And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2789)
Onko ens viikon jakso jo viimeinen? Ihan ok kausi ollut, en van ymmärrä edelleenkään näitä uusia tyyppejä. Miks ne on otettu esittämään yhtäkkiä tyyliin päähenkilöitä.
Mä vähän luulen, että katsojia valuu viemäriin jos jatkavat kolmos kaudelle ja nää uudet tyypit edelleen näin isossa roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies käyttää valkoisia kalsareita? Yöks
Heh, muistui just mieleen, kuinka Carrie käytti alkuperäisessä sarjassa juuri tuollaisia miesten kalsareita - hieman kulmakarvoja nostattavaa sekin oli kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elitismistä puheenollen, ärsytti tän päivän jaksossa, kun Miranda kauhisteli ainoan poikansa kääntelevän hampurilaisia sen sijaan että opiskelisi jonkun "kunnon" ammatin. Jos ravintolatyö on niin kamalaa, niin kenelle se sitten kuuluu? Rahvaalle?
Eikö tällainen ajattelu ole luokkayhteiskuntaa pahimmillaan? Sitten ihmetellään kun kukaan ei suostu enää tekemään tiettyjä töitä! No ei kai nyt suostu kun niitä joka suunnasta vähätellään!
Eikö joka teini ole ollut jossain paskaduunissa? Ennen kuin valmistuu "oikeaan" ammattiin.
Tässä viestissä taas toistuu sama asenne! Joo, usein tuollaiset duunit on niitä ensimmäisiä, mutta tiedoksi, että joillain ihmisillä se jääkin sitten siihen, syystä tai toisesta, ja he kääntelevät hampurilaisia lopun ikää. Kivaa varmaan heistä, että muut pitävät uraansa ja duuniaan paskaduunina. Palvelu kyllä kelpaa, ja ne hampurilaiset, mutta pidetään itseä jotenkin sen yläpuolella olevana?
Tottakai palvelu kelpaa ja ne hampurilaiset, siitä maksankin.
Mun teinit ovat olleet myös hampurilaisia paistamassa ja toinen on vieläkin. Ne mäkit, Burger Kingit ja heset pyörivät teinien työpanoksella.
Montako yli kolmekymppiseksi päässyttä olet nähnyt noissa paikoissa töissä? Kebuloita ei lasketa, koska siellä tehdään uraa yrittäjänä.
Mutta ketjupikaruokaravintoloihin ei ole tarkoituskaan jäädä loppuiäkseen. Eivät teinit aio jäädä eivätkä esimiehet sitä odotakaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan monikin. Se alkaa olla miesmuodissa ja nyt jakson jälkeen vielä useampi mies ostaa valkoiset kalsarit. Tai siis puoliso ostaa miehelle. Aika harva mies tätä sarjaa vapaaehtoisesti taitaa katsoa.
Minä olisin kaivannut sivuhahmojen sijaan alkuperäisen sarjan hahmojen piipahduksia. Entisiä yhden yön juttuja, kavereita, töistä tuttuja hahmoja jne. Olisi ollut virkistävää nähdä, mitä heille kuuluu.
Nykyistä sarjaa ei katsoisi juuri kukaan, jos tuo ei olisi Sinkkiksen jatke vaan ihan oma uusi sarjansa. Sen verran tylsää menoa on ollut. Ja tuosta heidän ikävaiheestaan saisi vaikka mitä mielenkiintoista ja syvällistä irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan monikin. Se alkaa olla miesmuodissa ja nyt jakson jälkeen vielä useampi mies ostaa valkoiset kalsarit. Tai siis puoliso ostaa miehelle. Aika harva mies tätä sarjaa vapaaehtoisesti taitaa katsoa.
Mitä nyt tulee mieleen, niin aina kun mies on kalsarisillaan amerikkalaisessa sarjassa, ne on juurikin tuollaset valkoset. En tiedä kyllä miesten kalsarimuodista mitään, se on myönnettävä. 😅
Katson vanhoja Sinkkiksiä ja ensinnäkin, vau ne ovat hyviä! Ja jotenkin järkyttää hahmojen vanheneminen, vaikka lohduttaa että tässä alkuperäisessä sarjassa hahmot näyttävät hyviltä ja ovat mun ikäisiä - ei siis hätää itselläni vielä!
Ja toiseksi, Miranda pohtii eräässä jaksossa paljonkin seksuaalisuuttaan ja n.35-vuotiaana yrittämisten jälkeen toteaa että ei, ikävä kyllä hetero olen. Ja nyt yhtäkkiä ei enää tiedä kuka on ja on muka aina piilotellut itseään ja tunteitaan. Tämä oikeasti nyt vähän tökkii mulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko ens viikon jakso jo viimeinen? Ihan ok kausi ollut, en van ymmärrä edelleenkään näitä uusia tyyppejä. Miks ne on otettu esittämään yhtäkkiä tyyliin päähenkilöitä.
Mä vähän luulen, että katsojia valuu viemäriin jos jatkavat kolmos kaudelle ja nää uudet tyypit edelleen näin isossa roolissa.
Pedataanko tällä mahdollisia spin off -sarjoja. Se voisi olla yksi vaihtoehto sille miksi uusiohenkilöille on annettu niin paljon ruutuaikaa ja näkyvyyttä.
Mirandan asunnossa on satulavyötuoli :)
Vierailija kirjoitti:
Katson vanhoja Sinkkiksiä ja ensinnäkin, vau ne ovat hyviä! Ja jotenkin järkyttää hahmojen vanheneminen, vaikka lohduttaa että tässä alkuperäisessä sarjassa hahmot näyttävät hyviltä ja ovat mun ikäisiä - ei siis hätää itselläni vielä!
Ja toiseksi, Miranda pohtii eräässä jaksossa paljonkin seksuaalisuuttaan ja n.35-vuotiaana yrittämisten jälkeen toteaa että ei, ikävä kyllä hetero olen. Ja nyt yhtäkkiä ei enää tiedä kuka on ja on muka aina piilotellut itseään ja tunteitaan. Tämä oikeasti nyt vähän tökkii mulla.
Välillä tuntuu, etteivät käsikirjoittajat ole katsoneet ollenkaan Sinkkuelämää. Ikinä.
Juuri Mirandan "itsensä etsiminen", kun asia on lyöty jo lukkoon.
Charlotte ei tunnistanut pilvessä oloa vaikka sarjassa pössyttelivät useampaan kertaan.
Tiedän, että ajat ovat muuttuneet mutta sekä sarjassa että ekassa elokuvassa ylistettiin hoikkuutta. Miranda hehkutti kuinka sai jalkaansa farkut 80-luvulta kun oli laihtunut ja Samanthan makkaroista väännettiin vitsiä.
Nyt laitetaan sairaan lihava napapaitaan ja siitä Charlotte saa motivaatiota laittaa vyö mekkoon. Piilokettuilua ylipainoisille kun sitä ei voi ääneen enää sanoa?
Miksei Miranda, Carrie ja Charlotte voisi viettää enemmäm aikaa yhdessä? Ennen (SATC) kokoontuivat yhdessä brunssille, lounaalle tai illanviettoon ja kävivät läpi omia kuulumisia, tuttavapiirin juoruja ja ihmettelivät uusia trendejä, käytösmalleja, havaintoja maailmasta, jne. Oli hauskaa ja nokkelaa sanailua, sopivasti väittelyäkin. Tässä uudessa sarjassa ystäväkolmikon mukaan olisi voinut tulla Seema ja/tai Anthonykin. Muut uudet hahmot on aivan turhia ja epäkiinnostavia.
Luulisi, että ohjelmassa haluttaisiin nostaa voimaannuttaviksi esikuviksi älykkäitä, fiksuja ja menestäviä naishahmoja, mutta Mirandasta on tehty hajamielinen, anteeksipyytelevä tossukka. En anna käsikirjoittajille ikinä anteeksi sitä, että lempihahmoni pilattiin.
Eka kausi vielä menetteli, mutta tälle tokalle en lämpene. Ehkä olisi voinut jättää koko sarjan tekemättä, vähän on liian tekemällä tehty. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Jos katsojien kritiikkiä (sitä on paljon....) ei oteta huomioon niin aika ihmeellistä. Tyylikästä olisi kyllä todeta että uudelleen lämmitys ei toiminut ja lopettaa tähän.
Onko tietoa mitä mieltä USA:n etnistaustaiset katsojat ovat olleet And Just Like That...:stä? Ovatko olleet hyvillään siitä, että uusiksi päähenkilöiksi on nostettu tummaihoisia ja latinoita? Vai häiritseekö heitäkin se, että nämä uudet hahmot ovat mukana selvästi vain kiintiösyistä ja hahmot ovat erittäin päälleliimattuja ja teennäisiä?
Itse ainakin toivon aina, että sarjan/elokuvan hahmot olisivat kiinnostavia ja karismaattisia (etnisestä taustastaan, ulkonäöstään, sukupuolestaan, seksuaalisesta suuntautumisestaan ja uskonnostaan riippumatta). Tärkeintä on hyvät näyttelijäntaidot ja mielenkiintoiset hahmot, EI mitkään muut seikat (castin monipuolisuus).
Vierailija kirjoitti:
Katson sinkkuelämää rinnakkain ja mulla on ikävä Samanthaa...!!
Nyt muuten näkee sinkkuelämässä paljon sellaista, että maailma on todella muuttunut noista ajoista
Mä katson kans Sinkkiksiä tuossa rinnalla ja kyllä huvittaa miten vielä vuosituhannen vaihteessa on äimistelty peppuseksiä, brasilialaista vahausta, ympärileikkaamatonta miestä, hiv-testiä, kimppakivaa, bi-seksuaalisuutta ja montaa muuta asiaa mitkä tänä päivänä on jos ei nyt normaalia, niin ei ainakaan mitään tabuja, joita ihmetellään oikein porukalla jossain kahvilassa.
Täytyy myöntää etten kyllä oikeasti muista mitä itse olen ajatellut em. asioista ysärillä ja nollarin alussa, mutta tuskin joku posliinipipari on ollut mikään wau-onpa-jännää-mä-olen-ihan-paljas-tuolta-alakerrasta.
Jotenkin ärsytti oikein se jakso missä Carrie tapaili nuorempaa bi-miestä, kun asenteet naisilla oli että ei voi olla molemmista kiinnostunut, että valitse puolesi ja pysy siellä. Ne oli kuitenkin kolmekymppisiä suurkaupunkilaisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt muuten näkee sinkkuelämässä paljon sellaista, että maailma on todella muuttunut noista ajoista
Mä katson kans Sinkkiksiä tuossa rinnalla ja kyllä huvittaa miten vielä vuosituhannen vaihteessa on äimistelty peppuseksiä, brasilialaista vahausta, ympärileikkaamatonta miestä, hiv-testiä, kimppakivaa, bi-seksuaalisuutta ja montaa muuta asiaa mitkä tänä päivänä on jos ei nyt normaalia, niin ei ainakaan mitään tabuja, joita ihmetellään oikein porukalla jossain kahvilassa.
Täytyy myöntää etten kyllä oikeasti muista mitä itse olen ajatellut em. asioista ysärillä ja nollarin alussa, mutta tuskin joku posliinipipari on ollut mikään wau-onpa-jännää-mä-olen-ihan-paljas-tuolta-alakerrasta.
Jotenkin ärsytti oikein se jakso missä Carrie tapaili nuorempaa bi-miestä, kun asenteet naisilla oli että ei voi olla molemmista kiinnostunut, että valitse puolesi ja pysy siellä. Ne oli kuitenkin kolmekymppisiä suurkaupunkilaisia!
No ei niitä kyllä tosiaan tuonikäisinä oikeassa elämässä äimistelty ja mua aina ärsytti, kuinka sarjassa nuo kokeneet naiset olivat tuollaisia tietämättömiä siveydensipuleita ja kuin kikattelevia teinityttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niitä kyllä tosiaan tuonikäisinä oikeassa elämässä äimistelty ja mua aina ärsytti, kuinka sarjassa nuo kokeneet naiset olivat tuollaisia tietämättömiä siveydensipuleita ja kuin kikattelevia teinityttöjä.
Olin itse sinkkuelämän ollessa uusi ja hieno juttu parikymppinen ja siitä sai silloin ajateltavaa. Kyllä jo ennen tuota ajeltiin paikat paljaiksi ja siitä puhuttiin ja tunsin vähän oudoksi ajatukseni. Että yli kolmekymppiset naiset eivät olisi koskaan ajalleet posliinia kun viisitoista vuotta nuoremmat jossain Suomessa jo sitä tekevät.
Ympärileikkaamaton mies on Suomessa niin tavallista, että lähinnä ihmetytti se äimistely sarjassa. Mä tiedän tähän ikään mennessä tasan yhden ympärileikatun miehen. Silloin vuosituhannen alussa en tuntenut yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse sinkkuelämän ollessa uusi ja hieno juttu parikymppinen ja siitä sai silloin ajateltavaa. Kyllä jo ennen tuota ajeltiin paikat paljaiksi ja siitä puhuttiin ja tunsin vähän oudoksi ajatukseni. Että yli kolmekymppiset naiset eivät olisi koskaan ajalleet posliinia kun viisitoista vuotta nuoremmat jossain Suomessa jo sitä tekevät.
Ympärileikkaamaton mies on Suomessa niin tavallista, että lähinnä ihmetytti se äimistely sarjassa. Mä tiedän tähän ikään mennessä tasan yhden ympärileikatun miehen. Silloin vuosituhannen alussa en tuntenut yhtäkään.
Jenkeissä melkein kaikki miehet leikataan, koska se on vain tapa. Joillakin tietty uskonto vaikuttaa (juutalaiset, muslimit ja kaiketi katoliset pojat leikataan heti vauvoina). Mulla on tullut vastaan ihan suomalaisiakin leikattuja miehiä, mutta jokaisella heistä on ollut ahdas esinahka tai muu lääketieteellinen syy.
Tää tulee keräämään alapeukkuja, mutta useampi mies saisi kyllä luopua esinahastaan myös Suomessa. Se on vain niin paljon puhtaampi, hyvältä tuoksuva ja maistuva ja paljon kauniimpi kuin pitkällä esinahalla varustettu.
Vierailija kirjoitti:
Oon kans kattonut koko sarjan tässä kesän aikana ja just päätty. Ihan näissä viimisissäkin jaksoissa kaikki naiset ovat wau, upeita. Hiukset meikit kaikki viimisen päälle. Huomaa, että eivät olw enää niin nuoria kun ekalla kaudella mutta nyt tää muutos tähän Just like that sarjaan on kyllä hurja. Järkyttävää mitä vanheneminen tekee, mikä tietysti tapahtuu kaikille eikä siinä. Mutta jtk Sarah jessica parkerin naama on venähtänyt puoli kilometriä, nenä isontunut paljon. Vaikka on siis upean näköinen niin tietty tyttömäisyys on poissa.
Mä olen kans tovin ihmetellyt, et miksi Miranda ei hommaa omaa asuntoa, kun Steve ei kerran luovu heidän yhteisestä. Ja ero on nyt ihan selvä juttu. Olin ihan varma Miranda suostuttelee Carrien vuokraamaan asunnon hänelle, Carrie valehtelee Aidanille tästä ja sit Aidan vetäsee porot nokkaan. Tämä Aidanin kammo Carrien asuntoa kohtaan on niin kertakaikkisen epäuskottavaa, että sillä on pakko joku iso merkitys heidän suhteeseensa, kun se on väkisin tähän sarjaan tuotu.