehenikin pitää siitä, että käytän niitä.Vatsa vähän roikkuu, lantio on leveä ja selliliittia on, mutta olen onnellinen kun vartaloni toimii hienosti. Olen notkea ja voimakas. Harrastan uintia , joogaa ja tanssia.
Koittakaahan naiset keskittyä seksin aikana vaan siihen , miltä iholla tuntuu ja annatte ajatusten virrata kaikessa ihanassa. Sitä kroppaa voi sitten ajatella vaikka silloin kun on uimapukuostoksilla ja pukukopin peilin näky on vähemmän mairitteleva. Ja se, kehuuko mies vaimonsa vartaloa ei ole mitenkään olennaista, jos muuten rakkautta riittää.
166cm/72kg/48v/ naimisissa 29 vuotta.
Yrittäkää nyt naiset kasvaa henkisesti aikuisiksi ja kantakaa kilonne ja kroppanne pää pystyssä. Mihin te miehen kehuja tarvitsette, jos jaatte elämänne hänen kanssaan. Jos läskit kiusaavat, menkää lenkille ja vaihtakaa ruokavalio parempaan. Kai miestäkin inhottaa, jos nainen on petipuuhissa häpeissään omasta vartalostaan ja vetää mahaa sisään ja työntää rintaa ulos näyttääkseen paremmalta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:36"]En häpeä. Muuten voisin kokea olevani vähän luiseva, mutta tiedän, että mies on ihan hulluna mun vartaloon, niin en häpeä. Mutta mulla on kiusallinen olo välillä joissain asennoissa. En sikäli ole kai vielä sinut vartaloni kanssa. Ikä 20 vuotta, suhde on kestänyt puoli vuotta, mies kehuu paljon.
[/quote]
Miks jotkut asennot hävettää
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:54"]
En häpeä vartaloani muutenkaan, niin miksi tekisin niin seksissä. Olen huolehtinut itsestäni henkistä kanttia myöten ja hyväksyn puutteeni. Tiedän olevani mieheni silmissä haluttava nainen ja kehut tuntuisi jotenkin teennäisiltä. Kehut kuuluvat pikkulapsille, aikuisena naisena en kaipaa niitä. Jollekin ne varmasti on mukavaa kuultavaa.
[/quote]
Näin juuri. Täydellistä naista ei ole, mutta kaunista on katsoa naista, joka on itsevarma ja vapautunut, estoton.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:36"]En häpeä. Muuten voisin kokea olevani vähän luiseva, mutta tiedän, että mies on ihan hulluna mun vartaloon, niin en häpeä. Mutta mulla on kiusallinen olo välillä joissain asennoissa. En sikäli ole kai vielä sinut vartaloni kanssa. Ikä 20 vuotta, suhde on kestänyt puoli vuotta, mies kehuu paljon.
[/quote]
Miks jotkut asennot hävettää
[/quote]
Ei ne hävetä. Ne on enemmän kiusallisia. Koko seurustelu ylipäätään on mulle vähän kiusallista. Kyse ei ole siitä, etteikö mulla olisi tunteita miestä kohtaan. Se vaan tuntuu oudolta, koska en ennen ole seurustellut. On vaikea luottaa täysin toiseen ihmiseen ja silleen. Hankala selittää tätä, kun en itsekään ymmärrä itseäni.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:15"]
Mitä tarkoitatte miehen kehuilla? Pitääkö miehen kehua muotoja tai jotain? Ja kyse siis aikuisista naisista, jotka haluavat kehuja.
[/quote]
Että mies kertoo pitävänsä ja mistä pitää. Puhuu lempeitä. Samalla tavalla on kiaa kuulla kehuja vartalostaan ja siitä, miten sytyttää miehen kuin vaikka saada kauniita sanoja miten on suloinen tai hyvä lenkkikaveri. Etkö todella ymmärrä kehujen ja kauniiden sanojen merkitystä parisuhteessa? "Miksi sanoa rakastavansa, kun luvattiinhan se alttarilla"-asenteella elämä läpi ettei vaan voi syyttää heikosta itsetunnosta?
En häpeä. Mies kehuu päivittäin ja pitää seksikkäänä vielä näin 20 vuoden jälkeenkin. Ikää 50+.
Olen pieni, suht siro, hoikka ja suht timmi vielä 4 lapsen jälkeenkin. Vatsassa näkee aavistuksen siitä mistä kohtaa raskaudet on venyttäneet nahkaa mutta muuten litteä ja läskitön. Pyöreät kiinteät rinnat, ok takamus, lyhyehköt jalat. Mitä vanhemmaksi tulen sitä tyytyväisempi olen kroppaani joka on säilynyt tosi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:58"]
Mitä tarkoitatte miehen kehuilla? Pitääkö miehen kehua muotoja tai jotain? Ja kyse siis aikuisista naisista, jotka haluavat kehuja.
[/quote]
Että mies kertoo pitävänsä ja mistä pitää. Puhuu lempeitä. Samalla tavalla on kiaa kuulla kehuja vartalostaan ja siitä, miten sytyttää miehen kuin vaikka saada kauniita sanoja miten on suloinen tai hyvä lenkkikaveri. Etkö todella ymmärrä kehujen ja kauniiden sanojen merkitystä parisuhteessa? "Miksi sanoa rakastavansa, kun luvattiinhan se alttarilla"-asenteella elämä läpi ettei vaan voi syyttää heikosta itsetunnosta?
[/quote]
No mun mielestä kehuminen tarkoittaa ihan muuta kuin hyvän palautteen antaminen. Kehuminen on mairittelevaa ja epäaitoa, usein johonkin tavoitteeseen tähtäävää. Myönteistä palautetta tarvitsemme kaikki ja toivottavasti sitä annamme myös. Toki on mukava kuulla mieheltä kaikenlaista "söpöä", mutta kehuminen olisi turn off.
Häpeän. Edellinen miesystävä moitti, että hänen on vaikea laueta yhdynnässä (hän ei ollut ennen seurustellut synnyttäneen naisen kanssa ja oli sitä mieltä, että syynä on emättimeni väljyys ja onhan se ainakin kiihottumisen vaiheesta riippuen totta, mutta ehkä sitten aina) ja se jätti oman jännityksensä riittävyydestä. (Ja ei, syynä ei ollut miehen pieni penis, oli ihan normaalikokoinen mies.) Edellisellä miehellä taas oli ongelmana lyhyehkö kesto, mutta Vauva.fin ystävällisellä avustuksella on selvinnyt, että sekin johtui huonosta tunnusta :D
Tällä hetkellä se ei ole akuutti ongelma, koska nautin yksinkertaisesta elämästäni kaalimadon lelut kumppaneinani. Mutta jos nyt alkaisin etsimään sänkyyni/elämääni ihan elävää ihmistä, niin olisi varmaan epävarma olo, oma vajavaisuus hävettäisi ja jännittäisi, että kelpaako. Itse en ole kovin yhdyntäkeskeinen, en ole edes kertaakaan lauennut yhdynnässä, ellen ole saanut sitä ennen orgasmia muutoin. Mutta miehille se taitaa olla isompi juttu ja silloin tarvisi vehkeiden sopia yhteen.
En häpeä. Vartalossani on paljon asioita, mistä en pidä, mutta en ikinä, edes nuorempana, ole miettinyt sellaisia asioita seksiä harrastaessa. Keskityn ihan muihin juttuihin :D
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:58"]
[/quote]
[/quote]
No mun mielestä kehuminen tarkoittaa ihan muuta kuin hyvän palautteen antaminen. Kehuminen on mairittelevaa ja epäaitoa, usein johonkin tavoitteeseen tähtäävää. Myönteistä palautetta tarvitsemme kaikki ja toivottavasti sitä annamme myös. Toki on mukava kuulla mieheltä kaikenlaista "söpöä", mutta kehuminen olisi turn off.
[/quote]
Imartelu on mairittelevaa ja epäaitoa. Uskoisin, että suurin osa ihmisistä, jotka sanovat toivovansa kehuja, tarkoittavat juuri ihan aitoa palautetta hyvistä asioista eikä mielistelyksi suollettuja valheita. Jos sanot kehuvasi lastasi, kun hän onnistuu, mitä tarkoitat sanomallasi?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:45"]Yrittäkää nyt naiset kasvaa henkisesti aikuisiksi ja kantakaa kilonne ja kroppanne pää pystyssä. Mihin te miehen kehuja tarvitsette, jos jaatte elämänne hänen kanssaan. Jos läskit kiusaavat, menkää lenkille ja vaihtakaa ruokavalio parempaan. Kai miestäkin inhottaa, jos nainen on petipuuhissa häpeissään omasta vartalostaan ja vetää mahaa sisään ja työntää rintaa ulos näyttääkseen paremmalta.
[/quote] ei kilot ole ainoa häpeän aihe. Voi vartalo olla muutenkin ruma. Ap
Häpeän. Mutta en usko, että mieheni saisi millään kehuilla sitä häpeää pois, on sen verran syvään juurtunutta. Pahimmillaan pelkkä nukkuminenkin "hävettää", kun ikään kuin tuntee ja tiedostaa koko kehonsa hirveyden. Eikä meillä seksiä enää edes ole. Muna vai kana: onko seksi jäänyt siksi, että kehoni on hirveä, vai koenko kehoni vain entistä hirveämpänä, kun seksiä ei ole? Mieheni kyllä kehuu minua ja pitää minua kauniina, mutta... niin, kyllä itsetunnon pitäisi rakentua ihan sisältä päin eikä ulkoisten kommenttien perusteella.
Häpeän vaikka mies kehuu tosi paljon päivittäin ja tykkää siitä että olen tullut muodokkaammaksi. 20v olen ja 4v yhdessä oltu. 165/65 on mitat, seurustelun alussa painoin 50kg..
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:07"]En ole harrastanut seksiä, mutta varmaan häpeäisin. Ainakin av:n juttujen mukaan olen kai luuviulu ja lättäperse. Alapääkin ruma.
N21
[/quote]
Oot vaan lukenu liikaa vauvapalstaa.
Hieman hämmästyttää muutamien kommentit. Nämä häpeäjät kertovat olleensa vakituisessa suhteessa/naimisissa jo liki parikymmentä vuotta. Minkälainen on suhde jossa pitää hävetä oman puolisonsa edessä vartaloaan? Käyttekö te saunassakin eri aikaan?
Kyllä minä ainakin vakisuhteissa olen tottunut siihen, että alasti pompsotellaan toisen läsnäollessa häpeilemättä ihan niin paljon kuin huvittaa. Myöskään seksin aikana ei ole koskaan tarvinut valoja sammutella ja pimennysverhoja ikkunan eteen vedellä.