Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hyvä kuukausibidjetti ruoalle yksinasuvalle?

Vierailija
10.12.2021 |

Käyttötilillä nyt vuokran, säästön ja puhelinlaskun jälkeen 750 euroa käyttötilillä. Asun yksin ja alan opettelemaan budjetointia.
Riittääkö esim 350 e/kk?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 400€/kk menee jos ei syö mitään erikoisempaa.

Meillä 4 hengen ruokalasku 400e/kk.

Vierailija
22/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että kallis on "terveellistä", ei väliä sisällöstä :D:D:D

Kyllä kuhafile HK:n siniset voittaa maussa ja terveellisyydessä. Kalliimmalla saa parempaa ja terveellisempää.

Halvempikin kala on terveellistä. Kalaa ja makkaraa ei kannata verrata kuitenkaan.

Tiedätkö muuten, että esim. lihassa ne "halvimmat" ja hyljeksitymmät osat on juurikin ne terveellisimmät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä 2 aikuista ja n. 200 e menee. Marjat poimitaan itse ja syksyllä ostan kausituotteita kuten juureksia halvemmalla ja keitän ja pakastan. Lisäksi omasta maasta on jotain. Hyvin syödään joka päivå.

Vierailija
24/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

riippuu mitä syöt, minulla menee n.  500 eur/kk, mutta syön paljon marjoja, jotka on kalliita, ja paljon valmisruokaa enkä ihan halvimpia vaan yritän valita terveellisiä vaihtoehtoja. Luulen, että jos vähän katsot mitä ostat, 350-400 riittää oikein hyvin.  Niin ja tuo minun n. 500 sisältää myös vessapapeit, pesuaineet yms, ruokakaupasta ostettavat, joita on hankala erotella joka kerta eri sarakkeeseen exclissä, jossa pidän kirjaa menoista.

Eli sulla menee öbaut 16e ja risat päivässä kauppaan. Ihan ökyilyä.

Voi olla, mutta kun en juuri muuhun tuhlaa niin olen päättänyt, että voin sentään syödä ilman, että tuijotan hintaa (jos olisi budjetti tiukuilla, niin sitten toki ottaisin senkin huomioon, mutta tällä hetkellä ei ole - olen jo vuosia seurannut kulutusta excelissä, joten tiedän paljon mihinkin käytän ja myös sen, että säästöönkin jää hyvin rahaa). En ole ökyilijä, auto on halpa ja kotikin on edullisella paikalla ja vähän ränsistynyt, kelpaa hyvin. 

Ja joku kommentoi, että "tervellinen" on muka kallista, niin sitä en tarkoittanut, terveellistä saa edullisestikin, mutta minulla hinta ei ole ohjaava tekijä vaan terveellisyys, joten osa on halpaa ja osa ei, en katso hintaa kun ostan ruokaa. 

Vierailija
25/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 200/kk.

Vierailija
26/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hunajamarinoitua ja jauhelihaa kun laittaisi, niin kyllähän perussohjoa saisi tehtyä enemmänkin. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä hyvän ja terveellisen ruoan kanssa.

Vierailija
27/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hunajamarinoitua ja jauhelihaa kun laittaisi, niin kyllähän perussohjoa saisi tehtyä enemmänkin. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä hyvän ja terveellisen ruoan kanssa.

Miksi edes pitäisi syödä lihaa ?

Vierailija
28/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö muuten, että esim. lihassa ne "halvimmat" ja hyljeksitymmät osat on juurikin ne terveellisimmät?

Epäilen vahvasti, koska file on usein se rasvattomin osa. Halvemmissa osissa on enemmän rasvaa ja jänteitä jne. - joista sitten tulee tosin enemmän makua hauduttaessa.

Vierailija
29/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen vahvasti, koska file on usein se rasvattomin osa. Halvemmissa osissa on enemmän rasvaa ja jänteitä jne. - joista sitten tulee tosin enemmän makua hauduttaessa.

Ja sitten yhdelle ihmiselle kalafileestäkin riittää aika moneksi kerraksi syömistä. Toki voi joutua sitten esim. pakastamaan osan.

Vierailija
30/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska liha on hyvää ja terveellistä. Kasvissyöjät joutuvat tässä taloudessa lautaselle.

Vierailija
31/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvattomin osa ei ole se terveellisin osa.

Vierailija
32/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska liha on hyvää ja terveellistä. Kasvissyöjät joutuvat tässä taloudessa lautaselle.

En väittänytkään, ettei olisi hyvää. Syön itsekin.  Mutta ilmankin pärjää ja moni lihan perään huutava ei edes syö terveellisesti. 

Vierailija
33/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmiiksimarinoitu ei olekaan mitään hyvää ravintoa, mutta jauheliha on terveellistä, varsinkin se kaikista rasvaisin.

Vierailija
34/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jotain ketoilijoiden tietotoimiston uutisia? Saan kyllä ruokavaliosta riittävästi rasvaa muutenkin, niin en usko kaipaavani lisää eläinrasvaa erinäisistä ruhonosista.

Vierailija
35/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väittänytkään, ettei olisi hyvää. Syön itsekin.  Mutta ilmankin pärjää ja moni lihan perään huutava ei edes syö terveellisesti. 

Lihaa syövät saavat kuitenkin hyvää ravintoa.

Vierailija
36/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee itse ruokansa alusta alkaen eikä tuhlaa päihteisiin, pärjää erinomaisen hyvin 150eurolla, 100 eurollakin pärjää, jos on taitava rahankäyttäjä.

Vierailija
37/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jotain ketoilijoiden tietotoimiston uutisia? Saan kyllä ruokavaliosta riittävästi rasvaa muutenkin, niin en usko kaipaavani lisää eläinrasvaa erinäisistä ruhonosista.

Turhaan sä ketoilijoita tähän sekoitat. Tosin he ymmärtävät ravinnosta enemmän kuin sinä.

Vierailija
38/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Itse olen kasvissyöjä, mutta ymmärrän kyllä miksi ihmiset syö lihaa.

Vierailija
39/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euroa on aika hyvä.

Vierailija
40/46 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaa syövät saavat kuitenkin hyvää ravintoa.

Kuten myös fiksusti ruokailevan lihaa syömättömätkin .

Ja kuten kerroin, en ole kasvissyöjä, joten tässä ei ole minulle mitään puolusteltavaa. Seuraan vain paljon keskustelua ja tykkään vertailla esim. rasvojen ja proteiinien määriä vaikkapa pähkinöissä ja lihoissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi