Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostavatko miehet perinteisiä taitoja naisilla?

Vierailija
10.12.2021 |

Perinteisillä taidoilla tarkoitan tässä taitoa pitää kodista huolta esim. siivota, silittää, pyykätä, laittaa ruokaa ym. Kysyin yhdeltä miespuoliselta tutulta tästä ja hän repesi nauramaan, että ei kukaan mies nykypäivänä arvosta naista, joka tykkää huolehtia kodista. Onko tosiaan näin? Itse tykkään puuhailla kotona vähän harrastuksenomaisesti, mutta ilmeisesti sitä ei kannata sinkkumarkkinoilla mainostaa...

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan taas kerran niin, että jokaisella miehellä on ihan omat arvostuksensa ja omat syynsä niille? Miehet kollektiivisesti eivät arvosta mitään.

Minusta on ilmiselvää, että sukupuolesta riippumatta jokainen terve aikuinen osaa siivota, tiskata, pyykätä, laittaa ruokaa jne. Jos ei näitä osaa, on jotenkin sairas tai vammainen ja tarvitsee tuetun asumisen palveluita.

Tämäkin tietysti totta. On vain niin outoa heittäytyä laiskan rooliin ja antaa vain pölyn ja tiskien kasaantua ja pyykkivuoren kasvaa kun osaan kaiken laittaa ihan vaivatta huomaamattomasti. 

Oletko varma ettei se toinen osaa? Eikä se ole mikään ”laiskan rooli”, jos ei koko ajan pidä siisteyttä yllä. Ihmeellistä oman itsensä ylentämistä ahkeraksi ja paremmaksi ihmiseksi.

22/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin arvosta, jos joku nykyään osaa jotain käytännön taitoja. Nämä uusavuttomat, jotka tilaa huoltomiehen lampunvaihtoon ovat kyllä itse aika noloja, vaikka tykkävätkin naureskella kaikille muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta nuo on sellaisia kotitöitä, joita nyt vaan tehdään, sukupuolesta riippumatta. En ajattele niitä mitenkään varsinaisina ”taitoina”.

Niin, mutta naisista osa ei välitä tuon taivaallista siisteydestä, sisustamisesta ym. ja sen lisäksi olettaa, että mies passaa heitä. Itse olen aika perinteinen nainen ja pidän kodin puhtaana, laittaisin mielelläni ruokaa miehelleni ja muutenkin pitäisin hyvänä :)

Vierailija
24/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen osaa laittaa oikein joulukinkun, tehdä tarvittaessa hyvän täytekakun eikä nyrpistele nenää tuoreille kaloille ja vaatehuone pysyy järjestyksessä, niin siinä on jo aika monta pluspistettä.

Ensi vuonna menen ’joulun herkut’ -kurssille, sitten olisi täytekakkukurssi ja kalakurssi listalla. Kelpaako, jos nuo ovat ’toteutuvien’ listalla?

Vierailija
25/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo sitten muotoilee...

Kaikki varmasti arvostaa kotitöiden tekemistä, riippumatta sukupuolesta ja siitä onko niissä "taitava".

Mitä se arvostaminen sitten tarkoittaa? Sitäkö, että jos muuten on heikompi osuma, niin taitava pyykkäys nostaa pisteitä yli riman? Ei nosta. Se, että toinen on kodin hengetär tai taitava kotitöissä, ei juuri tee henkilöstä minulle rakastettavampaa. Kyllä ne on muut ominaisuudet, joihin rakastuu.

Vierailija
26/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta nuo on sellaisia kotitöitä, joita nyt vaan tehdään, sukupuolesta riippumatta. En ajattele niitä mitenkään varsinaisina ”taitoina”.

Juuri tämä. Vähän sama asia kun kertovat lyhyessä deitti-ilmoituksessa, että ”huolehdin hygieniasta”. Miksi ihmeessä tuollainen asia pitää erikseen mainita? Minusta tuo on yhtä itsestäänselvä asia kuin pyykinpesu tai tiskaaminen, eli kyseessä ei ole mikään mainittava erikoistaito.

Vierailija
27/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swoman kirjoitti:

Itse ainakin arvosta, jos joku nykyään osaa jotain käytännön taitoja. Nämä uusavuttomat, jotka tilaa huoltomiehen lampunvaihtoon ovat kyllä itse aika noloja, vaikka tykkävätkin naureskella kaikille muille.

Mitä noloa tässä on? Huoltomies saa palkkaa työstä ja voin keskittyä itse ydinosaamiseeni.

Vierailija
28/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta naisista osa ei välitä tuon taivaallista siisteydestä, sisustamisesta ym. ja sen lisäksi olettaa, että mies passaa heitä. Itse olen aika perinteinen nainen ja pidän kodin puhtaana, laittaisin mielelläni ruokaa miehelleni ja muutenkin pitäisin hyvänä :)

Miksi mies ei voisi passata naista? Hyvässä parisuhteessa passataan puolin ja toisin. Selvästi tykkäät nyt nostaa itseäsi muitten naisten yläpuolelle, mutta oikeasti moni mies arvostaa naisissa ihan muita ominaisuuksia. Joku älyä, joku huumoria, joku ulkonäköä, joku seksiin liittyviä juttuja jne. Nykymies osaa itsekin tehdä ruokaa, harva sitä pitää enää minään arvona.

Vierailija
29/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoista perinteistä anaaliseksi on yksi suosikkini.

Vierailija
30/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa tyyppiä. Mun ikäluokassa on kahdenlaisia, niitä, jotka ottavat tuon kaiken itsestäänselvyytenä, ja niitä, jotka oikeasti arvostavat tuota kaikkea, ja tekevät sitten oman osansa yhtä ilolla. 

Nai jälkimmäinen.

Mikä on tuo "oma osa" kerrostalossa asuttaessa, missä ei ole remontteja, lumitöitä tai nurmikonleikkuuta? Jossa auton moottoriin ei itse saa koskea, ettei takuu laukea ja renkaat vaihdetaan rengashotellissa?

No meillä on järjestetty niin, että autoja on kaksi, ne huolletaan itse ja toisessa asutaan kesät. Mies hoitaa ne. Hän myös osallistuu ruokapuuhiin, olivat ne sitten kaupassa, metsässä, järvellä/merellä, kasvimaalla tai ihan vaan keittiössä, jonka hän muuten hoitaa kokonaan silloin kun se on ulkona. Vanhusten asioita hoidetaan pääasiassa kimpassa, ja siivotaan yhdessä, se on molemmille tylsää.

Ei kyse ole siitä, että hommat pitäisi jakaa vehkeiden mukaan, vaan siten, että molemmat lyhentävät sitä listaa tarpeellisista hommista, joita kyllä riittää. Meillä ne on jaettu sen mukaan, kumpi osaa paremmin (edellyttää, ettei kumpikaan ole laiska eikä pispääsiipeilijä), aika perinteiseen malliin, ja molemmat arvostavat toistensa osaamista. Kivahan se on näin kantaa korttaan yhteiseen kekoon. Ollaan harjoiteltu jo perhe-elämän verran. Ensimmäinen, lyhyeksi jäänyt liittoni oli miehen kanssa, joka tykkäsi maata sohvalla ja olla saamapuolella, se ei toiminut.

Vierailija
31/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät arvosta ellet ole tarpeeksi kaunis.

Jep. Kauniilla nämä vain nostaa arvostusta, mutta tavikselle nämä ei tuo minkäänlaista lisäarvoa. Miinusta kylläkin jos kyseisiä taitoja ei ole.

Vierailija
32/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei voisi passata naista? Hyvässä parisuhteessa passataan puolin ja toisin. Selvästi tykkäät nyt nostaa itseäsi muitten naisten yläpuolelle, mutta oikeasti moni mies arvostaa naisissa ihan muita ominaisuuksia. Joku älyä, joku huumoria, joku ulkonäköä, joku seksiin liittyviä juttuja jne. Nykymies osaa itsekin tehdä ruokaa, harva sitä pitää enää minään arvona.

On naisia, jotka eivät pistä tikkua ristiin siisteyden suhteen. Ja onko sinusta nuo kodinhoito- ja passaamisjutut jotenkin pois siitä, etten voisi olla myös kaunis, huumorintajuinen ja imea munaa?

Vierailija
33/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, jos käännetään tilanne näin päin: mitä te miehet ajattelette naisesta, joka ei oikein osaa siivota, kokata, pestä pyykkiä, silittää tai vaikka ommella? Laskeeko arvostus, vai onko ihan sama mitä kodinhoitoa nainen osaa tai ei osaa tehdä? Ja nyt en kaipaa mitään kommentteja siitä, miten tällaiset ihmiset ovat jotain elämänhallintaongelmaisia tms. Tiedän naisia, jotka eivät osaa kokata koska se ei kiinnosta, jotka eivät osaa ommella koska ei ole opetettu eivätkä ole silittäneet vaatteita, koska sitä ei ole kotona tehty.

Vierailija
34/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä, joka siivoaa, silittää, pyykkää, laittaa ruokaa ja käy marjastamassa en voisi oikein ollakaan henkilön kanssa kuka ei pystyisi kodin perusasioista huolehtimaan. Mikään himosiivooja en ole, enkä osaa laittaa huippuruokia, mutta olen valmis kokeilemaan. Kerran viikossa pesen koko vessan kunnolla ja vähintäänkin imuroin koko asunnon kertaalleen sekä tiskit ym hoituvat ajallaan. Lattiat pesen kerran kuussa vähintään ja samassa yhteydessä teen yleensä isomman siivouksen. Joten kyllä tuollaisille taidoille arvostusta löytyy. M35

Vierailija
35/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aika otettu kun yks deitti otti ja korjas mun  farkun sauman samantien ku huomas sen .Kaapista ompelukone esiin ja surrr, meni ehkä se 4minuuttia ja korjattuna ja kone kaapissa takas. En edes kysyny , vaan itse huomas ja tuumas että korjataan samantien.

Vierailija
36/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen osaa laittaa oikein joulukinkun, tehdä tarvittaessa hyvän täytekakun eikä nyrpistele nenää tuoreille kaloille ja vaatehuone pysyy järjestyksessä, niin siinä on jo aika monta pluspistettä.

Täytekakku ja joulukinkku onnistuu hyvin.

Vierailija
37/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan unelmanaiselta sinä kuulostat, muista vaan vaatia että kumppani ei vaan siipeile.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
38/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä arvostan todella paljon juuri perinteistä naista joka tykkää ja osaa pitää kodista huolta. Itseltäni puuttuu monet näistä mainitsemistasi taidoista ja uskon, että mies ja nainen ovat tarkoituksella luotu erilaisiksi jotta he voisivat täydentää toisiaan.

Vierailija
39/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Sinkkuja aina neuvotaan miettimään, mitä toisi parisuhteeseen. Ehkä tämä kotityöpuoli ole sellainen juttu, mitä nykyään kannattaisi painottaa. Täytyypi keksiä jotain muuta..

Ap

Vierailija
40/86 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen jouluruoat itse ja onnistuu hyvin, samoin täytekakku. Leivon täytekakkuja myös muille, koska eivät halua kaupan kakkuja, itse tehty kuulemma parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi