Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle ei myönnetä vuosien takaisen masennuksen vuoksi tapaturmavakuutusta

Vierailija
16.03.2015 |

En saa tapaturmavakuutusta, koska sairastin vuosia sitten masennusta. Hoitona oli lääkkeitä ja psykoterapiaa, jossa käyn edelleen kerran viikossa omarahoitteisesti varmuuden vuoksi. Mistä vakuutusyhtiöstä myönnettäisiin tapaturma- ja matkavakuutus myös minulle?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:13"]

Mitenkäs matkavakuutus?

[/quote]

Matkavakuutuksissa ei kai anneta mitään terveysselvityksiä? Niin voihan silloin saada matkavakuutuksen.

Vierailija
22/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:11"]

Siis ihanko oikeasti mulla jää vakuutus saamatta, koska olen ollut teininä masentunut (ja vielä varteenotettavasta syystä)? Ei vittujen vittu, kiva.

[/quote]

Joo näin on. Lisäksi voit unohtaa mm. kaikki lentämiseen liittyvät ammatit (esim. lentoemäntä), Ruotsin laivan kassalla työskentelyn (et pääse merimieslääkärin tarkastuksesta läpi), veturinkuljettajan työn jne. Jos haet amk:n sos.- ja terveysalalle, pidä sairaushistoriastasi matalaa profiilia ts. kerro, että elit tosi hyvän ja kivan nuoruuden vailla mitään oikeasti relevantteja ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:11"]

Siis ihanko oikeasti mulla jää vakuutus saamatta, koska olen ollut teininä masentunut (ja vielä varteenotettavasta syystä)? Ei vittujen vittu, kiva.

[/quote]

Onko diagnosoitu masennus? Sekin vaikuttaa tietysti. Ja yleensä noissa vakuutuksissa kysytään esim. "Oletko viimeisen 5 vuoden aikana..." tms. Eli jos masennuksesta on esim. vuosikymmeniä niin silloin ei pitäisi vaikuttaa.

Ja onhan tuo vähän hassua, mutta jos ajattelee asiaa tarkemmin ja vakuutusyhtiön näkökulmasta, niin ymmärrän kyllä miksi tapaturmavakuutusta ei myönnetä. Masentunut on vakuutusyhtiölle riski. Riski sen vuoksi, että masentunut tekee varmasti paljon todennäköisemmin itsemurhan, joka voi helposti näyttää tapaturmaiselta kuolemalta. 

[/quote]

Aika harvoin kai tuollaisia rajanveto-ongelmia on. Masentuneistakin vain pieni murto-osa tekee itsarin ja niistä itsareistakin vain pieni murto-osa sisältää rajanvetoa tapaturma vs. itsemurha.

Vierailija
24/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada vakuutuksen, joka ei kata mitään, joka voi aiheutua mm. masennuksesta seuraavasta välinpitämättömyydestä.

Puolisollani on krooninen sairaus, jonka vuoksi vakuutuksessa melkein kaikki on poissuljettu. Minulla on ollut ihovaivoja ja selkävaivoja, joiden vuoksi vakuutukseni ei korvaa mitään niihin liittyvää.

Jos välissä on kaksi vuotta, joiden vuoksi ei tarvitse käydä em. vaivojen vuoksi lääkärillä ja saa joltain lääkäriltä ennen sitä "terveen" paperit, he harkitsevat tilanteen uusiksi. Nyt ainakin jatkuva lääkärillä käynti estää tuon.

Tuli selvitettyä todella tarkkaan, koska vaihdoimme edellisestä yhtiöstä nykyiseen tiettyjen vaivojen jo alettua. Edellinen ei kuitenkaan korvannut, kun oli aihetta, joten ei ollut syytä maksaa sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän