Puolison auton käyttämisestä maksaminen?
Tässä olisi harkinnassa autokouluun meneminen. Olen itse vähän päälle 30-vuotias nainen ja naimisissa; omistamme mieheni kanssa yhdessä auton, vaikka minulla ei ole korttia. Nyt oli sitten puhe siitä, voisinko käyttää autoamme, jos/kun saan kortin. Mieheni sanoi, että joutuisin maksamaan hänelle siitä kilometrikorvauksia ja tietenkin bensat. Olen itse hoitovapaalla ja säästöistä maksaisin kortin kulut, mutta miten yleistä on se, että maksetaan puolisolle myös kilometrikorvauksia auton käytöstä? Nyt tähän mennessä olen maksanut osan vakuutuksista sekä maksanut osan autosta ja bensoista olen antanut pienen summan, vaikka siis itse en edes voi ajaa yhteisellä autollamme. Onko mieheni liian pihi, kun vaatii vielä kilometrikorvaukset, jos nyt viimein alkaisin itse satunnaisesti ajaa autollamme?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:23"]No kai maksat myös huolloista, kesärenkaista, pesuista ja korjauksista osasi? Autot kuluu kun niillä ajaa. Tarkottikohan sitä? [/quote] Plus verot ja vakuutikset tietenkin. [/quote] Ja katsastukset. Tulee vuositasolla ihan muhkee summa. Ootko valmis maksamaan puoliksi?
[/quote]
Eh, maksoin katsastuksesta 49 euroa mittauksineen, ei kyllä mikään hirvittävän merkittävä summa per vuosi. Etenkin kun tuon jakaa kolmelle vuodelle, jonka auto minulla on ollut (3. vuoden katsastus). Kolmen vuoden aikana olen maksanut ainoastaan vakuutusta ja kaksi määraikaishuoltoa. Ei yhtään ainutta korjausta. Kesärenkaita ei yleensä osteta joka vuosi. Joten en voi kyllä allekirjoittaa väitettä, että autoon menevä summa olisi mikään muhkea aina ja joka tapauksessa.
Tottakai ap on tähän asti makdanut puolet jos on kyyditkin saanut. Olis itse asiassa pitänyt maksaa enemmän, koska mies on joutunut olemaan kuskina.
Sanot sille miehelle iloisesti, että totta kai maksat itse bensat, mutta voisiko mies muistaissaan laittaa tilillesi kilometrikorvaukset, jotka ovat syntyneet miehen käyttäessä yhteistä autoanne. Äkkiseltään laskien niitä on kertynyt vähän päälle 11 000 e.
Ja verot tietysti, mutta ne on muutaman hassun kympin vuodessa.
t.23
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:30"]
Minä määrittelisin omat " kilometrikorvaukset" myös tuon jälkeen! Tokko olisi ukolla enää varaa paljon konepellin alle vilkuilla. Wrrrruuum!
[/quote]
Samat sanat, taidanpa laskuttaa aviomieheltäni "pilluajelunsa" jälkeenpäin ja korkojen kera, ja tästä etiäpäin korotetulla taksalla:HAHHAHAHHAHAHHAHAH
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:34"]Ja verot tietysti, mutta ne on muutaman hassun kympin vuodessa.
t.23
[/quote]
Riippuu autosta. Joissain on monta sataa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:34"]Ja verot tietysti, mutta ne on muutaman hassun kympin vuodessa. t.23 [/quote] Riippuu autosta. Joissain on monta sataa.
[/quote]
Jep, mutta kukaanhan ei pakota pitämään autoa, jossa on omalle kukkarolle kalliit verot.
Mitäs ihmeen kilometrikorvauksia sun pitäisi maksaa autosta, jonka puoliksi omistat ja kuluihinkin osaltasi osallistut? Miksi muuten maksat bensoja nyt kun et käytä autoa?
Mies siis käyttää teidän yhteistä autoa, sinä maksat silti osan bensoista, miksi näin? Kyllä miehen kuuluu maksaa omat bensat ja km-korvaukset voi unohtaa, sehän on yhteinen auto!
Jätä se sika! Ei vaan, ihan oikeasti mä en kattelis tuollaista äijää hetkeäkään. Anna kun arvaan, sä kyllä siivoat ja peset teidän huushollin pyykit, mutta silti sun pitäisi vielä maksaa yhteisesti hankitun auton käytöstä? Jos mies on noin pihi, niin tulevaisuudessa on kyllä varmasti edessä vielä isompia ongelmiakin... Tsemppiä vaan!
Paljonko pitää maksaa lapsesta extraa jos otat sen kyytiin?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:34"]Ja verot tietysti, mutta ne on muutaman hassun kympin vuodessa. t.23 [/quote] Riippuu autosta. Joissain on monta sataa.
[/quote]
Jep, mutta kukaanhan ei pakota pitämään autoa, jossa on omalle kukkarolle kalliit verot.
[/quote]
Ota huomioon että pieniveroistet autot ovat yleensä uudehkoja ja kalliita. On kai kohtuullista jakaa kalliit verot puoliksi?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:32"]Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite.
[/quote]
Veikkaan että vaimosi ostaa valtaosan lasten ruuista, vaatteista, lääkkeistä yms. jos teillä siis on lapsia. Ihme lapsellisia ruikuttajia tuntuvat olevan monet nykyajan miehet. Eikö äiti opettanut, että sadassa vuodessa kaikki tasaantuu ja perheen kulut ja varat ovat yhteisiä? Maalaisjärki on unohtunut monilta. Onhan elämä nyt paljon helpompaa, jos toinen maksaa aina vuokran/lainanlyhennyksen ja toinen ruuat, kuin että joka helvetin asiasta vingutaan ja nahistellaan ja siirrellään kymppejä tililtä toiselle. Aikuiset ihmiset, jos ette kykene yksinkertaisiin arjen asioihin niin älkää ainakaan hankkiko lapsia "suhteestanne" kärsimään!
Eli siis sinä kortittomana osallistut auton kuluihin, mutta jos sulla olisi kortti niin maksaisit myös käytöstä? Miksi miehesi pitäisi tienata teidän yhteisellä autolla? En katselisi tuollaista miestä.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:36"]
Naiset on vähän loisia =)
[/quote]
Toi aloittajan aviomies on ainakin niin köyhä, että kannattaako tommosen köyhän kanssa avioliitossa ollakaan, tai sitten jos noin tiukkaa ukollaan on, niin mitä helkkarit tommoset köyhätaskut autoa sitten pitävätkään, kulkisivat yleisillä kulkuneuvoilla tai liftailisivat.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:32"]Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite.
[/quote]
Veikkaan että vaimosi ostaa valtaosan lasten ruuista, vaatteista, lääkkeistä yms. jos teillä siis on lapsia. Ihme lapsellisia ruikuttajia tuntuvat olevan monet nykyajan miehet. Eikö äiti opettanut, että sadassa vuodessa kaikki tasaantuu ja perheen kulut ja varat ovat yhteisiä? Maalaisjärki on unohtunut monilta. Onhan elämä nyt paljon helpompaa, jos toinen maksaa aina vuokran/lainanlyhennyksen ja toinen ruuat, kuin että joka helvetin asiasta vingutaan ja nahistellaan ja siirrellään kymppejä tililtä toiselle. Aikuiset ihmiset, jos ette kykene yksinkertaisiin arjen asioihin niin älkää ainakaan hankkiko lapsia "suhteestanne" kärsimään!
[/quote]
Ehei. Ruoatkin menivät pussistani vaikka emännällä oli parempi palkka. Mielestäni hän oli se lapsellinen ulisija mutta niinhän ei saa naisesta sanoa?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:32"]Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite.
[/quote]
Anna kun arvaan... Ex vaimosi?
Jep.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:32"]Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite.
[/quote]
Anna kun arvaan... Ex vaimosi?
Jep.
[/quote]
No joo. Kuoli syöpään. Kai se on sitten ex vaikka sormus on vielä sormessa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:32"]Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite.
[/quote]
[/quote]
Ehei. Ruoatkin menivät pussistani vaikka emännällä oli parempi palkka. Mielestäni hän oli se lapsellinen ulisija mutta niinhän ei saa naisesta sanoa?
[/quote]
"Mutta niinhän ei saa naisesta sanoa" kuulostat juuri sellaiselta rasittavalta, riitaa haastavalta marisijalta joka ei uskalla edes keskustella puolisonsa kanssa mutta internetissä kyllä uhoa löytyy.
Vaimoni ajoi aina kakkosautollamme niin kauan kuin siitä meni jotain rikki. Sitten tuli ulisemaan kuinka minun pitää korjata ja maksaa huollot vaikken ajanut sillä metriäkään. Katsastukseenkaan ei osannut mennä itse ja renkaat piti vaihtaa ja ostaa sille. Bensat ja vakuutukset makso sentään ite.