Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ropo Capital - kokemuksia?

Sisäkissa
09.12.2021 |

Hei,

meille Ropo Capital on lähettänyt Turku Energian laskun takia maksumuistutuksia.

Ikävä kyllä oma virhe sinänsä: sähkölasku tuli sähköpostina, joka jäi huomiotta. Soitin Turku Energiaa ja sain laskun uudelleen. Maksoin sen viivästelemättä.

Samana päivänä kun lasku tuli maksettua (25.11.), oli postilaatikossa Ropo Capitalin maksumuistutus. Koska lasku oli jo maksettu, menin seuraavana päivänä maksamaan Ropolle kuuluvat muistutuskkulut eli 5,08 euroa.

Tämä maksumuistutus oli päivätty 08.11. ja maksupäivä oli 18.11. Asun Keski-Euroopassa (posti kulkee kyllä tosi hyvin). Kirje saapui perille vasta 25.11.

Tänään saimme uuden maksumuistutuksen. Siinä peritään nyt 08.11. perittyä 5 euroa ja uutta 5 euroa. Tämän päiväinen kirje oli päivätty 25.11.2021, eräpäivä oli 05.12. Ei ikinä ole kirjeet olleet kahta viikkoa matkalla Suomesta meille. Kaikki tulee noin 3-5 päivän aikana.

Mielestäni tämä on pikkusummilla tehtävää "hakuammuntaa". Lähetetään perusteettomia maksumuistutuksia ja lähetetään ne niin myöhään, että niitä eivät monet ennätä maksamaan. Tämä 25.11. päivätty kirje on mielestäni lähetetty noin. 03.12. Jos eräpäivä on 05.12., sitä harva ennättää maksaa. Sitten voi taas edetä eteenpäin ja laskuttaa ja laskuttaa ja summat senkun suurenevat.

Kirjekuoressa itsessään ei ollut postileimaa, joten ei voi saada selville, milloin kirje on lähetetty. Joitakin koodeja ja numeroita oli. Ehkä postista saisi selvää niiden merkityksen ja näkyykö niissä jotenkin lähetyspäivä.

Minulle tämä on aivan systemaattista rahastamista ja aivan selvää on, että kirjeet lähetetään niin myöhään, että niitä tosiaan on vaikea tai mahdotonta maksaa ajoissa.

Mitä kokemuksia teillä on ollut Ropon kanssa? Näin netistä, että niitä on varoiteltu liian suurista perimiskuluista. Mutta entäs nämä pikku-Ropot? Omien kokemusten perusteella firma yrittää tehdä bisnestä myös pikkusummien kautta. Todella ikävä kokemus. Miten voin päästä näistä karhukirjeistä eroon?

Tämä simputus voi jatkua loputtomiin ja jatkua vaikka kuinka kauan, kun muistutukset lähetetään niin myöhään, että vaikka onkin perusteeton, ei ennätä edes maksaa, jotta säästyisi seuraavilta karhuamistoimilta.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrän kaukaa yrityksen, joiden laskutusta ko. firma hoitaa.

Erikoista, minua ei ole koskaan kiinnostanut, että mikä firma perii kenenkin laskuja. Ehkä koska en osta palveluja tai tuotteita sillä ajatuksella, että voin sitten luistaa maksuista ja eräpäivistä mahdollisimman paljon.

Vierailija
22/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, minua ei ole koskaan kiinnostanut, että mikä firma perii kenenkin laskuja. Ehkä koska en osta palveluja tai tuotteita sillä ajatuksella, että voin sitten luistaa maksuista ja eräpäivistä mahdollisimman paljon.

Sinulla ei ilmeisesti posti ole koskaan hukannut yhtäkään laskua? Laskuttajasta riippuen saapumatta jääneen laskun maksuun hoituu helposti tai sitten vaikeasti. Vaikeutta lisää uuden laskun nopea laskutusväli ja hidas postin kulku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ilmeisesti posti ole koskaan hukannut yhtäkään laskua? Laskuttajasta riippuen saapumatta jääneen laskun maksuun hoituu helposti tai sitten vaikeasti. Vaikeutta lisää uuden laskun nopea laskutusväli ja hidas postin kulku.

Kerran Postin lakon aikana vuoden 2019 lopulla. Ymmärrän, että näitä voi sattua joskus ja jouluna, mutta ei samalle ihmiselle säännöllisesti. Kummallista mikäli joillekin tapahtuu näitä laskun hukkumisia niin usein, että pitää jo ostoksensa valita sen mukaan, että mitä perintäfirmaa kukin käyttää.

Vierailija
24/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysijä roistoja, laskusta jota en ollut koskaan saanutkaan tuli 50 e perintäkulu.

Tämä muuttui helvetinmoisen räyhäyksen jälkeen sähkönsiirtoyhtiön JSSOY kanssa ja lähettivät alkuperäisen laskun.

Piti uhata käräjillä, kuluttajariitalautakunnalla jne.

Ropon tj lypsää tällä kusetuksella 300 000 e vuodessa palkkaa.

Vierailija
25/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla vaan posti oo koskaan hukannu laskuja. Ihmeellistä kun joiltakin häviää kaikki laskut postissa.

Vierailija
26/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onlinea ei tietenkään voi käyttää kun haluaa väkisin odottaa kirjepostia ulkomaille.

Vierailija
27/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä!

Vierailija
28/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruplillako maksatte kun loppusumma on mitä sattuu?

Vierailija
29/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: jos laskun eräpäivä on mennyt niin soitat ja kysyt jokos on tullut lisäkuluja

Vierailija
30/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla vaan posti oo koskaan hukannu laskuja. Ihmeellistä kun joiltakin häviää kaikki laskut postissa.

Joiltakin ne tosiaan vaan häviää. Työpaikallekaan ei aina löydä paperilaskut (kaikki toimittajat eivät toimita verkkolaskuja), makselen niitä työkseni ja usein tulee toimittajilta ilmoituksia, että olemme siirtäneet tämän laskun perintään isojen lisäkulujen kera, kun ette ole monista muistutuksista huolimatta maksaneet. Trattauhkauksiakin tulee. Iso talo, satoja työntekijöitä, joten en edes tiedä miltä yrityksiltä odottaa laskuja. Sitten hädissäni soittelen sinne että hei, voitteko lähettää alkuperäisen laskun meille sähköpostilla, kun ei olla sitä saatu, maksetaan kyllä. Ja vasta jopa kuukausia myöhemmin tulee jostain Postin kätköistä nippu repaleisia ja kärsineitä laskuja: alkuperäinen lasku, kolme maksumuistutusta ja ilmoitus perintään laitosta. Mua vaan yhä hämmentää, että miten laskut eivät löydä työpaikalle perille, mutta trattauhkaukset ja perintäilmoitukset löytävät parissa arkipäivässä.

Vierailija
31/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/ropo-capital-oy/24950377/paatt…

Voitto 16,3 miljoonaa euroa

https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/ropo-finance-oy/25259799/paatt…

Voitto 1,2 miljoonaa euroa

Pitäähän näiden rahansa saada. Myös Työeläkeyhtiö Elo näyttäisi olevan omistajana vastuussa Ropo Capitalin kyseenalaisesta toiminnasta.

Vierailija
32/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: jos laskun eräpäivä on mennyt niin soitat ja kysyt jokos on tullut lisäkuluja

Ai jos pimittävät laskut?

Vierailija
33/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joiltakin ne tosiaan vaan häviää. Työpaikallekaan ei aina löydä paperilaskut (kaikki toimittajat eivät toimita verkkolaskuja), makselen niitä työkseni ja usein tulee toimittajilta ilmoituksia, että olemme siirtäneet tämän laskun perintään isojen lisäkulujen kera, kun ette ole monista muistutuksista huolimatta maksaneet. Trattauhkauksiakin tulee. Iso talo, satoja työntekijöitä, joten en edes tiedä miltä yrityksiltä odottaa laskuja. Sitten hädissäni soittelen sinne että hei, voitteko lähettää alkuperäisen laskun meille sähköpostilla, kun ei olla sitä saatu, maksetaan kyllä. Ja vasta jopa kuukausia myöhemmin tulee jostain Postin kätköistä nippu repaleisia ja kärsineitä laskuja: alkuperäinen lasku, kolme maksumuistutusta ja ilmoitus perintään laitosta. Mua vaan yhä hämmentää, että miten laskut eivät löydä työpaikalle perille, mutta trattauhkaukset ja perintäilmoitukset löytävät parissa arkipäivässä.

''

Tuo on juuri se pointti!

Vierailija
34/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten mutta ainakin itsellä ei ole ollut kyseisen perintäfirman kanssa ongelmia vaikka koskaan en tahdo saada laskuja maksettua ajoissa koska rahat ei aina riitä, olen aina saannut sovittua eräpäivän siirron ilman siirtokuluja jos kyseessä viikko ja jos tarvitsee pidemmälle kulu on jotain 5e ja maksusuunnitelmasta jotain 20e. Sen sijaan Intrum ei meinaa suostua koskaan mihinkään eräpäivän siirtoihin tai maksusuunnitelmiin tai jos suostuu kulut on paljon enemmän mitä ropolla minkä takia taas itse inhoan intrumia.

Vierailija
35/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi huijarifirma, kuten parkkipate.

Vierailija
36/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se paha rikollinen tässä maassa se laskunsa myöhään maksava

Vierailija
37/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nimi on kyllä kiva.

Vierailija
38/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ihan sääntöjen ja lakien mukaan. Jos suurimmaksi sallituksi summaksi perinnän vaiheessa x on määritelty laissa vaikka 50e, niin tyhmähän yritys olisi jos ei maksimisummaa veloittaisi.

Laskut kun maksaa ajallaan tai sopii maksuaikaa, niin ei tarvitse näistä huolia.

Vierailija
39/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella?

Vierailija
40/78 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella?

https://www.kaleva.fi/aluehallintovirasto-antoi-perintayhtiolle-varoitu…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan