Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostavatko miehet perinteisiä taitoja naisilla?

Vierailija
10.12.2021 |

Perinteisillä taidoilla tarkoitan tässä taitoa pitää kodista huolta esim. siivota, silittää, pyykätä, laittaa ruokaa ym. Kysyin yhdeltä miespuoliselta tutulta tästä ja hän repesi nauramaan, että ei kukaan mies nykypäivänä arvosta naista, joka tykkää huolehtia kodista. Onko tosiaan näin? Itse tykkään puuhailla kotona vähän harrastuksenomaisesti, mutta ilmeisesti sitä ei kannata sinkkumarkkinoilla mainostaa...

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän kiteytyy se yksi ajatustapa. Woman needs a man like a fish needs a bicycle. Nainen luo uraa vahvana itsenäisenä (yksinäisenä) Ja sitten, tarvitaan huoltomiestä kodin perusaskareisiin, remonttimiestä vähän vaativimpiin, automiestä auton korjaukseen, asfalttimiestä, roskamiestä, putkimiestä, raksamiestä, sähkömiestä, nörttimiestä, panomiestä, isämiestä, massimiestä ... Jne.. niinpä niin, mihimpä sitä miestä.

Kukaan ei mene naimisiin saadakseen kotiinsa sähkärin tai putkimiehen. Eikä nainen tarvitse erikseen miestä, vaikka ostaakin kodin hoitamiseen liittyviä palveluja. Ne palvelut voi tarjota niin mies, nainen kuin jokin siltä väliltäkin. Olisitte miehet tyytyväisiä, että naiset valitsevat teidät vain siksi, että haluavat olla kanssanne, ei siksi, että osaatte korjata auton tai jaksatte kolata lumet. 

Itseasiassa nainen tarvitsee miestä. Yksinkertaisesti naiset eivät kykene tarjoamaan toisilleen niitä palveluja.

Mies ei tarvitse naista. Mutta mies haluaa naisen ja tämä siksi että nainen tarjoaa jotain sellaista mitä mies ei voi toiselle miehelle tarjota, joka kuitenkaan ei ole yhteiskunnalle tai miehelle itselleen elämisen kanalta välttämätöntä.

Ainoa yhteinen asia jossa molemmat tarvitsevat toisiaan on lapsen tekeminen. Vielä siinäkin vaiheessa kun puhutaan keinohedelmöityksestä kyseessä on MIESsukusolut. Palataan asiaan sitten kun kaksi ovuloivaa vulvaa tuottaa yhteiskuntaamme sitä ylläpitäviä jälkeläisiä. (Lue lainaamasi teksti selvittääkseen mitä ne ovat).

Vierailija
62/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ei välttämättä tajua arvostaa, mutta myöhemmin kyllä. Esimerkiksi anopin tapa kutoa ja antaa lahjaksi villasukkia sai alkuviikon pakkasilla arvostuksen huippuunsa.

Ja keittiön, ruuanlaiton, leipomisen... kuka mies ei arvostaisi hyvin syömistä ja siistiä ja viihtyisää kotia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti arvostan paljon kotitaitoja! Parisuhteessakin on paljon kivempaa, kun toinen osapuoli osaa oikeasti laittaa hyvää ruokaa ja pitää huushollista huolta. Teen itsekin oman osani.

M37

Vierailija
64/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ei välttämättä tajua arvostaa, mutta myöhemmin kyllä. Esimerkiksi anopin tapa kutoa ja antaa lahjaksi villasukkia sai alkuviikon pakkasilla arvostuksen huippuunsa.

Ja keittiön, ruuanlaiton, leipomisen... kuka mies ei arvostaisi hyvin syömistä ja siistiä ja viihtyisää kotia?

Tänkö asenteen takia meiltä löytyy roskapusseihin hukkuvia nuoria miehiä?

Vierailija
65/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän kiteytyy se yksi ajatustapa. Woman needs a man like a fish needs a bicycle. Nainen luo uraa vahvana itsenäisenä (yksinäisenä) Ja sitten, tarvitaan huoltomiestä kodin perusaskareisiin, remonttimiestä vähän vaativimpiin, automiestä auton korjaukseen, asfalttimiestä, roskamiestä, putkimiestä, raksamiestä, sähkömiestä, nörttimiestä, panomiestä, isämiestä, massimiestä ... Jne.. niinpä niin, mihimpä sitä miestä.

Kukaan ei mene naimisiin saadakseen kotiinsa sähkärin tai putkimiehen. Eikä nainen tarvitse erikseen miestä, vaikka ostaakin kodin hoitamiseen liittyviä palveluja. Ne palvelut voi tarjota niin mies, nainen kuin jokin siltä väliltäkin. Olisitte miehet tyytyväisiä, että naiset valitsevat teidät vain siksi, että haluavat olla kanssanne, ei siksi, että osaatte korjata auton tai jaksatte kolata lumet. 

Itseasiassa nainen tarvitsee miestä. Yksinkertaisesti naiset eivät kykene tarjoamaan toisilleen niitä palveluja.

Mies ei tarvitse naista. Mutta mies haluaa naisen ja tämä siksi että nainen tarjoaa jotain sellaista mitä mies ei voi toiselle miehelle tarjota, joka kuitenkaan ei ole yhteiskunnalle tai miehelle itselleen elämisen kanalta välttämätöntä.

Ainoa yhteinen asia jossa molemmat tarvitsevat toisiaan on lapsen tekeminen. Vielä siinäkin vaiheessa kun puhutaan keinohedelmöityksestä kyseessä on MIESsukusolut. Palataan asiaan sitten kun kaksi ovuloivaa vulvaa tuottaa yhteiskuntaamme sitä ylläpitäviä jälkeläisiä. (Lue lainaamasi teksti selvittääkseen mitä ne ovat).

Aika ylimielinen väite, että miehet eivät yhteiskunnassa tarvitsisi naisia, mutta naiset tarvitsisivat miehiä. Muistan myös lukeneeni, että teoriassa naisia voitaisiin jo tieteen keinoin tehdä ilman miehiä, mutta ei miehiä ilman naisia. 

Vierailija
66/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niistä voisi mainita treffaillessa, jos ne ovat sinulle tärkeitä juttuja? Tuskin se kenellekään pitkä miinuskaan on, että kumppani tykkää siivota ja kokata. Mutta jos odotetaan noiden taitojen erityistä arvostamista, niin se on minusta vähän hassua. Useimmille aikuisille nuo on itsestäänselvyyksiä. Vähän kuin joku mies haluaisi arvostusta sillä perusteella että osaa käydä kaupassa ja maksaa laskut. Kas kun ei oman pepun pyyhkimisestä ja hampaiden harjauksesta vaadita lisäpisteitä. Kai ihmiset keskimäärin kuitenkin ihastuu vastakkaisessa sukupuolessa vähän muihin ominaisuuksiin. Mennään yhteen sen kanssa joka ihanimmalta tuntuu, ja työnjako sovitaan sitten sen mukaan mistä kumpikin tykkää ja mitä osaa. Jotrnkin tympeä ajatus minusta, että parinhakuun lähdettäisiin työnjako ensimmäisenä mielessä ja kumppanin muut ominaisuudet olisi toissijaisia.

Vierailija
67/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi nainen joten elämänkokemusta löytyy.

En tiedä tässä maailmassa yhtään ainoaa miestä, joka ei arvostaisi hyvää ja maukasta kotiruokaa.

Tuore pulla, tuoreet munkit, itsetehdyt lihapullat, paistit, ja hyvin paistettu kala sun muut kotiruuat, masituvat taatusti jokaikisille miehelle.

Vierailija
68/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tässä maailmassa yhtään ainoaa miestä, joka ei arvostaisi hyvää ja maukasta kotiruokaa.

Tuore pulla, tuoreet munkit, itsetehdyt lihapullat, paistit, ja hyvin paistettu kala sun muut kotiruuat, masituvat taatusti jokaikisille miehelle.

Joo, mutta osa miehistä tykkää kokata ihan itsekin, joten ei se naisen kokkausinto silloin ole välttämättä mikään iso plussa.

Vierailija
69/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin et joo jos liityt uskovaisten miesten täyttämälle deittialustalle. Nykyaikana odottaisin kuulevani just jotain ton kaltaista ettei kotityöt ole sukupuolitettuja. Luulisi terveen miehen kykenevän ottamaan osaa arjen pyöritykseen.

Vierailija
70/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon lypsäjän kädet on arvossaan.

71/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä konservatiivinen kunnon mies arvostaa. Oma mieheni on sellainen. Arvostan myös itse ns. perinteisiä miesten taitoja todella paljon.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
72/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni arvostaa ja muistaa kertoa sen. Olen hyvä laittamaan ruokaa ja leipomaan sekä teen molempia mielelläni. Päivittäin muistaa kiittää jokaisesta ruuasta ja siitä kun leivon. Viihdyn siistissä kodissa, mutta en ole siivousfriikki. Joskus kun on väsyneempiä päiviä, tiskiä voi kasaantua ja tulla sotkua. Myös tekemiäni kotitöitä arvostaa ja kiittää niistäkin lähes huvittavan säännöllisesti. Tykkää kun kerään sieniä ja marjoja syksyisin. Toivoi minun jäävän kotiin lapsen ollessa pieni, hän haluaa elättää perheensä, vaikka ei niin kovasti nykyisestä työstään tykkää ja puhuu alanvaihdostakin. Minulle tämä kuvio sopi paremmin kuin hyvin, en olisi osannut kuvitella laittavani pientä lasta (nyt 1v6kk) päivähoitoon. Seuraava lapsi suunnitteilla samalla työnjaolla. Lasten kasvettua tukee minua työelämään siirtymisessä ja mahdollisen lisä opiskelun suhteen. Myös minä kiitän häntä päivittäin osallistumisestaan iltaisin ja viikonloppuna lapsen hoitoon, siitä että tuo leivän pöytään. Miehet on erilaisia. Minulle on myös tärkeää, että mies osaa tehdä kotityöt. En käsitä mieslapsia, jotka eivät ole itsenäistyneet sen vertaa, että osaisivat huolehtia peruskotitöistä. Minä en ole miehen äiti, mutta tykkään tehdä kun sitä osataan arvostaa, eikä pidetä itsestään selvyytenä.

Vierailija
73/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat poikani ovat nuoria miehiä, jotka ovat lapsesta asti nauttineet itse ruuanlaitosta, leipomisesta, ruuan kasvattamisesta, keräämisestä ja säilömisestä. Pastakone on kiertänyt pojalta toiselle, ja maakellari on täynnä poikien säilykkeitä. 50-luvun miehet eivät enää etsi puolisoa, ja 90- ja 00- lukujen miehet ovat ihan toisenlaisia.

Vierailija
74/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin et joo jos liityt uskovaisten miesten täyttämälle deittialustalle. Nykyaikana odottaisin kuulevani just jotain ton kaltaista ettei kotityöt ole sukupuolitettuja. Luulisi terveen miehen kykenevän ottamaan osaa arjen pyöritykseen.

Ei pidä uskovia miehiä niputtaa yhteen. Sovinisteja varmasti löytyy heistäkin, mutta enemmistö on tasa-arvoisia ja ahkeria kotitöiden tekijöitä.

Vierailija
75/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies ainakin arvostaa, mutta ei todellakaan oleta että nainen yksin hoitaa nuo hommat. Meillä kumpikin kokkaa, hoitaa lapsia ja siivoa ihan yhtä paljon. 

Vierailija
76/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat poikani ovat nuoria miehiä, jotka ovat lapsesta asti nauttineet itse ruuanlaitosta, leipomisesta, ruuan kasvattamisesta, keräämisestä ja säilömisestä. Pastakone on kiertänyt pojalta toiselle, ja maakellari on täynnä poikien säilykkeitä. 50-luvun miehet eivät enää etsi puolisoa, ja 90- ja 00- lukujen miehet ovat ihan toisenlaisia.

Yleensä nainen osaa laittaa ruokaa. Tuollaisessa suhteessa naisen itsetunto voi kärsiä, jos naiselle tulee tunne ettei osaa tehdä mitään paremmin.

Vierailija
77/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nainen osaa laittaa ruokaa. Tuollaisessa suhteessa naisen itsetunto voi kärsiä, jos naiselle tulee tunne ettei osaa tehdä mitään paremmin.

Ja varsinkin, jos on anoppi kehumassa poikaansa koko ajan.

Vierailija
78/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ei halua seurustella esim. miehen kanssa, joka on kokki, koska miehet ei ymmärrä, että tietyissä tilanteissa ollaan hiljaa eikä aleta sanomaan miten ruoasta olisi tullut parempaa.

Myös osalla johtavassa asemassa olevilla miehillä on tuo vika, että eivät kotona osaa olla tietyissä tilanteissa hiljaa.

Nainen ei halua neuvoja tai arvosteluita pyytämättä, hän osaa itse kysyä, jos tulee sellainen tilanne.

Vierailija
79/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta osa miehistä tykkää kokata ihan itsekin, joten ei se naisen kokkausinto silloin ole välttämättä mikään iso plussa.

Niin ja te osaatte kaiken itse ettekä arvosta naista missään eikä mikään suhde toimi. Kaikki suhteet teillä päättyy eroon.

Vierailija
80/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveessä suhteessa kumppani saa toisen itsetunnon kohoamaan, sillä ei ole mitää merkitystä kuka osaa tehdä jotain paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi