Gmailissa tulee jonkun toisen postia omaan s-postiini!
Gmail osoitteeni on etunimi.sukunimi@gmail.com ja mulle tulee ainakin kahden kaimani postia, jos heidän osoitteensa on etunimixsukunimi@gmail.com, tuo x siis heidän toisen etunimensä alkukirjain. Osa on varmaan vain lähetetty väärään osoitteeseen, mutta osassa kaima on rekisteröitynyt jonnekin sivustolle omalla osoitteellaan ja silti sieltä tulee mulle postit. Saan esimerkiksi jonkin ammattiliiton jäsenposteja, vaikkei mulla ole mitään tekemistä sen kanssa. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Mihin tästä voisi valittaa? En jaksaisi enää olla postitoimistona ja välittää posteja ja vastailla tuntemattomille että väärä osoite.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:11"]
No eiköhän se tyyppi ole itse kirjoittanut osoitteensa väärin niille ammattiliiton sivuille. Laita viestiä sille nimikaimalle.
[/quote]
No se oli vain esimerkki, ei ole laittanut joka paikkaan väärin. Joistakin näkee millä sinne on rekisteröidytty ja se on juurikin se etunimixsukunimi -versio eli siinä on se välikirjain mukana. Enkä jaksa enää joka ikinen kerta laittaa viestiä jollekin. Näitä tulee jos ei nyt päivittäin niin viikottain. On ainakin kaksi eri henkilöä jonka postit tulee minulle.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:14"]
No eiköhän se tyyppi ole itse kirjoittanut osoitteensa väärin niille ammattiliiton sivuille. Laita viestiä sille nimikaimalle.
[/quote]
No se oli vain esimerkki, ei ole laittanut joka paikkaan väärin. Joistakin näkee millä sinne on rekisteröidytty ja se on juurikin se etunimixsukunimi -versio eli siinä on se välikirjain mukana. Enkä jaksa enää joka ikinen kerta laittaa viestiä jollekin. Näitä tulee jos ei nyt päivittäin niin viikottain. On ainakin kaksi eri henkilöä jonka postit tulee minulle.
ap
[/quote]
No älä laita. Oma on mokansa jos eivät osaa kirjoittaa osoitettaan oikein. Laita noi mailit menemään suoraan roskikseen.
Mulle on tullut myös, ja nimenomaan niin, että omaosoitteeni on etunimisukunimi, ja kaimalla etunimi.sukunimi. Ja siitä huolimatta, että on kirjoitettu oikein, tuli mulle
Mullekin on tullut nimikaimoilta (kahdelta eriltä) postia gmail-osoitteeseen. Mulla on etunimi.sukunimi, toisella kaimoista etunimisukunimi ja toisella siinä välissä kirjain. Postia on tullut väärään osoitteeseen siitä huolimatta, että sähköpostiosoite on kirjoitettu oikein!
Tärkeän oloisista posteista vastaan, että sori tuli väärään osoitteeseen, mutta turhan oloisia posteja en ole enää jaksanut ohjata eteenpäin, kun niitä tulee niin usein. Eikä minulla edes ole mikään yleinen nimi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:23"]
Mulle on tullut myös, ja nimenomaan niin, että omaosoitteeni on etunimisukunimi, ja kaimalla etunimi.sukunimi. Ja siitä huolimatta, että on kirjoitettu oikein, tuli mulle
[/quote]
Siksi että gmail ei erottele pisteillä vaan kirjanjärjestyksellä. Koeta laittaa jostain muusta osoitteesta itsellesi meiliä ja laita piste vaikka jokaisen kirjaimen jälkeen (ennen @merkkiä siis) ja katso tuleeko perille.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:14"]
[/quote]
ap
[/quote]
No älä laita. Oma on mokansa jos eivät osaa kirjoittaa osoitettaan oikein. Laita noi mailit menemään suoraan roskikseen.
[/quote]
Tuossahan luki, että osoite nimenomaan ON ollut oikein! Eli gmail toimii väärin kun ohjaa välikirjaimelliseen osoitteeseen lähetetyn postin sellaiseen osoitteeseen, jossa sitä kirjainta ei ole. Huolestuttavaa minusta. Onneksi ei itsellä ole sellaista osoitetta.
Gmailissa maijameikalainen@gmail.com ja maija.meikalainen@gmail.com on sama asia. Mutta maijakmeikalainen@gmail.com ei ole sama kuin nuo kaksi edeltävää. Toisin sanoen siihen lähetettyjen sähköpostien ei pitäisi mennä tuohon ensinmainittuun osoitteeseen. Bugi gmailissa - selvästikin jos sellaista tapahtuu.
Ilmoittakaa nyt hyvät ihmiset Gmailille asiasta. Ette itsekään pitäisi siitä että teidän postia menisi tuntemattomalle teistä itsestä johtumatta. Ei ole iso vaiva laittaa mailia G:lle ja ilmoittaa että saa tämän tämän osoitteista postia. Ja nimenomaan lähettäkää siitä osoitteesta mihin olette väärän postin saaneetkin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:23"]
[/quote]
Siksi että gmail ei erottele pisteillä vaan kirjanjärjestyksellä. Koeta laittaa jostain muusta osoitteesta itsellesi meiliä ja laita piste vaikka jokaisen kirjaimen jälkeen (ennen @merkkiä siis) ja katso tuleeko perille.
[/quote] miten voi olla mahdollista, että sen pisteellisen osoitteen saa varattua, jos se muka on sama kuin pisteetön? Todella paha moka oikeesti!
Jep, mulle on tullut kans jonkun etu- ja sukunimikaiman työasioita (varmaan salaisia) ja kerran jopa e-lippu lennolle.
Etsin joskus osoitetta, mihin voisi raportoida gmailin ongelmista, mutta en löytänyt. Voisiko nro 10 kertoa mistä sellainen löytyy?
Kannattaa tehdä oma osoite tyyliin maija_meikalainen@gmail.com tai maijameikalainen1@gmail.com
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:23"] Mulle on tullut myös, ja nimenomaan niin, että omaosoitteeni on etunimisukunimi, ja kaimalla etunimi.sukunimi. Ja siitä huolimatta, että on kirjoitettu oikein, tuli mulle [/quote] Siksi että gmail ei erottele pisteillä vaan kirjanjärjestyksellä. Koeta laittaa jostain muusta osoitteesta itsellesi meiliä ja laita piste vaikka jokaisen kirjaimen jälkeen (ennen @merkkiä siis) ja katso tuleeko perille. [/quote] miten voi olla mahdollista, että sen pisteellisen osoitteen saa varattua, jos se muka on sama kuin pisteetön? Todella paha moka oikeesti!
[/quote]
no saat sen pisteellisen osoitteen varattua, mutta ei kukaan sen jälkeen pysty sitä pisteetöntä rekisteröimään.
mulle on tullu vaikka mitä muiden ihmisten tilausvahvistuksia ja jopa postin saapumisilmoituksia, kun ihmiset ei vaan osaa. Sit on tullut kaikenlaisia harrastus- ja työjuttuja... Vastaan niihin kyllä aina, että väärä osoite heti kun vaan huomaan ne.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:51"]
Etsin joskus osoitetta, mihin voisi raportoida gmailin ongelmista, mutta en löytänyt. Voisiko nro 10 kertoa mistä sellainen löytyy?
[/quote]
Works as designed. Turha ilmoittaa kun tietävät ja ovat suunnitelleet asian noin. https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=en
Gmail doesn't recognize dots as characters within usernames, you can add or remove the dots from a Gmail address without changing the actual destination address; they'll all go to your inbox, and only yours. In short:
homerjsimpson@gmail.com = hom.er.j.sim.ps.on@gmail.com
homerjsimpson@gmail.com = HOMERJSIMPSON@gmail.com
homerjsimpson@gmail.com = Homer.J.Simpson@gmail.com
All these addresses belong to the same person. You can see this if you try to sign in with your username, but adding or removing a dot from it. You'll still go to your account.
No joo. Otin oman osoitteen käyttöön joskus 2005, mallia erkki.peramerkki@gmail.com. Päädyin vaihtamaan sen, kun aloin saada jatkuvasti posteja, jotka oli lähetetty erkkiperamerkki@gmail.com tai erkkixperamerkki@gmail.com enkä jaksanut enää oikoa, lähetellä ja postitella edelleen. Ja aloin miettiä, miten moni minulle lähetetty viesti on päätynyt tämän pisteettömän erkkiperamerkki-osoitteen laatikkoon... Turha väittää, että ei ole mahdollista rekisteröidä, koska hyvin näkyy onnistuneen. Veemäistä.
erkki.peramerkki kirjoitti:
No joo. Otin oman osoitteen käyttöön joskus 2005, mallia erkki.peramerkki@gmail.com. Päädyin vaihtamaan sen, kun aloin saada jatkuvasti posteja, jotka oli lähetetty erkkiperamerkki@gmail.com tai erkkixperamerkki@gmail.com enkä jaksanut enää oikoa, lähetellä ja postitella edelleen. Ja aloin miettiä, miten moni minulle lähetetty viesti on päätynyt tämän pisteettömän erkkiperamerkki-osoitteen laatikkoon... Turha väittää, että ei ole mahdollista rekisteröidä, koska hyvin näkyy onnistuneen. Veemäistä.
Olisiko mahdollista, että Google on muuttanut käytäntöjään rekisteröinnissä: joskus aiemmin on voinut rekisteröidä pisteellä/ilman pistettä/jne., siis ennen kuin on säännöt muuttuneet että nuo käsitetään samaksi?
Ihmiset ei vissiin kauheasti lue tuoteselosteita tai ohjeita. Eikun täppä hyväksyn kohtaan ja next, pätee aika moneen muuhunkin netissä.
Minulle alkoi tulla lukioikäisen kaiman sähköposteja.
Oma osoitteeni on etunimisukunimi, kaimalla etunimi.sukunimi. Osoitteet olivat viesteissä oikein, silti tulleet väärälle tilille.
Ja minä varmaankin olen oman tunnukseni tehnyt vuosia ennen kuin se toinen henkilö.
Kyllä alkoi mietityttää, mitähän minulle osoitettua olikin mahdollisesti mennyt väärään paikkaan. Noihin aikoihin oma sähköpostini hiljeni.
Ilmoitin Gmailille, enkä koskaan saanut mitään vastausta. Ehkä sekin meni väärälle.
Vierailija kirjoitti:
Gmail ei piittaa pisteistä sähköpostiosoitteissa eli tulkitsee nuo samaksi osoitteeksi.