Montako prosenttia tuloista teillä menee asumiseen?
Meillä menee lainanlyhennykseen, lainan hoitokuluihin, sähköön, jätemaksuihin, tontin vuokraan, kiinteistöveroon ja veteen 29 prosenttia tuloista. Vakuutuksia en laskenut tähän, koska ovat paketissa muiden vakuutusten kanssa.
Kommentit (74)
Netto noin 1000 e opiskelijalla, asumme tällä hetkellä miehen kanssa yksiössäni, kesällä etsitään isompaa asuntoa. 25 % menee asumiseen, kesän jälkeen 35-40 %.
Laina, sähkö, vesi, jäte, vakuutus, nuohous, kiinteistövero... 20-25% perheen nettotuloista.
Asuminen noin 60%, loput 40% lapsen kokopaivahoitoon, asun siis Englannissa.
Elan siis ihan kadesta suuhun, onneksi saa asumistuet, lapsilisat ja muut tuet joilla parjataan joten kuten. Jos on asuminen kallista Helsingissa niin se on viela kalliimpaa taalla euroopan metropolissa.
15%. Sis lainanlyhennys, okt kulut, kotivakuutus ja henkivakuutus (lasketaan se talon kuluihin koska taloa varten se on otettu eli leski kuittaa sillä joko puolikkaan lainaa tai perintöverot).
60-70%, en oikein tarkalleen ottaen teidä, mutta reilusti yli puolet. Ihan hyvin on pärjätty. Haluaisin maksaa vielä enemmän lainaa pois, vaikka olen osittaisella hoitovapaalla...
Noin 30% palkka ~1500 vuokra 495. Ikää 21 ja lukion jälkeisiä välivuosia vietän
Reilut 60%. Työssäkäyvä opiskelija olen.
n. 20% sisältää mielestäni ihan kaikki. Päaoman, ja sen kulumisen(korjausvelka), kuin myös välittömät taloyhtiön kulut. Yllätys yllätys, on kaikkinensa vain noin 5 % halvempaa, kuin vuokralla.
80 %. Tätä menoa olen asunnottomana, kun vuokran jälkeen jää 200 € tilille. Kohta olen tippumassa työmarkkinatuelle, sen jälkeen vuokra on 100 % kaikista tuista. Toimeentulotukea en saa, kun on vielä omia säästöjä.
Mielestäni oleellisempaa olisi kysyä, kuinka paljon rahaa jää konkreettisesti tilille kuin %-osuus. Jos esim. opiskelijalla menee 250 € vuokraan ja saman verran jää tilille, sillä paljon elellä (paitsi, kun on pakko, jos ei mistään saa apua).
Noin 50% (2000euroa). Ja ei, en asu suuressa tai hienossa asunnossa vaan 40-luvun talossa 45m2 kaksiossa, naapurit pääasiassa opiskelijoita ja muita vuokralla asujia, kämpän kunto tyydyttävä Tavoitteena on maksaa tätä lainaa rivakasti pois, jotta pääsen taas rivakammin maksamaan seuraavaa. Eli tarkoitus olisi seuraavaksi kämpäksi hankkia sellainen omasta mielestä kiva ja viihtyisä, jota voisi sanoa kodiksi.
n. 15% perheen nettotuloista. Asutaan velattomassa omakotitalossa maalla.
23% meidän tuloista. Tosin vuorotyöt molemmilla ja tuo laskettu ilman palkan lisiä.
6%, aravalainoitettu vuokra-asunto, tulorajat oli aikoinaan
n. 70% opintotuki+asumisä 500e, palkka 200e (teen n. yhen työpäivän/viikko). Tulot yht. 700e ja vuokra 550e.. Kesällä tosin teeen kokopäiväistä työtä.
Max 14 prosenttia. En laskenut tuloihin päivärahoja, lomakorvauksia, ylityötunteja ym. extraa.