Suomen ilmasto on järkyttävä. Ystävät Keski-Euroopasta visiitillä ja päivittelevät tätä kaamoksen ankeutta.
Suomalaisia tulisi taas tsempata mediassa, miten ollaan maailman onnellisin kansa. No sehän ei tietenkään pidä paikkaansa. Katukuvassa näkee pitkät leipäjonot, jurnuttavat vihaisen ja apeat ihmiset ja siihen päälle jäätävät kelit ja pimeys. Ei tästä aiheesta suotta napista. Jopa ulkolaiset heräävät tähän tosiasiaan täällä käydessään. Nyt ystävät keski-euroopasta päättivät lyhentää 2 viikon visiittinsä viikkoon, kun kohtasivat silmästä silmään tämän ankeuden. Nyt media tsemppaamaan suomalaisia maailman onnellisinta kansaa!
Kommentit (66)
Ihana kaamos. Ihmiselämään kuuluu myös alakulo, joten olen iloinen että kerran vuodessa on ajanjakso, jolloin saa ihan huoletta murjottaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ilmasto on mitä on ja talvella on pimeää. Se vaan pitää hyväksyä tai muuttaa muualle. Ajatuksen tasolla sitä vastaan taistelu on todellista energian hukkaa ja lisää ahdistusta. Ei se totuus siitä miksikään muutu.
”Muuttaa muualle” on samanlainen ohje kuin ”tee työtä ja rikastu”.
Onneksi saadaan tänne pikkuhiljaa Keski-Euroopan ilmasto ja heikäläisiltä kärähtää perskarvat.
Vierailija kirjoitti:
Siksipä olenkin lähdössä taas Espanjaan. Onneksi on mahdollisuus viettää kaamosaika siellä!
Missäpäin Espanjaa sä talvehdit ja teetkö niin joka vuosi? Mä jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle ja suunnittelen jo tulevia talvia Espanjassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kaamos. Ihmiselämään kuuluu myös alakulo, joten olen iloinen että kerran vuodessa on ajanjakso, jolloin saa ihan huoletta murjottaa.
Ihmiselämään kuuluu myös viha. Pitää olla päiviä jolloin saa vihata ja osoittaa vihaa niille joille haluaa.
Aijaa, no en koe tätä ilmastoa mitenkään järkyttävänä. Mielipideasia. Viihdyn Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi saadaan tänne pikkuhiljaa Keski-Euroopan ilmasto ja heikäläisiltä kärähtää perskarvat.
Heikäläiset muuttavat tänne ilmastopakolaisiksi ja Suomi maksaa iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ilmasto on mitä on ja talvella on pimeää. Se vaan pitää hyväksyä tai muuttaa muualle. Ajatuksen tasolla sitä vastaan taistelu on todellista energian hukkaa ja lisää ahdistusta. Ei se totuus siitä miksikään muutu.
Mutta kerro toki, miten Suomen maantieteellisestä sijaintia vastaan voi taistella muuten kuin vaihtamalla itse toisille leveysasteille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsuit heidät tänne kaamosaikaan? Ihan järjetöntä rahanhukkaa. Osasin jo lapsena ulkomailla neuvoa ihmisiä tulemaan kesällä eikä missään tapauksessa talvella.
Tuohan nyt on ihan sama kun kutsuisi pohjoismaalaisen ensivisiitille Madridiin heinä-elokuussa kun on 40 varjossa. Sitten vaan rannalle ihmettelemään, että onpas kuuma.
Missä on Madridin ranta?
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt monet joulut Pohjois-Italiassa. Se valon ja auringon määrä on aivan huikea esim. talvipäivän seisauksen päivänä. Aurinko paistaa kuin meillä huhtikuun lopulla, lunta on vuorilla, mutta aurinko lämmittää todella paljon. Ihan mielettömän upea ilmasto. Myös hotelli on aina hyvin lämmitetty, joten ei tartte sisälläkään palella. Voisipa muuttaa sinne.
Suomi on kaikin puolin maailman ankein paikka.
Miksei voi muuttaa? Mikä estää?
Elämä on liian lyhyt viettää paikassa, jota pitää maailman ankeimpana. Lähde! Ihme marisijoita. Toimisitte yhtä paljon, kun marisette, niin elämänne olisi paljon parempaa!
Ja mitä tulee tähän meidän "kaamos"-aikaan, niin ei nyt ihan heti tule mieleen edellistä joulukuuta, kun on tällä tavalla ollut valoa! Tänäänkin aurinko on paistanut todella kauniisti. Ja paksu lumikerros maassa ja paksu kuura puiden oksilla tekee maisemasta ihan satumaisen kauniin. Jos tästä ahdistuu, niin taitaa ahdistua ihan joka paikassa...
Suomi on kaikin puolin maailman ankein paikka.
Maailman ankein paikka? Muuta toki sitten vaikkapa Kabuliin riemuitsemaan. Lämmintäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se ilmastonmuutos valon määrää muuta miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole.
Se on vaan tekosyy, ettei muka voi lähteä.
Ainao hyvä puoli tässä pimeydessä ja kylmyydessä on sen tuoma kontrastiero kun vihdoin pääsee lomalle ihmisten ilmoille. Sitä osaa arvostaa etelän lämpöä ja valoa ihan eri tavalla kun asuu kaamoksen keskellä. Jos taas asuisi jatkuvasti lämmössä, niin ei sitä enää pidemmän päälle osaisi arvostaa.
Suomessa on yhtä monta tuntia valoa vuodessa kuin etelän maissakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsuit heidät tänne kaamosaikaan? Ihan järjetöntä rahanhukkaa. Osasin jo lapsena ulkomailla neuvoa ihmisiä tulemaan kesällä eikä missään tapauksessa talvella.
En minä heitä kutsunut. Ihan itse päättivät tulla joulun tienoolla. Käyvät toki Rovaniemellä vielä visiitin joulupukin maassa. Siellä on varmasti lunta joten ainakin pääsevät kokemaan joulupukin maan. Tosin jos Rovaniemellä kaamos on vielä pahemi ja jos maa on vielä musta, niin onhan se järkkyä.
Eipä ole pimeää, lunta ja tänäänkin on paistanut aurinko, upeita sinisiä hetkiä iltapäivällä. Kaikki on kaunista.
Eikä ole leipäjonoja, kivoja ihmisiä hymyillen näkee lenkillä.
Mutta minä en asukkaan sommmalikaupungssa, siinä johon kotimaan idiootitkin ahtautuu, onneksi.
Kiitos Helsinkiin, takaatte meille onnellisen elämän!
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole pimeää, lunta ja tänäänkin on paistanut aurinko, upeita sinisiä hetkiä iltapäivällä. Kaikki on kaunista.
Eikä ole leipäjonoja, kivoja ihmisiä hymyillen näkee lenkillä.
Mutta minä en asukkaan sommmalikaupungssa, siinä johon kotimaan idiootitkin ahtautuu, onneksi.
Kiitos Helsinkiin, takaatte meille onnellisen elämän!
Tämä, voi kiitos helsinki, kaikki ää. Liöt yhdessä paikassa, siellä Helsingissä.
Meillä on ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Totta. Eu:n etelävaltioiden pitäisi maksaa Suomelle tukia jotta köyhät suomalaiset pääsisivät etelälomille talvisin.
Ehdottomasti! Käsittämättömintä on tämä että kaikesta huolimatta suomalaisilla pyyhitään pöytää EU:ssa vaikka juuri meitä tulisi tukea, kun joudutaan pitkän talvenkin ajan talot lämmittämään.
>Tykkään kaamoksesta
> Olen viim 15 v juossut terapiassa ja useasti suljetulla