Lapsen koulukaverin äiti on seonnut?
soitti minulle ja uhosi että hän ei järjestä heillä mitään iltapäiväkerhoa tai näköjään järjestää mutta pyytää siitä maksua.. Hän ei kuulemma jaksa vahtia poikia ikkunasta (ovat 2. Luokalla) ja hätistellä kotiin.. Hän on kuulemma useasti saanut keräillä sieltä hupparia, pyöräilykypärää, reppua tms ja sitten hänen poikansa on joutunut ne tuomaan kouluun..
tilanne on siis se että heidän talonsa takana on kaupungin jääkiekkokaukalo missä pojat viettävät aikaa sählyä, jalkkista yms. pelaten. Vessahädän yllättäessä pyytävät joskus että saisivat käydä vessassa ja pyörät jättävät heidän pihansa reunaan..
Yritin sanoa ettei meidän poikaa ainakaan tarvi vahtia, hänellä on lupa olla siellä ja tulee kotiin silloin kun on sovittU ja mitä tavaroihin tulee niin jos jotain on jäänyt niin riittää kun lähettää vaikka viestin niin poika saa itse mennä hakemaan ja jos ei jaksa viestiä lähettää niin kyllähän me itse sitten huomataan jos jotain jää ja haetaan viimeistään ilalla tai seuraavana päivänä..
jäi jotenkin paska maku suuhun tuosta puhelusta..
Kommentit (266)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:22"]
Jos ap:n mukaan mitään häiriötä ole, niin mikä on ongelma?
Soittavan äidin mukaan on ongelma. Eikö ihan rakentava dialogi olisi paikallaan mieluummin kuin kirjoitella tänne? Ja solvata vielä mielenvikaiseksi. Ehkä on hyväkin syy hermostua tällä soittajalla, ei vain osannut kiukultaan muotoilla asiallisesti sanomaansa.
[/quote]
se siinä onkin siks mietinkin onko seonnut kun ei mun mielestä ollut ongelmaa, ennenkuin täältä selvisi että tuo vessassa käynti voisi olla yksi "ongelma" ja siihen puutunkin nyt heti.
en vois sille mitään jos hän ei osannut paremmin selittää ongelmaa, rakentavaadialogia ei hänen kanssaan voinut käydä, lähinnä huusi sinne puhelimeen.
ap
mä haluan olla kotona vaikka kalsareissa saatuani työvaatteet yltä ja kattoo telkkaa syöden jäätelöä sohvalla, jos siltä tuntuu. Tai suihkun jälkeen lököttää aamutakki päällä keittiössä ja keitellä kahvia. Jne. Jne. KOtona pitää saada olla vapaasti, eikä niin, että koko ajan saa pelätä, että joku naapurinpoika on ihan just tulossa vessaan. Väkisinkin siinä tulee sellainen olo, että pitää vähä tarkastaa, että paikat on kunnossa jos vaikka kotona puhuvat, että millaista niillä siellä on... Ei se vieraiden ramppaaminen ole vain se oven avaamisen vaiva vaan siihen liittyy se valmiustilassa oleminen ja vieraskoreus, joka on stressaavaa
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:43"]
Onko tämän tuohtuneen äidin lapsi siis aloittajan lapsen seurassa? Jos oma lapsi viettää aikaa "ikkunan alla", niin sitä varmaan tulee sivusilmällä vahdittua, ja samalla tulee olo, että jotuu kaitsemaan myös muita tuttuja, mukana olevia lapsia. En itse ainakaan osaisi olla kiinnittämättä mitään huomiota, jos lapsi kavereineen leikkisi näköetäisyydellä, vaan välillä tulisi varmaan tarkastettua, mitä pihalla touhutaan. Ja vaikka ap:n lapsi ei usein kävisi vessassa tai täyttämässä vesipulloa, niin viikon aikana lapsia voi pyöriä siellä monta, ja jos jokainen käy silloin tällöin, tulee äkkiä sellainen olo, että joku lapsi ramppaa talossa jatkuvasti. Ei välttämättä muista, kuka siellä käy ja montako kertaa, ja mieleen ehkä nyt vaan sattui tulemaan ap:n lapsi.
Ihan luvallistahan siellä kuitenkin on olla, kun eivät kenenkään yksityisellä tontilla ole, vaan kaikkien käyttöön tarkoitetulla alueella. Jos on muuttanut jäkiskaukalon tai jalkapallokentän viereen, niin pitää hyväksyä se, että naapuritontilla pelataan. Sen sijaan omaan pihaan tai kotiin ei tarvitse päästää, ja unohtuneita tavaroita ei tarvitse noukkia talteen. Itse ottaisin äitiin yhteyttä ja juttelisin asian ihan kunnolla halki.
[/quote]
kyllä hänen omatkin poikansa siellä pelaavat, en tiedä minkä ikäinen hänen nuorin lapsensa on mutta ilmeisesti kuitenkin koulussa tai eskarissa ainakin kun minunkin poikani hänen kanssa on monesti leikkinyt ja sitten hänellä oman poikani ikäinen poika.
minun poikani on ainut joka asuu vähän kauempana paikasta joten ilmeisesti siksi soitti minulle, (en ole vielä kysynyt muilta äideiltä onko heille tullut tälläistä raivopuhelua)
ap
Mikä ihmeen alapeukuttaja täällä on liikkellä kun pitää joka kommenttia alapeukuttaa? Ottasin enemmin vinkkejä vastaan missä ihmeessä meni vikaan (paitsi tuo vessa juttu) joka on nyt hoidossa.
ap
Tuon ikäisen pojat yrittävät olla isoja poikia ja ruikkivat vessaan seisten, niin siinä saa olla kokoajan vessanmattoa pesemässä, kun vessa haisee kuin yleinen käymälä.
Toisekski pohat ovat kyllä tehokkaita syömään kaikkea jääkaapista. Koko arkiviikoksi tarkoitetut hedelmät, leivät, juotavat jugurtit, välipalapatukat saattavat hävitä yhtenä iltapäivänä, kun poikaporukka innostuu syömään välipalaa.
Joten en yhtään ihmettele jos mamma joskus hikentyy.
Edelleenkään se ei kuulu naapurin muijalle kuinka kauan toisten lapset on ulkona. Vaikka kuinka haluaisi kaikkien lapsia kasvattaa ja huolehtia. Ja samalla nostaa vähintään omissa ajatuksissaan itseään korkeammalle jalustalle. Ja oikeesti, 2-3 tuntia päivässä ei ole mitään heitteillä oloa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 01:27"]
Edelleenkään se ei kuulu naapurin muijalle kuinka kauan toisten lapset on ulkona. Vaikka kuinka haluaisi kaikkien lapsia kasvattaa ja huolehtia. Ja samalla nostaa vähintään omissa ajatuksissaan itseään korkeammalle jalustalle. Ja oikeesti, 2-3 tuntia päivässä ei ole mitään heitteillä oloa.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Jos meillä olisi vieressä luistelukenttä, missä eka-ja tokaluokkalaiset pelaisi 3-5 tuntia päivässä, en korvaani lotkauttaisi. Jokainen kantaa vastuun omista lapsistaan. Jos kusettaa tai on nälkä tai vaatteet jää lumihankeen, niin se on jokaisen oman perheen vastuulla. Minä en ole hotelli, missä on palveluja, minne tullaan muiden vanhempien luvalla lämmittelemään tuntikausiksi, kun kotiin ei voi mennä (koska on pakattu eväät ja puhelin ja käsketty tulla vasta päivälliselle).
Jos pirulle antaa pikkusormen ja lähtee yhdelle kiristämään luistimia ja toiselle auttamaan paitaa housuihin ja kolmannen päästää vessaan, saa olla koko ajan ilmaisena hoitajana. Vanhemmat kantaa vastuun lapsestaan ja jos lapsi loukkaa itsensä, se soittaa sillä kännykällä ja pyytää vanhempiaan apuun. Jos kusettaa, kusee metsään, jos luistin aukeaa, opettelee itse solmimaan sen uudestaan, jos vaatteet jää maahan, hakee seuraavana päivänä. Minä en ole vastuussa muiden lapsista ja en vahdi niitä. Olen oman hommani jo hoitanut ja vastannut omista lapsistani silloin kun oli sen aika.
Joten ap on oikeassa siinä suhteessa, että hänen lastaan ei tarvitse kenenkään vahtia ja ei ole hänen lapsestaan vastuussa, kun lapsella on kännykkä ja eväät matkassa. Lapsilauma voi siirtyä käymään Y.n kotona vessassa, jos siellä annetaan lupa ja voivat mennä sinne kylään vanhempien luvalla, vaikka Y.n vanhemmilta ei kysytä, jos se heille käy.
Minä en nyt ymmärrä tuota "muiden vanhemmat antoivat luvan mennä toisen kotiin". Meillä nimenomaan se oma lapsi huolehtii luvan omilta vanhemmiltaan eikä niin, että ne muut lapset soittavat sille vanhemmalle jonka luokse ollaan menossa kylään saatikka että minä vanhempana alkaisin soitella kesken työpäivän muille vanhemmille. Homma toimii siis niin, että jokainen luottaa omaan lapseensa ja antaa tälle ohjeet. Esim. jos lapseni kysyy, saako mennä Mikon luokse kylään, minä vastaan, että saa, jos Mikon äiti antaan luvan. Ja lapseni kysyy sitten Mikolta, että onko Mikko saanut luvan. Jos Mikko valehtelee, en rupea lastani tästä syyllistämään vaan Mikon vanhempien on syytä tehdä jotain huonosti kasvatetun lapsensa suhteen.
En siis ymmärrä, miten tässä voidaan syyllistää ap:ta tai hänen lastaan. Mitään väärää ei ole tehty, lapset ovat toimineet juuri niin kuin on ohjeistettu ja tämä yksi äiti saisi ripittää omaa lastaan ja ehkä itseäänkin huonosti tehdystä kasvatustyöstä. Tottahan jos lapsi on täysin epäluotettava, voidaan soitella kaveripiiriä läpi ja sopia ihan aikuisten kesken ettei tiettyyn perheeseen mennä kylään ja että siihen ei ole lupa missään olosuhteissa. Mutta se on asia erikseen. Normaalien tokaluokkalaisten kanssa voi sopia kyläilyjä niin, että lapset huolehtivat luvista vanhemmiltaan.
Meidän kunnassamme tokaluokkalaiset eivät pääse iltapäiväkerhoon, joten koulun kentät ovat niitä paikkoja, joista lapsia löytyy iltapäivisin. Kaikilla on kännykät, joten täysin ilman valvontaa ei ole kukaan eikä yhdenkään vanhemman tarvitse ruveta vahtimaan.
Tuntuu, että osa vanhemmista on sellaisia hysteerikkoja, jotka kuvittelevat, että kyttäämällä ja muita syyllistämällä kasvatetaan lapsia. Kyllä se kasvatustyö lähtee ihan omasta lapsesta. Jos oma lapsi kutsuu muita ilman lupaa kylään, ongelma on omassa kasvatuksessa. Jos naapurinlapsi jättää takkinsa kentän laitaan, ongelma on naapurin. Kenenkään ei tarvitse kantaa vastuuta toisen lapsen tekemisistä, toki hyvässä hengessä voidaan kertoa muille, että niitä vaatteita jää kentälle mutta kenenkään velvollisuus se ei ole. Samalla tavalla hyvässä hengessä voi tiedottaa muita vanhempia siitä, että meille ei saa tulla kylään. Mikään raivopuhelu rahastuspuheineen ei täytä noita kriteerejä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:04"]
onko poikasi tavaroita joskus jäänyt tuonne?
[/quote]
ilmeisesti sitten on, ainakin joskus. Ainakin joku huppari oli jäänyt viime viikolla, haki sen itse seuraavanapäivänä.
ei siellä ainakaan mnun tietääkseni ole mitään riitoja ollut, ääntä varmaan lähtee mutta en oikein usko että sisälleasti kuuluu..
mitään ruokiaja vettä tms ei tarvitse tuoda ainakaan minun lapselleni, tuskin muillekkaan
ap
[/quote]
Kyllä se niin on että aina löytyy se yksi huusholli jossa ne lapset ramppaa, hakee vettä, vessaa yms. Olen aivan sata varma että siellä on nyt rampannu koko kööri niitä mukuloita ja äidillä meni nyt hermo.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:08"]
En tajua miksi ne lapset eivät saisi olla siellä kentällä? Sitä vartenhan se kenttä on, että lapset saa luistella. Ei käy järkeen miksi joku omii yleisen alueen "valvottavakseen". Mitä se hänelle kuuluu? Pitäköön huoli omista lapsistaan ja asioistaan. Itse kyllä pitäisin sekopäänä tuollaista. Eri asia jos olisi esim. 6-vuotiasta kyse, mutta tokaluokkalaiset osaavat olla ja heidän tuleekin saada olla välillä itsenäisesti. Nykyisin on vielä puhelimetkin, millä lapsi voi soittaa jos tulee jokin ongelma.
[/quote]
Ilmeisesti olen jonkin sortin tiukkismamma mutta se on ihan satavarma ettei meidän 3-luokkalainen luuhaa koulun jälkeen tuntikausia yhtään missään "itsenäisesti". Vaikka on puhelinkin.
tv. Eri mamma
Meille ei tule kukaan ilman minun tai mieheni lupaa. Nassikat nyt saattais haalia vaikka koko puoli kaupunkia pelaamaan, jos tokaluokkalainen saa päättää. Mutta meillä ei tokaluokkalainen lupaa meidän poissaollessa ketään kylään.
Mutta toisaalta täällä ei ole tapana päästää lapsia toisten koteihin, ellei heidän vanhemmilta ole lupa. Käytäntöjä on erilaisia. Olen nähnyt senkin, että kovisjoukko kiristää pienempää poikaa, että meidän pitää päästä sun luo, meidän vanhemmat lupas. Pienempi ja arempi ei uskalla kieltää, koska uhkaavat jättää porukan ulkopuolelle. Siellä on sitten rikottu pleikkapelit yms ja syöty jääkaappi tyhjäksi.
No teknisestihän tässä on lupa ollut lapselta. Mutta lapsi ei ole uskaltanut kieltäytyä, koska on uhattu, että me ei olla sun kavereita, jollei päästä sun kotiin pelaamaan. Joten meille ei tule kukaan lapsi ilman minun tai mieheni lupaa. Ja mielellään niin, että asiasta jutellaan vanhempien kesken ja sovitaan säännöt. Eteisestä ei löydy kotiin tullessani poikalaumaa minun tietämättä asiasta. Mutta kuten kirjoitin, täällä tämä ei ole onneksi tapanakaan, vaan vanhemmat sopivat edellisenä päivänä, että saako poikani tulla koulun jälkeen teille. Kumma, ettei ap.n pikkukylässä kännykkäaikaan tällainen ole mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:56"]
Minä en nyt ymmärrä tuota "muiden vanhemmat antoivat luvan mennä toisen kotiin". Meillä nimenomaan se oma lapsi huolehtii luvan omilta vanhemmiltaan eikä niin, että ne muut lapset soittavat sille vanhemmalle jonka luokse ollaan menossa kylään saatikka että minä vanhempana alkaisin soitella kesken työpäivän muille vanhemmille. Homma toimii siis niin, että jokainen luottaa omaan lapseensa ja antaa tälle ohjeet. Esim. jos lapseni kysyy, saako mennä Mikon luokse kylään, minä vastaan, että saa, jos Mikon äiti antaan luvan. Ja lapseni kysyy sitten Mikolta, että onko Mikko saanut luvan. Jos Mikko valehtelee, en rupea lastani tästä syyllistämään vaan Mikon vanhempien on syytä tehdä jotain huonosti kasvatetun lapsensa suhteen.
En siis ymmärrä, miten tässä voidaan syyllistää ap:ta tai hänen lastaan. Mitään väärää ei ole tehty, lapset ovat toimineet juuri niin kuin on ohjeistettu ja tämä yksi äiti saisi ripittää omaa lastaan ja ehkä itseäänkin huonosti tehdystä kasvatustyöstä. Tottahan jos lapsi on täysin epäluotettava, voidaan soitella kaveripiiriä läpi ja sopia ihan aikuisten kesken ettei tiettyyn perheeseen mennä kylään ja että siihen ei ole lupa missään olosuhteissa. Mutta se on asia erikseen. Normaalien tokaluokkalaisten kanssa voi sopia kyläilyjä niin, että lapset huolehtivat luvista vanhemmiltaan.
Meidän kunnassamme tokaluokkalaiset eivät pääse iltapäiväkerhoon, joten koulun kentät ovat niitä paikkoja, joista lapsia löytyy iltapäivisin. Kaikilla on kännykät, joten täysin ilman valvontaa ei ole kukaan eikä yhdenkään vanhemman tarvitse ruveta vahtimaan.
Tuntuu, että osa vanhemmista on sellaisia hysteerikkoja, jotka kuvittelevat, että kyttäämällä ja muita syyllistämällä kasvatetaan lapsia. Kyllä se kasvatustyö lähtee ihan omasta lapsesta. Jos oma lapsi kutsuu muita ilman lupaa kylään, ongelma on omassa kasvatuksessa. Jos naapurinlapsi jättää takkinsa kentän laitaan, ongelma on naapurin. Kenenkään ei tarvitse kantaa vastuuta toisen lapsen tekemisistä, toki hyvässä hengessä voidaan kertoa muille, että niitä vaatteita jää kentälle mutta kenenkään velvollisuus se ei ole. Samalla tavalla hyvässä hengessä voi tiedottaa muita vanhempia siitä, että meille ei saa tulla kylään. Mikään raivopuhelu rahastuspuheineen ei täytä noita kriteerejä.
[/quote]
Täsmälleen samaa mieltä. Juuri näin normaalit ihmiset toimivat.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:08"]
Mutta edelleenkään en tajua miksi tää mamma huolehtii toisten kakaroista. Vaikka toisten tokaluokkalaiset olisi aamusta iltaan kentällä, mitä se hänelle kuuluu? Se, kuinka kauan muut vanhemmat tai heidän lapsensa ovat julkisella paikalla ei varmasti kuulu tälle äidille, vaikka kuinka kentän vieressä asuukin. Ja jos hän on havainnut jotain kiusaamista, paikkojen rikkomista tms. voi hän sellaisista asioista tietysti halutessaan ilmoittaa. Ilman raivoamista ja heti sellaista havaittuaan, ei viikkojen päästä. Näin toimii normaali ihminen. Mutta kukaanhan ei ole pyytänyt/olettanut hänen vahtivan kaikkia kentällä luistelevia lapsia. Ja jos ei vieraita lapsia halua kotiinsa tai pihalleen voi aivan hyvin sen sanoa. Heti ja suoraan lapsille. Eikä edes tarvitse olla epäystävällinen.
Mä en tajua ihmisiä jotka eivät osaa pitää omia rajojaan ja rupeavat pyytämättä päällepäsmäröimään julkista tilaa. Ilmeisesti he yrittävät sillä tavoin tehdä itsestään tärkeitä.
[/quote]
No vaikkapa siksi, että katsovat muutakin kuin omaa napaansa? Jos meidän takapihan vieressä olisi vastaavanlainen paikka, niin ihan varmaan minäkin olisin vähän "sarvet selässä" jos lauma 7-8 -vuotiaita olisi siellä jatkuvasti tuntitolkulla ilman valvontaa. Joidenkin mielestä se ilmeisesti on ok jättää muksut keskenään tuntitolkulla...
Juu kukaan ei käske, mutta minusta se on vastuullista aikuisuutta että pienempien perään katsotaan. Ehkä sitten toimin vastoin ajan hengen "minä ja minun lapset" -ilmapiiriä, mutta sitkeästi luotan "it takes a village to raise a child"- ajatustapaan.
Menepä tosiaan joskus katselemaan ja varsinkin kuuntelemaan, mitä tuonikäiset nassikat saattavat puhua sen raittiissa ilmassa oleskelun ja "harmittoman" potkupalloilun lisäksi... Ja usein heillä on myös kamalan paljon asiaa ja juteltavaa, ihan arkipäiväisistäkin asioista. Aikuisen kaipuu tuntuu olevan monella valtava. Ja se ei ratkea sillä, että pannaan eväät reppuun ja katsotaan, että kännykän latinki on kuosissa.
[/quote]
Sun "kylä kasvattaa lapsen" ajatustapaan siis kuuluu se, että annat lasten ilman lupaa tulla sun kotiisi? Sitten olet siitä harmissasi, kun lapset eivät tajua asiaa, ilman että kerrot heille ettei se ole sopivaa? Ja harmistuneena viikkokaupalla keräilet vieraiden lasten unohtuneita tavaroita pitkin kyliä? Ja sitten kun itse ottamastasi vastuusta menee hermo, niin soitat raivopuhelun puolitutulle äidille?
Ehkäpä tätä "kylä kasvattaa lapsen" voisi toteuttaa myös siten, että kun vieraat tenavat alakavat liikaa rampata, niin heti sanoo lapsille selvästi ja ystävällisesti että et halua että kodissasi käydään ilman että siitä sovitaan etukäteen. Sillä tavoin ne lapset myös oppivat mikä on sopivaa ja mikä ei. Ja saa säilyttää oman kotirauhan. Tai jos näet että lasten kesken on jotain sopimatonta käytöstä niin puuttuu siihen heti. Tai, jos kokee tarpeelliseksi, niin soittaa muiden lasten vanhemmille heti kun epätoivottua käyttäytymistä tapahtuu. Eikä niin että yrittää hallita julkisella kentällä pelaavaa vierasta lapsilaumaa kyttäämäällä niiden toimintaa ja menemällä palvelemaan oma-aloitteisesti tenavia. Eiväthän he opi itse toimimaan ollenkaan, jos joku on koko ajan palvelemassa ja huolehtimassa. Sekään ei mielestäni ole kasvatusta. Ainoastaan oman nokkansa nostamista ja itsensä "tarpeelliseksi" ja "korvaamattomaksi" tekemistä.
Nyt äiti on ainakin tehnyt kovaäänisesti selväksi heidän perheen säännöt. Sekä aikuisille että lapsille. Hyvä niin. Kyllä ap selviää senkin yli, että hänelle on soitettu tiukkasävyinen puhelu.
Selkeästi teillä on vielä suuri näkemysero mitä tämä äiti on kokenut ja mitä lapsesi on tehnyt. Siinä missä toinen äiti koki vetävänsä ip-kerhoa, ap:n lapsi koki tyhjentäneensä rakkonsa kerran heidän vessaansa.
Vaikea sanoa mistä tämä suuri näkemysero johtuu. Ap ei ole ollut todistamassa kumpaakaan. Hän on loukkaantunut ja haluaa, että häntä kohtaan tehty "raivo" puhelu tuomitaan. Hän ei ole ollut lähelläkään ja tietää vain mitä on sovittu lasten kanssa. Käytännöstä hänellä on tietoa ainoastaan kuulopuheen kautta tilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:04"] onko poikasi tavaroita joskus jäänyt tuonne? [/quote] ilmeisesti sitten on, ainakin joskus. Ainakin joku huppari oli jäänyt viime viikolla, haki sen itse seuraavanapäivänä. ei siellä ainakaan mnun tietääkseni ole mitään riitoja ollut, ääntä varmaan lähtee mutta en oikein usko että sisälleasti kuuluu.. mitään ruokiaja vettä tms ei tarvitse tuoda ainakaan minun lapselleni, tuskin muillekkaan ap [/quote] Pojallasi on siis aina vesipullo mukana? Pelissä tulee jano.
[/quote]
ei tuu
tähän voisi sanoa "like mother like son" - ei ihme, että kentän laidalla asuvan äidin pinna on katkennut.
Voi kultapieni ap, olen monet kerrat kommentoinut ketjua, edelleenkään en raivoa. Jos joku asia hävettää, niin se on puhdasta myötähäpeää sinun puolestasi.
Sinulle en ole viestejä osoittanut, koska käytöksesi on sanomattoman moukkamaista.
Joskus sitä vain jää sanattomaksi suunnattoman yksinkertaisuuden edessä. Toivon, että joskus osaat nähdä myös elämän realiteetit, ihan itsesi ja lastesi takia.
terveisin se hillittömästi raivoava kommentoija :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:13"]
Miten voi olla vaikeeta luetun ymmärtäminen.. Kukaan muu ei ole valittanut lasten käytöksestä kuin tuo yksi, ja hänkin vain aplle EI muille vaikka tilaisuuksia olisi ollut... Apn lapsi on ollut kentällä KUTEN muutkin lapset, kentällä on paikalla ainakin talkkari sekä apn ISOMPI lapsi eli 17v. Ja tämä soittaja on huutanut aplle ja vaatinut rahaa vessakäynneistä yms, miksi vain aplle eikä noille muille? Ja ap voi vain omalta lapseltaan vaatia käytöstä ei noilta muilta vaikka kaikki olisivat käyneet soittajalla vessassa. Opetelkaa lukemaan ihan kirjaimellisesti eikä rivien välistä....
[/quote]
ja ap vastailee taas itselleen :)
[/quote]
Ei muuten vastannut....
T: tuo ekan lainauksen kirjoittaja
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:08"]
Voi kultapieni ap, olen monet kerrat kommentoinut ketjua, edelleenkään en raivoa. Jos joku asia hävettää, niin se on puhdasta myötähäpeää sinun puolestasi.
Sinulle en ole viestejä osoittanut, koska käytöksesi on sanomattoman moukkamaista.
Joskus sitä vain jää sanattomaksi suunnattoman yksinkertaisuuden edessä. Toivon, että joskus osaat nähdä myös elämän realiteetit, ihan itsesi ja lastesi takia.
terveisin se hillittömästi raivoava kommentoija :)
[/quote]
no kerro sitten ihmeessä miksi muokkasit tekstiä tahallasi? Kyllä se minusta aika piikittelyltä kuulosti, syyttelit minua puheiden pyörtämisestä ja valehtelusta vaikka itse et ymmärtänyt lukemaasi.
kysehän nyt oli minun lapsen osalta vain siitä että hän oli käynyt siellä vessassa, jättänyt takkinsa kentälle (=ei kuulu tälle äidille millääntavalla) ja siitä mikä tänään selvisi että on ollut hakemassa hänen poikaansa ulos kun siellä on ollut näitä vieraitamitä hänen poikansa on itse sinne kutsunut.
emme siis liity asiaan millään muulla tavalla kuin sillä kirotulla vessakäynnillä:)
ap
Onko tämän tuohtuneen äidin lapsi siis aloittajan lapsen seurassa? Jos oma lapsi viettää aikaa "ikkunan alla", niin sitä varmaan tulee sivusilmällä vahdittua, ja samalla tulee olo, että jotuu kaitsemaan myös muita tuttuja, mukana olevia lapsia. En itse ainakaan osaisi olla kiinnittämättä mitään huomiota, jos lapsi kavereineen leikkisi näköetäisyydellä, vaan välillä tulisi varmaan tarkastettua, mitä pihalla touhutaan. Ja vaikka ap:n lapsi ei usein kävisi vessassa tai täyttämässä vesipulloa, niin viikon aikana lapsia voi pyöriä siellä monta, ja jos jokainen käy silloin tällöin, tulee äkkiä sellainen olo, että joku lapsi ramppaa talossa jatkuvasti. Ei välttämättä muista, kuka siellä käy ja montako kertaa, ja mieleen ehkä nyt vaan sattui tulemaan ap:n lapsi.
Ihan luvallistahan siellä kuitenkin on olla, kun eivät kenenkään yksityisellä tontilla ole, vaan kaikkien käyttöön tarkoitetulla alueella. Jos on muuttanut jäkiskaukalon tai jalkapallokentän viereen, niin pitää hyväksyä se, että naapuritontilla pelataan. Sen sijaan omaan pihaan tai kotiin ei tarvitse päästää, ja unohtuneita tavaroita ei tarvitse noukkia talteen. Itse ottaisin äitiin yhteyttä ja juttelisin asian ihan kunnolla halki.