Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

And just like that - en kestä!

Vierailija
10.12.2021 |

Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.

Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.

Kommentit (2789)

Vierailija
1921/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakso 9. Vähän kummastuttaa, kun ei Carrien reissua näytetty ollenkaan. Vähän tällainen välijakso, että en osaa sanoa juuta tai jaata mistään. Ei tylsä, mutta ei tullut mitään uuttakaan.

Vierailija
1922/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juonesta viis mutta Carriella oli ihana vihreä mekko plus takki ja pinkki kukallinen mekko jakson loppupuolella! Yleensä vaatteet olleet aika outoja ja yliampuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elitismistä puheenollen, ärsytti tän päivän jaksossa, kun Miranda kauhisteli ainoan poikansa kääntelevän hampurilaisia sen sijaan että opiskelisi jonkun "kunnon" ammatin. Jos ravintolatyö on niin kamalaa, niin kenelle se sitten kuuluu? Rahvaalle?

Eikö tällainen ajattelu ole luokkayhteiskuntaa pahimmillaan? Sitten ihmetellään kun kukaan ei suostu enää tekemään tiettyjä töitä! No ei kai nyt suostu kun niitä joka suunnasta vähätellään!

Vierailija
1924/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin oli niin huono jakso että oli kauheaa tuskaa katsella. Ketä kiinnostaa joku lasten p neskelu? Se rottatouille-poika on ihan hirveä.

Vierailija
1925/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elitismistä puheenollen, ärsytti tän päivän jaksossa, kun Miranda kauhisteli ainoan poikansa kääntelevän hampurilaisia sen sijaan että opiskelisi jonkun "kunnon" ammatin. Jos ravintolatyö on niin kamalaa, niin kenelle se sitten kuuluu? Rahvaalle?

Eikö tällainen ajattelu ole luokkayhteiskuntaa pahimmillaan? Sitten ihmetellään kun kukaan ei suostu enää tekemään tiettyjä töitä! No ei kai nyt suostu kun niitä joka suunnasta vähätellään!

Eikö joka teini ole ollut jossain paskaduunissa? Ennen kuin valmistuu "oikeaan" ammattiin.

Vierailija
1926/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miranda tosiaan ihmetyttää. Viisikymppinen uraohjus käyttäytyy kuin epävarma teini. Miksi ihmeessä? Charlotte on myös taantunut teini-ikään. Ainoa, joka edes muistuttaa entistä itseään, on Carrie.

Karmea pettymys koko sarja ja wokea työnnetään väkisin kurkusta alas.

Miranda on käsikirjoitettu itseään etsiväksi alkoholiongelmaiseksi (viime kausi) ja siinä mielessä ymmärrän epävarmuuden. Mutta ei kyllä ole jotenkin uskottava. Cynthia on minusta näistä paras näyttelijä kuitenkin. Se ruokapöytätilanne oli niin lapsellinen kuin ikinä. Voi luoja!

Saa olla epävarma mutta ei nyt tarvitse olla kuin hätääntynyt mummeli. Varmaan vähän tuntee olevansa tutun ja turvallisen ulkopuolella kun kovan yritysmaailman sijaan ympärillä onkin lauma hippejä. Eikä asianajaja tarvitse aloittaa koulutustaan alusta kun vaihtaa aihepiiriä, mitä ihmettä. Tuo harjoittelu opiskelijoiden kanssa vaikuttaa jo nöyryyttämiseltä.

Ja muuten, missä vaiheessa maailma muuttui siihen, että omia saavutuksia pitää pyydellä anteeksi? 30 vuotta yritysmaailmassa ja valmistuminen luokkansa parhaana on saavutus, jos pitää olla ylpeä. Tottakai Miranda on pitkällä etumatkalla muihin verrattuna ja muita ärsyttää. Sellaista se tässä maailmassa on.

Jos Mirandalla on tutkinto, niin tottakai täytyy käydä kaikki vaadittavat opinnot uuteen tutkintoon. Ei ole erivapauksia jollakin asianajajalla. Jos tutkintovaatimuksiin kuuluu pakollinen harjoittelu, sitten se tulee käydä.

Vierailija
1927/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miranda tosiaan ihmetyttää. Viisikymppinen uraohjus käyttäytyy kuin epävarma teini. Miksi ihmeessä? Charlotte on myös taantunut teini-ikään. Ainoa, joka edes muistuttaa entistä itseään, on Carrie.

Miranda on käsikirjoitettu itseään etsiväksi alkoholiongelmaiseksi (viime kausi) ja siinä mielessä ymmärrän epävarmuuden. Mutta ei kyllä ole jotenkin uskottava. Cynthia on minusta näistä paras näyttelijä kuitenkin. Se ruokapöytätilanne oli niin lapsellinen kuin ikinä. Voi luoja!

Saa olla epävarma mutta ei nyt tarvitse olla kuin hätääntynyt mummeli. Varmaan vähän tuntee olevansa tutun ja turvallisen ulkopuolella kun kovan yritysmaailman sijaan ympärillä onkin lauma hippejä. Eikä asianajaja tarvitse aloittaa koulutustaan alusta kun vaihtaa aihepiiriä, mitä ihmettä. Tuo harjoittelu opiskelijoiden kanssa vaikuttaa jo nöyryyttämiseltä.

Ja muuten, missä vaiheessa maailma muuttui siihen, että omia saavutuksia pitää pyydellä anteeksi? 30 vuotta yritysmaailmassa ja valmistuminen luokkansa parhaana on saavutus, jos pitää olla ylpeä. Tottakai Miranda on pitkällä etumatkalla muihin verrattuna ja muita ärsyttää. Sellaista se tässä maailmassa on.

Jos Mirandalla on tutkinto, niin tottakai täytyy käydä kaikki vaadittavat opinnot uuteen tutkintoon. Ei ole erivapauksia jollakin asianajajalla. Jos tutkintovaatimuksiin kuuluu pakollinen harjoittelu, sitten se tulee käydä.

En tiedä minkään maan käytäntöjä mutta itsestäni kuulostaa hurjalta joutua aloittamaan ihan pohjalta vaikka on jo asianajajan tutkinto. Perusopinnot kai ovat samat vaikka lähtisi opiskelemaan mitä aluetta.

Vierailija
1928/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakiahan hän edelleen opiskelee, nyt vain ihmisoikeuspuolella, koska halusi tehdä "hyvää". Tämä on jotenkin liian väännetty kuvio, jotta saatiin Nya ja Mirandan itsensä etsiskely kuvioihin. USA:ssa varsinkaan ole mitään noin tiukkoja sääntöjä - juristi kuin juristi. Hän vain halusi juuri siihen paikkaan "harjoittelemaan", jotta pääsee jonnekin, en tiedä minne. Se jalka oven väliin olisi saatu aivan muutenkin.

Vierailija
1929/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli totaalisen epäuskottavaa, että Big hylkäsi sen superhotin mallivaimonsa ja otti neuroottisen, tupakkaa polttavan ja epäluotettavan Carrien.

Oikeasti? Se mitä tämä ex on sarjassa esiintynyt, hänen persoonallisuutensa on ollut aika ohut. Jos nyt oletetaan että sitä tässä on haettukin vs Carrie, en ihmettele ollenkaan.

Vierailija
1930/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mitäänsanomaton jakso. Alkaako Che tehdä taas komiikkaa? Voi ei!

Kuka muka uskoo, että Aidan ei suostuisi edelleenkään edes käymään kääntymässä Carrien kotona? Miksi Carrie edes haluaa seurustella tuollaisen kanssa?

Lisan perhekohtaukset taas äärettömän tylsiä. Ketä kiinnostaa ukon kampanjointi? Ja jos Lisa on niin väsynyt että nukahtelee naamalleen missä vain miksi silti hän ei näytä yhtään väsyneeltä vaan on koko ajan viimeisen päälle tällätty.

Vierailija
1931/2789 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka uskoo, että Aidan ei suostuisi edelleenkään edes käymään kääntymässä Carrien kotona? Miksi Carrie edes haluaa seurustella tuollaisen kanssa?

Lisan perhekohtaukset taas äärettömän tylsiä. Ketä kiinnostaa ukon kampanjointi? Ja jos Lisa on niin väsynyt että nukahtelee naamalleen missä vain miksi silti hän ei näytä yhtään väsyneeltä vaan on koko ajan viimeisen päälle tällätty.

Lisahan on raskaana. Eli saadaan se myöhäiskeski-iän raskaus sarjaan kuitenkin.

Vierailija
1932/2789 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tuo Aidanin lapsellinen sekoilu ärsyttää. Miksi Carrie nyt hyväksyy hänen venkoilut ja on jopa valmis myymään sen itselleen niin tärkeän asunnon miehen oikkujen takia. Koko Aidan on tylsä ja liian helppo valinta Carrielle. Sekin että Mr Big pyyhkäistiin kartalta yhdellä toteamuksella vaikka edellisessä jaksossa oli itkenyt sitä kirjaansa ja vaikeaa prosessia ym. Nyt kaikki onkin vaan yhtäkkiä ihanaa eikä kukaan kyseenalaista nopeita päätöksiä. Ihan kun hän olisi päättänyt tyytyä Aidaniin kun ei jaksa etsiä enää uutta tai tyytyä osaansa iloisena leskenä. Todella outo kässäri. Myös Charlotten ja Mirandan kauhistelut teinien jutuista meni vähän överiksi. Sitten sen uuden perheenäidin yllätysraskaus ja nukahtelut sekä miehen kampanja, olipa tylsä keksintö mutta saivat sen pakollisen yllätysraskauden mukaan tuolla.

Vierailija
1933/2789 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epäuskottavaa että lähes viisikymppinen nainen tulee raskaaksi.

Vierailija
1934/2789 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha tuo Lisa oikein on? En jotenkin todellakaan kaivannut tähän jotain raskautta kellekkään hahmolle.

Aikajana myös hämää. Kuinka kauan Nyan erosta oikein on, jos exän uusi on jo pitkällä raskaana?

Vierailija
1935/2789 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epäuskottavaa että lähes viisikymppinen nainen tulee raskaaksi.

No itseasiassa kun olen tehnyt sukututkimusta niin mun sukulinjassa suurin osa naisista on saanut sen viimeisen lapsen 45-50- vuotiaana. Vasta kun on ollut ehkäisyä, lapsia on ollut vähemmän ja niiden tekeminen on lopetettu ikämielessä aikaisemmin.

Ja Lisa varmaan on fyysisesti ja ravinnoltaan aivan ylivertaisessa asemassa johonkin mökinmuijaan 1800-luvun Suomessa joten miksipä ei. Ei se nyt mikään mahdottomuus ole jos on aiempiankin lapsia.

Vierailija
1936/2789 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi Carrien vaatteet on pelkkää vintagea?

Vierailija
1937/2789 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti tuo Mirandan kauhistelu poikansa duunista. Eikös poika ole Steven baarissa töissä, isänsä yrityksessä? Mikä siinä on niin kamalaa? Tuollaiset asenteet ovat tosi vanhanaikaisia ja alentavia.

Ja Aidan. Eikö aikuinen mies todella uskalla tulla vanhan hoitonsa kämppään siellä tapahtuneiden "kauheuksien" takia? Ihan kuin siellä olisi paloittelumurhattu joku, enkä kyllä siinäkään tapauksessa ymmärtäisi.

Lisa perheineen on tv-historian tylsin hahmo ja minä olen sentään katsonut paljon televisiota.

Vierailija
1938/2789 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauskaa, että minä, joka olen leidien ikäluokkaa, taas ymmärrän parhaiten nämä jutut, joita muut eivät:-)

Vaikka rakkaus on kuinka suuri, voi sitä jossain vaiheessa alkaa miettimään, oliko se virhe. Etenkin Carriella, joka juoksi Bigin perässä todella nöyryyttävästi, antoi kaverin pomputtaa autoineen ja ilmapalloineen, häikästyi selkeästi Bigin rahamaailmasta, sydän tykyttäen odotteli öisiä kännipuheiluita ja toden totta, järjesti mahtihäät, joissa jäi alttarille, tosissaan kannattaakin nyt miettiä, että miten meni omasta mielestä.

Jos muutakin olisi ollut koko ajan tarjolla, jos sen vain olisi ymmärtänyt.

Itse olen myös juuri lopettanut harjoittelun uudelle alalle, mutta periaatteessa samoille  hommille ja saanut työpaikan, jossa kaikki ovat minua parikymmentä vuotta nuorempia, about. Kyllä hekin kohottelevat kulmiaan, että mitä tuo täti luulee tietävänsä meidän alalta ja pyrkivät koko ajan osoittamaan paikkaani. Onnekseni pystyn tälle naureskelemaan, koska mua ei tippaakaan kiinnosta enää alkaa vetämään mitään huippuprojekteja ja osoittaa arvoani. Nappaan heti projektisihteerin hommat itselleni ja kirjoittelen kaikessa rauhassa vauvalle sinkkiksestä ja lopetan hommat viimeistään 15.30.

Vierailija
1939/2789 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hauskaa, että minä, joka olen leidien ikäluokkaa, taas ymmärrän parhaiten nämä jutut, joita muut eivät:-)

Vaikka rakkaus on kuinka suuri, voi sitä jossain vaiheessa alkaa miettimään, oliko se virhe. Etenkin Carriella, joka juoksi Bigin perässä todella nöyryyttävästi, antoi kaverin pomputtaa autoineen ja ilmapalloineen, häikästyi selkeästi Bigin rahamaailmasta, sydän tykyttäen odotteli öisiä kännipuheiluita ja toden totta, järjesti mahtihäät, joissa jäi alttarille, tosissaan kannattaakin nyt miettiä, että miten meni omasta mielestä.

Itse olen myös juuri lopettanut harjoittelun uudelle alalle, mutta periaatteessa samoille  hommille ja saanut työpaikan, jossa kaikki ovat minua parikymmentä vuotta nuorempia, about. Kyllä hekin kohottelevat kulmiaan, että mitä tuo täti luulee tietävänsä meidän alalta ja pyrkivät koko ajan osoittamaan paikkaani. Onnekseni pystyn tälle naureskelemaan, koska mua ei tippaakaan kiinnosta enää alkaa vetämään mitään huippuprojekteja ja osoittaa arvoani. Nappaan heti projektisihteerin hommat itselleni ja kirjoittelen kaikessa rauhassa vauvalle sinkkiksestä ja lopetan hommat viimeistään 15.30.

Mä oon 40 ja ei mulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää tota "ehkä Big olikin virhe". Kun se suurin rakkaus ei välttämättä ole kuitenkaan sellaisen ihmisen kanssa joka on sinulle itselle paras kumppani. Ja pitkissä suhteissa tulee kaikenlaisia ajatuksia ja pohdintoja. Minusta se oli tän uuden sarjan yksi parhaista ja aidoimmista keskusteluista.

Sen sijaan toi työjuttu on outo. Ei mulle ole kukaan osoittamassa paikkaani vaan nuoret tukeutuu ja pyytää neuvoja ja apua töissä. Mutta meillä toisaalta saa mahdollisuuden näyttää mihin pystyy ihan kaikki ja minä olen omat näyttöni jo antanut.

Vierailija
1940/2789 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 40 ja ei mulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää tota "ehkä Big olikin virhe". Kun se suurin rakkaus ei välttämättä ole kuitenkaan sellaisen ihmisen kanssa joka on sinulle itselle paras kumppani. Ja pitkissä suhteissa tulee kaikenlaisia ajatuksia ja pohdintoja. Minusta se oli tän uuden sarjan yksi parhaista ja aidoimmista keskusteluista.

Sen sijaan toi työjuttu on outo. Ei mulle ole kukaan osoittamassa paikkaani vaan nuoret tukeutuu ja pyytää neuvoja ja apua töissä. Mutta meillä toisaalta saa mahdollisuuden näyttää mihin pystyy ihan kaikki ja minä olen omat näyttöni jo antanut.

Joo näin teki mullekin nuoremmat työkaverit työpaikassa, jossa olin 28 v. Nyt kun olen 4 kk harjoittelun jälkeen uudessa työpaikassa ollut vakkarina alta vuoden, tilanne on eri.

Ei siinä mitään, ihan mielenkiintoista, ja onneksi tosiaan itselläni on jo ohi ne ajat, kun kaipaan edes mitään näyttöjä tms. Olen ajatellut niin, että vaikka palkkani on 900 e pienempi kuin ennen, se on sittenkin hemmetin hyvä palkka ja jos vähemmällä nämä muutamat vuodet, jotka aion vielä töissä olla, pääsee, niin mahtavaa.

Mutta siis ihan vaan, että en pidä mahdottomana juonenkäänteenä tuota, vaan päinvastoin sitäkin, kuten Carrien heittoa Bigistä, olisi minusta voinut vähän syvällisemminkin käsitellä, mutta tuskinpa. Eli siis koko sarjassa koen, että monet semmoiset asiat, jotka ainakin joitain (ei tietysti kaikkia) tuon ikäisiä naisia koskee, huiskaistaan pois alta jonkun teinien pnaskelun tieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi