Tyly arvio: Venäjä tuhoaisi Ukrainan armeijan idässä 30–40 minuutissa
Erityisen pahaa jälkeä tekisivät Mustaltamereltä sotalaivoilta ja sukellusveneistä laukaistavat ohjukset, joita vastaan Ukraina ei kykene puolustautumaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ef893776-c943-4136-83eb-77be504b5449
Kommentit (84)
Onneksi Venäjällä ei ole mitään tarvetta "tuhota Ukrainan armeijaa", ellei Ukraina ensin itse hyökkää Donbassiin.
Ukrainalla voi olla motiivi hyökätä Donbassiin siksi että saisi siten torpattua Nord Streamin kakkosputken.
Tämä tiedetään ja silti Suomi tuhlaa miljardeja hävittäjiin, vaikka niillä hidastetaan Venäjän hyökkäystä n. 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Venäjällä ei ole mitään tarvetta "tuhota Ukrainan armeijaa", ellei Ukraina ensin itse hyökkää Donbassiin.
Donbass on Ukrainassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tiedetään ja silti Suomi tuhlaa miljardeja hävittäjiin, vaikka niillä hidastetaan Venäjän hyökkäystä n. 10 minuuttia.
Tervaisiä vain sinne Pietariin!
Ja tuohon väitteeseesi: Tulehan palikka kokeilemaan, miten siinä käy. Älä kainostele, muuta kuin hyökkäämään vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Donbass on Ukrainassa.
Ja Kosovo on Serbiassa ja Taiwan on Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
No ei hyökkää juuri tuon uutisjutun uhkakuvan vuoksi. Lapsellisia tekosyitä venäjä kyllä keksii hyökkäykselle.
Kyllä siihen minun laskujeni mukaan menisi 45 minuuttia, ainakin jos Ukrainan pääministeri on bilettämässä, eikä häntä ihan heti tavoiteta ottamaan virallinen tieto vastaan.
Mihin ne sotalaivat ampuisivat? Meinaatko että ukraina pitää aseistustaan samalla paikalla odottamassa ohjusten tuloa. Venäjälläkin ohjusten määrä on rajallinen.
Ja Suomi kuitenkin pärjäisi yksin olen kuullut natovastustajilta
Järkyttävää edes ajatella. Kukaan ei ehdi apuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervaisiä vain sinne Pietariin!
Ja tuohon väitteeseesi: Tulehan palikka kokeilemaan, miten siinä käy. Älä kainostele, muuta kuin hyökkäämään vaan!
Sinäkin paskalakki oot jo varmaan pakannut matkalaukun pakomatkaa varten.
Joskus 1500 luvulla hankittiin vaurautta käymällä sotia, nykyään niistä on taloudellisesti pelkkää haittaa. Aika kalliiksi käy sellainen ohjusten huvikseen roiskiminen.
En usko tähän, mikään lähiaikojen sota ei ole ollut lyhyt, vaikka aseet kehittyneet, vuosien saga. Siitä tulisi...
Taitavat venakkojen savuttavat ja pörisevät laivat ja sukellusveneet upota omia aikojaan ennenkun laukaisevat ensimmäistäkään ohjusta. :D
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalla voi olla motiivi hyökätä Donbassiin siksi että saisi siten torpattua Nord Streamin kakkosputken.
Tietysti. Sehän kannattaa kun naapurilla on kyky tuhota pääosin armeijaa alle tunnissa. Tietysti tätä tietoa vasten ukraina suunnittelee salamasotaa.
Näinhän se Suomi talvisodan aloitti.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 1500 luvulla hankittiin vaurautta käymällä sotia, nykyään niistä on taloudellisesti pelkkää haittaa. Aika kalliiksi käy sellainen ohjusten huvikseen roiskiminen.
Sodan jälkeen tulee aina nousukausi ja se on taas toisille vaurastumisen aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Ja Suomi kuitenkin pärjäisi yksin olen kuullut natovastustajilta
Suomelle kävisi ihan samoin. Hävittäjillä ei torjuta ohjussadetta, joka tuhoaisi varuskunnat, lentokentät, voimalaitokset ja Pasilan tv-tornin.
"Nimettömänä puhunut sotilasviranomainen sanoi, että mikäli kaikki menee pieleen, armeija voi avata asevarastonsa kansalle."