Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen ilmasto on järkyttävä. Ystävät Keski-Euroopasta visiitillä ja päivittelevät tätä kaamoksen ankeutta.

Vierailija
10.12.2021 |

Suomalaisia tulisi taas tsempata mediassa, miten ollaan maailman onnellisin kansa. No sehän ei tietenkään pidä paikkaansa. Katukuvassa näkee pitkät leipäjonot, jurnuttavat vihaisen ja apeat ihmiset ja siihen päälle jäätävät kelit ja pimeys. Ei tästä aiheesta suotta napista. Jopa ulkolaiset heräävät tähän tosiasiaan täällä käydessään. Nyt ystävät keski-euroopasta päättivät lyhentää 2 viikon visiittinsä viikkoon, kun kohtasivat silmästä silmään tämän ankeuden. Nyt media tsemppaamaan suomalaisia maailman onnellisinta kansaa!

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsuit heidät tänne kaamosaikaan? Ihan järjetöntä rahanhukkaa. Osasin jo lapsena ulkomailla neuvoa ihmisiä tulemaan kesällä eikä missään tapauksessa talvella.

Vierailija
2/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Vertailun vuoksi olimme juuri Italiassa - viikko sitten ihana lämmin auringonpaiste (tarkeni terassilla paitahihasillaan) kirkkaansiniseltä taivaalta, pellot vihreinä. Sama maisema eilen lumen peitossa mutta yhä sininen taivas. Pimeä tuli nopeasti illalla n 5 maissa mutta päivä oli häikäisevän kirkas ja valoisa. Tällaista ikuista harmaata ei ole juuri ollenkaan, lokakuussa ja marraskuussa on harmain aika ja satelee jos satelee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä olenkin lähdössä taas Espanjaan. Onneksi on mahdollisuus viettää kaamosaika siellä!

Vierailija
4/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut puolestaan matkustavat tänne juuri tähän aikaan kokeakseen kerran elämässään kaamoksen pimeyden. Mutta makunsa kullakin ja lomamatkailu on täysin vapaaehtoista, ei ketään tänne Suomeen pakoteta, ei kesällä eikä talvella.

Vierailija
5/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ketäkin järkyttää... Itse tykkään kaamoksesta (ja asun Etelä-Suomessa, jossa lumesta ei ole yhtä paljon helpostusta pimeyteen kuin pohjoisemmassa). Myös eräs sukulaiseni, joka asuu Keski-Euroopassa, matkustaa joka vuosi Suomeen sukuloimaan nimenomaan marras-joulukuun vaihteessa, koska haluaa saada annoksen kaamosta. :)

Vierailija
6/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä tiedä mistä puhutte. Ihana satukirja/postikorttimaisema ja pehmeää vaaleanpunaista valoa. Suurin osa maailman ihmisistä pitäisi minun päivittäistä metsälenkkiäni lumisessa metsässä upeana once-in-a-lifetime kokemuksena.

Vierailija
7/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä heidän kannattaisi pysyä siellä Keski-Euroopassa ja pysyä poissa Suomesta vastaisuudessakin.

Vierailija
8/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Eu:n etelävaltioiden pitäisi maksaa Suomelle tukia jotta köyhät suomalaiset pääsisivät etelälomille talvisin.

Vierailija
9/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on hyvä, me onnelliset jäädään tänne ja naatitaan.

Te narisijat lähtekää vain pois ja ottakaa mukaanne muutama k**vakäsi tuosta Hsingin rautatieasemalta!

Ja levittäkää siellä Etelä-Euroopassa samaa sanomaa, tänne ei kannata tulla. Seinästä ei tule enää rahaa, kun kaikki luukut on betonoitu kiinni ja kaikki kerjäläiset pannaan heti töihin.

Vierailija
10/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsuit heidät tänne kaamosaikaan? Ihan järjetöntä rahanhukkaa. Osasin jo lapsena ulkomailla neuvoa ihmisiä tulemaan kesällä eikä missään tapauksessa talvella.

Tuohan nyt on ihan sama kun kutsuisi pohjoismaalaisen ensivisiitille Madridiin heinä-elokuussa kun on 40 varjossa. Sitten vaan rannalle ihmettelemään, että onpas kuuma.

Vierailija
11/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koe Suomen neljää vuodenaikaa lainkaan ankeaksi. Eikä koe moni muukaan.

Vierailija
12/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kai ihmisillä olla omaakin ymmärrystä asiasta. Ja sinä ystävänä olisit voinut tuota lisätä. Jos tulee tänne tähän vuodenaikaan, mitä voi odottaa?

Itse vihaan hellettä. Sen takia olen käynyt mm. Etelä-Afrikassa ja USAn eteläosissa tammikuussa. Tyhmyydestä sakotetaan.

Itsekään en marraskuusta pidä, mutta se on vain 1/12 vuotta. Tykkään puhtaasta hengitysilmasta, kohtuullisesta lämmöstä ja raikkaasta viileydestä sekä vuodenaikojen vaihtuvuudesta.

Vielä enemmän pidän siitä, että meillä on kuitenkin aina turvallinen sää ja vakaa maaperä. Kotini ja elämäni ja kaikki rakkaani ovat täällä turvassa ääri-ilmiöiltä. Tulvat, myrskyt jne ovat meillä kuitenkin aina jossain rajoissa.

Eniten tykkään suomalaisen luonnon puhtaudesta, hiljaisuudesta ja yhteiskuntarauhasta mutta ne eivät taida kuulua ketjun aiheeseen.

Vierailija
13/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Mun ystävä Kaliforniasta on tullut melkein joka vuosi tammikuussa kahdeksi viikoksi Suomeen, koska rakastaa talven kauneutta.

Vierailija
14/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaa ainaisen vesisateen.

Vierailija
15/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kai ihmisillä olla omaakin ymmärrystä asiasta. Ja sinä ystävänä olisit voinut tuota lisätä. Jos tulee tänne tähän vuodenaikaan, mitä voi odottaa?

Itse vihaan hellettä. Sen takia olen käynyt mm. Etelä-Afrikassa ja USAn eteläosissa tammikuussa. Tyhmyydestä sakotetaan.

Itsekään en marraskuusta pidä, mutta se on vain 1/12 vuotta. Tykkään puhtaasta hengitysilmasta, kohtuullisesta lämmöstä ja raikkaasta viileydestä sekä vuodenaikojen vaihtuvuudesta.

Vielä enemmän pidän siitä, että meillä on kuitenkin aina turvallinen sää ja vakaa maaperä. Kotini ja elämäni ja kaikki rakkaani ovat täällä turvassa ääri-ilmiöiltä. Tulvat, myrskyt jne ovat meillä kuitenkin aina jossain rajoissa.

Eniten tykkään suomalaisen luonnon puhtaudesta, hiljaisuudesta ja yhteiskuntarauhasta mutta ne eivät taida kuulua ketjun aiheeseen.

Anteeksi että kysyn, mutta eikö Etelä-Afrikassa ole tammikuussa kesä? Sehän on eteläisellä pallonpuoliskolla. Ainakin Australiassa on ymmärtääkseni kesä silloin kun Suomessa on talvi.

Vierailija
16/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt monet joulut Pohjois-Italiassa. Se valon ja auringon määrä on aivan huikea esim. talvipäivän seisauksen päivänä. Aurinko paistaa kuin meillä huhtikuun lopulla, lunta on vuorilla, mutta aurinko lämmittää todella paljon. Ihan mielettömän upea ilmasto. Myös hotelli on aina hyvin lämmitetty, joten ei tartte sisälläkään palella. Voisipa muuttaa sinne.

Suomi on kaikin puolin maailman ankein paikka.

Vierailija
17/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi asua Pohjois-Suomessa, sen sijaan etelärannikolla on mukavaa. On hyvin vaihtelevaa ja eri vuosina voi olla pitkiä hellejaksoja ja kylmiä pakkastalvia.

Kelirikko ja rospuutto on kurjaa, pimeys ei.

Vierailija
18/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä tiedä mistä puhutte. Ihana satukirja/postikorttimaisema ja pehmeää vaaleanpunaista valoa. Suurin osa maailman ihmisistä pitäisi minun päivittäistä metsälenkkiäni lumisessa metsässä upeana once-in-a-lifetime kokemuksena.

Huom ONCE. NOT EVEN TWICE BUT ONCE.

Vierailija
19/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt monet joulut Pohjois-Italiassa. Se valon ja auringon määrä on aivan huikea esim. talvipäivän seisauksen päivänä. Aurinko paistaa kuin meillä huhtikuun lopulla, lunta on vuorilla, mutta aurinko lämmittää todella paljon. Ihan mielettömän upea ilmasto. Myös hotelli on aina hyvin lämmitetty, joten ei tartte sisälläkään palella. Voisipa muuttaa sinne.

Suomi on kaikin puolin maailman ankein paikka.

Suosittelen pitkää ajanjaksoa päiväntasaajalla tai vaihtoehtoisesti Siperian talvessa. 

Vierailija
20/66 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ilmasto on mitä on ja talvella on pimeää. Se vaan pitää hyväksyä tai muuttaa muualle. Ajatuksen tasolla sitä vastaan taistelu on todellista energian hukkaa ja lisää ahdistusta. Ei se totuus siitä miksikään muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi