Paras matkakohde, jossa olet käynyt?
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:35"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:41"] Olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Kreetalla eri paikoissa, Teneriffalla, Lanzarotella, Puerto Ricossa, Mallorcalla, Malagassa, Turkin Alanyassa, Antalyassa, Sidessä ja Kemerissä eli olen matkustellut ja nähnyt maailmaa PALJON kuten huomaatte ja siksi sanon Kemer, Turkki!!!! On sen verran harvinainen paikka että siellä ei olekaan joka nainen/mies käynyt. Upeita maisemia ja upeita ihmisiä. [/quote] a) Kemer ei ole harvinainen paikka, suosittu turistikohde b) Et ole matkustellut paljoa. Olet käynyt monessa Etelä-Euroopan turistikohteessa. Se ei tee sinusta maailmanmatkaajaa. Kemer on minunkin mielestäni kiva mesta, mutta halusin vain korjata nuo törkeät virheet naurettavassa kirjoituksessasi ;) [/quote] Oletkohan kateellinen vai mikä tuo hyökkäyksesi minua kohtaan oli? Kyllä minä olen matkustellut paljon ja olen omassa ystäväpiirissäni/töissä se jolta aina kysytään matkavinkkejä yms. Aion myös mennä opiskelemaan Helmi Liiketalous Opistoon markailuvirkailua ja uskon että matkailutaustasta on apua alalla. Ensi kesänä olen lähdössä Kreikan Lefkakselle (harvinainen kohde) onko sinulla SIITÄKIN jotain valitettavaa?? [/quote] En oo kommentoinut sulle aiemmin, mutta oikeasti, sano jos olet ysiluokkalainen tai kehitysvammainen, se selittäisi sun kirjoitustesi tason, ja kukaan ei sitten nauraisi partaansa. Ei kukaan kai ole valittanut sun kohteistasi, eikä siitä että tykkäät Kemeristä, se on ihan ok. Mutta ei Kemer tai Lefkas ole harvinaisia kohteita. Listassa kaikki oli perus pakettimatkakohteita, sulle ei siis noiden mukaan ole MATKAILUTAUSTAA.. :) Olet vieraillut useassa turistikohteessa, sehän on oikein kiva, mutta et silloin voi tulla brassailemaan matkailutaustastasi. Lue ketjun muita kirjoituksia, niin näet mikä on MATKAILUTAUSTA. Alkuperäiseen kysymykseen, Barcelona oli kaupunkikohteista paras, sinne ja Roomaan tahdon uudelleen. Rantakohteista ykkönen on ehdottomasti Phu Quoc Vietnamissa. [/quote] Joo kyllä taas kateus kukkii, eipä voi muuta sanoa!! Huh huh!! Millä sitä matkailutaustaa sitten saa? Ai pitää matkustaa joissain kehitysmaissa joissa ei ole edes mitään kulttuuria tai tekemistä? Turkissa, Kreikassa, Espanjassa ja Kanarialla on kulttuuria, historiaa, ja lisäksi tekemistä mm. Vesipuistoja, rantoja, veneretkiä, hyvää ruokaa (suvlakit, tsatsikit, kirokset yms). Ja kaupunkikohteetko ovat oikeaa matkailua? Kaikissa samat kaupat ja autoja yms, olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Helsingissä yms joten tiedän kyllä mitä kaupunkimatkustaminen on. :) ja Lefkas ei todellakaan ole mikään turistirysä vaan hyvin harva on siellä käynyt, en tunne KETÄÄN joka olisi siellä ollut eikä ole mainittu tässäkään ketjussa että mietippä sitä. [/quote] Voi että tämä puolustuskanta niin huvittaa :) Älä ota niin tosissasi. Mutta kyllä muut ovat oikeassa, kohteesi ovat olleet kaikki samankaltaisia rantalomia turistirysissä. Ja tosiaan ei ihme, että kaupunkilomat on tuntuneet tylsiltä kun olet käynyt vain Hesassa, Tukholmassa ja Tallinnassa. Liian samanlaiset kaupungit lähekkäin. Kyllä jos esim. Roomaan menisit, olisi varmaan mielipide vähän eri :) Toisekseen, oikea maailmanmatkaaja kyllä kerryttää kokemuksia erilaisista maista. Ja väitit ettei kehitysmaissa ole kulttuuria tai tekemistä. Et vain ole ottanut asioista ja mahdollisuuksista selvää. Niissä kohteissahan kulttuuri on aivan erilainen ja kokemus olisi ainutkertainen. Yritä olla vähän avarakatseisempi. Esim. reissu Keniaan tai Nepaliin voisi olla hyvä idea, todella hienoja maita :) Toki en sano että rantalomat ovat väärä kohde. Jokainen tykkää erilaisista asioista. Mutta tosiaan brassailun maailmanmatkaajana voisi jättää vähemmälle :D
[/quote]
Don't feed the troll.
Dallas ehdottomasti. Ihania ihmisiä, ihanaa ruokaa ja juuri sitä kuuluisaa etelävaltioiden vieraanvaraisuutta. Memphis nousee toiseksi Gracelandin takia :)
Pakko vastata Portugali, Algarve sekä vaaleat hiekkarannat. Jos kaupunkilomaa haet ni New York.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:26"]
Minä olen menettänyt sydämeni Palma de Mallorcalle. Se on sopiva sekoitus kaupunkilomaa ja rantalomatunnelmaa. Kaupunki on lomailijalle hyvänkokoinen sikäli, että siellä jaksaa jopa kävellä paikasta toiseen. Ei tarvitse tuhrata aikaa metroihin ja busseihin. Palma on myös sykähdyttävän kaunis, hieman rosoisella tavalla. Turismi elää ja voi hyvin, mutta suomea ei kuule ja vaalea nainenkin saa olla suht rauhassa. Tämä on minulle se mittari, missä viihdyn. Rantalomilla on aina näitä lieveilmiöitä meitä blondeja kohtaan, mutta kaupungissa saa olla itsekseenkin. Palmassa on ihania ravintoloita, shoppailumahdollisuuksia (kenkiä!!) ja rannat on lyhyen ajomatkan päässä. Olin skeptinen koko paikkaa kohtaan, mutta ihastuin täysin. Tähän loppuun vielä ohis, että miten joku voi vastata tälllaiseen kysymykseen esim. Thaimaa tai Kanada. Eihän se kerro vielä mitään. Maat ovat suuria ja löytyy kaupunkia ja luonnonläheisempiä kohteita.
[/quote]
Komppaan tätä! Olimme tuolla ekaa kertaa mieheni kanssa melkein vuosi sitten alkukesästä, koska meille suositeltiin sitä puhtaasti aikuisten kohteena koska siellä ei ole rantoja vaan venesatama ja risteilysatama vähän kauempana keskustasta, hotelleissa ei lasten altaita jne. ja että kaupunki on kokenut todellisen kasvojenkohotuksen 10 vuoden aikana.
Tuohan oli parempi ostospaikka kuin Helsinki ja lähes Tukholman tasoa, merkeissä löytyi kaikkea luksusesta kuten Vuittonista ja Cartierista lähtien ihan keskihintaiseen Massimo Duttiin ja Zaraan, kosmetiikkaa mm. Sephoran liike, ihania jogurttijätskipaikkoja, ja se isompi El Corte Ingles-tavaratalo oli aika uskomaton valikoimaltaan, kosmetiikkaa oli enemmän kuin Hgin Sokoksen ja Stockmannin tavarataloissa yhteensä erikoisemmista luksustuoksuista edullisiin. Suhteellisen kallis paikkahan tuo oli, etenkin keskustan hotelleissa hinnat aika korkeat (huoneen hinnat varmaan kolmin-nelinkertaiset verrattuna reilun kymmenen kilsan päässä olevaan Palma Novan rannikkopaikkaan) ja kuulemma Espanjan kalleimpia lomapaikkoja muutenkin mutta se ei tullut yllätyksenä kun katselee millaiset kosmopoliitti jetsettaajat siellä liikkui, eli se sama porukka joka viihtyi aiemmin Marbellassa ja Ranskan Rivieralla :)
Mun lempparilistalla on Japanissa Kioto ja Italiassa Firenze (ja Toscanan alue ylipäätään.)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:56"]
Äsh, 33+53 lisää vielä yhden kohteen, vaeltajille ja luontomatkailijoille sopiva kohde: Azorit.
[/quote]
Tunnen 3 pariskuntaa jotka ovat olleet tuolla, ja kaikki ovat sanoneet että se on ollut paras loma mikä heillä on koskaan ollut ja erilaisempi kuin mitkään muut ja että siellä on maailman ystävällisimmät ihmiset ja kauneimmat maisemat ikinä. Nämä kommentit tulleet siis henkilöiltä jotka matkustelleet Amerikan, Aasian, Australian, Euroopan ja Afrikan mantereet :-)
Kaupunkilomista Istanbul ja rantalomista Maui.
Suomen lappi. Joka vuodenaika, ehkä talvisin paras. Olin kiertänyt monet tässä ketjussa mainitut paikat esim. Afrikan safarin, Etelä-Amerikassa, Aasiassa, mutta ensimmäinen kerta keskellä talvea Suomen lappissa teki vaikutuksen. Enkä edes laskettele. Lappi on upea paikka. Toinen paikka joka on jäänyt sieluun on Sveitsin Alpit kesällä. Sen tuoksut ja äänet ja tietynlainen äänettömyys. Turengissakin olen käynyt. Mutta Häme vedä vertoja noille edellä mainituille paikoille.
Komppaan myös Suomen lappia, upea paikka, käsittämätön tunnelma esim. kaamosaikaan tuntureissa. New York kaupungeista ykkönen, myös tunnelmaltaan ja osittain tietyn helppouden takia. Luonnon puolesta Islanti, niin erilainen ja pääosin koskematon. Harvassa on negatiiviset kokemukset, Berliiniin en uudelleen menisi eikä Singaporeenkaan hinkua jäänyt ;)
No, todellisuudessa eri kohteiden "maku" voi olla pienistä jutuista kiinni, mitä satut tietämään ns. sisäpiiripaikoista, säästä, tunnelmasta, seurasta jne. Esimerkiksi Ateenaa moni voi vihatakin, itselle kovin rakas tuttuuden vuoksi. Upeita paikkoja on maapallo täynnä, aina kaukana ei ole parempi!
Kaikki Pohjois-Italian kohteet:
Venetsia, Verona, Adrianmeren rantakohteet, Italian Riviera ja siellä erityisesti Portofino ja Cinque Terre.
Kaikkein kauneimpana rantakohteena koko perheen sydämen on vienyt Garda-järven Malcesine ja Limone.
Pohjois-Gardalla on jumalaisen kaunista, se on kuin paratiisi maan päällä!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:35"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:41"] Olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Kreetalla eri paikoissa, Teneriffalla, Lanzarotella, Puerto Ricossa, Mallorcalla, Malagassa, Turkin Alanyassa, Antalyassa, Sidessä ja Kemerissä eli olen matkustellut ja nähnyt maailmaa PALJON kuten huomaatte ja siksi sanon Kemer, Turkki!!!! On sen verran harvinainen paikka että siellä ei olekaan joka nainen/mies käynyt. Upeita maisemia ja upeita ihmisiä. [/quote] a) Kemer ei ole harvinainen paikka, suosittu turistikohde b) Et ole matkustellut paljoa. Olet käynyt monessa Etelä-Euroopan turistikohteessa. Se ei tee sinusta maailmanmatkaajaa. Kemer on minunkin mielestäni kiva mesta, mutta halusin vain korjata nuo törkeät virheet naurettavassa kirjoituksessasi ;) [/quote] Oletkohan kateellinen vai mikä tuo hyökkäyksesi minua kohtaan oli? Kyllä minä olen matkustellut paljon ja olen omassa ystäväpiirissäni/töissä se jolta aina kysytään matkavinkkejä yms. Aion myös mennä opiskelemaan Helmi Liiketalous Opistoon markailuvirkailua ja uskon että matkailutaustasta on apua alalla. Ensi kesänä olen lähdössä Kreikan Lefkakselle (harvinainen kohde) onko sinulla SIITÄKIN jotain valitettavaa?? [/quote] En oo kommentoinut sulle aiemmin, mutta oikeasti, sano jos olet ysiluokkalainen tai kehitysvammainen, se selittäisi sun kirjoitustesi tason, ja kukaan ei sitten nauraisi partaansa. Ei kukaan kai ole valittanut sun kohteistasi, eikä siitä että tykkäät Kemeristä, se on ihan ok. Mutta ei Kemer tai Lefkas ole harvinaisia kohteita. Listassa kaikki oli perus pakettimatkakohteita, sulle ei siis noiden mukaan ole MATKAILUTAUSTAA.. :) Olet vieraillut useassa turistikohteessa, sehän on oikein kiva, mutta et silloin voi tulla brassailemaan matkailutaustastasi. Lue ketjun muita kirjoituksia, niin näet mikä on MATKAILUTAUSTA. Alkuperäiseen kysymykseen, Barcelona oli kaupunkikohteista paras, sinne ja Roomaan tahdon uudelleen. Rantakohteista ykkönen on ehdottomasti Phu Quoc Vietnamissa. [/quote] Joo kyllä taas kateus kukkii, eipä voi muuta sanoa!! Huh huh!! Millä sitä matkailutaustaa sitten saa? Ai pitää matkustaa joissain kehitysmaissa joissa ei ole edes mitään kulttuuria tai tekemistä? Turkissa, Kreikassa, Espanjassa ja Kanarialla on kulttuuria, historiaa, ja lisäksi tekemistä mm. Vesipuistoja, rantoja, veneretkiä, hyvää ruokaa (suvlakit, tsatsikit, kirokset yms). Ja kaupunkikohteetko ovat oikeaa matkailua? Kaikissa samat kaupat ja autoja yms, olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Helsingissä yms joten tiedän kyllä mitä kaupunkimatkustaminen on. :) ja Lefkas ei todellakaan ole mikään turistirysä vaan hyvin harva on siellä käynyt, en tunne KETÄÄN joka olisi siellä ollut eikä ole mainittu tässäkään ketjussa että mietippä sitä.
[/quote]
Voi reppana..mitä enemmän avaat suutasi, sitä yksinkertaisemmalta kuulostat.
Olen kiertänyt pitkin maailmaa, ja Suomessa Kokkolan edustalla oleva majakkasaari Tankar on tehnyt suurimman vaikutuksen.
Minäkään en ole paljoa matkustanut (olen käynyt kahdessatoista maassa vasta), mutta paras kaupunkilomakohde oli Lontoo, ja paras rantalomakohde oli Budva Montenegrossa. Ja Montenegroa kierrettiin siis muutenkin ympäriinsä, ja rakastuin niihin maisemiin loppu elämäkseni.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:57"]Wien. Kaunis, ylväs, siisti ja puhdas kaupunki, ystävälliset ihmiset eivätkä katso kieroon turisteja kuten esim. Ranskassa tekevät. Ruokapaikkoja joka lähtöön paikallisista etnisiin, hyvät ostosmahdollisuudet. Lyhyt lentomatka. Paljon nähtävyyksiä. Julkinen liikenne toimii ja kaikki on täsmällistä eikä turhaa odottelua missään joten loma-aikaa ei mene hukkaan. En kyllästy Wieniin koskaan! :-)
[/quote]
Mulla taas just toisin päin, Wien oli koppavan ja tylyn oloinen, Ranskassa Champagnen ja Normandian maakunnissa tosi ihania ihmisiä ja rento meininki. Mut ehkä pitäisi antaa Wienille toinen mahdollisuus :)
[/quote] Joo kyllä taas kateus kukkii, eipä voi muuta sanoa!! Huh huh!! Millä sitä matkailutaustaa sitten saa? Ai pitää matkustaa joissain kehitysmaissa joissa ei ole edes mitään kulttuuria tai tekemistä? Turkissa, Kreikassa, Espanjassa ja Kanarialla on kulttuuria, historiaa, ja lisäksi tekemistä mm. Vesipuistoja, rantoja, veneretkiä, hyvää ruokaa (suvlakit, tsatsikit, kirokset yms). Ja kaupunkikohteetko ovat oikeaa matkailua? Kaikissa samat kaupat ja autoja yms, olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Helsingissä yms joten tiedän kyllä mitä kaupunkimatkustaminen on. :) ja Lefkas ei todellakaan ole mikään turistirysä vaan hyvin harva on siellä käynyt, en tunne KETÄÄN joka olisi siellä ollut eikä ole mainittu tässäkään ketjussa että mietippä sitä.
[/quote]
Matkailutaustaa saa kun tutustut vähän monipuolisemmin maailman eri kohteisiin.
Se ei kuitenkaan ole pakollista jos ei se sinua kiinnosta, mutta älä silloin huvita kanssaihmisiäsi mainostamalla itseästi kokeneena matkailijana :D
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:41"] Olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Kreetalla eri paikoissa, Teneriffalla, Lanzarotella, Puerto Ricossa, Mallorcalla, Malagassa, Turkin Alanyassa, Antalyassa, Sidessä ja Kemerissä eli olen matkustellut ja nähnyt maailmaa PALJON kuten huomaatte ja siksi sanon Kemer, Turkki!!!! On sen verran harvinainen paikka että siellä ei olekaan joka nainen/mies käynyt. Upeita maisemia ja upeita ihmisiä. [/quote] a) Kemer ei ole harvinainen paikka, suosittu turistikohde b) Et ole matkustellut paljoa. Olet käynyt monessa Etelä-Euroopan turistikohteessa. Se ei tee sinusta maailmanmatkaajaa. Kemer on minunkin mielestäni kiva mesta, mutta halusin vain korjata nuo törkeät virheet naurettavassa kirjoituksessasi ;) [/quote] Oletkohan kateellinen vai mikä tuo hyökkäyksesi minua kohtaan oli? Kyllä minä olen matkustellut paljon ja olen omassa ystäväpiirissäni/töissä se jolta aina kysytään matkavinkkejä yms. Aion myös mennä opiskelemaan Helmi Liiketalous Opistoon markailuvirkailua ja uskon että matkailutaustasta on apua alalla. Ensi kesänä olen lähdössä Kreikan Lefkakselle (harvinainen kohde) onko sinulla SIITÄKIN jotain valitettavaa??
[/quote]
En oo kommentoinut sulle aiemmin, mutta oikeasti, sano jos olet ysiluokkalainen tai kehitysvammainen, se selittäisi sun kirjoitustesi tason, ja kukaan ei sitten nauraisi partaansa. Ei kukaan kai ole valittanut sun kohteistasi, eikä siitä että tykkäät Kemeristä, se on ihan ok. Mutta ei Kemer tai Lefkas ole harvinaisia kohteita. Listassa kaikki oli perus pakettimatkakohteita, sulle ei siis noiden mukaan ole MATKAILUTAUSTAA.. :) Olet vieraillut useassa turistikohteessa, sehän on oikein kiva, mutta et silloin voi tulla brassailemaan matkailutaustastasi. Lue ketjun muita kirjoituksia, niin näet mikä on MATKAILUTAUSTA.
Alkuperäiseen kysymykseen, Barcelona oli kaupunkikohteista paras, sinne ja Roomaan tahdon uudelleen. Rantakohteista ykkönen on ehdottomasti Phu Quoc Vietnamissa.
[/quote]
Joo kyllä taas kateus kukkii, eipä voi muuta sanoa!! Huh huh!! Millä sitä matkailutaustaa sitten saa? Ai pitää matkustaa joissain kehitysmaissa joissa ei ole edes mitään kulttuuria tai tekemistä? Turkissa, Kreikassa, Espanjassa ja Kanarialla on kulttuuria, historiaa, ja lisäksi tekemistä mm. Vesipuistoja, rantoja, veneretkiä, hyvää ruokaa (suvlakit, tsatsikit, kirokset yms). Ja kaupunkikohteetko ovat oikeaa matkailua? Kaikissa samat kaupat ja autoja yms, olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Helsingissä yms joten tiedän kyllä mitä kaupunkimatkustaminen on. :) ja Lefkas ei todellakaan ole mikään turistirysä vaan hyvin harva on siellä käynyt, en tunne KETÄÄN joka olisi siellä ollut eikä ole mainittu tässäkään ketjussa että mietippä sitä.
[/quote]
Voi että tämä puolustuskanta niin huvittaa :) Älä ota niin tosissasi. Mutta kyllä muut ovat oikeassa, kohteesi ovat olleet kaikki samankaltaisia rantalomia turistirysissä. Ja tosiaan ei ihme, että kaupunkilomat on tuntuneet tylsiltä kun olet käynyt vain Hesassa, Tukholmassa ja Tallinnassa. Liian samanlaiset kaupungit lähekkäin. Kyllä jos esim. Roomaan menisit, olisi varmaan mielipide vähän eri :)
Toisekseen, oikea maailmanmatkaaja kyllä kerryttää kokemuksia erilaisista maista. Ja väitit ettei kehitysmaissa ole kulttuuria tai tekemistä. Et vain ole ottanut asioista ja mahdollisuuksista selvää. Niissä kohteissahan kulttuuri on aivan erilainen ja kokemus olisi ainutkertainen. Yritä olla vähän avarakatseisempi. Esim. reissu Keniaan tai Nepaliin voisi olla hyvä idea, todella hienoja maita :)
Toki en sano että rantalomat ovat väärä kohde. Jokainen tykkää erilaisista asioista. Mutta tosiaan brassailun maailmanmatkaajana voisi jättää vähemmälle :D