Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lapsesi syö karkkia

Vierailija
15.03.2015 |

Kylässä oleva 7-vuotias kaveri ihmetteli kun kaadoin kulhoon reilun puolikkaan isosta karkkipussista (~200g). Tarkoitus oli jakaa se viidelle jälkkäriksi (3lasta ja 2aikuista).

Hän ihmetteli ääneen että: "Ai me ei saadakkaan omia pusseja, mä luulin."

Itse nyt hämmästelen että onko tosiaan niin että lapset syövät 400g karkkipusseja yksin jälkkäriksi?! Meillä jälkkäriksi piisaa se alle 10 karkkia per nassu.

Nimim. Tiukkis äitikö?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli harva ilmeisesti antaa kokonaisia karkkipusseja. Huh! :)

Vierailija
2/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai kaksi kuukaudessa syö 1-3 karkkia. Suklaa, jäätelö ja leivokset uppoavat paremmin. Itse vanhempieni luonta pois muuttaessani tyhjentelin kirjoituspöydän laatikoita ja löysin kaksi irtokarkkupussin jämää, olivat ainakin 10 vuotta vanhoja, itselläkin suklaa, jäätelö ja leivokset maistuvat mutta karkit ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun synttäreillä kait. Meille niitä ei osteta 

Vierailija
4/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa valita max 200 g karkkipäivänä kerran viikossa. Yleensä jää yli ja niitä kertyy karkkijemmaan jota syödään välillä tyhjäksi. Pienempi valitsee usein itselleen kindermunan. Muulloinkin siis kuin vain nyt pääsiäisen alla. Lapset 9 ja 7. Normaalipainoisia.

Vierailija
5/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100 g per viikko, karkkipäivänä.

Vierailija
6/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 15:00"]Kylässä oleva 7-vuotias kaveri ihmetteli kun kaadoin kulhoon reilun puolikkaan isosta karkkipussista (~200g). Tarkoitus oli jakaa se viidelle jälkkäriksi (3lasta ja 2aikuista).

Hän ihmetteli ääneen että: "Ai me ei saadakkaan omia pusseja, mä luulin."

Itse nyt hämmästelen että onko tosiaan niin että lapset syövät 400g karkkipusseja yksin jälkkäriksi?! Meillä jälkkäriksi piisaa se alle 10 karkkia per nassu.

Nimim. Tiukkis äitikö?
[/quote]

Meillä ei syödä enää mättöjä karkeissa eikä sipseisdä, varsinki ku satuin lukee näistä glukfruktmömmöjen vaikutuksista maksaan

Vierailija
7/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko 2€ saa Siwasta... Yhdeksän vuotias saa aina perjantaina 2€. 12-v syö 150g viikossa, ja 14-v 200g. Kaikki lapset urheilee paljon. En seuraa enää niin tarkkaan noiden 12 ja 14 vuotiaiden karkin syöntiä, kuin tuon pienemmän, mutta puutun jos tuntuu menevän enemmän, kun normaalisti.

Vierailija
8/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa iso pussi (300g?) kolmeen osaan jaettuna.

Vierailija
9/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 100 g viikossa, saa karkkipäivänä valita irtokarkkeja. Määrä on mielestäni iso, mutta koska ei juoda juuri koskaan limsoja, jugurtit yms on sokeroimattomia, mehuja juodaan vähän jne niin en pidä kokonaisuutta pahana.

Vierailija
10/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään suunnilleen samoilla linjoilla kun 2 koska syömme viikonloppuna kahdella aterialla jälkkäriksi herkkua. T.Ap

Vierailija
11/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16v ja en ole puoleen vuoteen syönyt yhtään karkkia. Pikkusisko 15v syö ehkä noin 100g viikko, ostaa yleensä ison 400g pussin, mutta se riittää siskolla kuukaudeks. Isoveli 18v sit saattaa syödä illassa 400g karkkipussin ja 1,5l limsaa.

Vierailija
12/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just heitin siivotessa kauheasti karkkeja vanhoina roskiin. Lapsi on saanut suklaapatukoita, kääreissä olevia krkkeja, tikkareita yms kavereilta, sukulaisilta, synttäripusseissa yms ja pitää niitä isossa peltirasiassa. Siellä oli vielä viime kevään palmusunnuntain saaliskin. Syö siis hyvin vähän karkkia, suklaata hiukan enemmän. Sai jouluksi ison suklaarasian, josta isa vielä jäljellä, vaikk tejoilee meillekin.

viikonloppuisin meillä on aina jotain jälkiruokia, marjapiirakpoita, kakkuj, hedelmiä, jätskiä, juustoja yms.

Vierailija
13/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3 ja 5v. lapset saa jakaa yhden Lauantaipussin per viikko. Viikon mittaan saa myös välillä tikkarin tai jätskin tai pullan. Ei olla niin tarkkoja. Lapset voivat hyvin, liikkuvat paljon, ja ovat molemmat hoikkia.

Minun lapsuudenkodissa pihdattiin karkkia niinkuin se olisi ollut kaiken pahan alku. Heti kun muutimme kotoa pois hullannuimme ja söimme karkkia jatkuvasti. Vieläkin ahmin karkkia. Mieheni lapsuudenkodissa sai ottaa karkkia aina kun teki mieli ja hänellä on paljon parempi suhde ruokaan kuin minulla.

Vierailija
14/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta lapsille karkkia kuin erikoistilanteisiin (elokuvateatteriin, juhliin, pääsiäiseksi) kun ympäristö hoitaa sen puolen turhankin hyvin. Mummo ostaa 1-2 kertaa viikossa lapsille herkkuja (vaikka tietää että lapset ovat yhtä iloisia hedelmistä), kavereilla kyläillessä herkkuja ja sokerisia ruokia annetaan rajoittamattomasti ja koulussa/harrastuksissa on jatkuvasti jotain retkeä tms mihin "pitää" viedä karkkia (kaverit ovat kuulemma kiusanneet liian pienistä karkkipusseista, rusinoista tai pelkästä lakupatukasta vaikka lapsen omasta mielestä määrä on ok).

Vierailija
15/17 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan lauantaisin n. 1kg irtokarkkeja ja niistä jaetaan kahdeksalle karkkipäivän karkeiksi. Lisäksi silloin tällöin (ei joka viikko) on jotain juhlia missä on tarjolla karkkia tai lapsilla omaa rahaa mistä ostavat herkkuja. Lapset 8-15v.

Vierailija
16/17 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu lapsesi puolesta.

Tiedätkö itse, mitä lapsesi todella ajattelee?

Vierailija
17/17 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei karkit ole mikään jälkiruoka!

Omat lapset eivät syökäytännössä lainkaan karkkia, vaikka sitä on pienestä pitäen ollut tarjolla. Ei ole karkkipäivää, karkkia saa aina, jos sitä kotoa löytyy, erikseen en osta. Meillä karkki on vain karkkia, ei mikään lauantain himoittu tuote.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi