Huuto/tori myyjät: huonolaatuiset kuvat ja mittojen puuttuminen?!
Miksi laitatte tajuttoman huonolaatuisen ja pikkuruisen kuvan tuotteesta? Jos myyt jotain merkki vaatettakin yli 20 eurolla niin luulisi asiaan kuuluvat (kuitenkin käytetty tuote) kuva josta saa selvää että missä kunnossa vaate tarkalleen ottaen on.
Toinen on mittojen puuttuminen. Mikä siinä on niin vaikeaa kirjoittaa heti ilmoitusta tehdessä että kainalo-kainalo mitta on senteissä sen ja sen verran.
:/
Kommentit (30)
Mitat saa nätisti pyytämällä, järjetön vaiva ruveta jokaista tuotetta (mahdollisesti vielä tuotepaketissa) mittailemaan.
Minikokoista tai muuten turhaa kuvaa ei kylläkään voi hyväksyä millään verukkeella.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:21"]
Mitat saa nätisti pyytämällä, järjetön vaiva ruveta jokaista tuotetta (mahdollisesti vielä tuotepaketissa) mittailemaan.
Minikokoista tai muuten turhaa kuvaa ei kylläkään voi hyväksyä millään verukkeella.
[/quote]
Jaa, itse mittaan vaatteen nopeasti siinä samalla kun otan siitä valokuvat ilmoitusta varten ja kirjoittelen kuvausta. Eipä ole ollut kamala vaiva, siinä samalla se menee. Mukavempi ostajille kun mitat näkyvät myynti-ilmoituksessa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:05"]
eipä se mittojen otto liikaa vaadi. Mulla on rullamitta tuossa läppärin vieressä kun huutokohteita laitan. Copypaste-tekstipohjassa on valmiina mittojen paikat (kainalo-kainalo, lahkeen sisäpituus jne)ja deletoin tarpeettomat.
siis:
-vaatteet pyykistä kasaan
- kasan kuvaus aurinkoisena päivänä
-vaatekasa, rullamitta, keittiövaaka ja postin hinnasto läppärin viereen
-aikaa
- automaattiuusinnat, niin seuraavan kerran tarvitsee samat ilmoitukset huomiota 5-10 vko kuluttua
[/quote]
Kaikki myyjät eivät ole kotimammoja, joiden ainoa elämänsisältö on pyykin pesu, silittäminen ja kuvien räpsiminen. Se riittää, kun vaatteen kokolapussa olevan koon ilmoittaa.
[/quote]
Joe et halua tehdä hyväkuvaisia mitallisia myynti-ilmoituksia, niin roudaa vaatteesi jonnekin UFF.n keräyslaatikkoon.
Tulee mieleen myyjistä joilla on huonot kuvat ilmoituksessa, että heillä on ketunhäntä kainalossa, ja jos ostaa/huutaa ko. vaatteen niin saa postista jonkun reikäsen, nyppääntyneen, pesussä värit haalistuneen rätin :-( Siksi suosin myyjiä joilla on useampi hyvälaatuinen kuva myytävästä tuotteesta.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:32"]
Eikö esim tässä ilmoituksessa ole tarpeeksi tietoa mekosta? ;D
http://www.huuto.net/kohteet/mekko/357615588
[/quote]
*reps* Aivan järkky ilmoitus!! :D :D
Aikuisten vaatteissa pitäisi minustakin olla mitat, ja mielellään myös materiaali. Kysyminen on tietty sinänsä helppoa, mutta itse ainakin pohdin ensin pitkään, kannattaako kysyä vai ei, joten säästäisi aikaa tietää mitat heti.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:36"]
Aikuisten vaatteissa pitäisi minustakin olla mitat, ja mielellään myös materiaali. Kysyminen on tietty sinänsä helppoa, mutta itse ainakin pohdin ensin pitkään, kannattaako kysyä vai ei, joten säästäisi aikaa tietää mitat heti.
[/quote] Totta. Vaihtelee mitat kuitenkin sen verran valmistajilla. Ja huudon vaatteissa kun ei ole palautus/vaihto-oikeutta kuten henkkamaukalla :)
Heh. Tässäkin ilmoituksessa kuvauksessa kerrotaan kaikki oleellinen, kuten tuossa ylemmässä nro 17 linkissä.
http://www.huuto.net/kohteet/musta-intianpuuvilla-tapainen-ohut-mekko/356819810
Noh, jokainen tehkööt sellaisen ilmoituksen kun tekee huonoine kuvineen ja puuttuvine mittoineen, se tietty vaikuttaa myös myynteihin. Hyvillä kuvilla ja mitoilla voisi saada entistä enemmän tavaraa menemään. Kukin tyylillään.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:42"]
Heh. Tässäkin ilmoituksessa kuvauksessa kerrotaan kaikki oleellinen, kuten tuossa ylemmässä nro 17 linkissä.
http://www.huuto.net/kohteet/musta-intianpuuvilla-tapainen-ohut-mekko/356819810
[/quote]
Just. Tärähtänyt kuva kaukaa otettu.. "intianpuuvilla tapainen" eli sii ilmeisestikö ei ole intianpuuvillaa.. no mitä se sitten on? tekokuitua? Puuvillaa? sekoitusta? Kai se nyt lukee pesuohjelapussa sisäpuolella. Mitkä ovat mitat. Onko mekko kokoa L, vai kenties XL? Mikä on kainalo-kainalomitta että voin verrata sitä muihin tyköistuviini mekkoihin... Blaah... :/
Ei jatkoon.
Ei mun kännykällä saa mitään studiotasoisia kuvia. Pitääkö oikeasti sijoittaa satoja euroa kameraan, jotta saa pari vanhaa lumppua pois nurkista?
eipä se mittojen otto liikaa vaadi. Mulla on rullamitta tuossa läppärin vieressä kun huutokohteita laitan. Copypaste-tekstipohjassa on valmiina mittojen paikat (kainalo-kainalo, lahkeen sisäpituus jne)ja deletoin tarpeettomat.
siis:
-aikaa
- automaattiuusinnat, niin seuraavan kerran tarvitsee samat ilmoitukset huomiota 5-10 vko kuluttua
[/quote]
Kaikki myyjät eivät ole kotimammoja, joiden ainoa elämänsisältö on pyykin pesu, silittäminen ja kuvien räpsiminen. Se riittää, kun vaatteen kokolapussa olevan koon ilmoittaa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:03"]Ei mun kännykällä saa mitään studiotasoisia kuvia. Pitääkö oikeasti sijoittaa satoja euroa kameraan, jotta saa pari vanhaa lumppua pois nurkista?
[/quote]
Jessus näitä oman elämänsä marttyyreitä. Kukaan ei ole pyytänyt studiovalaistuksessa järjestelmäkameralla otettuja kuvia. Kysymys on siitä, että myyjän sekä ostajan kannalta olisi huomattavasti helpompi jos kuvaa vaivautuisi ajattelemaan vaikka 10 sekunnin verran; ei niin että vaate on ryppyisenä talon pimeimpään nurkkaan ripustettuna ja kuva heilahtanut.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:09"]
siis:
-aikaa
[/quote]
[/quote]
En ole tuo jolle kirjoitit. Opiskelen korkeakoulussa, ma-pe menee päivät koulunpenkillä. Viikonloput olen yleensä töissä, ja aika usein reissussa jos ei sitten töissä. Kumma kun kerkeän silti tekemään selkeät siistit ilmoitukset myyntiin huutikseen. Puhtaista vaatteita selkeät kuvat, kuvia yleensä useampi joista käy ilmi yksityiskohdat tms ja mitat ilmoitan sentteinä kuvaukseen. Ja arvaa mitä? Ei mene aikaa tuohon merkittävästi. Silti ennätän kiertelemään iltaisin taidenäyttelyissä, lenkillä kaverin kanssa, elokuvissa, ravintolassa syömässä tms.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:03"]Ei mun kännykällä saa mitään studiotasoisia kuvia. Pitääkö oikeasti sijoittaa satoja euroa kameraan, jotta saa pari vanhaa lumppua pois nurkista? [/quote] Jessus näitä oman elämänsä marttyyreitä. Kukaan ei ole pyytänyt studiovalaistuksessa järjestelmäkameralla otettuja kuvia. Kysymys on siitä, että myyjän sekä ostajan kannalta olisi huomattavasti helpompi jos kuvaa vaivautuisi ajattelemaan vaikka 10 sekunnin verran; ei niin että vaate on ryppyisenä talon pimeimpään nurkkaan ripustettuna ja kuva heilahtanut.
[/quote]
Hah hah. Oman elämänsä marttyyreitä. Joskus sanoin jollein myyjälle, että kannattaa ottaa ne kuvat ulkona kun siellä on parempi valaistus, niin se siihen, että pitääks mun lähteä tonne vesisateeseen ottamaan kuvia.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:03"]
Ei mun kännykällä saa mitään studiotasoisia kuvia. Pitääkö oikeasti sijoittaa satoja euroa kameraan, jotta saa pari vanhaa lumppua pois nurkista?
[/quote]
Jos lumppuja myyt niin vie ne uffin laatikkoon, tai tee matonkuteita niistä, ei kukaan sellaisia halua ostaa muutenkaan o_O
Tämä yksityiskohtakuva kaulakorusta otettu kännyn kameralla, ja kännynä siis ihan huntin lumia, ei mitään puolen tonnin iphonea, saatika järkkäriä. http://aijaa.com/ERxW09
Eli kuten näet niin ei se ole niin hankalaa :)
Olis myös tosi kivaa, jos myyjä vaivautuisi kertomaan myymänsä vaatteen värin. Jos mitään mainintaa ei ole, niin huonolaatuisesta kuvasta ei välttämättä pysty päättelemään onko vaate punainen/oranssi/ruskea. Eli näin: myydään pusero, koko S, punainen. Selkeää ja informatiivista eikä myyjän tarvitse vastata sataan sähköpostitiedusteluun, jossa kysytään vaatteen väriä, 'kun se ei kuvasta oikein selviä'.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:21"]
[/quote]
no eikö ois kuitenkin helpompi laittaa ne siihen ilmoitukseen vs. vastailla kaikille erikseen?
Tuo mittojen puute ei koske pelkästään vaatteita, vaan kaikkea myyntiin tulevaa tavaraa. Esim. pöydän korkeus ja kannen koko tai jonkun astian vetoisuus tai kulhon tai lautasen halkaisija jne. Huutiksessa sentään on nykyään jonkin verran mittatietoja. Pahempi tilanne on Torilla, jossa myyjä vain ilmoittaa myyvänsä esim. pöydän. Aina myyjään ei edes saa yhtyttä, että voisi kysyä. Vaikka kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, niin myytävien tavaroiden kohdalla se ei pidä paikkaansa!
Myönnän en ala mittaamaan jokaisen myymäni vaatteen kohdalla erikseen esim mainitsemaasi kainalo-kainalo mittoja, koska oletan merkki vaatteita ostavan tietävän (sen merkin) mittasuhteet ja sitämyöten koon minkä lapselleen tarvitsee. Toki mittaan jos niitä joku kysyy, mutta en automaattisesti. Eihän kaupassakaan lue mittoja erikseen, joten myös siellä vanhemman tulisi osata ostaa vaate vaikka lapsi ei olisi sitä kokeilemassa.
Kuvista olen kanssasi samaa mieltä, niiden tulee olla hyvät. Lisäksi ilmoituksessa tulee mainita kunnolla, missä kunnossa puku on ja mitä jokainen tarkoittaa hyväkuntoisella.