Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kiittää isää joka maksoi ulosottovelkani?

Vierailija
09.12.2021 |

Olen 21-vuotias nainen ja entisen parisuhteen aikana tuli otettua pikavippejä holtittomasti. Elin pitkään alisteisessa suhteessa, ja yritin hakea miehen hyväksyntää rahalla. Typerää… Minkäs teet. Isäni kuuli nyt tästä ku yksi kirje tuli heille kotiin. Pisti minut näyttämään kaikki velkani ulosotosta ja maksoi heti kaikki. Miten kiitän, tai miten muistaa isää. Olen ihan sekaisin ja sekavassa tilassa. Samalla tuntuu että pitkä painajainen on ohi mutta samalla syyllinen olo…

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä rehellisesti ja lämpimästi, älä ota enää pikavippejä ja hoida raha-asiasi kunnolla. Olet onnekas. Itse annoin saman ikäisenä vuoden säästöt (puolet palkoista) vanhemmille "lainaan" kun eivät muka ymmärtäneet mihin rahansa olivat laittaneet. Isälläni on tutkinto kauppakorkeasta. Oikeasti ottaa vieläkin päähän tuo hyväksikäyttö. Jäi ikuinen trauma, haen toisinaan ilmaista ruokaa enkä uskalla ostaa vaatteita vaikka säästössä muutaman vuosipalkan verran :(

Vierailija
22/25 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitä rehellisesti ja lämpimästi, älä ota enää pikavippejä ja hoida raha-asiasi kunnolla. Olet onnekas. Itse annoin saman ikäisenä vuoden säästöt (puolet palkoista) vanhemmille "lainaan" kun eivät muka ymmärtäneet mihin rahansa olivat laittaneet. Isälläni on tutkinto kauppakorkeasta. Oikeasti ottaa vieläkin päähän tuo hyväksikäyttö. Jäi ikuinen trauma, haen toisinaan ilmaista ruokaa enkä uskalla ostaa vaatteita vaikka säästössä muutaman vuosipalkan verran :(

Säästössä pari vuosipalkkaa ja haet ilmaista ruokaa?

Noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällesi paras lahja on, kun et enää hankkiudu moiseen tilanteeseen.

Velvollisuutesi ei ole elättää yhtäkään miespuolista ihmistä, ellet ole häntä itse synnyttänyt. Ja silloinkin vain siihen 18 vuoteen, jotta hän saa käydä koulunsa loppuun ilman huolia rahasta ja alkaa pärjäillä omin avuin, koska kasvatat hänestä selviytyjän.

Vierailija
24/25 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitä ja halaa lämpimästi ja ELÄ ELÄMÄSI HYVIN.

Aioin sanoa juuri saman.

Ei sinun muuta tarvi tehdä kuin näyttää isällesi kuinka arvostat hänen tekoaan ja osoittaa jatkossa, että olet ottanut opiksesi.

Vierailija
25/25 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras kiitos on se, että et hanki enää koskaan velkaa. Hae apua ja terapiaa heti mikäli joudut uudelleen mielihalujen, painostuksen, huijauksen tms. kohteeksi. Varmasti tiedät isästäsi jotain mistä hän tykkää. Olisiko joku sellainen asia johon ei mene rahaa, vaan aikaa?