Kiinteytyminen, missä vika?
Ensi alkuun ei mitään paskamyrskyjä siitä kuinka normaalipainoisten ei tarvitse pudottaa painoa tai muuta vastaavaa :D
Olen 172cm pitkä nainen, joka painoi viime kesänä noin 69.9 kiloa. Nyt olen tiputtanut painoni 63.6 kiloon (projekti alkoi syksyllä). Rasvaprosenttini oli kesällä 16.9, tosin vaa'alla tehtynä, mutta suuntaa antava kuitenkin. Käyn salilla joka päivä, eli kropassa tosiaan suurin osa on lihasta ja rasvaa on "normaaliksi" naiseksi suhteessa vähän, se on kuitenkin kertynyt huonoihin paikkoihin, kuten sisäreisiim ja alavatsaan, mikä on syy painon pudottamiselle!
Syön erittäin terveellisesti makroja seuraten ja tällä hetkellä pienen tauon jälkeen olen taas mennyt -500 kaloreilla per päivä. Nyt kuitenkin minulle uutena on ilmennyt jatkuva nälkä... Tunnin päästä ruuasta vatsani huutaa ravintoa, mistä tämä siis voisi johtua?
Kiitos, jos osaatte auttaa ja lisäkysymyksiä saa toki esittää :)
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:20"]Joka päivä salilla, just joo. Ja miinuskalorit. No kohta piiputat.
[/quote]
Kyllä. Aamusali ja illalla lajitreeni! Siksi pidinkin pitkähkön tauon, jolla kalorit nostettiin ylös ja nyt mennään taas :) Treenit ovat olleet samat noin neljä vuotta, enkö ole kertaakaan "piiputtanut" :D oman kropan kuuntelu on a ja o, siksi tässä kyselenkin, että onko nälkä hälytysmerkki, mutta kun ette näköjään osaa vastata kysymykseen, vaan ainoastaan mollata ja puhua asiaan kuulumattomista seikoista.
[/quote]
No eiköhän sitten kannata kysyä niiltä muilta tätä lajia harrastavilta, joilla varmasti on samasta kokemuksia, tai sitten niiltä ammattilaisilta, joiden kanssa työskentelet. Teillä on varmasti joku lajijärjestö? En oikein ymmärrä, miten eksyit juuri Vauva-palstalle tätä kysymystä esittämään, jos asiat ovat juuri niinkuin kerrot? Provoiletko vai onko asiat kuitenkin hiukan toisin kuin kerrot? Ja missä urheilulajissa puhutaan "kiinteytymisestä"?
Onko mielessä käynyt että harrastamassasi lajissa voi myös olla täysin epärealistiset odotukset kehonkoostumuksesta? Se, että kyseessä on urheilulaji, ei takaa sitä, että se olisi terveellistä. Minusta kroppasi reagoi nyt normaalisti: sinulla on aikuiseksi naiseksi erittäin matala rasvaprosentti, olet isoillamiinuskaloreilla -> sinulla on nälkä. Jos näin ei ole aikaisemmin käynyt, silloin on ollut jotain vialla, tuo on normaalia.
AP on joku fitness-pelleilijä, mutta kuvittelee olevansa urheilija.
Mistä tiedät että olet 500kcal vajeella? Jos lihasta on tullut reilusti lisää, on peruskulutuksesi noussut joten vaje voi nyt olla paljon suurempi ja siksi olet nälissäsi.
Heippa!
Tuli mieleen, että onko mahdollista, että olisit arvioinut oman kulutuksesi pienemmäksi, kuin se todellisuudessa on?
Minulla ainakin syömisiäni ja liikkumistani paljon tsekkailleena on tullut monesti yllätyksenä se, miten paljon loppujen lopuksi perusaktiivinen ja lisäksi liikuntaa harrastava aikuinen kuluttaa. Olisiko mahdotonta vaikka lisätä hieman kaloreita, kun kerran oikeasti on nälkä, ja katsoa, mitä tapahtuu?
Jos tuntuu, ettei paino putoa, niin sitten taas vähän vähemmällä..
-Sonja
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:20"]Joka päivä salilla, just joo. Ja miinuskalorit. No kohta piiputat.
[/quote]
Kyllä. Aamusali ja illalla lajitreeni! Siksi pidinkin pitkähkön tauon, jolla kalorit nostettiin ylös ja nyt mennään taas :) Treenit ovat olleet samat noin neljä vuotta, enkö ole kertaakaan "piiputtanut" :D oman kropan kuuntelu on a ja o, siksi tässä kyselenkin, että onko nälkä hälytysmerkki, mutta kun ette näköjään osaa vastata kysymykseen, vaan ainoastaan mollata ja puhua asiaan kuulumattomista seikoista.