Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison auton käyttämisestä maksaminen?

Vierailija
15.03.2015 |

Tässä olisi harkinnassa autokouluun meneminen. Olen itse vähän päälle 30-vuotias nainen ja naimisissa; omistamme mieheni kanssa yhdessä auton, vaikka minulla ei ole korttia. Nyt oli sitten puhe siitä, voisinko käyttää autoamme, jos/kun saan kortin. Mieheni sanoi, että joutuisin maksamaan hänelle siitä kilometrikorvauksia ja tietenkin bensat. Olen itse hoitovapaalla ja säästöistä maksaisin kortin kulut, mutta miten yleistä on se, että maksetaan puolisolle myös kilometrikorvauksia auton käytöstä? Nyt tähän mennessä olen maksanut osan vakuutuksista sekä maksanut osan autosta ja bensoista olen antanut pienen summan, vaikka siis itse en edes voi ajaa yhteisellä autollamme. Onko mieheni liian pihi, kun vaatii vielä kilometrikorvaukset, jos nyt viimein alkaisin itse satunnaisesti ajaa autollamme?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:32"]Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite.
[/quote]

Veikkaan että vaimosi ostaa valtaosan lasten ruuista, vaatteista, lääkkeistä yms. jos teillä siis on lapsia. Ihme lapsellisia ruikuttajia tuntuvat olevan monet nykyajan miehet. Eikö äiti opettanut, että sadassa vuodessa kaikki tasaantuu ja perheen kulut ja varat ovat yhteisiä? Maalaisjärki on unohtunut monilta. Onhan elämä nyt paljon helpompaa, jos toinen maksaa aina vuokran/lainanlyhennyksen ja toinen ruuat, kuin että joka helvetin asiasta vingutaan ja nahistellaan ja siirrellään kymppejä tililtä toiselle. Aikuiset ihmiset, jos ette kykene yksinkertaisiin arjen asioihin niin älkää ainakaan hankkiko lapsia "suhteestanne" kärsimään!
[/quote]
Ehei. Ruoatkin menivät pussistani vaikka emännällä oli parempi palkka. Mielestäni hän oli se lapsellinen ulisija mutta niinhän ei saa naisesta sanoa?
[/quote]
Itsepä olet hänet valinnut =)

Vierailija
42/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi sinäkin mieheltä korvausta pimperon antamisesta, pyykkinsä pesemisestä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:32"]Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite.
[/quote]

Veikkaan että vaimosi ostaa valtaosan lasten ruuista, vaatteista, lääkkeistä yms. jos teillä siis on lapsia. Ihme lapsellisia ruikuttajia tuntuvat olevan monet nykyajan miehet. Eikö äiti opettanut, että sadassa vuodessa kaikki tasaantuu ja perheen kulut ja varat ovat yhteisiä? Maalaisjärki on unohtunut monilta. Onhan elämä nyt paljon helpompaa, jos toinen maksaa aina vuokran/lainanlyhennyksen ja toinen ruuat, kuin että joka helvetin asiasta vingutaan ja nahistellaan ja siirrellään kymppejä tililtä toiselle. Aikuiset ihmiset, jos ette kykene yksinkertaisiin arjen asioihin niin älkää ainakaan hankkiko lapsia "suhteestanne" kärsimään!
[/quote]
Ehei. Ruoatkin menivät pussistani vaikka emännällä oli parempi palkka. Mielestäni hän oli se lapsellinen ulisija mutta niinhän ei saa naisesta sanoa?
[/quote]
Itsepä olet hänet valinnut =)
[/quote]

Samaa olin tulossa sanomaan. Palstalla kyllä kuuluu jatkuva itku ja marina mutta kotona tämä mies saa suustaan vain "kyllä kulta!"

Vierailija
44/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:32"]Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite. [/quote] Veikkaan että vaimosi ostaa valtaosan lasten ruuista, vaatteista, lääkkeistä yms. jos teillä siis on lapsia. Ihme lapsellisia ruikuttajia tuntuvat olevan monet nykyajan miehet. Eikö äiti opettanut, että sadassa vuodessa kaikki tasaantuu ja perheen kulut ja varat ovat yhteisiä? Maalaisjärki on unohtunut monilta. Onhan elämä nyt paljon helpompaa, jos toinen maksaa aina vuokran/lainanlyhennyksen ja toinen ruuat, kuin että joka helvetin asiasta vingutaan ja nahistellaan ja siirrellään kymppejä tililtä toiselle. Aikuiset ihmiset, jos ette kykene yksinkertaisiin arjen asioihin niin älkää ainakaan hankkiko lapsia "suhteestanne" kärsimään! [/quote] Ehei. Ruoatkin menivät pussistani vaikka emännällä oli parempi palkka. Mielestäni hän oli se lapsellinen ulisija mutta niinhän ei saa naisesta sanoa?

[/quote]

Mutta jos/kun(?) te olette yhdessä avioliitossa niin miksi teillä edes on erilliset rahat? Olettehan solmineet avioliiton ja tahtoneet jakaa elämänne yhdessä ikuisesti. Mihinkäs ne sun rahat siitä katoaa, kun yhteisen elämän jaatte kuolemaanne asti?

Vierailija
45/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP?

Vierailija
46/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vaimollle suoraan sanoin. Ei se ettei sitä enää ole tee siitä pyhimystä. Kyllä voi pahallakin muistella. Ikävä on joo mutta kyllä niitä huonojakin asioita oli.

Vierailija
47/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos ajat ja mies on kyydissä? Maksaako hän sinulle palkkaa kuljettamisesta? Onko km-korvaus suurempi, jos sinulla on lapsi kyydissä? Maksatko joka kk vai aina käytön jälkeen? Jaatteko myös verot, vakuutukset, bensat, korjaukset ym ajettujen kilometrien mukaan?

Vierailija
48/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:32"]Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite.
[/quote]
Anna kun arvaan... Ex vaimosi?
Jep.
[/quote]
No joo. Kuoli syöpään. Kai se on sitten ex vaikka sormus on vielä sormessa.
[/quote]
Annas kun arvaan: eräänä aamuna herättyäsi löysit keittiön pöydältä lapun: kuolin syöpään, älä enää yritä soittaa. Lahjoitin autosi syöpätutkimukseen.

Vierailija
49/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos loukkasin kielenkäytölläni arvon rouvat. Kunhan vain ajattelin huomauttaa että niitä kuluja on monenlaisia. Ei ollut tarkoitus omia toteutustapojanne arvostella. Tämä vain kiinnitti huomioni kun täällä välillä käyn. On lapsenlapsia nimittäin. Hyvää illan jatkoa!

Vierailija
50/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:33"]

Tottakai ap on tähän asti makdanut puolet jos on kyyditkin saanut. Olis itse asiassa pitänyt maksaa enemmän, koska mies on joutunut olemaan kuskina.

[/quote] Tiedän erään pariskunnan, jossa äijä niin näyttämisen haluinen, että on pitänyt hommata ihan uusi auto, vaikka äijä ei ole ollut enää vuosiin töissäkään. Muijansa on töissä ja hänellä itsellään ei ole korttia, joten äijänsä kuskailee muijaansa paikasta toiseen, mutta äijä maksattaa autonsa bensat muijallaan, ja samoilla muijansa maksamilla bensoilla huristelee autollaan päivät pitkät ties missä sillä aikaa kun muija on duunissa tienaamassa niitä bensarahoja.   Itse en kattelisi päivääkään tommosta äijää, vaan se olis bye,bye. Ymmärtäisin jotenkin tollaisen käytännön auton kustannusten suhteen, jos äijä edes tekisi kotitöitä, vaan suurimman osan kotiaskareistakin on muijan vastuulla.  Toisin sanoen joissakin parisuhteissa on toinen puoliso niin sinisilmäinen ja kusetettavissa kuin vain olla voi, noh, tyylinsä kullakin. Lieka on kireellä tuossakin tapauksessa, ja sen kyllä huomaa, koska muijalla on ilmiselkeitä vaikeuksia päästä käymään missään pitemmällä kuin kaupoissa, eikä äijänsä vie vaatekaupoille lainkaan muuta kuin silloin, kun itselleen tarvitsee jotain. Ei ihme, että muija napsii masispillereitä, ja niiden voimin käy töissä.

Vierailija
51/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ap on tähän asti makdanut puolet jos on kyyditkin saanut. Olis itse asiassa pitänyt maksaa enemmän, koska mies on joutunut olemaan kuskina.

[/quote]

Mieheni käyttää autoa pääosin täysin itsekseen ja olen itse kyydissä ehkä noin kerran-pari kuukaudessa, kun käydään jossain isommissa automarketeissa. Nyt olen hoitovapaalla, mutta töihin olen kulkenut julkisilla kulkuvälineillä, joihin olen maksanut itse lippuni. Mies vetoaa siihen, että hän välillä käy kaupassa, jolloin joudun maksamaan kauppareissujen osalta bensat puoliksi ja koska olen välillä kyydissä tai mies käy kaupassa, osallistun myös vakuutuksiin ja renkaisiin jne. Alunperin menin mukaan rahoittamaan autoa (toiseksi omistajaksi), sillä mies ei olisi yksin halunnut ottaa niin isoa autolainaa. Auto on siis molempien nimissä ja olen maksanut siitä puolet; muista kuluista olen maksanut osan, mutta en ihan puolta. Autoa ajaa ainoastaan mieheni, kun itselläni ei ole vielä ajokorttia.

Sinänsä miehellä on itseäni huomattavasti paremmat tulot. Mietin tässä vain tätä, kun ei ole vastaavaa tilannetta tullut aiemmin vastaan enkä olen lapsuudenperheessänikään vastaavasta kuullut. Mieheni on kyllä muuten todella tarkka ja pihi (hän shoppailee kaikkea krääsääkin, mutta siten, että maksan jopa hänen yllätysheräteostoksistaankin 50%, vaikka siis itselläni on tulot tällä hetkellä alle 10% miehen sinänsä hyvinkin isoista palkkatuloista). T. AP

Vierailija
52/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tämän miehen kanssa? Kuulostaa todella epämiellyttältä

Vierailija
53/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensaa ja huoltoja ei olisi tarvinnut maksaa, mikäli mies ei olisi autolla ajanut - siis täysin hänen itse aiheuttamiaan kustannuksia.

Erohan tuosta sinänsä tulee joka tapauksessa.

Vierailija
54/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä lisäkysymys ja "ongelma" tuli nyt siitä, kun hankkisin viimein itselleni ajokortin, jolloin mies laittoi tiukat ehdot sille, että saisin käyttää autoamme. Hän ehdotti, että maksaisin samantyyppistä kilometrikorvausta, mitä jotkut firmat yms. käyttävät. Lisäksi joutuisin siinä vaiheessa maksamaan huomattavasti isompaa osuutta muistakin menoista. Sinänsä omasta mielestäni mies on kuitenkin nyt nauttinut jo kolmisen vuotta itsekseen siitä, että on ajellut yhteisellä autollamme, jonka hän itse halusi (itse en olisi edes halunnut autoa, sillä asumme kantakaupungissa). Kokonaistilanteen vuoksi tuntui jotenkin absurdilta tuo miehen hyvinkin paniikinomainen tarve vaatia minulta korvauksia, jos vähän ajelisin sitten, kun saisin kortin (aikoisin jatkossakin mennä sitten aikanaan töihin busseilla, joten en mä sitä autoa kovin paljoa edes aikoisi ajaa - vain tarpeen mukaan siis satunnaisesti). T. AP

Vierailija
55/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan usko provoasi ap.

Vierailija
56/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:23"]voi vittu,minä joudun maksamaan akan auton dieselitkin ja vitun lehmä pihtaa vaan.
[/quote]
vahinko alapeukku. Ihme muija!

Vierailija
57/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ap maksat auton kuluja kun et käytä sitä ollenkaan? Ihan kuin perusteluna olisi se, että koska kerran omistatkin autoa! Eikö sen varsinkin pitäisi vaikuttaa niin päin, että koska mies yksin ajaa sinun puoliksi omistamaasi autoa, sinä et maksa tietenkään autosta yhtään sen enempää. 

Oikeasti säälin sinua ja miestäsi. Olette niin pihalla ettei ole tosikaan.

Vierailija
58/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:04"]

[/quote]

Mieheni käyttää autoa pääosin täysin itsekseen ja olen itse kyydissä ehkä noin kerran-pari kuukaudessa, kun käydään jossain isommissa automarketeissa. Nyt olen hoitovapaalla, mutta töihin olen kulkenut julkisilla kulkuvälineillä, joihin olen maksanut itse lippuni. Mies vetoaa siihen, että hän välillä käy kaupassa, jolloin joudun maksamaan kauppareissujen osalta bensat puoliksi ja koska olen välillä kyydissä tai mies käy kaupassa, osallistun myös vakuutuksiin ja renkaisiin jne. Alunperin menin mukaan rahoittamaan autoa (toiseksi omistajaksi), sillä mies ei olisi yksin halunnut ottaa niin isoa autolainaa. Auto on siis molempien nimissä ja olen maksanut siitä puolet; muista kuluista olen maksanut osan, mutta en ihan puolta. Autoa ajaa ainoastaan mieheni, kun itselläni ei ole vielä ajokorttia.

Sinänsä miehellä on itseäni huomattavasti paremmat tulot. Mietin tässä vain tätä, kun ei ole vastaavaa tilannetta tullut aiemmin vastaan enkä olen lapsuudenperheessänikään vastaavasta kuullut. Mieheni on kyllä muuten todella tarkka ja pihi (hän shoppailee kaikkea krääsääkin, mutta siten, että maksan jopa hänen yllätysheräteostoksistaankin 50%, vaikka siis itselläni on tulot tällä hetkellä alle 10% miehen sinänsä hyvinkin isoista palkkatuloista). T. AP

[/quote] Oletko täysin "lammas" miehesi hyväksikäyttöäsi kohtaan? Siis herää nyt jo unestasi, ja lopeta kertakaikkiaan tuollainen pelitys vai etkö uskalla edes tehdä mitään siirtoja, onko miehesi kenties väkivaltainen, jos ehdotat, että lopetat hänen autonsa kulujen kustantamisen, myykööt pois sen sitten. Mene taksilla sinne automarkettiin jatkossa sen jälkeen, tulee sulle halvemmaksi kuin tommosen ukon ketaleen uiras rahojesi pluffaaminen sun pienemmistä tuloistasi!

Vierailija
59/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:12"]

Tässä olisi harkinnassa autokouluun meneminen. Olen itse vähän päälle 30-vuotias nainen ja naimisissa; omistamme mieheni kanssa yhdessä auton, vaikka minulla ei ole korttia. Nyt oli sitten puhe siitä, voisinko käyttää autoamme, jos/kun saan kortin. Mieheni sanoi, että joutuisin maksamaan hänelle siitä kilometrikorvauksia ja tietenkin bensat. Olen itse hoitovapaalla ja säästöistä maksaisin kortin kulut, mutta miten yleistä on se, että maksetaan puolisolle myös kilometrikorvauksia auton käytöstä? Nyt tähän mennessä olen maksanut osan vakuutuksista sekä maksanut osan autosta ja bensoista olen antanut pienen summan, vaikka siis itse en edes voi ajaa yhteisellä autollamme. Onko mieheni liian pihi, kun vaatii vielä kilometrikorvaukset, jos nyt viimein alkaisin itse satunnaisesti ajaa autollamme?

[/quote] jätä se sika

Vierailija
60/88 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:09"]

Ja tämä lisäkysymys ja "ongelma" tuli nyt siitä, kun hankkisin viimein itselleni ajokortin, jolloin mies laittoi tiukat ehdot sille, että saisin käyttää autoamme. Hän ehdotti, että maksaisin samantyyppistä kilometrikorvausta, mitä jotkut firmat yms. käyttävät. Lisäksi joutuisin siinä vaiheessa maksamaan huomattavasti isompaa osuutta muistakin menoista. Sinänsä omasta mielestäni mies on kuitenkin nyt nauttinut jo kolmisen vuotta itsekseen siitä, että on ajellut yhteisellä autollamme, jonka hän itse halusi (itse en olisi edes halunnut autoa, sillä asumme kantakaupungissa). Kokonaistilanteen vuoksi tuntui jotenkin absurdilta tuo miehen hyvinkin paniikinomainen tarve vaatia minulta korvauksia, jos vähän ajelisin sitten, kun saisin kortin (aikoisin jatkossakin mennä sitten aikanaan töihin busseilla, joten en mä sitä autoa kovin paljoa edes aikoisi ajaa - vain tarpeen mukaan siis satunnaisesti). T. AP

[/quote]

No. Oletko kysynyt mieheltäsi, MIKSI hän ei ole maksanut 3 vuoteen km korvauksia SINULLE, oletko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi