Löytyykö sinulta Marimekkoa?
On aikamoisessa nosteessa, kaikkialla ja kaikilla tuntuu nyt olevan Marimekko-vimma. Mulla on muutama muki ja yksi koristetyyny, ei muuta.
Kommentit (88)
Mariskoolit on niin susirumia, en huolis niitä edes ilmaiseksi 🤮
Joku tyyny, meikkipussi ja penaali ehkä löytyy, niitäkin enimmäkseen saanut lahjaksi
Minulla on varmaan 10x2 Marimekon pussilakanoita, vanhimmat yli 25 vuotta vanhoja ja jatkuvasti käytössä. Pyyhkeitä löytyy ja 6-7 pöytäliinaa. Muutama lautanen. Kauppakasseina kangaskasseja. Ja löytyypä nahkainen Matkuri-kassikin.
Yhteistä kaikille näille on, että ne, jotka täällä arvostelevat Marimekkoa mm. räikeistä väreistä, eivät todellakaan edes tunnista näitä Marimekon tuotteiksi, eikä tarvitsekaan. En minäkään pidä läheskään kaikista, esim. suosittu Kaivo- kuosi on minusta kalsea, enkä useimmista astioistakaan pidä. Mariskooleista en ole koskaan pitänyt. Valikoimat ovat kuitenkin niin laajat, että joka makuun löytyy.
Hinta-laatu-suhde on Marimekolla hyvä. Ainoa pettymys vuosien mittaan on ollut Stockmannin hulluilta päiviltä ostetut pussilakanat, joiden laatu ei ollut lähelläkään Marimekon tavallista laatua. Useimmiten ostan alennusmyynneistä; esim. 250 cm pitkän pöytäliinan sain alle 25 €.
Hirmuinen määrä raitapaitoja, muutama hienompi collegepaita-tyyppinen erikoisuus, kausipainate-T-paitoja ja uniikki kudottu silkkipaita, 8 laukkua, 3 kassia, 5 meikki- tms. pussukkaa, mukeja, verhoja ym.
Kaikki ns. vanhaa maria eli alkuperäistä suomalaista, joka kestää ja kestää. Joistakin lähtee hiukan liikaa väriä (punainen on aina se pieni ongelma). Käytän lähes päivittäin maria jossain muodossa.
Minulla on kaksi Jokapoika-paitaa, jotka on hankittu yli 10 v sitten kirpputorilta.
Edelleen saan niistä kateellisentuntuisia huomautuksia. Olen niihin todennut, että kaupastahan näitä saa...
Taitaa Marimekko edustaa joillekin luksusta!
Löytyy.
Minulla oli pitkään vain kellohame, jonka sain, kun olin lapsi. Merkin vaatteisiin en ole edelleenkään sen suuremmin ihastunut, mutta sain lahjaksi pari vuotta sitten huivin, joka on kyllä kiva.
Viime vuosina onkin sitten ilmestynyt enemmänkin Marimekkoa, kun tykkään kahdesta kuosista, joten kun oli aika uusia pyyhkeet, niin hankin toisesta niistä sekä käsipyyhkeet että kylpypyyhkeet. Ja kun tuli aika uusia pieni laukku, ihastuin näppärän kokoiseen Marimekon valikoimasta.
Ihastuin mustiin unikkomukeihin, joten niitä on muutamat. Lisäksi meillä on mariskooleja, joita saimme häälahjaksi.
Yllättävän paljon löytyy. Verhoja, pöytäliinoja, pussilakanoita, meikkipusseja, muutama käsilaukku, joulukuusen korusteita, tarjottimia ainakin.
En ole vuosiin mitään ostanut
Löytyy marimekkoa: kylpytakki (raidallinen valko- harmaa), 3 kappaa joista 2 unikkoa, 2 pöytäliina ja tabletit, pussilakanoita, sohvatyynyt, tyynyliinoja ja pesupussi. Tykkään marimekosta.