Naurattaa tää nykyajan nuorten naisten meininki :D
Esimerkiksi kun kattoo näitä nuorien typyköiden instagrameja. Esitetään jotain ihmeen hienohelmoja. Koti on niin valkonen ja muka tyylikäs, kaikki huonekalut jotain ikean valkosta lastulevypaskaa :DDDD sitte pari iittalan tuikkua ja lexingtonin tyynyä ja ehkä hyvällä säkällä se läpinäkyvä ghost-tuoli vai mikä onkaan jota varten säästetty vuosi tai vaihtoehtosesti tuhlattu yhden kuukauden palkka mokomaan ja syöty kaurapuurooo loppuaika mutta kun pitää olla "hieno" design-tuoli! :D Ja nää asiat sitte muka tekee kodista tyylikkään. Yritetään noilla muutamilla asioissa esitellä jotain "luksusta". Ja unohtamatta tietty kuvia viinilasillisista ja macaronskuivistakannikoista (=pirkan tai lidlin pakasteversioita). Sitte rytkyt on muuten henkkamaukkaa mutta se yks pakollinen vuittonin veska pitää olla, rahoitus sama kun tossa tuolissa, katso ylempää. Voi luoja ihan oikeesti. Ja sitten laitetaan kuvia kun ollaan "kokattu hieno illallinen" = pilkottu kulhoon salaattia, jossa jääsalaattia, tomaattia, kurkkua ja fetaa, ehkä säkällä paistettu jotkut kanapihvit ja valmista kaupan patonkia. No WAU mikä kokkaamisen taidonnäyte, siis uskomatonta taitoo vaatii tälläisen aterian valmistaminen :D:D:D:D Kiitos, olen puhunut js kyllä helpotti kun sai ilmaista tän ärsytyksen.
Kommentit (147)
Niin, tuota kutsutaan trendiksi (tai 2010-luvun sisustustyyliksi). Ap:n nuoruudessako ei ollut mitään trendejä?
Kolmikymppisillä sitten on hiekkaa, nudea ja harmaata sekä "piristävänä sisustusruiskeena" pari pirtsakan turkoosia (vau, rajua) tyynnyä!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:24"]
Hmm... Ihanaa kun rinnastat kaikki nuoret naiset yhteen nippuun, vaikka selkeästi puhut vain muutamasta hassusta ihmisestä netissä. Ei minua himota valkoinen sisustus, ghot-tuoli (mikä lie) tai Vuittonin laukut (hyi). Rahaa kyllä palaa minullakin sisustukseen niin että joskus vähän kirpaisee. En minä silti juokse nettiin laittamaan kuvia asiasta.
[/quote]
Kyllä niitä kuule taitaa nykyään olla muutamia satoja tai muutamia tuhansia. Ja voi vittuuuu kun ei ihmiset edes ymmärrä lukemaansa! Ei haittaa jos laittaa rahaa sisustukseen ja nää pimukathan nimenomaan ei niin tee, kun suurin osa on ikean parinkympin krääsää. Sitten on se joku pari merkkituotetta, joista otetaan lähikuvia ja laitellaan instagramiin ja yritetään ESITTÄÄ jotain hienompaa. Vittu menee hermo ja opetelkaa nyt saatana lukeen!!
[/quote]
No en käytä Instagrammia, joten hirveän vaikea sanoa, onko kyseessä nyt muutamista, kymmenistä, sadoista vai tuhansista nuorista naisista. Epäilen korkeintaan muutamaa kymmentä. Sinä nimenomaan kritisoit sitä, että rahaa laitetaan johonkin ilmeisesti useamman sadan design-tuotteeseen. En vain ymmärrä, että miksi he eivät niin saisi tehdä? Jos nämä muutamat haluavat esittää kuuluvansa mainstreamiin, niin siitä vain.
Kunhan haluan kertoa, että KAIKKI nuoret naiset eivät tee näin. Mukavaa päivänjatkoa sinulle, suosittelen pyytämään kumppaniasi putsaamaan hiekat pois sinun genitaalialueeltasi. Hengittäminenkin on helpompaa, kun kiskot sen hernepuskan pois nenästäsi :)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:53"]Esimerkiksi kun kattoo näitä nuorien typyköiden instagrameja. Esitetään jotain ihmeen hienohelmoja. Koti on niin valkonen ja muka tyylikäs, kaikki huonekalut jotain ikean valkosta lastulevypaskaa :DDDD sitte pari iittalan tuikkua ja lexingtonin tyynyä ja ehkä hyvällä säkällä se läpinäkyvä ghost-tuoli vai mikä onkaan jota varten säästetty vuosi tai vaihtoehtosesti tuhlattu yhden kuukauden palkka mokomaan ja syöty kaurapuurooo loppuaika mutta kun pitää olla "hieno" design-tuoli! :D Ja nää asiat sitte muka tekee kodista tyylikkään. Yritetään noilla muutamilla asioissa esitellä jotain "luksusta". Ja unohtamatta tietty kuvia viinilasillisista ja macaronskuivistakannikoista (=pirkan tai lidlin pakasteversioita). Sitte rytkyt on muuten henkkamaukkaa mutta se yks pakollinen vuittonin veska pitää olla, rahoitus sama kun tossa tuolissa, katso ylempää. Voi luoja ihan oikeesti. Ja sitten laitetaan kuvia kun ollaan "kokattu hieno illallinen" = pilkottu kulhoon salaattia, jossa jääsalaattia, tomaattia, kurkkua ja fetaa, ehkä säkällä paistettu jotkut kanapihvit ja valmista kaupan patonkia. No WAU mikä kokkaamisen taidonnäyte, siis uskomatonta taitoo vaatii tälläisen aterian valmistaminen :D:D:D:D Kiitos, olen puhunut js kyllä helpotti kun sai ilmaista tän ärsytyksen. [/quote] Oikeaa luksusta ei revitellä missään!! Kukaan varakas ei oo noin typerä
[/quote]
No niinniin, siitähän tässä olikin kyse että yritetään ESITTÄÄ sitä luksusta, kun ei oikeesti rahkeet siihen riitä. :D:D
[/quote]
Millanen koti sulla on?
[/quote]
Mull on ammattilaisen rakennuttama sekä sisustama. Jonkin verran panostettu vielä muutoksiin. Eipä ole mitään lisättävää.
[/quote]
Tuskin on..joku halpa kaupungin ränsistynyt vuokra luukku kuitenkin taitaa olla.
Hui kamala, täytyy varmaan ottaa lahjaksi saamani design-esineet pois käytöstä, kun ei minulla kurjalla opiskelijaheitukalla olisi itse ollut edes varaa niitä ostaa. Jokuhan saattaa vielä luulla, että olen luksuksempi kuin olenkaan.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:35"]
Miten näiden nuorten naisten sitten pitäisi sisustaa ja elää? Nuorena harvemmin on varaa sisustaa/pukeutua täysin kalliilla designilla. Eikö halvalla sisustettuun kotiin saa siis ostaa mitään merkkituotetta?
[/quote]
En ole ap, mutta mua niissä blogeissa ärsyttää se että ollaan olevinaan niin rikkaita, kun on se yks joku merkkituote siellä. Suurin osa meistä ei ole rikkaita, ei varsinkaan nuorista, niin miksi pitää esittää jotain mitä ei ole? Onko se näiden blogaajien mielestä jotenkin tavoiteltavaa, että olisi hieno rikas design-sisustuskoti?
Siis nää farkut on ihan hirveet bägit, mun buudi näyttää ihan himo isolta ( instassa ) OMG !
Musta on kiva että ihmiset fiilistelee ja uskaltaa tykätä omasta kodista ja jutuista joita siellä on, oli ne sitten trendikkäitä tai ei.
Se on just sitä että pysähdytään ihastelemaan elämää. Kyllä sellainen perus vihersalaattikin voi innostaa ja itseasiassa on mielestäni parasta vaikka osaan monimutkaisempiakin ruokia laittaa.
Mietin juuri että kaikenlaiset bloggaajat varmaan katsoo maailmaa eritavalla, sillain että näkee kaikesta sen kauniin. Itse pidän sisustuksessa lähes kaikesta, paitsi desing jutuista, ja ihan vaan siksi että minusta moderni ja varsinkin suomalainen muotoilu on kamalaa, se että joku toinen näkee sen kauniina ei haittaa vaan on mukavaa.
On muutenkin täysin normaalia että tietyillä aikakausilla rakennetut ja sisustetut kodit näyttävät myös oman aikansa, eikä siinäkään ole mitään paheksuttavaa.
Mikä sua siinä laumasieluisuudessa oikein risoo? Mitä pahaa siinä on ja miten se oikeasti edes vaikuttaa elämääsi? Eikö jokaisella ole oikeus olla sellainen kuin haluaa? Monilla, varsinkin nuorilla on usein tarve kuulua johonkin. Edelleen, mitä pahaa siinä on? Minä ihmettelen ja säälinkin ap sinun kaltaisiasi toisten arvostelijoita ja itseään parempana pitäviä. Tuo negatiivisuus syö tasan sinua itseäsi. Anna ihmisten olla ja elää, ei se sinulta pois ole, eihän? Kauhean ongelman olet täysin samantekevästä asiasta itsellesi vääntänyt. Terveisin 26 vuotias nainen (, joka ei osu kuvaukseesi)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:51"]Mahtava avautuminen, pakko tykätä :D
[/quote]
Tää ketju kertoo SOME-SOPULEISTA
ja kaikki saa samaistaa itsensä mettiin, martinaan ja hannaan, ja huomenna uusi IDOLI
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:03"]Hah, tää oli hyvä aloitus :DD Nuoret naiset (ei kaikki) on niin laumasieluisia.
[/quote]
Onko toista yhtä vihattua ihmisryhmää kuin nuoret naiset? :)
Meikit, hiukset, ripset ja merkkilaukut. Voiko nuori nainen elämältään enemmän toivoa? Kamalaa, jos kaikki tuo on saavutettu jo 20-vuotiaana.
Tuntuuko musta vai ei vai onko nuorten rahankäyttö erilaista kuin ennen? Tunnen vieläkin aivan tavallisia keskiluokkaisia perheenäitejä, jotka vielä keski-iässäkään eivät ole "pystyneet" hankkimaan merkkilaukkua, kun rahalle on parempaakin käyttöä. Ovatko nuoret naiset vaurastuneet näin merkittävästi?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:03"]Hah, tää oli hyvä aloitus :DD Nuoret naiset (ei kaikki) on niin laumasieluisia. [/quote] Onko toista yhtä vihattua ihmisryhmää kuin nuoret naiset? :)
[/quote]
ei, mut naiset tässäkin on pahimpia näköjään.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:53"]Esimerkiksi kun kattoo näitä nuorien typyköiden instagrameja. Esitetään jotain ihmeen hienohelmoja. Koti on niin valkonen ja muka tyylikäs, kaikki huonekalut jotain ikean valkosta lastulevypaskaa :DDDD sitte pari iittalan tuikkua ja lexingtonin tyynyä ja ehkä hyvällä säkällä se läpinäkyvä ghost-tuoli vai mikä onkaan jota varten säästetty vuosi tai vaihtoehtosesti tuhlattu yhden kuukauden palkka mokomaan ja syöty kaurapuurooo loppuaika mutta kun pitää olla "hieno" design-tuoli! :D Ja nää asiat sitte muka tekee kodista tyylikkään. Yritetään noilla muutamilla asioissa esitellä jotain "luksusta". Ja unohtamatta tietty kuvia viinilasillisista ja macaronskuivistakannikoista (=pirkan tai lidlin pakasteversioita). Sitte rytkyt on muuten henkkamaukkaa mutta se yks pakollinen vuittonin veska pitää olla, rahoitus sama kun tossa tuolissa, katso ylempää. Voi luoja ihan oikeesti. Ja sitten laitetaan kuvia kun ollaan "kokattu hieno illallinen" = pilkottu kulhoon salaattia, jossa jääsalaattia, tomaattia, kurkkua ja fetaa, ehkä säkällä paistettu jotkut kanapihvit ja valmista kaupan patonkia. No WAU mikä kokkaamisen taidonnäyte, siis uskomatonta taitoo vaatii tälläisen aterian valmistaminen :D:D:D:D Kiitos, olen puhunut js kyllä helpotti kun sai ilmaista tän ärsytyksen. [/quote] Oikeaa luksusta ei revitellä missään!! Kukaan varakas ei oo noin typerä [/quote] No niinniin, siitähän tässä olikin kyse että yritetään ESITTÄÄ sitä luksusta, kun ei oikeesti rahkeet siihen riitä. :D:D [/quote] Mutta miksi on väärin unelmoida kuvailemastasi luksuksesta jos siitä tulee hyvä mieli? Lexinton-tyynyt saattaa lisätä sitä illuusion uskottavuutta ja siitä tulee entistä parempi mieli. Ei niitä merkkijuttuja ne "tällä hetkellä köyhät" ostele vain merkin takia, vaan mielikuvan synnyttämän tunteen vuoksi. Tunne, että olet rikas, sinulla on asiat hyvin, että ansaitset luksusta, ansaitset onnea jne. Minun mielestäni rahansa voisi käyttää paljon huonomminkin.
[/quote]
Jotain samanlaista kokee keskiluokkainen korviaan myöten veloissa oleva wannabe porvari äänestäessään vain suurkapitalistien etua ajavaa Kokoomusta.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:53"]Esimerkiksi kun kattoo näitä nuorien typyköiden instagrameja. Esitetään jotain ihmeen hienohelmoja. Koti on niin valkonen ja muka tyylikäs, kaikki huonekalut jotain ikean valkosta lastulevypaskaa :DDDD sitte pari iittalan tuikkua ja lexingtonin tyynyä ja ehkä hyvällä säkällä se läpinäkyvä ghost-tuoli vai mikä onkaan jota varten säästetty vuosi tai vaihtoehtosesti tuhlattu yhden kuukauden palkka mokomaan ja syöty kaurapuurooo loppuaika mutta kun pitää olla "hieno" design-tuoli! :D Ja nää asiat sitte muka tekee kodista tyylikkään. Yritetään noilla muutamilla asioissa esitellä jotain "luksusta". Ja unohtamatta tietty kuvia viinilasillisista ja macaronskuivistakannikoista (=pirkan tai lidlin pakasteversioita). Sitte rytkyt on muuten henkkamaukkaa mutta se yks pakollinen vuittonin veska pitää olla, rahoitus sama kun tossa tuolissa, katso ylempää. Voi luoja ihan oikeesti. Ja sitten laitetaan kuvia kun ollaan "kokattu hieno illallinen" = pilkottu kulhoon salaattia, jossa jääsalaattia, tomaattia, kurkkua ja fetaa, ehkä säkällä paistettu jotkut kanapihvit ja valmista kaupan patonkia. No WAU mikä kokkaamisen taidonnäyte, siis uskomatonta taitoo vaatii tälläisen aterian valmistaminen :D:D:D:D Kiitos, olen puhunut js kyllä helpotti kun sai ilmaista tän ärsytyksen. [/quote] Oikeaa luksusta ei revitellä missään!! Kukaan varakas ei oo noin typerä
[/quote]
No niinniin, siitähän tässä olikin kyse että yritetään ESITTÄÄ sitä luksusta, kun ei oikeesti rahkeet siihen riitä. :D:D
[/quote]
Millanen koti sulla on?
[/quote]
Mull on ammattilaisen rakennuttama sekä sisustama. Jonkin verran panostettu vielä muutoksiin. Eipä ole mitään lisättävää.
[/quote]Ammattilainen siis kertoi sinulle mistä pidät?
Ilmiö on voimistnut Suomessa viime vuosina. Ruotsissa merkkilaukut alkoivat vilistä katukuvassa jo 2000-luvun puolivälissä. Tällöin uumoiltiin jopa eräänlaista luokkasotaa. Musiikkivideoihinhan nuo luksustuotteet tulivat jo 2000-luvun alussa. Silloon erityisesti merkkilaukut alkoivat vilistä mustien rap-artistien videoissa esiintyvän pyllynpyörityksen ohjessa.
Ilmiönä oli erityisesti alempaan keskiluokkaan kuuluvien ihmisten panostaminen merkkilaukkuihin. Esimerkiksi merkkilaukkujen statusarvo on alentnut huomattavasti. Niistä on tullut arkipäiväistä.
En ole aapeen kuvailema nuori, olen aika vaatimaton enkä osta mitään kallista vaan säästän omaa asuntoa varten. Silti en nää tossa elämäntyylissä mitään vikaa. Jotkut elää tässä hetkessä ja nauttii materiasta, olen vaan sen verran järkeilevä, etten olisi onnellinen jos olisin veloissa tai edes lähellä sitä. Moni noista voi myös olla suvun takia rikkaita ja jonkun kalliin laukun saa myytyäkin kalliilla, ei siis ole mikään huono ostos. Jos rahat loppuu, myy laukku. Joku toinen nauttii festareista, toinen lähtee ulkomaille, kolmannes nauttii hienoista vaatteista ja muodin mukana kulkemisesta. Sitähän sinä et aapee ymmärrä, sinä aapee ostit äskettäin koiran ja lenkität monta kertaa päivässä narun päässä ja viet akilitiin. Minä en ymmärrä koiraihmisiä, koiria, näyttää naurettavalta kuljettaa narulla koiraa, jonka joku on kasvattanut tarkoituksella sinulle. Koira ei ole jonkun vahinkolapsi jonka adpotoit hyvää hyvyyttäsi vaan lemmikkisi jonka ostat seuraksesi. Koiran joka on jalostettu sairaaksi, että se olisi söpö ja erilainen. Koirankakkapussi on paras kaverisi ja kotisi on täynnä karvoja ja sohva päällystetty rumalla täkillä ettei sohva mene rikki. ...nniin ihmiset nauttivat eri asioista.
http://www.menaiset.fi/artikkeli/muoti_ja_kauneus/muoti/merkkilaukku_lisaa_itsekunnioitusta
Merkkilaukku lisää itsekunnioitusta.
Naureskelin kaupan kassalle (sisimmässäni, en julkisesti), hänellä oli töröhuulet, bambiripset ja pitkä blondattu tukka. Voi voi tätä nykynuorisoa. Kaupasta tullessani muistin, miltä itse näytin tuon ikäisenä ja kuinka tädit paheksuivat. Voi luoja olen muuttunut noiksi tädeiksi :(
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:30"]
Ap:llä taitaa olla vähän paha olla. Ihan yhtä naurettava tyyppi, kuin vihaamansa ihmiset. Ap asuu varmasti jossain kaupungin vuokramurjussa, jonka on sisustanut kirppistyyliin. On lisäksi ruma ja mielenvikainen. Menikö oikein? :)
[/quote]
No eipä menny oikein. Oon kauniimpi kun ne kaikki tytöt yhteensä ja asun kaupungin keskustassa yksityiseltä vuokraamassani kämpässä ja säästän rahaa omaan. Että siinä sulle idiootti.
[/quote]
:D