Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koulukaverin äiti on seonnut?

Vierailija
16.03.2015 |

soitti minulle ja uhosi että hän ei järjestä heillä mitään iltapäiväkerhoa tai näköjään järjestää mutta pyytää siitä maksua.. Hän ei kuulemma jaksa vahtia poikia ikkunasta (ovat 2. Luokalla) ja hätistellä kotiin.. Hän on kuulemma useasti saanut keräillä sieltä hupparia, pyöräilykypärää, reppua tms ja sitten hänen poikansa on joutunut ne tuomaan kouluun..

tilanne on siis se että heidän talonsa takana on kaupungin jääkiekkokaukalo missä pojat viettävät aikaa sählyä, jalkkista yms. pelaten. Vessahädän yllättäessä pyytävät joskus että saisivat käydä vessassa ja pyörät jättävät heidän pihansa reunaan..

Yritin sanoa ettei meidän poikaa ainakaan tarvi vahtia, hänellä on lupa olla siellä ja tulee kotiin silloin kun on sovittU ja mitä tavaroihin tulee niin jos jotain on jäänyt niin riittää kun lähettää vaikka viestin niin poika saa itse mennä hakemaan ja jos ei jaksa viestiä lähettää niin kyllähän me itse sitten huomataan jos jotain jää ja haetaan viimeistään ilalla tai seuraavana päivänä..

jäi jotenkin paska maku suuhun tuosta puhelusta..

Kommentit (266)

Vierailija
161/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:04"]

onko poikasi tavaroita joskus jäänyt tuonne?

[/quote]

ilmeisesti sitten on, ainakin joskus. Ainakin joku huppari oli jäänyt viime viikolla, haki sen itse seuraavanapäivänä.

ei siellä ainakaan mnun tietääkseni ole mitään riitoja ollut, ääntä varmaan lähtee mutta en oikein usko että sisälleasti kuuluu..

mitään ruokiaja vettä tms ei tarvitse tuoda ainakaan minun lapselleni, tuskin muillekkaan

ap
[/quote]

Pojallasi on siis aina vesipullo mukana? Pelissä tulee jano.

Vierailija
162/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:07"]

Ok, sun poika ei käy sisällä, ei edes vessassa, eikä unohtele tavaroita... Ihme avautuminen sitten äidiltä. Mut jos ei olekaan ihan noin, niin ymmärrän.

[/quote]

poika ainakin itse sanoi että kerran on pyytänyt että saisi käydä vessassa ja kerran jättänyt hupparinsa (tämän vuoden puolella) ja silloinkin itse haki sen.

en ajatellut että tuo vessassa käyminen olisi paha asia varsinkin jos kysyy luvan mutta tarvinee jutella pojalle että menee vaikka läheiseen metsään sitten.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:12"]

no itse olen pitänyt myös "iltapäiväkerhoa" ja kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin pojilla/tytöillä oli kokoajan jano,nälkä,vessahätä,piti saada puhelinta lainaksi,tuli riitaa ym ym

[/quote]

Jossain määrin tuttua minullekin. Olen kuitenkin ajatellut, että lapset hakevat turvaa aikuisesta ja kivakin, kun pyörivät tässä lähellä/meillä omien lasten kanssa. Ei tämä tuo vaihe ikuisuuksia kestä kuitenkaan. Toki jotkut rajat on oltava. Meiltä loppui välipalan tarjoilu siinä vaiheessa, kun siitä alkoi tulla lapsille automaatio eivätkä heidän vanhemmat millään lailla puuttuneet asiaan. 

Vierailija
164/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:04"] onko poikasi tavaroita joskus jäänyt tuonne? [/quote]   ilmeisesti sitten on, ainakin joskus. Ainakin joku huppari oli jäänyt viime viikolla, haki sen itse seuraavanapäivänä.   ei siellä ainakaan mnun tietääkseni ole mitään riitoja ollut, ääntä varmaan lähtee mutta en oikein usko että sisälleasti kuuluu.. mitään ruokiaja vettä tms ei tarvitse tuoda ainakaan minun lapselleni, tuskin muillekkaan   ap [/quote] Pojallasi on siis aina vesipullo mukana? Pelissä tulee jano.

[/quote]

juu heillä kaikilla on eväät ja juomat mukana. Ap

Vierailija
165/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait mistään ruokinnasta ollutkaan kyse, vaan vessassa ramppaamisesta ja kamojen unohteluista, ap:n lapsen kaverin äiti sitten huoltaa nämä asiat kuntoon, vituttaahan se, jos toistuu usein. Minäkään en kehtaa jättää lasten kavereiden vaatteita jättää pihalle, noukin varmasti kaikki talteen, mutta elämä on.

Ap:n poika onneksi ei käy vessassa tms, eikä unohtele, kuin vast viime viikolla yhden kerran. Ap, sulla on ehkä vaaleansiniset lasit silmillä.

Vierailija
166/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:07"]

Ok, sun poika ei käy sisällä, ei edes vessassa, eikä unohtele tavaroita... Ihme avautuminen sitten äidiltä. Mut jos ei olekaan ihan noin, niin ymmärrän.

[/quote]

poika ainakin itse sanoi että kerran on pyytänyt että saisi käydä vessassa ja kerran jättänyt hupparinsa (tämän vuoden puolella) ja silloinkin itse haki sen.

en ajatellut että tuo vessassa käyminen olisi paha asia varsinkin jos kysyy luvan mutta tarvinee jutella pojalle että menee vaikka läheiseen metsään sitten.

ap
[/quote]
Ajattelepa itse, jos lapsilaumasta jokainen silloin tällöin käy vessassa, niin siitä tulee useampi käynti iltapäivässä, melkoinen riesa. Äläkä hitossa opeta metsään kusemaan! Silloin on tuon ikäisen aika tulla jo kotiin jos pitää vessassa käydä.

Vierailija
167/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen pitänyt tätä "ilttistä" tavallaan ihan mielelläni,mutta jos lähemmäs kymmenen muksua suhaa tuossa ees taas niin se alkaa jo muutaman kuukauden jälkeen hiukan häiritsemään,en kyllä ole ketään ajanut pois,enkä soitellut vanhemmille ja ihan mieluusti näitä penskoja kuuntelen ja autan,mutta vanhempien on turha kuvitella,että ne iltapäivät kuluisivat ihan mutkattomasti ilman aikuisen läsnäoloa

Vierailija
168/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:12"]

no itse olen pitänyt myös "iltapäiväkerhoa" ja kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin pojilla/tytöillä oli kokoajan jano,nälkä,vessahätä,piti saada puhelinta lainaksi,tuli riitaa ym ym

[/quote]

minä ja muut äidit laittaitamme aina eväät ja juomat mukaan, lapsilla on kaikilla omat puhelimet, ainoa ongelma on tuo vessassa käyminen, tarvii siihen sitten puuttua kun en ymmärtänyt että se on noin iso ongelma..

riitoja ei ole ollut ainakaan mitään sellaisia mihin olisi aikuisen tarvinnut puuttua.

ap

Vierailija
169/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n mukaan mitään häiriötä ole, niin mikä on ongelma? 

Soittavan äidin mukaan on ongelma. Eikö ihan rakentava dialogi olisi paikallaan mieluummin kuin kirjoitella tänne? Ja solvata vielä mielenvikaiseksi. Ehkä on hyväkin syy hermostua tällä soittajalla, ei vain osannut kiukultaan muotoilla asiallisesti sanomaansa. 

Vierailija
170/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:12"]

[/quote]

minä ja muut äidit laittaitamme aina eväät ja juomat mukaan, lapsilla on kaikilla omat puhelimet, ainoa ongelma on tuo vessassa käyminen, tarvii siihen sitten puuttua kun en ymmärtänyt että se on noin iso ongelma..

riitoja ei ole ollut ainakaan mitään sellaisia mihin olisi aikuisen tarvinnut puuttua.

ap
[/quote]
Nyt ymmärrän tuon äidin suuttumisen, lapset lähetetään oikein eväiden kanssa eli pitkäksi aikaa hänen nurkilleen.

Vierailija
171/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:07"] Ok, sun poika ei käy sisällä, ei edes vessassa, eikä unohtele tavaroita... Ihme avautuminen sitten äidiltä. Mut jos ei olekaan ihan noin, niin ymmärrän. [/quote]   poika ainakin itse sanoi että kerran on pyytänyt että saisi käydä vessassa ja kerran jättänyt hupparinsa (tämän vuoden puolella) ja silloinkin itse haki sen.   en ajatellut että tuo vessassa käyminen olisi paha asia varsinkin jos kysyy luvan mutta tarvinee jutella pojalle että menee vaikka läheiseen metsään sitten.   ap [/quote] Ajattelepa itse, jos lapsilaumasta jokainen silloin tällöin käy vessassa, niin siitä tulee useampi käynti iltapäivässä, melkoinen riesa. Äläkä hitossa opeta metsään kusemaan! Silloin on tuon ikäisen aika tulla jo kotiin jos pitää vessassa käydä.

[/quote]

kotiin on aika pitkä matka joten miks ihmeessä ei saisi metsässä käydä pissalla jos on kova hätä?

en vois sille mitään jos sinnejotain tavaroita jää, en olehäntä pyytänyt sieltä mitään keräilemään, lapsi saa itse hakea jos sinnejotain tärkeää jää tai sitten hakee seuraavana päivänä.

ap

Vierailija
172/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:12"] no itse olen pitänyt myös "iltapäiväkerhoa" ja kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin pojilla/tytöillä oli kokoajan jano,nälkä,vessahätä,piti saada puhelinta lainaksi,tuli riitaa ym ym [/quote]   minä ja muut äidit laittaitamme aina eväät ja juomat mukaan, lapsilla on kaikilla omat puhelimet, ainoa ongelma on tuo vessassa käyminen, tarvii siihen sitten puuttua kun en ymmärtänyt että se on noin iso ongelma.. riitoja ei ole ollut ainakaan mitään sellaisia mihin olisi aikuisen tarvinnut puuttua.   ap [/quote] Nyt ymmärrän tuon äidin suuttumisen, lapset lähetetään oikein eväiden kanssa eli pitkäksi aikaa hänen nurkilleen.

[/quote]

ihan koulun pyynnöstä on lapsilla eväät mukana. Ap

Vierailija
173/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:20"] Äläkä hitossa opeta metsään kusemaan! Silloin on tuon ikäisen aika tulla jo kotiin jos pitää vessassa käydä.

[/quote]

Miksi ihmeessä ei saisi metsään kusta?

Vierailija
174/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:12"] no itse olen pitänyt myös "iltapäiväkerhoa" ja kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin pojilla/tytöillä oli kokoajan jano,nälkä,vessahätä,piti saada puhelinta lainaksi,tuli riitaa ym ym [/quote]   minä ja muut äidit laittaitamme aina eväät ja juomat mukaan, lapsilla on kaikilla omat puhelimet, ainoa ongelma on tuo vessassa käyminen, tarvii siihen sitten puuttua kun en ymmärtänyt että se on noin iso ongelma.. riitoja ei ole ollut ainakaan mitään sellaisia mihin olisi aikuisen tarvinnut puuttua.   ap [/quote] Nyt ymmärrän tuon äidin suuttumisen, lapset lähetetään oikein eväiden kanssa eli pitkäksi aikaa hänen nurkilleen.

[/quote]

????? Hänen nurkilleen??? Ei varmaan ole ap:n vika että he asuvat kapungin jäkiskaukalon vieressä?? 

Kyllä mäkin laitoin talvella lapslleni kaakaota termariin kun menivät luistelemaan, onko se jotenkin kiellettyä vai???

Voi jeesus taas näitä mammoja!!!!

Vierailija
175/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:07"] Ok, sun poika ei käy sisällä, ei edes vessassa, eikä unohtele tavaroita... Ihme avautuminen sitten äidiltä. Mut jos ei olekaan ihan noin, niin ymmärrän. [/quote]   poika ainakin itse sanoi että kerran on pyytänyt että saisi käydä vessassa ja kerran jättänyt hupparinsa (tämän vuoden puolella) ja silloinkin itse haki sen.   en ajatellut että tuo vessassa käyminen olisi paha asia varsinkin jos kysyy luvan mutta tarvinee jutella pojalle että menee vaikka läheiseen metsään sitten.   ap [/quote] Ajattelepa itse, jos lapsilaumasta jokainen silloin tällöin käy vessassa, niin siitä tulee useampi käynti iltapäivässä, melkoinen riesa. Äläkä hitossa opeta metsään kusemaan! Silloin on tuon ikäisen aika tulla jo kotiin jos pitää vessassa käydä.

[/quote]

kotiin on aika pitkä matka joten miks ihmeessä ei saisi metsässä käydä pissalla jos on kova hätä?

en vois sille mitään jos sinnejotain tavaroita jää, en olehäntä pyytänyt sieltä mitään keräilemään, lapsi saa itse hakea jos sinnejotain tärkeää jää tai sitten hakee seuraavana päivänä.

ap
[/quote]
Koska se on iljettävää. Ajatelkaa, tuo toinen perhe asuu siellä metsän vieressä. Hyi yök jos lapsilauma alkaisi käyttää metsikköä vessana.

Jos poika käy ennen peliä koulussa vessassa, pelaa esimerkiksi tunnin ja kävelee kotiin, niin tuskin siinä hätä ehtii tulla?

Vierailija
176/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

sä et koskaan laita eväitä lasellesi kun hän lähtee ulos esim. Hiihtämään tms.??!?

Vierailija
177/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät,ettei siellä ole riitoja joita aikuisen pitää selvitellä?? väitätkö etteivät kasivuotiaat pojat nahistele,älä unta näe!

Vierailija
178/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:07"] Ok, sun poika ei käy sisällä, ei edes vessassa, eikä unohtele tavaroita... Ihme avautuminen sitten äidiltä. Mut jos ei olekaan ihan noin, niin ymmärrän. [/quote]   poika ainakin itse sanoi että kerran on pyytänyt että saisi käydä vessassa ja kerran jättänyt hupparinsa (tämän vuoden puolella) ja silloinkin itse haki sen.   en ajatellut että tuo vessassa käyminen olisi paha asia varsinkin jos kysyy luvan mutta tarvinee jutella pojalle että menee vaikka läheiseen metsään sitten.   ap [/quote] Ajattelepa itse, jos lapsilaumasta jokainen silloin tällöin käy vessassa, niin siitä tulee useampi käynti iltapäivässä, melkoinen riesa. Äläkä hitossa opeta metsään kusemaan! Silloin on tuon ikäisen aika tulla jo kotiin jos pitää vessassa käydä. [/quote]   kotiin on aika pitkä matka joten miks ihmeessä ei saisi metsässä käydä pissalla jos on kova hätä? en vois sille mitään jos sinnejotain tavaroita jää, en olehäntä pyytänyt sieltä mitään keräilemään, lapsi saa itse hakea jos sinnejotain tärkeää jää tai sitten hakee seuraavana päivänä.   ap [/quote] Koska se on iljettävää. Ajatelkaa, tuo toinen perhe asuu siellä metsän vieressä. Hyi yök jos lapsilauma alkaisi käyttää metsikköä vessana. Jos poika käy ennen peliä koulussa vessassa, pelaa esimerkiksi tunnin ja kävelee kotiin, niin tuskin siinä hätä ehtii tulla?

[/quote]

samaisee metsään kusee kuule koirat ja kissatkin, ihan "yleinen" koirien ulkoilutuspaikka. Kukaa ei asu metsässä:)

ilmoista riippuen pojat saattavat pelata siellä pitkäänkin. Esim eilen olivat siellä 5 tuntia:)

ap

Vierailija
179/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:36"]

mistä tiedät,ettei siellä ole riitoja joita aikuisen pitää selvitellä?? väitätkö etteivät kasivuotiaat pojat nahistele,älä unta näe!

[/quote]

kukaan lapsista ei ole sanonut että siellä oltaisiin tapeltu, ei myöskään tuo äiti sanonut että olisi joutunut lapsien väliin puuttumaan.

varmaan siellä nahistellaan mutta mitään haukkumisia tai tappelua ei ole ollut, kyllä neaikuisten korviin aina kantautuvat jos jotain vakavaaolis sattunut.

ap

Vierailija
180/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt, että käykö lapset niillä vessassa, vaikka kyseisen naisen oma poika ei olisi leikeissä mukana? Ymmärtäisin, että tulisivat naisen pojan kanssa samaan aikaan käymään vessassa. Kyllä mua ainakin ärsyttäisi jos joku lapsen kaveri tulis mun luokse vessaan vain siksi, että kotiin on pitkä matka ja satun asumaan lähellä. Helposti ravaa kohta koko kylän kakarat vessassa tai hakemassa juotavaa, osa ehkä ruokaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi