Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koulukaverin äiti on seonnut?

Vierailija
16.03.2015 |

soitti minulle ja uhosi että hän ei järjestä heillä mitään iltapäiväkerhoa tai näköjään järjestää mutta pyytää siitä maksua.. Hän ei kuulemma jaksa vahtia poikia ikkunasta (ovat 2. Luokalla) ja hätistellä kotiin.. Hän on kuulemma useasti saanut keräillä sieltä hupparia, pyöräilykypärää, reppua tms ja sitten hänen poikansa on joutunut ne tuomaan kouluun..

tilanne on siis se että heidän talonsa takana on kaupungin jääkiekkokaukalo missä pojat viettävät aikaa sählyä, jalkkista yms. pelaten. Vessahädän yllättäessä pyytävät joskus että saisivat käydä vessassa ja pyörät jättävät heidän pihansa reunaan..

Yritin sanoa ettei meidän poikaa ainakaan tarvi vahtia, hänellä on lupa olla siellä ja tulee kotiin silloin kun on sovittU ja mitä tavaroihin tulee niin jos jotain on jäänyt niin riittää kun lähettää vaikka viestin niin poika saa itse mennä hakemaan ja jos ei jaksa viestiä lähettää niin kyllähän me itse sitten huomataan jos jotain jää ja haetaan viimeistään ilalla tai seuraavana päivänä..

jäi jotenkin paska maku suuhun tuosta puhelusta..

Kommentit (266)

Vierailija
101/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:12"] no itse olen pitänyt myös "iltapäiväkerhoa" ja kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin pojilla/tytöillä oli kokoajan jano,nälkä,vessahätä,piti saada puhelinta lainaksi,tuli riitaa ym ym [/quote]   minä ja muut äidit laittaitamme aina eväät ja juomat mukaan, lapsilla on kaikilla omat puhelimet, ainoa ongelma on tuo vessassa käyminen, tarvii siihen sitten puuttua kun en ymmärtänyt että se on noin iso ongelma.. riitoja ei ole ollut ainakaan mitään sellaisia mihin olisi aikuisen tarvinnut puuttua.   ap [/quote] Nyt ymmärrän tuon äidin suuttumisen, lapset lähetetään oikein eväiden kanssa eli pitkäksi aikaa hänen nurkilleen.

[/quote]

ihan koulun pyynnöstä on lapsilla eväät mukana. Ap

[/quote]

Ja koulustako ollaan myös ehdotettu, että tämä yksi äiti pitäisi kotonaan yleistä käymälää?

Maailmalla ne muuten tuppaa muutenkin maksamaan, joten lapsille vaan euroja taskuun ja vessaa pitävälle äidille maksupurkki vessaan oven eteen. 

[/quote]

juu niinhän mä sanoin, et sitten muuta keksinyt:) 

onko sulla jotain vikaa päässä kun on jo sataan kertaan sanottu että vessajuttu on selvitetty, siellä ei enää käydä ja nyt selvitetään kuka siellä sitten on ravannut kun mamma soittaa tuollaisia raivopuheluita, voin sanoa että muutkin äidit ovat ihmeissää tuollaisesta raivoamisesta ja ollaan nyt sovittu että kukaan pojista ei mene sinne, ei edes pihaan.

koita nyt tajuta että aikuisen ihmisen on pystyttävä asiallisesti keskustelemaan puhelimessa, antaa aik huonon kuvan jos rupeaa heti maksua pyytämään, mutta sun mielsä siis ihan ok, raivota lapsesi kavereiden äidille, ilman että olet edes yritäänyt sopia asiaa ystävällisesti. Olet varmaan pidetty persoona. Not.

ap

[/quote]

Mitä vittua? Minulla, vikaa päässä? En ole koko itkuketjuasi edes lukenut, kunhan kommentoin ilman syvempää analyysiä (se taitaa olla palstalla sallittua?!). Ei ihme että iltistä pitänyt äiti ei halua lastasi nurkkiinsa pyörimään kun äitikin on tuota tasoa. Huh.

Vierailija
102/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymään tänne vain tullaan, ei olemaan. Koeta ap käyttäytyä kunnolla, huomenna parempi päivä sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:07"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:52"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:44"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:33"] Hahahaha ei oo todellista, pullamössöpoikien vanhemmat ihmettelevät jos lapsi oli sunnuntaina ulkona VIISI tuntia, mun vuotta vanhempi poika lähti aamulla kymmenen aikaan pyörällä kaverin luo, tulivat sieltä syömään klo 13 ja pelasivat sählyä kotikadulla 3h jonka jälkeen taas syötiin ja sen jälkeen isänsä kasasi heille trampan jossa pomppivat yli tunnin.    Sisälle sain huudella seitsemän aikaan ja vielä silloinkaan ei olis tullut.   oikeesti ottakaa nyt lapsiltanne ne läppärit veke ja opetelkaa mitä kaikkea kivaa voi ulkona tehdä, ehkä se vyötärönympäryskin hiukan pienenee! [/quote]   voi herttileijaa - eihän kukaan ole kritisoinut ulkoilun pituutta vaan sitä, että se lapsi on ollut jossain omilla teillään 5h putkeen. Ap itse vielä kirjoitti, että kenttä on kauempana kotoa. Yleensä kun on tapana noita pienempiä (sellaisia ykkös-kakkosia) vielä hiukan valvoa.. Enkä tarkoita varjona mukana kulkemista, mutta jonkinlaista hajua lapsen tekemisistä - 5h jossain kauempaa olevalla kentällä ilman tarkempaa tietoa ei ole kovin kärryillä olemista siitä, mitä lapsia touhuaa. Tämänhän kertoo jo se, miten ruusuinen kuva ap:lla on näiden lasten touhuilta siellä kentällä ja sen ympäristössä. Kentän laidalla asuvan äidin soitto toimisi vastuulliselle vanhemmalle herätyksenä "oho, pitää hieman valvoa"  eikä uhona "kyllä mun mussukka saa siellä olla eikä sitä tarvitse vahtia"  - ilmeisesti kuitenkin tarvitsisi, sitähän se äiti puhelullaan yritti kertoa. [/quote]   edelleenkään lasi ei ollut ilman valvontaa siellä. Isoveljellä oli peli viereisellä kentällä ja isänsä oli mukana seuraamassa. Jakamojen kuskaajaana. Samoin naapurimme olivat siellä kun lapsillamme olivat jalkkisharkat.   kentän kunnossa pidosta vastaa hyvä ystävämme ja vanhimman poikamme valmentaja, koskaan ei ole tullut palautetta roskaamisesta, tappeluista tms. Päinvastoin talkkari on ollut mielissään kun lapset viihtyvät siellä ja pelaavat. Myös muide poikien vanhempiaasuu siinä lähellä, koskaan ei ole tullut heiltä minkäänlasta negatiivistä palautetta ja kuten jo sanoinkin meillä on aika tiivis rinki ja viestit kulkee.   siellä lappaa koko ajan väkeä aikuisesta lapsiin, niinkuin sanoin kyllä se selville tulee jos laset siellä riehuvat ja hajottavat paikkoja.   ap [/quote]   ensin kerroit, että lapsesi oli siellä ilman valvontaa (eikä tarvitse valvontaa), nyt olikin sitten isä ja naapuritkin paikalla koko sen 5h. Ok, tämä muuttaa asiaa. Eikö siis isä osannut lastaan neuvoa, ettei toisten oville mennä kerjäämään lupaa vessaan? Miksi äiti ei antanut palautetta suoraan kentän laidalla oleville aikuisille jos kerran aikuiset (isä ja naapuritkin) olivat paikalla koko ajan?   Vai onko niin, että tarina muuttuu sitä mukaan, kun et saakaan kauhisteluja soittajan käytöksestä ja huomaat, että omassa toiminnassa onkin korjaamista? [/quote]   Sun on ilmeisesti vaikea hahmottaa jatkotarinaa, aloitusviestissä puhuin koulun jälkeisestä ajasta, jolloin poikani menee sinne koulun jälkeen ja tulee ruoka-ajaksi kotiin. Jossain kohdassa mainitsin että lapseni oli EILEN joka oli siis SUNNUNTAI siellä jopa viisi tuntia, silloin lapsella oli Isä ja isovelii mukana, ei ollut puhe koulun jälkeisestä ajasta. Itse asiassa tuo ei liittynyt mitenkään tähän keverin äidin toimintaan joku nyt vain sattuii kysymään kuinka kauan poika pelailee siellä ja hänelle vastasin että eilenm oli viisi tuntia!   Tuo vessassa käynti ja tuon äidin valitus liittyy aikaan joka tapahtuu koulun jälkeen ei tuohon sunnuntai päivään.    Toivottavasti ymmärrät että vastaislen täällä muillekkin kuin sinulle.   ap [/quote] Auttaisi varmaan, jos yrittäisit itse kertoa johdonmukaisesti asiaan liittyviä seikkoja etkä harhailisi kuin juopunut.

[/quote]

ööö. Olen yrittänyt kaikkiin viestihin vastata katsos jos en vastaa jollekki hän kysyy uudelleen asiaa, hiukan vaikea kertoajohdonmukaiesti asiaa kun yli 10 ihmistä kyselee eri asioita:) jos olisin vain yksi jonka kanssa keskustelisin ei olisi ongelmaa. Mutta nyt tosianhyvää yötä.

ap

Vierailija
104/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap nyt kaikista parasta ole, että asetutte koko kylän voimin tätä hullua naista vastaan ja usutatte lapsenne hänen lastensa kimppuun. Pimeähän sen pitää olla, kun ei ilman edestä vahdi naapuruston lapsia! Varmaan läski ja rumakin vielä. Toivottavasti sen mies jättää sen.

Vierailija
105/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:20"]

heh, ap haukkuu asiallisesti kommentoivaa raivohulluksi.

Tästä voisi olettaa, ettei se soittajakaan mitään raivonnut vaan kertoi asiat asiallisesti, ap vain väänsi senkin raivoamiseksi.

[/quote]

Asiallisesti kommentoivaa? Mitähän asiallista oli siinä että kys. henkilö oli tahallaan muokannut ap:n tekstiä väärin? ja sitten ivaillen kyseli perään että valehteliko ap..

väitti että ap sanoi aloitustekstissä että lapsi saa olla viisi tuntia ilman valvontaa vaikka missään ei tälläistä lukenut, suoraan sanottuna tuo kirjoittaja keksi kaiken omasta päästään että pääsisi piikittelemään apta!

Taidat olla itse tuo kyseinen henkilö mutta et kehtaa enää kirjoittaa kun kaikki huomasivat miten olit tekstiä muokannut!

[/quote]

älä viitsi ap, sinut tunnistaa kirjoitustyylistä, älä siis kommentoi muka kolmantena persoonana :)

Vierailija
106/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:01"]5 tuntia lapsi jossain missä sattuu on kamalan pitkä aika. Jos minun lapseni kaveri olisi viisi tuntia naspuritontillamme, ja kävisi meillä vessassa, ja tätä tapahtui usein, ajattelisin, että minun pitää seurata lapsia, jos kukaan muu ei sitä tee. Ymmärrän oikein hyvin tuota soittanutta äitiä.
[/quote]

Se on ihan sun ongelma jos koet, että pitää vahtia. Ei ne ole sun vastuulla. Mä asun leikkipuiston vieressä ja oma poika ja kaverinsa leikkii siellä nättinä ja lämpimänä päivänä monta tuntia kerrallaan. Ei mun silti tarvi niitä muita vahtia. Oma poika tulee välillä kotiin syömään sovittuna aikana ja ilmeisesti ne muutkin menee kotiin sovitusti syömään ja palaa sit jatkamaan leikkejä. Jos jotain sattuu (kerran yksi mursi kätensä) niin tulevat mulle sanomaan. Mä teen töitä ihan normaalisti vaikka muksut pyöriikin tien toisella puolella leikkimässä. Pojat 8-9 vuotiaita. Muutaman kerran on joku tullut kysymään saako käydä vessassa, en tiedä onko ne jotain ylisiistejä tapauksia, mutta ovat aina osuneet ja veden laskemisesta päätelleen pesseet kädetkin.
[/quote]

Ikävä kyllä asia vaan on nyt niin, että jos sun lapselle tulee kavereita kylään ja menevät ulos esim. puistoon tai ovat sun pihalla, niin jos jotain sattuu niin kyllä sinulta aikuiselta tullaan kysymään ja oletetaan että valvoit hommaa edes tsekkaamalla välillä onko ne ok. Ja en nyt valvomisella tarkoita päiväkotimaista vieressä seisomista vaan että välillä soitat tai muuten tarkistat kurkkaamalla ikkunasta mitä touhuavat. 8v on vielä pieni. Ruokapalvelua ei tarvitse tarjota, vessassa käyminen mun mielestä pitää sallia. Samaa odotan muös lapseni kavereiden vanhemmilta kun annan luvan mennä kaverille kylään.

Vierailija
107/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kysyin tässä isommilta lasltani mitä mieltä he olisivat tuollasesta äidistä, sanoivat ettevät kutsuisi äidiksi tuollaista naista. Samaa mieltä olivat pojan kaverit. Että sellanen palaute lähti sulle. Ole hyvä;) ap"

Hyvä ap. hyvään vanhemmuuteen tuskin kuuluu kysellä, mitä mieltä 8-vuotias on jostakin henkilöstä aikuisen keskustelupalstalla, koska tuon ikäisen ymmärrys ei siihen riitä.

Ja toisekseen, tuon ikäisen lapsen pitäisi olla tähän aikaan nukkumassa, eikä olla kavereiden seurassa, onhan huomenna koulupäivä ja todennäköisesti iltapesut vielä tekemättä. 

Ja kyllä, viisi tuntia on aivan liian pitkä aika olla 8-vuotias oman onnensa nojassa, jos paikka on vielä kaukana kotoa, vaan tuon ikäinen tarvitsee aikuisen valvontaa. Ymmärrän täysin soittavan äidin huolen, kun hän joutuu valvomaan lastasi, kun et itse sitä tee.  

Vierailija
108/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:15"]Jos joutuisit asumaan tällaisessa paikassa ja pitämään huolta muista lapsista, pikkuhiljaa muuttaisit mieltäsi. [/quote]

Samaa mieltä. Teoriassa ei kuulosta pahalta, jos kouluikäiset lapset käy joskus vessassa tai täyttää vesipullon, mutta käytännössä voi olla, että äiti joutuu vahtimaan vieressä huomauttelemaan siitä, ettei tulla kengät jalassa sisään, kanneta eteistä täyteen lunta tai rapaa (vaan kopistelee pahimmat ulos), ei jätetä ulko-ovea auki... Ei mekasteta, jos kotona on päiväuni-ikäinen, yövuoron jälkeen nukkuva aikuinen tai etätyötä tekevä. Joskus riittää, että porukassa on se yksi huonokäytöksinen lapsi, joka vaatii mehua jos tarjoat vettä, tai limsaa jos tarjoat mehua, haluaa syötävää jos annat juotavaa, huomauttelee kaikesta (miks teillä on noin, miks teillä on näin...) ja on yksinkertaisesti ärsyttävä, niin alkaa koko porukka ärsyttää, että miksi ne aina tänne tulee. Illalla soitellaan, että ootko nähnyt mun lippistä/reppua/hanskaa.

Ymmärrän että lapset on lapsia, enkä todellakaan ole mikään lapsivihaaja, mutta jos tuo olisi oikeasti jokapäiväistä, niin alkaisi varmasti ärsyttää! 

Vierailija
109/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen,ihmeellisiä kommentteja täällä taas! En ymmärrä miten niin monen mielestä on niin epäkohteliasta ja huonoa käytöstä, jos poika käy kaverinsa kotona vessassa,luultavasti kaverin kanssa tai ainakin hänen luvallaan!? Ei luulisi olevan niin kauheaa..

En tiedä,ehkä sitten nykyajan lapset ovat aiempaa huonokäytöksisempiä,jos kerta sotkevat,huutavat,kinuavat ruokaa kaverien luona?? En ainakaan itse ole tällaiseen törmännyt aiemmin..

Vierailija
110/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:10"]

Siis hetkinen,ihmeellisiä kommentteja täällä taas! En ymmärrä miten niin monen mielestä on niin epäkohteliasta ja huonoa käytöstä, jos poika käy kaverinsa kotona vessassa,luultavasti kaverin kanssa tai ainakin hänen luvallaan!? Ei luulisi olevan niin kauheaa.. En tiedä,ehkä sitten nykyajan lapset ovat aiempaa huonokäytöksisempiä,jos kerta sotkevat,huutavat,kinuavat ruokaa kaverien luona?? En ainakaan itse ole tällaiseen törmännyt aiemmin..

[/quote]

eihän kyse ollutkaan siitä, että poika käy kaverinsa luona vessassa - asiahan olisi ok, jos poika olisi siellä kaverinsa luona vieraana tai vaikkapa sovitusti pihalla leikkimässä. Mutta nyt onkin kyse sen kaverin kodin lähellä oleilelevasta isommasta poikaporukasta, josta ilmeisesti moni käyttää kaverin kodin vessaa.

Kyllä meille saa tulla lapsen kaveri vessaan, jos esim. leikkivät pihalla tai lähimetsikössä. Mutta jos isompi porukka oleilisi tässä nurkilla koulun jälkeen tuntikausia niin en taatusti ylläpitäisi yleistä käymälää kodissamme.

Vierailija
111/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voisivat kyllä yleisesti ottaen ottaa rennommin. Todella raskasta luettavaa tämä ketju, kun väännetään näin riitaisasti ja tulisesti asiasta, joka olisi helposti selvitettävissä. Ap, sanot vain lapsellesi, että kaverilla ei enää käydä vessassa tai muutenkaan. Jos on vessahätä, käy metsässä tai lähtee kotiin. Kaverin äidille soitat ja pahoittelet, että hän on pahoittanut mielensä. Kerrot, että et ymmärtänyt miten asiat ovat menneet ja kysyt, että voitko korvata jotenkin kuluja tms. Sitten annat asian olla, maailmassa on niin paljon suurempiakin murheita. Äläkä käytä energiaa vaahtoamalla asiasta täällä, pahoitat vain mielesi.

Niitä vanhempia, jotka pitävät näitä "iltapäiväkerhoja", haluan kiittää erittäin paljon! Olette huomaavaisia ja sydämellisiä! Jatkakaa samaan tapaan, kyllä vieraanvaraisuutenne vielä palkitaan! Olisipa minullakin ollut lapsena joku kaveri, jonka luokse mennä. Ei olisi tarvinnut istua yksin kotona pitkiä iltapäiviä ja odotella vanhempia kotiin. Kaveriporukkani vanhemmista kukaan ei halunnut, että lapset käyvät kenenkään kotona sotkemassa tai rikkomassa paikkoja tai syömässä kaikki ruuat ja mitä soopaa nyt keksivätkään. Kotiin oli kuitenkin mentävä heti koulun jälkeen, sillä mihinkään ei saanut jäädä "pyörimään". Vieläkin muistan sen tunteen kun kello mateli ja odotan vanhempia kotiin. Läksyt sai tehdä ja syödä jugurtin jääkaapista, muuta ei. Kavereilla oli melko lailla sama meininki. Nyt aikuisuudessa ollaan yhä kavereita, kaikilla huonot välit omiin vanhempiin ja suurimmalla osalla masennusta tai muita mielenterveysongelmia. Itse olen suosinut erilaista vanhemmuutta ja antanut lasten kavereiden tulla kylään, käyttää vessaa, syödä välipalaa jne. Ei oli minulle vaivaksi, päinvastoin...

Vierailija
112/266 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:23"]

Mä voin kolmen lapsen äitinä kertoa, että ei tuollainen lasten pyöriminen nurkissa ole pieni vaiva, vaikka ulkona oltaisiinkin. Kyllä mua on rehellisesti sanottuna vituttanut rankasti, kun ollaan tossa meidän pihalla tai puistossa takana päivästä toiseen. Joku voisi sanoa, ettei ne ole sisällä, mutta kun ne kuitenkin pyörii tossa. Ollaan takaovella, etuovella, tavaroita jää, tarvii juomista, vessaa, pyydetään jotain lainaan, pyydetään avainta varastoon ja muuten vaan hengataan. Se ei vaan oikeasti koskaan mene niin, että siellä takapuistossa pysyttäisiin vaan aina ne sieltä tulee aikuista hakemaan johonkin. Sitten nämä loisvanhemmat ei tajua mitään vaan ihmettelevät, miten noista muka on vaivaa, kun nehän on vaan tossa ulkona ja puistossa. Juu, on vaivaa. Voin kertoa.

[/quote]

Tää olis niin voinut olla mun kirjoittama! Kuvitellaan ettei niistä lapsista ole vaivaa, mutta kun vähän väliä joku on oven takana sanomassa että käteen sattui, on vessahätä tai saisiko juomista niin kyllä se alkaa kiristään. Mukavia lapsiahan ne kaikki ovat, mutta kun ei vaan työpäivän jälkeen jaksaisia alkaa pyörittään mitään lastentarhaa.

Vierailija
113/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:00"]

"kysyin tässä isommilta lasltani mitä mieltä he olisivat tuollasesta äidistä, sanoivat ettevät kutsuisi äidiksi tuollaista naista. Samaa mieltä olivat pojan kaverit. Että sellanen palaute lähti sulle. Ole hyvä;) ap"

Hyvä ap. hyvään vanhemmuuteen tuskin kuuluu kysellä, mitä mieltä 8-vuotias on jostakin henkilöstä aikuisen keskustelupalstalla, koska tuon ikäisen ymmärrys ei siihen riitä.

Ja toisekseen, tuon ikäisen lapsen pitäisi olla tähän aikaan nukkumassa, eikä olla kavereiden seurassa, onhan huomenna koulupäivä ja todennäköisesti iltapesut vielä tekemättä. 

Ja kyllä, viisi tuntia on aivan liian pitkä aika olla 8-vuotias oman onnensa nojassa, jos paikka on vielä kaukana kotoa, vaan tuon ikäinen tarvitsee aikuisen valvontaa. Ymmärrän täysin soittavan äidin huolen, kun hän joutuu valvomaan lastasi, kun et itse sitä tee.  

[/quote]

Harmi kun ei voi antaa yhtä peukkua enempää. Tälle kirjoittajalle olisin kernaasti antanut useamman :)

Vierailija
114/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää marttyyri-mammoja, kukaan ei velvoita vahtimaan toisen lapsia ja eikä päästämään vessvessaa.

Vierailija
115/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äitihän sanoi selvästi, että homma tuntuu iltapäiväkerholta. Mitä sellainen sisältää? Ei kyse ollut yhdestä vessareissusta. Ei hän sellaisesta puhunut. Vaan vahtimisesta, tavaroiden keräämisestä ja muusta mikä hänestä kuuluu iltapäiväkerhon tehtäviin.
Hän ei ole sellaista hommaa itselleen halunnut ja silti jostain syystä, hän näyttää joka iltapäivä sellaista tekevän. Lapset myös näyttävät käyttäytyvän, kun tämä äiti olisi sen vetäjä. Ei tämä äiti todennäköisesti soittanut edes pelkästään tästä sunnuntaista, vaan kuukausia kestäneestä käytöksestä.
Ap lapsesi jättää tavaroita, käy vieraiden luona vessassa. Et tiedä edes kuinka suuri porukka on kyseessä. Et ollut tietoinen mistään, ennenkuin tämä äiti soittaa sinulle. Kyselet muilta, miten asiat ovat saattaneet mennä. Koska oikeasti sinulla ei ole hajuakaan.
Lapsesi on tokalla ja sinulla ei ole hajuakaan miten asiat oikeasti on. Uskot häntä, joka sinun kannalta on kannattavaa.
Mitä jos nyt uskoisit tätä äitiä. Hän on väsynyt siihen. Hän ei halua tuollaista ja lapsesi on yksi heistä joka aiheuttaa sitä. Oli se sitten ihan vaikka sitten sitä, että oikaisevat pihan poikki kotiin lähtiessään, niin mitä ikinä se onkaan se ei ole toivottua ja aiheuttaa vaivaa, jota hän ei halua.

Sinun tehtäväsi ei ole arvostella onko se oikeutettua vai ei kyllästyä ip-kerhon pitoon ja saako ilmoittaa, että nyt se loppuu. Se on loppu ja tee se selväksi myös lapsellesi.

Vierailija
116/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tässä koulun jälkeen pojat menevät aina yhden lapsen reviirille. Sen lapsen äiti kokee, että on vastuussa lapsista, koska he tavallaan ovat hänen lapsen kavereita. Kukaan vaan ei ole tältä äidiltä kysynyt voiko sinne tulla. Ihan samanlailla meille tuodaan iso kasa reppuja koulun jälkeen. Koska olemme sopivassa paikassa. Sitten pojat hakee niitä pitkin iltapäivää, silloin kun heitä soitellaan kotiin. Ongelmaksi tämä muodostuu, kun oma lapsi on jo kotona tai harrastuksissa, mutta pari vierasta reppua on vielä meillä. Vaikka kuinka sovitaan, että reput haetaan ajoissa, niin aina joku unohtuu omille teilleen. Vanhemmat tuskin tietävät tästä järjestelystä. Itse ajattelen, että parempi reppujen on olla meillä, kuin jossain ojan reinoilla. Mutta tuo aika ei kestä kuin pari kolme luokkaa. 5. luokkalaisilla on jo ihan eri systeemit. Siinä vaiheessa alkaa kaipaamaan että lapset ja heidän kaverit pyörisivät vielä nurkissa.

Vierailija
117/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:11"]Tämä äitihän sanoi selvästi, että homma tuntuu iltapäiväkerholta. Mitä sellainen sisältää? Ei kyse ollut yhdestä vessareissusta. Ei hän sellaisesta puhunut. Vaan vahtimisesta, tavaroiden keräämisestä ja muusta mikä hänestä kuuluu iltapäiväkerhon tehtäviin.
Hän ei ole sellaista hommaa itselleen halunnut ja silti jostain syystä, hän näyttää joka iltapäivä sellaista tekevän. Lapset myös näyttävät käyttäytyvän, kun tämä äiti olisi sen vetäjä. Ei tämä äiti todennäköisesti soittanut edes pelkästään tästä sunnuntaista, vaan kuukausia kestäneestä käytöksestä.
Ap lapsesi jättää tavaroita, käy vieraiden luona vessassa. Et tiedä edes kuinka suuri porukka on kyseessä. Et ollut tietoinen mistään, ennenkuin tämä äiti soittaa sinulle. Kyselet muilta, miten asiat ovat saattaneet mennä. Koska oikeasti sinulla ei ole hajuakaan.
Lapsesi on tokalla ja sinulla ei ole hajuakaan miten asiat oikeasti on. Uskot häntä, joka sinun kannalta on kannattavaa.
Mitä jos nyt uskoisit tätä äitiä. Hän on väsynyt siihen. Hän ei halua tuollaista ja lapsesi on yksi heistä joka aiheuttaa sitä. Oli se sitten ihan vaikka sitten sitä, että oikaisevat pihan poikki kotiin lähtiessään, niin mitä ikinä se onkaan se ei ole toivottua ja aiheuttaa vaivaa, jota hän ei halua.

Sinun tehtäväsi ei ole arvostella onko se oikeutettua vai ei kyllästyä ip-kerhon pitoon ja saako ilmoittaa, että nyt se loppuu. Se on loppu ja tee se selväksi myös lapsellesi.

[/quote]

apn poika on käynyt siellä kerran veskissä ja nyt mamma väittää pitävänsä ip kerhoa.

oikeesti yksi vessa kerta. Ei muuta.

Vierailija
118/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän mamman omat pojat tarvitsevat valvontaa siksi mamma on vihainen kun "näkee" samalla muutkin lapset.

tai sitten sitä vituttaa että takapihan lähettyvillä on leikkikenttä eikä saa rauhassa oleskella takapihalla kun kersat leikkii siellä ja siksi haluaa häätää heidät sieltä.

Vierailija
119/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:11"]Tämä äitihän sanoi selvästi, että homma tuntuu iltapäiväkerholta. Mitä sellainen sisältää? Ei kyse ollut yhdestä vessareissusta. Ei hän sellaisesta puhunut. Vaan vahtimisesta, tavaroiden keräämisestä ja muusta mikä hänestä kuuluu iltapäiväkerhon tehtäviin.

[/quote]

apn poika on käynyt siellä kerran veskissä ja nyt mamma väittää pitävänsä ip kerhoa.

[/quote]
Ap:n poika on myöntänyt käyneensä kerran vessassa. Totuus voi olla toinen.
He jättävät pyöränsä tämän soittaja äidin pihan viereen. Lapset saattavat tuoda kavereidensa jättämät tavarat heille. Vanhemmat saattavat soittaa heille, jos omat lapset eivät vastaa puhelimeen. He saattavat pelien jälkeen norkoilla vielä siinä pihalla. Koulureput saatetaan jättää sinne. Eväät saatetaan syödä siellä toisen kotona jne.
Kukaan äiti ei soita toiselle äidille yhden vessareissun takia ja kutsu sitä ip-kerhoksi. Eikä varsinkaan ehdottaisi maksua siitä.
Kyllä tuo homma on jotain systemaattista ja vaivaa aiheuttavaa.

Vierailija
120/266 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:11"]Tämä äitihän sanoi selvästi, että homma tuntuu iltapäiväkerholta. Mitä sellainen sisältää? Ei kyse ollut yhdestä vessareissusta. Ei hän sellaisesta puhunut. Vaan vahtimisesta, tavaroiden keräämisestä ja muusta mikä hänestä kuuluu iltapäiväkerhon tehtäviin.

[/quote]

[/quote]
Ap:n poika on myöntänyt käyneensä kerran vessassa. Totuus voi olla toinen.
He jättävät pyöränsä tämän soittaja äidin pihan viereen. Lapset saattavat tuoda kavereidensa jättämät tavarat heille. Vanhemmat saattavat soittaa heille, jos omat lapset eivät vastaa puhelimeen. He saattavat pelien jälkeen norkoilla vielä siinä pihalla. Koulureput saatetaan jättää sinne. Eväät saatetaan syödä siellä toisen kotona jne.
Kukaan äiti ei soita toiselle äidille yhden vessareissun takia ja kutsu sitä ip-kerhoksi. Eikä varsinkaan ehdottaisi maksua siitä.
Kyllä tuo homma on jotain systemaattista ja vaivaa aiheuttavaa.
[/quote]

paskan marjat, juuri tuollaisia sekopää muijia on olemassa jotka kokevat että he tekevät kaiken vaikka eivät oikeesti tee mitään.

mun naapuri on hyvä esimerkki, vaatii "saatetaan" vuorotellen lapsemme kouluun vaikka omani on osannut jo ekaluokalta asti lähteä yksin kouluun ja kävelee sinne ihan itae, mutta naapuri joutuu saattaan samaan aikaan omansa niin kokee että vahtii siinä samalla mun lasta.
ja koska mun lapsi on sanonut hänelle aamuisin "huomenta" kun näkevät kadulla, on tämä turvan hakemista aikuiselta.
joten tämä naapurini on itse tehnyt itsestään jokapaikan huolehtijan ja se näkyy hänen marttyyriasenteessaan, "minä se taas lähden lapsia vastaan" ja "kukaan muu ei huolehdi lasten koulumatkasta"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan