Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koulukaverin äiti on seonnut?

Vierailija
16.03.2015 |

soitti minulle ja uhosi että hän ei järjestä heillä mitään iltapäiväkerhoa tai näköjään järjestää mutta pyytää siitä maksua.. Hän ei kuulemma jaksa vahtia poikia ikkunasta (ovat 2. Luokalla) ja hätistellä kotiin.. Hän on kuulemma useasti saanut keräillä sieltä hupparia, pyöräilykypärää, reppua tms ja sitten hänen poikansa on joutunut ne tuomaan kouluun..

tilanne on siis se että heidän talonsa takana on kaupungin jääkiekkokaukalo missä pojat viettävät aikaa sählyä, jalkkista yms. pelaten. Vessahädän yllättäessä pyytävät joskus että saisivat käydä vessassa ja pyörät jättävät heidän pihansa reunaan..

Yritin sanoa ettei meidän poikaa ainakaan tarvi vahtia, hänellä on lupa olla siellä ja tulee kotiin silloin kun on sovittU ja mitä tavaroihin tulee niin jos jotain on jäänyt niin riittää kun lähettää vaikka viestin niin poika saa itse mennä hakemaan ja jos ei jaksa viestiä lähettää niin kyllähän me itse sitten huomataan jos jotain jää ja haetaan viimeistään ilalla tai seuraavana päivänä..

jäi jotenkin paska maku suuhun tuosta puhelusta..

Kommentit (266)

Vierailija
141/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:26"]

Kas, kun maailma on pieni. Tulin palstalle ja luin tällaisen tarinan. Kuulehan ap, oletko jättänyt tahallaan jotain kertomatta, vai etkö ymmärrä?

Sinne kentälle pitäisi jonkun aikuisen laahautua katsomaan, mitä kullannuppusi kavereineen touhuaa siellä. Kielenkäyttö on törkeää, pikkutyttöjä ei päästetä luistelemaan, vaan ne itkevät kentän laidalla, kun poikasi kavereineen huutaa heille. Roskia levitellään maahan ja pihallemme heitellään niistä osa. Kun oli pimeämpää, niin ikkunoihimme heiteltiin lumipalloja ja ovikelloa soitettiin ja juostiin karkuun. Lisäksi vessassa olisi pitänyt päästä käymään monta kertaa illassa.

Tule reilusti käymään, äläkä ruodi nettipalstalla meidän asioitamme, kiitos.

Se seonnut lapsen koulukaverin äiti, tiedät kyllä kuka.

[/quote]

Miksi ap ei vastaa tähän

Vierailija
142/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:11"]Tämä äitihän sanoi selvästi, että homma tuntuu iltapäiväkerholta. Mitä sellainen sisältää? Ei kyse ollut yhdestä vessareissusta. Ei hän sellaisesta puhunut. Vaan vahtimisesta, tavaroiden keräämisestä ja muusta mikä hänestä kuuluu iltapäiväkerhon tehtäviin.
Hän ei ole sellaista hommaa itselleen halunnut ja silti jostain syystä, hän näyttää joka iltapäivä sellaista tekevän. Lapset myös näyttävät käyttäytyvän, kun tämä äiti olisi sen vetäjä. Ei tämä äiti todennäköisesti soittanut edes pelkästään tästä sunnuntaista, vaan kuukausia kestäneestä käytöksestä.
Ap lapsesi jättää tavaroita, käy vieraiden luona vessassa. Et tiedä edes kuinka suuri porukka on kyseessä. Et ollut tietoinen mistään, ennenkuin tämä äiti soittaa sinulle. Kyselet muilta, miten asiat ovat saattaneet mennä. Koska oikeasti sinulla ei ole hajuakaan.
Lapsesi on tokalla ja sinulla ei ole hajuakaan miten asiat oikeasti on. Uskot häntä, joka sinun kannalta on kannattavaa.
Mitä jos nyt uskoisit tätä äitiä. Hän on väsynyt siihen. Hän ei halua tuollaista ja lapsesi on yksi heistä joka aiheuttaa sitä. Oli se sitten ihan vaikka sitten sitä, että oikaisevat pihan poikki kotiin lähtiessään, niin mitä ikinä se onkaan se ei ole toivottua ja aiheuttaa vaivaa, jota hän ei halua.

Sinun tehtäväsi ei ole arvostella onko se oikeutettua vai ei kyllästyä ip-kerhon pitoon ja saako ilmoittaa, että nyt se loppuu. Se on loppu ja tee se selväksi myös lapsellesi.

[/quote]

apn poika on käynyt siellä kerran veskissä ja nyt mamma väittää pitävänsä ip kerhoa.

oikeesti yksi vessa kerta. Ei muuta.

[/quote]
Ap:n poika on myöntänyt käyneensä kerran vessassa. Totuus voi olla toinen.
He jättävät pyöränsä tämän soittaja äidin pihan viereen. Lapset saattavat tuoda kavereidensa jättämät tavarat heille. Vanhemmat saattavat soittaa heille, jos omat lapset eivät vastaa puhelimeen. He saattavat pelien jälkeen norkoilla vielä siinä pihalla. Koulureput saatetaan jättää sinne. Eväät saatetaan syödä siellä toisen kotona jne.
Kukaan äiti ei soita toiselle äidille yhden vessareissun takia ja kutsu sitä ip-kerhoksi. Eikä varsinkaan ehdottaisi maksua siitä.
Kyllä tuo homma on jotain systemaattista ja vaivaa aiheuttavaa.
[/quote]

paskan marjat, juuri tuollaisia sekopää muijia on olemassa jotka kokevat että he tekevät kaiken vaikka eivät oikeesti tee mitään.

mun naapuri on hyvä esimerkki, vaatii "saatetaan" vuorotellen lapsemme kouluun vaikka omani on osannut jo ekaluokalta asti lähteä yksin kouluun ja kävelee sinne ihan itae, mutta naapuri joutuu saattaan samaan aikaan omansa niin kokee että vahtii siinä samalla mun lasta.
ja koska mun lapsi on sanonut hänelle aamuisin "huomenta" kun näkevät kadulla, on tämä turvan hakemista aikuiselta.
joten tämä naapurini on itse tehnyt itsestään jokapaikan huolehtijan ja se näkyy hänen marttyyriasenteessaan, "minä se taas lähden lapsia vastaan" ja "kukaan muu ei huolehdi lasten koulumatkasta"
[/quote]
Soittiko tämä äiti ja sanoi pitävänsä iltapäiväkerhoa? Hän näyttää vaan haluavan, että lapset saatetaan kouluun. Joka vuosi lapsia jää auton alle, joten ei se varovuus nyt ihan turhaa ole.

Kyllä tässäkin ketjussa toisten vanhempien jääkaapit tyhjennetään, vessaa käytetään, paikat sotketaan.
Ehkä lapsesi yksinään kävellessään seuraa liikennettä valppaasti. Laita useampi lapsia yhteen ja homma onkin jo ihan toisen näköistä. Varmasti kaikki lapset osaavat kouluun. Se ei poista silti sitä etteikö voi olla paikkoja matkan varrella jossa lapsi olisi mielellään jonkun aikuisen seurassa. Pitää mennä jonkun pelottavan paikan ohi vaikka. Itse muistan kuinka minua pelotti kohdata yläkoululaisia, jotka liikkuivat ryhmissä.

Itsestäni tuntuu oudolta, että pienet lapset ovat tunteja poissa. Niinkuin ap:n tapauksessa, hänellä ei ole edes käsitystä kenen kodeissa käy. Hän onnellisesti ajattelee, että poika pelaa siellä kentällä monta tuntia putkeen. Miksi he jättävät pyöränsä sitten muualle, eivätkä sinne kentälle? Ei, koska ensin tehdään jotain muuta. Soittajan lapsi käy ensin kotonaan ja muu porukka seuraa mukana. He jättävät pyörät sinne, koska palaavat myös sinne. Ihan niinkuin iltapäiväkerho, jonka pihalla on kenttä.
Kysyitkö lapseltasi ap, missä he paikkavat naarmunsa? Minne jättävät reppunsa? Missä syövät eväänsä? Missä kaikki käyvät vessassa? Minne menevät lämmittelemään jos tulee kylmä? Kenelle soittavat, jos unohtavat tavaroita kentälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:53"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:47"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:36"] suhtaudut aika kevyesti tuohon vessa-asiaan. Eli mielestäsi asia on ok, jos vain kysyy luvan? Jos siellä on iso lauma lapsia pelaamassa tuntikausia eväiden kanssa, niin vessassa varmasti rampataan aika paljon. Enpä kehtaisi olettaa, että toisten vessaan pääsy on ok, jos vain kysyy luvan. Ymmärrän vessakäynnit, jos lapsi on muutenkin kylässä, mutta eipä tulisi mieleenkään, että kentän lähellä asuvan perheen luokse voi mennä vessaan, jos vain kysyy luvan. Jestas mitä moukkamaisuutta!   Oletko varma, ettei siellä myös parveilla perheen pihalla? Pyydetä täyttämään vesipullo? Istukella terasseilla, pihatuoleissa, jätellä eväspapereita pihalle? En jaksa uskoa, että kukaan hermostuisi kentällä olosta, mutta vaikuttaa siltä, että perheen piha on osa lapsien reviiriä. Ja soitti ilmeisesti sinulle, koska asenteesi on aika erikoinen (miksi ihmeessä vessa on ongelma, jos kysyy luvan...) - se asenne näkyy ehkä myös poikasi käytöksessä, pitää asioita itsestäänselvyyksinä. [/quote]   kuten jo aiemmin sanoin poikani on tasan kerran käynyt siellä vessassa, tämä oli mielestäni ok.  Jos puhutaan ramppaamisesta niin se ei ole mutta nythän ei ollut kyse siitä. En voi tietää kuinka usein siellä muut käy (luulisin että käyvät kotonaan kun asuvat siinä lähellä) ja näin ollen en voi siihen puuttua ja siksi ihmettelen miksi minulle puhelimessa raivoaa. Olen varma ettei siellä parveilla toisten pihoilla tai roskata, jokainen osaa kyllä laittaa roskat roskiin.   En minkään olisi usonut että naikkonen vetää herneen nenuuntästä noin pahasti siksi avauksen teinkin.   ap [/quote]   no mielestäni se yksikään vessakäynti ei ole ok, jos lapsesi ei nimenomaan ollut siellä perheessä vieraana. Ihan peruskäytöstapoja tuo. Sysäät lapsesi muiden vastuulle (siis oikeasti, 8v lapsi 5h omilla teillään?) ja sitten valitat, kun sinulle asiasta sanotaan. Mitäpä jos kantaisit vastuusi vanhempana, koska olet lapsia hankkinut? Ja jos vielä opettaisit lapsellesi peruskäytöstapoja (kuten esim. että toisten oville ei mennä kyselemään, että pääsisikö vessaan). [/quote]   lapsi ei ollut omilla teillään 5 tuntia vaan pelaamassa ja nimen omaan eilen kun vielä aurinko paistoi ja siellä oli paljon mmutakin porukkaa, mm. Lasen isoveli?! Sulla on  kai joku Ipädi-lapsi, vai miksi ihmettelet jos lapsi on ulkona 5 tuntia?    En tiedä mutta jos mun lapsen kaveri tulisi ulkoleikeistä kysymään voisiko hän käydä pissalla niin kyllä se olisi mulle ainakin ok. Ilmeisesti sull ei sitten, oot varmaan huippu äiti lapsiesi silmissä:)))    kysyin tässä isommilta lasltani mitä mieltä he olisivat tuollasesta äidistä, sanoivat ettevät kutsuisi äidiksi tuollaista naista. Samaa mieltä olivat pojan kaverit. Että sellanen palaute lähti sulle. Ole hyvä;)   ap     [/quote] Ymmärrätkö sinä, että tuon naisen kotona käy varmaan kakarat koko ajan vessassa? Jos päästää yhden pissille, pitäisi sitten päästää kaikki. Voitko nyt kasvattaa sitä lastasi, että ei menisi toisten koteihin käymään vain vessassa?? Jos tulee hätä niin sitten mennään JULKISIIN vessoihin, pusikkoon tai tullaan käymään kotona. Ei todellakaan kentän vieressä asuville tutuille jos ei edes olla niiden vieraana!

[/quote]

no mistä minä voin tietää kuka siellä käy ja koska, edelleen pystyn sanomaan asiasta vain omalle lapselleni ja sanoinkin!

En nyt kuitenkaan näe että oman laseni yksi wc-käynti aiheuttaa sen että hän soittaa minulleraivoa täynnä iltapäiväkerhosta ja samaan syssyyn syyttää tavaroiden keräämisestä ja lapsen vahtimisesta.

ap

[/quote]

Mutta kai sinä tajuat että jos sinun lapsi käy 1 kerran vessassa, täytyy kaikkien muiden 10 lapsen päästä käymään 1 kerran vessassa ja sitten siinä onkin jo 11 kertaa joku rampannut vessassa. Ja kyllä, lapsesi oli 5 tuntia omilla teillään. Se on omilla teillään oloa, jos sinä tai puolisosi ei ole mukana vahtimassa mitä lapsi puuhaa.

Vierailija
144/266 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa ymmärrän ap:n pointin että ap:n ystävällisesti seonneeksi kuvaama nainen on itse vikapää.

Käytännössä taas ymmärrän "sekopäätä" paremmin kuin hyvin. Paljon paremmin kuin aloittajaa, itse asiassa.

Mitenkäs se "sekopään" oma poikakaan menee kotiinsa vessaan ja juomaan, ja samalla pysyy kaveriporukassa, jos kaikkien äitien asenne on mikä ap:n, että toisilla vessassakäyminen, pullojen täyttäminen ym palvelusten teko heidän lapsilleen, ovat ns. pikkjuttuja, itsestäänselvyyksiä, jotka on ok jos vain kysyy. Jos heitä on kehotettu pyytämään tällaista ja "sekopää" kieltää, niin ei ap siitäkään olisi pitänyt eikä hänen lapsensa, jonka äidillä on aloituksen ja ketjun perusteella kova taipumus puhua toisista selän takana pahaa, ja tällainen tarttuu aina lapsiin välittömästi.

Muutenkin ymmärrän ehkä paremmin kilahtajia kuin aina kaiken itselleen oikeinpäin selittäviä, jonkalaiselta ap vaikuttaaa.

jos on ihminen ja kerran sortuu huutamaan jos kokee vääryyttä kärsineensä tai hyväksikäytetyksi, oli se lapselle tai aikuiselle, ei tee pahaa ihmistä kenestäkään. Jep, "normaali" ihminen ei ap:n mielestä niin toimi. Tästä  nyt voidaan olla montaa mieltä, kukaan ei täydellinen ole. Ihmisiä täällä ollaan ja virheitä tehdään ja kenellekään ei ole sen helpompaa siivota toisten jälkiä tai vessoja. 

Toisten mustamaalaaminen taas on mielestäni suurempi rikos, eli kaveripiirin myrkyttäminen toisen lapselta kuin kilahtaminen lapsille tai aikuisille.

Mielestäni pitää huolehtia, että omasta lapsesta ei ole mitään vaivaa kenellekään, pois suljettu että joku itse pyytää ensin sinun lapsen kotiinsa

Vierailija
145/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä oli vaan paha päivä. Viides löytötavara päivässä katkaisi kamelin selän.

Vierailija
146/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne vessakäynnit kannattaa jättää väliin. Oletko aivan varma ettei joku lamppaa tuon tuosta sisällä, joten äiti kokee että ollaan heillä kylässä?

Vierailija
147/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sen pitäis maksaa viestistä tai antaa käydä vessassa menköön kotiinsa vessaa

Vierailija
148/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:56"]

Ehkä ne vessakäynnit kannattaa jättää väliin. Oletko aivan varma ettei joku lamppaa tuon tuosta sisällä, joten äiti kokee että ollaan heillä kylässä?

[/quote]

kysyin pojalta että käykähän usein siellä sisällä ja eihän vain syö siellä mitään tai pyydä ruokaa. Vastaus oli ei. Ja en saanut äidin puheestakaan sitä käsitystä että olisivat heillä sisällä.

ap

Vierailija
149/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko poikasi tavaroita joskus jäänyt tuonne?

Vierailija
150/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:56"]

[/quote]

kysyin pojalta että käykähän usein siellä sisällä ja eihän vain syö siellä mitään tai pyydä ruokaa. Vastaus oli ei. Ja en saanut äidin puheestakaan sitä käsitystä että olisivat heillä sisällä.

ap
[/quote]
Siis vain teidän poika on siellä hänen lastensa kanssa, eikä kymmenkunta muutakin juoksemassa välillä sisällä?

Vierailija
151/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se joutuu käymään koko ajan pihalla setvimässä riitoja ja tuomassa janoisille lapsille vettä. Ehkä se tekee töitä kotoa ja tarvisi rauhaa puhua puhelimessa tms (been there). Olen pitänyt "iltapäiväkerhoa" kotona ja se ei ole mitään lepolomaa. Annoin poikien kuitenkin olla, kun niillä oli niin hauskaa.

Vierailija
152/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se akka oikeesti kyttää ikkunalla niiyä?

Vierailija
153/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko pojan pelata noin kauan kerrallaan, jos et tietäisi lähellä asuvan tuttua aikuista?

Vierailija
154/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:05"]

Ehkä se joutuu käymään koko ajan pihalla setvimässä riitoja ja tuomassa janoisille lapsille vettä. Ehkä se tekee töitä kotoa ja tarvisi rauhaa puhua puhelimessa tms (been there). Olen pitänyt "iltapäiväkerhoa" kotona ja se ei ole mitään lepolomaa. Annoin poikien kuitenkin olla, kun niillä oli niin hauskaa.

[/quote]

Mietin ihan samaa. 

Vierailija
155/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa: kaikille ei myöskään sovi minkäänlainen vieraiden lasten kaitseminen! Kiellä poikaasi menemästä tälle kaverille jatkossa.

Vierailija
156/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:06"]Jos se akka oikeesti kyttää ikkunalla niiyä?
[/quote]
siis vaikka sen 3 tuntia esim. mitä ne leikkii siellä?

Vierailija
157/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, sun poika ei käy sisällä, ei edes vessassa, eikä unohtele tavaroita... Ihme avautuminen sitten äidiltä. Mut jos ei olekaan ihan noin, niin ymmärrän.

Vierailija
158/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että hankala se on jättää vaatteita ulos yöksi, varsinkin kun tietää kenen ne on. Itse keräilen niitä vaatteita meidän terassille ja sieltä ne lapset ne ovat löytäneet, tai ainakin ne on hävinnyt sieltä jossain vaiheessa. Sama tuo, että jos koko ajan on joku pyytämässä päästä vessaan tms. Asumme lähinnä pihaa ja meillä on yleinen vessa. Lapsille olen sanonut, että vessaan pääsee kaikki kerralla kun oma lapsikin on menossa. Muuten saa olla koko ajan avaamassa ovea. Ymmärrän tuon äidin turhautumista, mutta eiköhän tokaluokkalaisille mene itselleenkin perille rouvan laittamat säännöt. 

Vierailija
159/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:04"]

onko poikasi tavaroita joskus jäänyt tuonne?

[/quote]

ilmeisesti sitten on, ainakin joskus. Ainakin joku huppari oli jäänyt viime viikolla, haki sen itse seuraavanapäivänä.

ei siellä ainakaan mnun tietääkseni ole mitään riitoja ollut, ääntä varmaan lähtee mutta en oikein usko että sisälleasti kuuluu..

mitään ruokiaja vettä tms ei tarvitse tuoda ainakaan minun lapselleni, tuskin muillekkaan

ap

Vierailija
160/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itse olen pitänyt myös "iltapäiväkerhoa" ja kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin pojilla/tytöillä oli kokoajan jano,nälkä,vessahätä,piti saada puhelinta lainaksi,tuli riitaa ym ym

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan