Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajalle ja tarhatädille joululahja?

Vierailija
10.12.2021 |

Taas alkaa pohdinta ja tuskailu ostaako lapsen opettajalle tai tarhatädille joululahjan. Kiittää kuluneesta vuodesta?
Itse pidän tätä järjettömänä, koska työtänsähän he tekevät. Tarvitseeko vanhempien vielä erikseen kiittää?
Jotkut rikkaat perheet ostaa ja sitten me köyhät olemme noloina...

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutähti tai suklaarasia ei mitään tavaraa koska oon ihan varma että sitä riittää jokaisella muutenkin.

Vierailija
2/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulutähti tai suklaarasia ei mitään tavaraa koska oon ihan varma että sitä riittää jokaisella muutenkin.

Mitä tuo edes tarkoittaa? Noinko kirjoitat myös kortit? Siinäpä tavaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on lapselleni tärkeä ja jopa rakas henkilö, jota haluamme muistaa jouluna erityisesti, kuten muitakin meille tärkeitä henkilöitä. Hän tekee työtään, totta, mutta työtäkin voi tehdä niin monella tapaa. Hän on aidosti välittänyt lapsestani joka ikinen arkipäivä. Haluan osoittaa arvostusta, vaikka hänelle siitä myös maksettaisiin.

Vierailija
4/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja on lapselleni tärkeä ja jopa rakas henkilö, jota haluamme muistaa jouluna erityisesti, kuten muitakin meille tärkeitä henkilöitä. Hän tekee työtään, totta, mutta työtäkin voi tehdä niin monella tapaa. Hän on aidosti välittänyt lapsestani joka ikinen arkipäivä. Haluan osoittaa arvostusta, vaikka hänelle siitä myös maksettaisiin.

Ihan totta. Näin minäkin ajattelen ja arvostan heitä, lasteni hoitajia. Ovathan lapseni joka päivä heidän kanssaan, monta h päivässä. Kyllä suklaarasia tai suklaalevyt lämmittää varmasti mieltä.

Onko näin ollut aiemmin? En muista omassa lapsuudessani, että vanhempani olisivat ostaneet opettajalleni tai tarhatädilleni lahjoja..

Vierailija
5/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana voin sanoa, että mukava niitä pieniä muistamisia on saada. Siis mallia suklaarasia vaikka koko luokan yhteisenä lahjana. Ei sen suurta tarvitse olla, mutta kyllä se jonkinlainen kiitos loman alkaessa on ihan kiva.

Opettajat muuten monessa koulussa ostavat itse tarrat, leimasimet ja muut oppilaan päivää piristävät jutut. Ei niitä työnantaja osta, koska ovat ”turhaa” eikö rahaa riitä edes kirjoihin. Mutta kyllähän se pieni kiiltävä tarra lasta vain piristää. Samoin monet pelit ja kirjat ovat itse asiassa opettajan omia, ei suinkaan koulun. Suurin osa opettajista paikkaa omillaan aika paljon niitä kivojen juttujen puutteita, jotka kunta sitten säästää.

Kannattaa myös muistaa, että lapsen kanssa tekee moni muukin aikuinen töitä. Jos lapsella on useammalla tunnilla koulunkäynnin ohjaaja kaverina, niin hänenkin muistamista kannattaa harkita. Mutta ei sen tosiaan mitään ihmeellistä tarvitse olla - jos vaikka kiitos niiden tyypillisen wilma-kiukutteluiden sijaan

Vierailija
6/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi ostaa joulutähteä. Ei tiedä mitä eläimiä varhaiskasvattajalla tai opettajalla on, nuohan ovat kuitenkin myrkyllisiä... Enkä kyllä osta mitään muutakaan koska mielestäni se on lahjomista ja siten mautonta. Mielestäni lahja päiväkodin/koulun henkilökunnalle on asiallinen kun päiväkoti/koulutie saadaan päätökseen eli viimeisissä juhlissa sitten iso kiitos on kaunis eikä epäilyttävä ele.

Vierailija
7/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta. Näin minäkin ajattelen ja arvostan heitä, lasteni hoitajia. Ovathan lapseni joka päivä heidän kanssaan, monta h päivässä. Kyllä suklaarasia tai suklaalevyt lämmittää varmasti mieltä.

Onko näin ollut aiemmin? En muista omassa lapsuudessani, että vanhempani olisivat ostaneet opettajalleni tai tarhatädilleni lahjoja..

Riippuu siitä, milloin olet ollut lapsi. Mun mies aloitti luokanopettajan 80-luvulla ja hän sai jo silloin joka joulu ja kevät paljon lahjoja, lähes jokaiselta oppilaalta. 

Vierailija
8/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkoja, eikö ne saa palkkaa työstään?

Vierailija
9/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aineenopettaja yläkoulussa, joten minua harvemmin kiitetään. Toki joskus ysiluokkalainen kehuu lähtiessään ja kiittää, ja se tuntuu todella hyvältä.

Mutta minä kiitän kaikkia ihmisiä työssään. Kiitän kaupan kassaa, bussikuskia, auton korjaajaa, remontin tekijää.. ei tulisi mieleenkään olla kiittämättä, vain siksi, että he saavat myös palkkaa. Ja kun kyseessä on joku oikein tärkeä asia, kuten lapsi, olen kiittänyt kätilöä, koulubussin kuljettajaa ja opettajaa joskus ihan kortin ja lahjan kanssa. Koska he ovat tehneet minulle todella tärkeää työtä.

Ketään ei tarvitse lahjoa, mutta ajatus siitä, ettei työtään tekevää tarvitse kiittää, on minusta sivistymätön.

Vierailija
10/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieltäni kyllä lämmittää jos saan jonkun muistamisen, sillä harvoin tässä työssä kiitosta saa. Parhaita muistamisia ovat olleet esimerkiksi joku kestokassi tai puiset salaatinottimet, tms. Jotain pientä mutta osoittaa sen että ovat halunneet kiittää jollain tavoin.

T. Varhaiskasvatuksen opettaja

Vierailija
11/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aineenopettaja yläkoulussa, joten minua harvemmin kiitetään. Toki joskus ysiluokkalainen kehuu lähtiessään ja kiittää, ja se tuntuu todella hyvältä.

Mutta minä kiitän kaikkia ihmisiä työssään. Kiitän kaupan kassaa, bussikuskia, auton korjaajaa, remontin tekijää.. ei tulisi mieleenkään olla kiittämättä, vain siksi, että he saavat myös palkkaa. Ja kun kyseessä on joku oikein tärkeä asia, kuten lapsi, olen kiittänyt kätilöä, koulubussin kuljettajaa ja opettajaa joskus ihan kortin ja lahjan kanssa. Koska he ovat tehneet minulle todella tärkeää työtä.

Ketään ei tarvitse lahjoa, mutta ajatus siitä, ettei työtään tekevää tarvitse kiittää, on minusta sivistymätön.

Opettajan työssä on se ero, että opettaja mm. arvostelee lapsen koulumenestyksen/todistuksen. Voiko tuomarille antaa lahjan kesken oikeudenkäynnin koska hän tekee tärkeää ja arvokasta työtä?

Vierailija
12/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio ostaa nyt joululahjoja kuin perheelle. Kun on valittavana, hankinko lapselle (käytetyt) vaatteet ja tarvikkeet vai hoitajille lahjat, kallistun lapsen puolelle. Lapselle hankin myös joululahjan.

Vierailija
13/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lahja olisi, kun lakkaisit kutsumasta minua "tarhatädiksi." Kiitos.

Vierailija
14/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi tarhatäti nimitys.... voi apua..

Vierailija
15/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä, kiitos❤️

Vierailija
16/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa tarroja

Jne

Mitä pientä koulutyössä voi käyttää

Vierailija
17/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastinkestokassi

Vierailija
18/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajan työssä on se ero, että opettaja mm. arvostelee lapsen koulumenestyksen/todistuksen. Voiko tuomarille antaa lahjan kesken oikeudenkäynnin koska hän tekee tärkeää ja arvokasta työtä?

Päiväkodin työntekijät ja neuvolan th antavat kattavan esitiedon kouluja varten. He eivät tosiaan kirjoita todistuksia lapsille, mutta heidän tietojensa pohjalta lapsi otetaan koulussa vastaan.

Vierailija
19/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi raukkoja, eikö ne saa palkkaa työstään?

Voi sinua raukkaa, eikö sinua ole kukaan koskaan mistään kiittänyt?

Vierailija
20/81 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti tai jouluruusu/joulutähti. Hyasinttia en antaisi, koska se on niin voimakastuoksuinen. Lapseni vie kukan joka joulu ja joka kevät opettajalleen niin kauan kuin peruskoulua käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan