Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison auton käyttämisestä maksaminen?

Vierailija
15.03.2015 |

Tässä olisi harkinnassa autokouluun meneminen. Olen itse vähän päälle 30-vuotias nainen ja naimisissa; omistamme mieheni kanssa yhdessä auton, vaikka minulla ei ole korttia. Nyt oli sitten puhe siitä, voisinko käyttää autoamme, jos/kun saan kortin. Mieheni sanoi, että joutuisin maksamaan hänelle siitä kilometrikorvauksia ja tietenkin bensat. Olen itse hoitovapaalla ja säästöistä maksaisin kortin kulut, mutta miten yleistä on se, että maksetaan puolisolle myös kilometrikorvauksia auton käytöstä? Nyt tähän mennessä olen maksanut osan vakuutuksista sekä maksanut osan autosta ja bensoista olen antanut pienen summan, vaikka siis itse en edes voi ajaa yhteisellä autollamme. Onko mieheni liian pihi, kun vaatii vielä kilometrikorvaukset, jos nyt viimein alkaisin itse satunnaisesti ajaa autollamme?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tasan maksa yhtään mitään! Maksat silloin bensat kun tankki tyhjenee, mutta muuten annat miehen maksaa. Katsotaan kauanko mies laistaa vuosihuollot ja renkaiden ostot kun ei pääse sitten autollanne minnekään :D Kolmen vuoden jälkeen kun sulla on kortti ollut voit sitten maksaakin ehkä jotain muita kuluja :)

Vierailija
62/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osta omaa autoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:33"]

Tottakai ap on tähän asti makdanut puolet jos on kyyditkin saanut. Olis itse asiassa pitänyt maksaa enemmän, koska mies on joutunut olemaan kuskina.

[/quote]

Mieheni käyttää autoa pääosin täysin itsekseen ja olen itse kyydissä ehkä noin kerran-pari kuukaudessa, kun käydään jossain isommissa automarketeissa. Nyt olen hoitovapaalla, mutta töihin olen kulkenut julkisilla kulkuvälineillä, joihin olen maksanut itse lippuni. Mies vetoaa siihen, että hän välillä käy kaupassa, jolloin joudun maksamaan kauppareissujen osalta bensat puoliksi ja koska olen välillä kyydissä tai mies käy kaupassa, osallistun myös vakuutuksiin ja renkaisiin jne. Alunperin menin mukaan rahoittamaan autoa (toiseksi omistajaksi), sillä mies ei olisi yksin halunnut ottaa niin isoa autolainaa. Auto on siis molempien nimissä ja olen maksanut siitä puolet; muista kuluista olen maksanut osan, mutta en ihan puolta. Autoa ajaa ainoastaan mieheni, kun itselläni ei ole vielä ajokorttia.

Sinänsä miehellä on itseäni huomattavasti paremmat tulot. Mietin tässä vain tätä, kun ei ole vastaavaa tilannetta tullut aiemmin vastaan enkä olen lapsuudenperheessänikään vastaavasta kuullut. Mieheni on kyllä muuten todella tarkka ja pihi (hän shoppailee kaikkea krääsääkin, mutta siten, että maksan jopa hänen yllätysheräteostoksistaankin 50%, vaikka siis itselläni on tulot tällä hetkellä alle 10% miehen sinänsä hyvinkin isoista palkkatuloista). T. AP

[/quote]

Herranjumala ei toi ole normaalia! Nyt jalka maahan tuollaiselle käytökselle, se pitää sua ihan lapasena muuten.

Vierailija
64/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko vaihtoon.

Vierailija
65/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tämä suhde on jotenkin ajautunut tällaiseksi. Aluksi olin "itsenäinen" nainen, jolla oli kohtalainen itsetunto, mutta jo suhteen alussa mies alkoi vähitellen murentaa itsetuntoani pala palalta (moitti ulkonäköäni, ikääni, koulutustani, työtäni sekä yleisemmin moitti naissukupuolta "toivottoman tyhmäksi" ja huonommiksi kuin miehiä). Aikani siinä pullikoin ja vähitellen miehen "propaganda" alkoi upota minuun ja itsetuntoni alkoi laskea. Mies käyttäytyi oikeastaan todella erikoisestikin monissa tilanteissa ja olin ihan ymmälläni. Olin siis alussa niin ihastunut, että enemmänkin kyseenalaistin itseäni kuin miehen mielipiteitä.

Noh, muutamien vuosien kuluessa koko epäreilu kuvio on "normalisoitunut", joten ei tässä enää tiedä, että mikä on normaalia oikeastaan ja mikä ei ole. En oikeastaan edes uskalla pistää vastaan, sillä mies on erittäin äkäinen, kovaääninen ja äkkipikainen sekä tarvittaessa väkivaltainenkin, joten tiedän, että otan suuren riskin kritisoidessani jotain asiaa liian voimakkaasti ja jos sanon mielipiteeni liian suoraan. Koko "valtataistelun" alku on käyty jo kauan sitten, joten tiedän jo miehen katseesta, jos sanomani asia on täysin hänen mielipiteensä vastainen, joten en jotenkin edes uskalla ottaa riskiä sanoa omaa mielipidettäni kovin kärkevästi. Mutta hyvä tosiaan tietää, että intuitioni oli sittenkin oikeassa eli mies on todellakin pihi ja epäreilu. Tämä koko tarina ei siis ole provo. Tässä yritän vähitellen pullikoida eroon miehestä - eka yritys meni puihin, sillä mies vastusti eroa niin kovasti (olin jo hommannut kaiken valmiiksi asuntoa myöten, mutta peruin viime hetkillä, sillä mies vastusti eroa kertomansa mukaan pääosin taloudellisista syistä: hänelle on minusta loppujen lopuksi sittenkin huomattava rahallinen hyöty, sillä maksan vastikkeen ja puolet hankinnoista ja kiinteistä kuluista ja teen myös merkittävän osan kotitöistä, hoidan lapset ja laitan ruoan). T. AP

Vierailija
66/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko taas aika ryhtyä hommaamaan eroa ja oikeasti se toteuttaa. Eikä kyse ole ollenkaan miehen suostumuksesta tai mielipiteestä, vaan sinun päätöksestä. Oman turvallisuutesi vuoksi asia kannattaa kuitenkin hoitaa niin, että pääset poistumaan lopullisesti heti kun ilmoitat erosta miehellesi. Eli hanki asunto valmiiksi etukäteen ja pakkaa oleelliset tavarat.

Vierailija
67/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap milloin viimeksi ollut onnellinen?

Vierailija
68/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:53"]

No siis tämä suhde on jotenkin ajautunut tällaiseksi. Aluksi olin "itsenäinen" nainen, jolla oli kohtalainen itsetunto, mutta jo suhteen alussa mies alkoi vähitellen murentaa itsetuntoani pala palalta (moitti ulkonäköäni, ikääni, koulutustani, työtäni sekä yleisemmin moitti naissukupuolta "toivottoman tyhmäksi" ja huonommiksi kuin miehiä). Aikani siinä pullikoin ja vähitellen miehen "propaganda" alkoi upota minuun ja itsetuntoni alkoi laskea. Mies käyttäytyi oikeastaan todella erikoisestikin monissa tilanteissa ja olin ihan ymmälläni. Olin siis alussa niin ihastunut, että enemmänkin kyseenalaistin itseäni kuin miehen mielipiteitä.

Noh, muutamien vuosien kuluessa koko epäreilu kuvio on "normalisoitunut", joten ei tässä enää tiedä, että mikä on normaalia oikeastaan ja mikä ei ole. En oikeastaan edes uskalla pistää vastaan, sillä mies on erittäin äkäinen, kovaääninen ja äkkipikainen sekä tarvittaessa väkivaltainenkin, joten tiedän, että otan suuren riskin kritisoidessani jotain asiaa liian voimakkaasti ja jos sanon mielipiteeni liian suoraan. Koko "valtataistelun" alku on käyty jo kauan sitten, joten tiedän jo miehen katseesta, jos sanomani asia on täysin hänen mielipiteensä vastainen, joten en jotenkin edes uskalla ottaa riskiä sanoa omaa mielipidettäni kovin kärkevästi. Mutta hyvä tosiaan tietää, että intuitioni oli sittenkin oikeassa eli mies on todellakin pihi ja epäreilu. Tämä koko tarina ei siis ole provo. Tässä yritän vähitellen pullikoida eroon miehestä - eka yritys meni puihin, sillä mies vastusti eroa niin kovasti (olin jo hommannut kaiken valmiiksi asuntoa myöten, mutta peruin viime hetkillä, sillä mies vastusti eroa kertomansa mukaan pääosin taloudellisista syistä: hänelle on minusta loppujen lopuksi sittenkin huomattava rahallinen hyöty, sillä maksan vastikkeen ja puolet hankinnoista ja kiinteistä kuluista ja teen myös merkittävän osan kotitöistä, hoidan lapset ja laitan ruoan). T. AP

[/quote]

Surullista luettavaa. Sun miehesi ei oikeasti rakasta sinua tasavertaisena, niin kuin miehen kuuluu naista rakastaa ja arvostaa. Parasta mitä tässä elämässä voit itsellesi tehdä, on jättää tuo mies niin pian kuin suinkin. Vuosikymmenien kuluessa on hyvin mahdollista, että jos jäät tilanteeseesi niin sinusta tulee yksi niistä kotiväkivallan uhreista, joista saa lukea liian usein. Ansaitset parempaa ja miehesi käyttää sinua törkeästi hyväkseen. Usko mua, oon ollut nuorena hyvin samankaltaisessa tilanteessa. Ymmärrän, että sinun on nyt vaikea katsoa tilannettasi objektiivisesti mutta mulla on vain yksi neuvo: Lähde ja äkkiä, pelasta oma ja lapsesi elämä!

Vierailija
69/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Run Forest, run!

Tervetuloa todellisuuteen. Sinun todellisuus parisuhteessa ei ole sitä millaiseen sinulla on oikeus ja mahdollisuus. Minulla on ollut auto aina käytössä minun ja miehen parisuhteessa 15 vuotta ja yhtään autoa en ole omistanut tai maksanut muita auton kuluja kuin bensat toisinaan. Ennen pidempiä reissuja mies haluaa tietää menoni, että katsoo öljyt yms. tekee tarkastuksen, että kaikki pelaa. Hän haluaa olla varma, että minun ja lasten matka sujuu turvallisesti. Ehkä tämä on toinen ääripää, mutta tällainenkin on olemassa. Lasten kuluista minä vastaan puolestani omilla rahoillani ja talouden pyöritys, lainat ja muut maksetaan taloustililtä puoliksi.

Vierailija
70/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:08"]

Olisiko taas aika ryhtyä hommaamaan eroa ja oikeasti se toteuttaa. Eikä kyse ole ollenkaan miehen suostumuksesta tai mielipiteestä, vaan sinun päätöksestä. Oman turvallisuutesi vuoksi asia kannattaa kuitenkin hoitaa niin, että pääset poistumaan lopullisesti heti kun ilmoitat erosta miehellesi. Eli hanki asunto valmiiksi etukäteen ja pakkaa oleelliset tavarat.

[/quote]

Kate Holmes otti eron Tom Cruisesta tällä tapaa. Mikähän vika siinä Tompassakin mahtaa olla?

Vierailija
71/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oikeastaan varmaan silloin, kun seurustelua oli vain pari kuukautta takana (useampi vuosi sitten) -- pian sen jälkeen alkoi mennä huonommaksi ja olin oikeasti tosi onneton. Olen kuitenkin sisukas ja sitkeä luonne, joten päätin yrittää vielä sekä muuttua itse. Tässä tapauksessa se kuitenkin taisi olla virhe. T. AP

Vierailija
72/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:11"]

[/quote]

Oikeastaan varmaan silloin, kun seurustelua oli vain pari kuukautta takana (useampi vuosi sitten) -- pian sen jälkeen alkoi mennä huonommaksi ja olin oikeasti tosi onneton. Olen kuitenkin sisukas ja sitkeä luonne, joten päätin yrittää vielä sekä muuttua itse. Tässä tapauksessa se kuitenkin taisi olla virhe. T. AP

[/quote]

Ei tänne kärsimään olla tultu.

Ilman kriisiä ei tule muutosta. Ja kriisiä ei pidä pelätä.

Rohkeutta nainen. Tiedät kyllä itse mitä sinun pitää tehdä.

Vierailija
73/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:17"]Siis: MITÄ?
[/quote]
Mun ajatukseni täsmälleen.

Vierailija
74/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:10"]

[/quote]

Kate Holmes otti eron Tom Cruisesta tällä tapaa. Mikähän vika siinä Tompassakin mahtaa olla?

[/quote]

Hurahti scientologiaan.

Vierailija
75/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
76/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon miehesi maksaa sinulle siitä että hoidat HÄNEN lastaan ollessasi hoitovapaalla???

Vierailija
77/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAAH RAAH

Vierailija
78/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkkiä lakkas vituttamasta, ku oma ukko ei just tänä iltana jaksanu osallistua lasten iltapuuhiin, on se niin pientä verrattuna siihen millasta PASKAA TOISTEN ELÄMÄ ONKAAN

Vierailija
79/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:10"]

[/quote]

[/quote]

Hurahti scientologiaan.

[/quote]

Mjaa. Aika paskua paskaa vissiin ollu Katienkin kotona.

Katie As for how she lives her life, Holmes added, "I don't have any fear now, I don't have a lot of rules for myself, and I don't take myself that seriously."

Vierailija
80/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auto miehen nimissä. Minä annoin osan ajan ostoa varten. Minä maksan vakuutukset ja bensan ja joskus katsastuksen, jos itse vien. Hän kaiken muun. Ja auto ensisijaisesti minun käytössäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi