Löytyykö sinulta Marimekkoa?
On aikamoisessa nosteessa, kaikkialla ja kaikilla tuntuu nyt olevan Marimekko-vimma. Mulla on muutama muki ja yksi koristetyyny, ei muuta.
Kommentit (88)
Päiväpeitto, mekko, silkkipaita, 2 meikkipussukkaa, pikkupussukka, 2 käsilaukkua, 2 takkia, sateenvarjo, 2 kangaskassia, raitapaita, 2 t-paitaa, pitkähihainen paita,housut, käsipyyhkeitä 4kpl, kylpypyyhkeitä 2kpl, pöytäliina, pussilakanat+tyynyliinat, 2 keittiöpyyhettä, patalaput ja patakinnas, 2 kauppakassia(20v. vanhoja). Onhan näitä näköjään kertynyt.
Pussilakanoita on useemmat. Miellyttää omaa silmää.
Meiltä löytyy pyyheliinoja, laukku ja mariskooleja.
Ensin meinasin sanoa ettei ole mutta…
katsoin ympärilleni:
Ruokapöydässä Unikko muovitabletit
Mariskooleja 6 kpl
Pussilakanoita
Mukeja
Pari t paitaa
Kaapista löysin Kaivo kankaasta verhot
Olen myynyt kirpparilla eteenpäin. Kannattaa ottaa vastaan, jos joku tyrkyttää ja kierrättää.
On vaikka mitä ja ajattelin ostaa osakkeitakin. Nyt on astioita, lautasia, mukeja, purkkeja, kulhoja , kuppeja yms vaikka kuinka paljon. Pussilakanoita, verhoja, tyynyliinoja. Laukkuja monta. En osta räikeimpiä vaan vain niitä mistä tykkään. Vaatteet on vähemmistössä kun laatu on heikkoa hintaan nähden.
Yksi huivi ja yksi kukkaro.
Yksi Marimekon pussukka minulta myös varastettiin, aasialainen mies Ranskassa vei ilman lupaa eikä palauttanut.
19 Mariskoolia, keräily aloitettu 80-luvulla. Nykyvärit niin kamalia, että en ole useampaan vuoteen enää juurikaan ostanut. Ametistin ostin. , 2019.
Lahjoina on tullut sitä sun tätä, ei oikein mun tyylistä muotoilua/kuviointia...
Iso Maripussi, ostettu penaaliksi lukion kolmannella syksyllä 1983. Vielä tallella. Lisänä yksi vaaleanliila Mariskooli keittiön hyllyllä. Siinä kaikki Marimekkoni.
Ostin Unikkoverhot kirppikseltä uudenveroiset vaaleansinistä ja turkoosia. Upeat. 40 euroa.
Nyt oli pakko hankkia vaalean sininen matto. Tulee siisti ruokahuone.
Eo ole MariMekkoa eikä mitään muutakaan mekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan luuseri ämmillä ei ole varaa ostaa Marimekon tuotantoa.
Eikä minkään muunkaan merkkifirman.
Siksi he aina halveksivat ja vähettelevät kaikkia niitä, joilla on Marimekon tai minkä muun suomalaisen yrityksen brändi tavaraa.
Eivät edes käsitä sitä, että se saunakin jossa he käyvät, niin siinä saunassa on suomalainen kiuas joka suuri brändi ulkomailla. Tai että heidän asunnoissaan suomalaisen yritysten kehittämät ja myymät sähkökeskukset. T
Ei ne tajua, ei. Koska ovat aina eläneet ja kasvaneet epäonnistuneissa perheissä, missä ei ole koskaan osattu arvostaa laatua ja suunnittelua ja muotoilua.
Itsehän he täällä kertovat miten paska äiti ja isä heillä on ollut, ja miten huonoissa väleissä he ovat vanheempinsaansa vielä aikuisiälläkin.
Miten sellaisessa perheessä olisi oppinut tavoille joissa ei edes tiedetä mikä on vaikkapa jonkun Pohjoismaan pääkaupunki?
Tämä🥰
Minulla on lähes kaikki paidat Marimekkoa, pitkä yöpaita , frotee saunatakki, lakanoita, tyynyliinoja, pyyhkeitä, sukkia ym.
Pöytäliinoja ja joitakin verhoja.
En edes muista kaikkea.
Mariskooleja, kivituikkuja, laukkuja.
Tykkään kuin hullu puurosta.
On kiva kun kaverit ihmettelee että millä rahalla?
Ovat laadukkaita ja kestävät kauan hyvinä.
Mulla oli 1960-luvulla teinityttönä yksi A-mallinen mekko, jossa oli sellainen lainemainen kuvio.
Sen jälkeen ei mitään. Sitä Jokapoika-paitaa en olisi koskaan laittanut päälleni, enkä tasaraita-paitaa.
Kaksi vahakangaspöytäliinaa, reppu, kassi, pikkulaukku, kestokassix2, tennarit, tasaraitapusero, sateenvarjo, pikkupussukka. Mutta yksikään näistä ei ole unikkokuvioisena.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 1960-luvulla teinityttönä yksi A-mallinen mekko, jossa oli sellainen lainemainen kuvio.
Sen jälkeen ei mitään. Sitä Jokapoika-paitaa en olisi koskaan laittanut päälleni, enkä tasaraita-paitaa.
Sorry pakko korjata, mulla on neljä kirkasta tuikkua, ovat sellaisessa alkuperäisessä pitkässä pahvilaatikossa, jossa lukee päällä Marimekko. Tuikkujen pohjassa lukee kohokirjaimin myös Marimekko. Taitavat olla 1980-luvun alusta, ajalta ennenkuin valmistus siirtyi Iittalalle.
Kaksi pientä kulhoa alennusmyynnistä, kolme raidallisia pussukkaa saatu liikelahjoina ja yksi kukkaro kirppikseltä. Ai niin taisi olla pari pyyhettä jotka tuli kylkiäisenä.
Niin paljon Marimekkoa löytyy, etten kehtaa edes kertoa. 😄
Verhokappa
mariskooleja
kahvimukeja
käsipyyhkeitä
meikkipussukoita
2 nahkalaukkua & 8 kangaslaukkua
neule
yöpaita
t-paitoja