Kalastajan vaimo -bloggaajan exä Maajussille morsian maailmalla -ohjelmassa
Kommentit (239)
Telkun parasta antia tää ohjelma. Ei että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asgeirissa ärsyttää se ettei hän missään vaiheessa ole vaivautunut opettelemaan suomea, vaikka oli monta vuotta suomalaisen kanssa naimisissa. Myöskään hänelle ei Suomeen muutto koskaan ole ollut vaihtoehto.
Mielestäni monikansallisissa suhteissa molempien osapuolten tulisi kyetä joustamaan. Varmasti niitä kalastustarvikemyyntiedustajan hommia olisi jonkin aikaa voinut tehdä myös Suomesta käsin.En ole seurannut blogia, muta miksi ihmeessä hänen olisi pitänyt suomea opetella, jos ei ole asunut Suomessa. Ja miksi hänen olisi pitänyt muuttaa Suomeen? Jos tapaat jonku ulkomailla, niin ihan oikeasti alat häntä sitten vaatimaan muuttamaan Suomeen vastapainoksi suhteelle vaikka itse olet alun perin sinne ulkomaille lähtenyt?
Asgeir ja Johanna tapasivat Kanarialla, ei Norjassa. Näin ollen he olisivat yhtä hyvin voineet muuttaa Suomeen. Mitä jos Johannakin olisi päättänyt olla oppimatta norjaa? Kun kerran lapsetkin ovat puoliksi suomalaisia, niin mielestäni kohtuullista vähän vaivautua opetella heidän toista äidinkieltään.
Parempi, että kumpikin puhuu omaa äidinkieltään lapsilleen eikä ala sonkkaamaan jotain hoono soomia.
Pakottiko tämä Asgeir sitten Johannan muuttamaan sinne Norjaan?
Ei Asgeir varmastikaan pakottanut Johannaa muuttamaan, mutta tasapuolisessa parisuhteessa molemmat joustavat ja ollaan valmiita tarvittaessa elämään kumman tahansa maassa. Asgeirilla ei tällaista valmiutta ollut. Tämä on hyvä morsianehdokkaidenkin tiedostaa. Ulkomailla asuminen on avartavaa, olen itsekin asunut useassa maassa. Olisi kuitenkin ahdistavaa, jos olisi pakko asua kokoajan ulkomailla toisen perheenjäsenen joustamattomuuden vuoksi.
Mitä tulee "hoono soomeen", en ehdottanut että Asgeir puhuisi lapsille suomea. Varmasti hyvä, että molemmat vanhemmat puhuvat lapsille äidinkieltään. Kunnioitusta toista kohtaan on kuitenkin tutustua hänen kulttuuriinsa. Kieli on keskeisin väylä kulttuurin ymmärtämiseen. Asgeir suhtautui ylimielisesti vaimonsa kulttuuriin. Ilmeisesti nytkin on haussa kaunis nainen, joka sopeutuu 100% hänen elämänrythmiinsä.
Kyllä tuollaiset asiat keskustellaan ennen perheen perustamista. Mulla ainakin menisi hermot, jos toinen yhtäkkiä alkaisikin vaatia muuttoa kotipaikkakunnalleen vaikka sellaisesta ei ole ollut mitään keskustelua ennen perheen perustamista. Ihan yksinään saisi muuttaa sinne sitten.
Johanna vaihtoi parempaan. Nyt se tuli selväksi:) Asgeir hakee jo kolmatta perhettä itselleen. eikö sieltä Norjasta löydy?
Asgeir oli eronnut (lapsettomasta liitosta) kauan ennen suhdetta bloggaajan, mutta olikos niin että bloggaajalla oli miesystävä kotona kun itse hummasi kalastajan kanssa Kanarialla...
Ja taisi tulla petetyksi ja jätetyksi suomalaisen toimesta. Että kukakohan nyt sitten on puhdas pulmunen näissä parisuhdekiemuroissa.
Tohtorisedän kannattaa varautua tulevaan.
Nämä jotka jankkaa kalastajan muutto haluttomuudesta voisivat nyt linkata tähän lähteen josta selviää että kalastajan vaimo olisi ollut muuttamassa Suomeen. Blogia olen lukenut alusta saakka ja sieltä ei ole tällaista muuttosuunnitelmaa tullut ilmi. Joskus 10 vuotta sitten vertaili palkkoja (Norja voitti) asuntojen hintoja (kotka halvempi) mutta ei ollut tekemässä paluumuuttoa.
Kyllä hävettäis,kun ex mies ja lasten isukki menisi tuollaiseen ohjelmaan,koko kansan pällisteltäväksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asgeirissa ärsyttää se ettei hän missään vaiheessa ole vaivautunut opettelemaan suomea, vaikka oli monta vuotta suomalaisen kanssa naimisissa. Myöskään hänelle ei Suomeen muutto koskaan ole ollut vaihtoehto.
Mielestäni monikansallisissa suhteissa molempien osapuolten tulisi kyetä joustamaan. Varmasti niitä kalastustarvikemyyntiedustajan hommia olisi jonkin aikaa voinut tehdä myös Suomesta käsin.En ole seurannut blogia, muta miksi ihmeessä hänen olisi pitänyt suomea opetella, jos ei ole asunut Suomessa. Ja miksi hänen olisi pitänyt muuttaa Suomeen? Jos tapaat jonku ulkomailla, niin ihan oikeasti alat häntä sitten vaatimaan muuttamaan Suomeen vastapainoksi suhteelle vaikka itse olet alun perin sinne ulkomaille lähtenyt?
Asgeir ja Johanna tapasivat Kanarialla, ei Norjassa. Näin ollen he olisivat yhtä hyvin voineet muuttaa Suomeen. Mitä jos Johannakin olisi päättänyt olla oppimatta norjaa? Kun kerran lapsetkin ovat puoliksi suomalaisia, niin mielestäni kohtuullista vähän vaivautua opetella heidän toista äidinkieltään.
Parempi, että kumpikin puhuu omaa äidinkieltään lapsilleen eikä ala sonkkaamaan jotain hoono soomia.
Pakottiko tämä Asgeir sitten Johannan muuttamaan sinne Norjaan?
Ei Asgeir varmastikaan pakottanut Johannaa muuttamaan, mutta tasapuolisessa parisuhteessa molemmat joustavat ja ollaan valmiita tarvittaessa elämään kumman tahansa maassa. Asgeirilla ei tällaista valmiutta ollut. Tämä on hyvä morsianehdokkaidenkin tiedostaa. Ulkomailla asuminen on avartavaa, olen itsekin asunut useassa maassa. Olisi kuitenkin ahdistavaa, jos olisi pakko asua kokoajan ulkomailla toisen perheenjäsenen joustamattomuuden vuoksi.
Mitä tulee "hoono soomeen", en ehdottanut että Asgeir puhuisi lapsille suomea. Varmasti hyvä, että molemmat vanhemmat puhuvat lapsille äidinkieltään. Kunnioitusta toista kohtaan on kuitenkin tutustua hänen kulttuuriinsa. Kieli on keskeisin väylä kulttuurin ymmärtämiseen. Asgeir suhtautui ylimielisesti vaimonsa kulttuuriin. Ilmeisesti nytkin on haussa kaunis nainen, joka sopeutuu 100% hänen elämänrythmiinsä.
Kyllä tuollaiset asiat keskustellaan ennen perheen perustamista. Mulla ainakin menisi hermot, jos toinen yhtäkkiä alkaisikin vaatia muuttoa kotipaikkakunnalleen vaikka sellaisesta ei ole ollut mitään keskustelua ennen perheen perustamista. Ihan yksinään saisi muuttaa sinne sitten.
Ja nythän Johanna voisi hyvin muuttaa, kun uudella miehellä on ammatti, jolla on taattu työllistyminen Suomessa, toisin kuin Asgeirilla. Ihmettelin aina, miten Asgeir jaksaa ja pystyy omien vanhempiensa takiakin lähteä viettämään joka ikisen joululoman ja kesäloman Suomeen. Ja miten Johanna valitti jokatalvisesta Kuuban työmatkasta, vaikka pääsi sinne mukaan valitsemiensa kavereiden tai vanhempiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hävettäis,kun ex mies ja lasten isukki menisi tuollaiseen ohjelmaan,koko kansan pällisteltäväksi!
Miksi häpeäisit toisen puolesta? Omasta mielestäni tuossa ei ole mitään hävettävää kyllä.
Ai pitäisikö hävetä jos etsii sinkkuna uutta suhdetta? Ei todellakaan.
Mutta sitä pitäisi hävetä että naimisissa ollessaan esittelee lehtien palstoilla uutta rakasta ja haukkuu sitä miestä jonka kanssa on edelleen naimisissa -asuessaan sen uuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En olisi uskonut, että sen ekan katastrofikauden jälkeen tehtäisiin uusi kausi. Italialainen varmaan saa eniten kirjeitä, koska on noin nuori ja kivannäköinen. Saakohan tuo nainen yhtään kirjettä? Kuka 60-kymppinen haluaa muuttaa Islantiin. Turkkilainen on uusinto viime kauden ukosta, joka kehuu naiset ohjelmassa ja haukkuu iltalehdissä myöhemmin. Pitää kai se katsoa, vaikka aiheutti suunnattomasti myötähäpeää viime vuonna.
Miksei haluaisi muuttaa Islantiin? Aivan ihana maa, taianomainen luonto, kaunis kieli ja luonnonläheinen kulttuuri. Minä muuttaisin sinne, ellen haluaisi asua Suomessa. En ole Suomesta siis minnekään lähdössä, mutta jos jonnekin ulkomaille pitäisi muuttaa, niin Islanti ois ykkösvaihtoehto. Sanoisin että myös 60-vuotiaista löytyy varmasti moniakin ulkoilma- ja eräilyihmisiä, joiden mielestä olisi ihana ajatus. Moni eläkeläinenkin harrastaa esim. vaellusta, tuli viime kesänäkin karhunkierroksella vastaan vaikka kuinka monta.
Vierailija kirjoitti:
Asgeir oli eronnut (lapsettomasta liitosta) kauan ennen suhdetta bloggaajan, mutta olikos niin että bloggaajalla oli miesystävä kotona kun itse hummasi kalastajan kanssa Kanarialla...
Ja taisi tulla petetyksi ja jätetyksi suomalaisen toimesta. Että kukakohan nyt sitten on puhdas pulmunen näissä parisuhdekiemuroissa.
Jossu tapaili tylsää tutkijaa. Itse ilmaisi asian niin. Onneksi on itse varsinainen pirteyden perikuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossu tapaili tylsää tutkijaa. Itse ilmaisi asian niin. Onneksi on itse varsinainen pirteyden perikuva.
Sama elämä, samat jutut, aina samaa. Tämä on asia, josta Johanna on saanut melkoisetsi kritiikkiä, mikään blogissa ei muutu, ei kehity.
Mikä tohtori? Voisin olla kiinnostunut tuosta Asgeirista ja Norjaan muuttokin onnistuisi, mutta pelottaisi jo etukäteen tuo julkisuus. En haluaisi että suhdettani puitaisiin mediassa. Mietityttää että jos Asgeir on suostunut siihen että ex vaimo jakaa kaiken mediassa ja nyt on ohjelmassa itse niin haluaako olla mediassa jatkossakin.
Mistä teille on muodostunut kuva siitä että tämä Asgeir olisi mukavaa seuraa. Itse olen saanut hänestä hyvin pökkelön , hieman erakkomaisesen sovinistin kuvan joka on fiksaantunut nuoriin naisiin, siis sellaisiin alle kolmekymppisiin. Veikkaan ettei yli kolmekymppiset kelpaa. Ehkä joku tosi nuorekas joka pysyy kotona.
Rumpujen pärinää, huomenna alkaa..
Joo, en minäkään olisi uskonut että tulee uusi kausi. Tuolta islantilaiselta näemmä puuttuu itsekritiikki täysin. Vastuutonta tuotantoryhmältä ottaa hänet mukaan, koska nöyryytys on taattu. Kuusikymppiset sinkkunaiset eivät Suomessakaan ole erityisen kovassa huudossa. Saati tuollainen punakka ja vankkarakenteinen maatalon emäntä, jonka perässä tulisi vielä vanhoilla päivillä muuttaa tuuliseen ja sateiseen Islantiin.
Toki toivon olevani väärässä!