Arvostavatko miehet perinteisiä taitoja naisilla?
Perinteisillä taidoilla tarkoitan tässä taitoa pitää kodista huolta esim. siivota, silittää, pyykätä, laittaa ruokaa ym. Kysyin yhdeltä miespuoliselta tutulta tästä ja hän repesi nauramaan, että ei kukaan mies nykypäivänä arvosta naista, joka tykkää huolehtia kodista. Onko tosiaan näin? Itse tykkään puuhailla kotona vähän harrastuksenomaisesti, mutta ilmeisesti sitä ei kannata sinkkumarkkinoilla mainostaa...
Kommentit (86)
Kyllä arvostan ja osaan myös itsekin. Mukavampi kun molemmat osaa, viitsii ja tekee myös.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä arvostan todella paljon juuri perinteistä naista joka tykkää ja osaa pitää kodista huolta. Itseltäni puuttuu monet näistä mainitsemistasi taidoista ja uskon, että mies ja nainen ovat tarkoituksella luotu erilaisiksi jotta he voisivat täydentää toisiaan.
Ihmiset ovat niin hurjan erilaisia. Onneksi on naisia, jotka olisivat ylpeitä kun saavat olla silmissäsi ’oikeita naisia’. Ja sitten taas osa juoksisi täysillä karkuun. Kuten minä. Mutta minullakin on onneksi mies, joka arvostaa naista, joka lukee paljon, ja on matemaattisesti lahjakas.
Vierailija kirjoitti:
Lienee aika harvassa ne miehet, jotka eivät yhtään arvostaisi naista, joka pitää kodista ja miehestä huolta, mutta miten paljon sillä asialla on lopulta merkitystä ja painoarvoa, vaihtelee varmastikin paljon. Itse olen sellainen nainen, että kaikki mainitsemasi "naisten työt" onnistuu varsin hyvin, mutta en toisaalta ole kovinkaan motivoitunut yksipuolisesti puuhaamaan ja passaamaan. Mulle tuottaa enemmän iloa ja tyydytystä se, että hoidetaan kotityöt kumppanin kanssa yhdessä, siinä missä passaamiset ja hellittelytkin vastavuoroisesti. Epäilemättä olen huonompi nainen, ainakin ap:n mielestä, mutta oikein hyvin olen näinkin pärjännyt. ;-)
En tarkoita että joku nainen olisi huonompi, jos ei tee ns. naisten töitä. Toi mitä sinulla on kuulostaa itseasiassa aika hyvältä. Mietin vaan, onko tämä sellainen asia jota kannattaa markkinoida.
Ap
Olen sinkku ja tottunut huolehtimaan itsestäni, laitan esimerkiksi säännöllisesti omat ruokani. Jos nyt naisen löytäisin elämääni niin itseäni parempaa ruoanlaittotaitoa arvostaisin kyllä kovasti. Ja jos nainen olisi käsistään kätevä osaten esimerkiksi korjata vaatteita niin se olisi ihan luksusta, kun itselläni on näissä asioissa peukalo keskellä kämmentä.
Onneksi on mies, joka siivoaa ja hoitaa pyykit, kun on enemmän vapaa-aikaa ja enemmän intoa niihin. Minä laitan ruoan. Kumpikaan ei pidä em. asioita olennaisina parisuhteen kannalta. Ja esimerkiksi joulusiivous ostetaan siivousfirmalta (minä maksan).
Modernit miehet osaavat tilata siivoojan, hyödyntää leipomoita ja tarvittaessa pesuloita. Siksi sait tuollaisen vastauksen.
Ai niin, lattiatkin hoitaa robotti-imuri.
Vierailija kirjoitti:
Voi, kyllä arvostan. Ap on täydellistä vaimomatskua!
Täältä kompataan täysillä. Toivoisin Suomessa olevan enemmän AP:n kaltaisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku ja tottunut huolehtimaan itsestäni, laitan esimerkiksi säännöllisesti omat ruokani. Jos nyt naisen löytäisin elämääni niin itseäni parempaa ruoanlaittotaitoa arvostaisin kyllä kovasti. Ja jos nainen olisi käsistään kätevä osaten esimerkiksi korjata vaatteita niin se olisi ihan luksusta, kun itselläni on näissä asioissa peukalo keskellä kämmentä.
Meillä mies on onneksi se, joka osaa käyttää ompelukonetta. Minä virkkaan ja neulon, mutta ommella en osaa eikä kiinnosta.
Tässä vähän kiteytyy se yksi ajatustapa. Woman needs a man like a fish needs a bicycle. Nainen luo uraa vahvana itsenäisenä (yksinäisenä) Ja sitten, tarvitaan huoltomiestä kodin perusaskareisiin, remonttimiestä vähän vaativimpiin, automiestä auton korjaukseen, asfalttimiestä, roskamiestä, putkimiestä, raksamiestä, sähkömiestä, nörttimiestä, panomiestä, isämiestä, massimiestä ... Jne.. niinpä niin, mihimpä sitä miestä.
Arvostan hauskaa naista, jota saa välillä viedä ja vikisee mukana 😁 Siivotaan kun jaksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, kyllä arvostan. Ap on täydellistä vaimomatskua!
Täältä kompataan täysillä. Toivoisin Suomessa olevan enemmän AP:n kaltaisia naisia.
Onko täällä näin paljon leiväntuojia paikalla? Tosi outoa. Mun veli on 24 ja osaa kokata, leipoa, siivota. Aikoo jouluksi ostaa valmiit laatikot sekä pienen kakun. Muutoin tekee ite.
Voihan sen kotoilun siihen laittaa niin saa tietynlaisia miehiä. Tosiaan itse haen ehkä tuon vastakohtaa, mutta haen muutenkin spontaania, lapsetonta, koiratonta suhdetta jossa voidaan vaihtaa kotia lennosta.
Kunhan on hyvä suustaan niin muusta niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan kyllä kunhan tuo ei poissulje muita taitoja. Olisi kiva leipoa mokkapaloja yhdessä.
Sylikkäin vatkataan suklaata, vähän roiskuu iholle minkä voi nuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vähän kiteytyy se yksi ajatustapa. Woman needs a man like a fish needs a bicycle. Nainen luo uraa vahvana itsenäisenä (yksinäisenä) Ja sitten, tarvitaan huoltomiestä kodin perusaskareisiin, remonttimiestä vähän vaativimpiin, automiestä auton korjaukseen, asfalttimiestä, roskamiestä, putkimiestä, raksamiestä, sähkömiestä, nörttimiestä, panomiestä, isämiestä, massimiestä ... Jne.. niinpä niin, mihimpä sitä miestä.
Kukaan ei mene naimisiin saadakseen kotiinsa sähkärin tai putkimiehen. Eikä nainen tarvitse erikseen miestä, vaikka ostaakin kodin hoitamiseen liittyviä palveluja. Ne palvelut voi tarjota niin mies, nainen kuin jokin siltä väliltäkin. Olisitte miehet tyytyväisiä, että naiset valitsevat teidät vain siksi, että haluavat olla kanssanne, ei siksi, että osaatte korjata auton tai jaksatte kolata lumet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä arvostan todella paljon juuri perinteistä naista joka tykkää ja osaa pitää kodista huolta. Itseltäni puuttuu monet näistä mainitsemistasi taidoista ja uskon, että mies ja nainen ovat tarkoituksella luotu erilaisiksi jotta he voisivat täydentää toisiaan.
Ihmiset ovat niin hurjan erilaisia. Onneksi on naisia, jotka olisivat ylpeitä kun saavat olla silmissäsi ’oikeita naisia’. Ja sitten taas osa juoksisi täysillä karkuun. Kuten minä. Mutta minullakin on onneksi mies, joka arvostaa naista, joka lukee paljon, ja on matemaattisesti lahjakas.
Sulla unohtu mainita että olet vaativalla alalla asiantuntijana.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen kotoilun siihen laittaa niin saa tietynlaisia miehiä. Tosiaan itse haen ehkä tuon vastakohtaa, mutta haen muutenkin spontaania, lapsetonta, koiratonta suhdetta jossa voidaan vaihtaa kotia lennosta.
Lapseton ja koiraton joo, mutta 10v ulkomailla hyppineenä se kodin vaihtaminen lennosta alkaa menettämään hohtonsa. Mutta siis ilmeisesti kodinhoito ja sponttaanius mielletään jotenkin toisensa pois sulkeviksi?
Ap
Lienee aika harvassa ne miehet, jotka eivät yhtään arvostaisi naista, joka pitää kodista ja miehestä huolta, mutta miten paljon sillä asialla on lopulta merkitystä ja painoarvoa, vaihtelee varmastikin paljon. Itse olen sellainen nainen, että kaikki mainitsemasi "naisten työt" onnistuu varsin hyvin, mutta en toisaalta ole kovinkaan motivoitunut yksipuolisesti puuhaamaan ja passaamaan. Mulle tuottaa enemmän iloa ja tyydytystä se, että hoidetaan kotityöt kumppanin kanssa yhdessä, siinä missä passaamiset ja hellittelytkin vastavuoroisesti. Epäilemättä olen huonompi nainen, ainakin ap:n mielestä, mutta oikein hyvin olen näinkin pärjännyt. ;-)